Jaunākais izdevums

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

2. Kompetenti studiju biedri

Rūpīga studentu atlase nodrošina, ka grupā ar ne vairāk kā 15 studiju biedriem mācās vadītāji ar ievērojamu pieredzi dažādās biznesa jomās. Vienuviet tiekas inženieri, juristi, banku sektora līderi, IT vadītāji, medicīnas un citu nozaru pārstāvji. Tādējādi studiju process ir jo vērtīgāks – studenti mācās ne tikai no pasniedzējiem, bet arī viens no otra.

3. Ērts studiju grafiks

Mācību process tiek organizēts četros moduļos - semestros, kuros studenti tiekas reizi mēnesī (no ceturtdienas līdz sestdienai), ērti apvienojot studijas ar darbu. Viena moduļa laikā dalībnieki apgūst 4 priekšmetus un katru semestri sastopas ar jauniem Līderības praktikuma izaicinājumiem.

4. Zinoši pasniedzēji no visas pasaules.

Kompetents starptautisku pasniedzēju kolektīvs ar pieredzi biznesā ir Rīgas Biznesa skolas lepnums. Studenti bieži atzīst, ka pasniedzēji ir snieguši ne tikai vērtīgas zināšanas, bet kļuvuši arī par biznesa mentoriem un draugiem.

5. Līderības praktikums

RBS Līderības attīstības praktikums ir Baltijas reģionā unikāls piedāvājums Executive MBA studentiem. Jau no studiju uzsākšanas brīža katrs students tiek individuāli novērtēts un visas programmas laiku profesionāļu vadībā attīsta savas līderības prasmes, lai no vadītaja kļūtu par patiesu līderi. Personiskā vadības stila izstrāde, karjeras mērķi un to sasniegšana, komandas motivēšana un vadība, līderība organizācijā – šie ir tikai daži no uzdevumiem, ko ietver Līderības praktikums.

6. Starptautiskie studiju moduļi

Kursi pie pasaulē atzītiem profesoriem, iepazīšanās ar jauniem tirgiem, kontaktu dibināšana ar uzņēmējiem un vizītes starptautiskos uzņēmumos padara Executive MBA par patiesi starptautisku programmu. Nu jau par tradīciju ir kļuvuši mācību braucieni uz ASV un Kanādu, bet kopš 2012. gada RBS ir pirmā biznesa skola Austrumeiropā, kura ir nodibinājusi sadarbību ar vienu no prestižākajām biznesa skolām Dienvidāfrikā, Keiptaunā - University of Stellenbosch Business School. Programmas jaunums ir mācību brauciens uz Briseli – tā ietvaros studenti gūs ieskatu lēmumu pieņemšanas procesos Eiropas Savienībā, kā arī iepazīsies ar Eiropas Savienības ekonomiskajiem un biznesa aspektiem.

Kā iestāties Executive MBA programmā?

Potenciālie studenti tiek izvērtēti pēc sekojošiem kritērijiem:

  • Iepriekšējā izglītība (vismaz bakalaura grāds);
  • Vismaz 5 gadu pieredze biznesa vadībā, personiskie sasniegumi;
  • Angļu valodas zināšanas (TOEFL vai IELTS tests);
  • 2 rekomendācijas vēstules;
  • Personiskā motivācija.

Vairāk ar programmu un uzņemšanas kritērijiem aicinām iepazīties Executive MBA Atvērto durvju dienā 2016. gada 10. maijā.

Īpašs piedāvājums diplomātiskajam sektoram, valsts pārvaldei un nevalstiskajām organizācijām

Spēcīgi līderi nepieciešami ne tikai privātajā biznesā, bet arī valsts pārvaldē. Tādēļ, ar mērķi atbalstīt publisko sektoru, Rīgas Biznesa skola izsludina īpašu piedāvājumu šī sektora pārstāvjiem – iespēju saņemt mācību maksas samazinājumu līdz pat 70% no Executive MBA studiju maksas.

Piedāvājums pieejams ierobežotam skaitam studentu, tādēļ aicinām interesentus programmai pieteikties savlaicīgi.

Labākie vadītāji mācās Rīgas biznesa skolā

Rīgas Biznesa skola lepojas ar saviem studentiem – viņi ir augsti novērtēti gan Latvijas, gan starptautiskajā darba tirgū. Mūsu absolventi ieņem vadošus amatus lielākajos un veiksmīgākajos Latvijas uzņēmumos – Statoil, Latvenergo, AirBaltic, Lattelecom, DnB Bank, Swedbank, SEB, MTG Group u.c.

Aicinām pievienoties Rīgas Biznesa skolas studentu pulkam!

Reģistrācija Atvērto durvju dienām: www.rbs.lv.

Papildus informācija : + 371 67089800, arta.praznicane at rbs.lv.

EXECUTIVE MBA – NO TALANTĪGA VADĪTAJA LĪDZ IZCILAM LĪDERIM

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līderība ir māksla, kas ļauj ietekmēt cilvēku un organizāciju rīcību, procesu un ierasto lietu kārtību, lai tie virzītos uz vienu konkrētu ilgtermiņa mērķi. Tā ir prasme, kas mūsdienās ir ārkārtīgi nepieciešama uzņēmumu vadītājiem. Vadītājs – tas ir formāls amats, ko cilvēks ir ieguvis no saviem formālajiem vadītājiem. Tomēr jāsaprot, ka amats pats par sevi negarantē, ka vadītāja darbinieki, komanda vai organizācija strādās pēc tā iecerēm un izvirzītajiem mērķiem. Vadītājam ir nepieciešams virzīt un pārliecināt komandu ārpus viņa amata, ka viņa izvirzītie mērķi, stratēģijas un metodes ir efektīvas.

Līderība vai vadīšanas rīki?

Vadošās biznesa augstskolas īpaši pēdējos 20 gadus ir sapratušas, ka, no vienas puses, ir ļoti svarīgi palīdzēt vadītājiem apgūt, kā sistematizēt darbu un organizācijas, kā sistematizēt dažādus tirgus, saprast finanšu rīkus, kas nepieciešami, lai izpildītu viņu formālo amatu. Tomēr ir saprotams, ka ar to nepietiek. Ir jāpalīdz vadītājiem apgūt arī tās iemaņas, kas nepieciešamas, lai minētos vadības rīkus izmantotu pareizā veidā, uz organizācijas mērķi.

Nav šaubu, ka attīstīt līderības prasmes ir daudz grūtāk kā iemācīties vadīšanas rīkus. Tas ir tāpēc, ka šajā procesā daudz jāsaskaras ar jautājumiem, kas nav taustāmi, kam nav viennozīmīgu tehnisku risinājumu. Ir jārisina jautājumi, kas no vadītājiem prasa kritiskās domāšanas spējas, radošumu, elastīgumu, emocionālo stabilitāti un inteliģenci, zināšanas psiholoģijā. Šīs prasmes nav iespējams apgūt un iemācīties ar grāmatu palīdzību, lekciju klausīšanos no brīnišķīgiem lektoriem vai uzdevumu pildīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nominācijas komisijas veiktās kandidātu atlases un RTU rektora apstiprinājuma ar šī gada 26. jūniju par Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienības direktoru kļūs Klaudio Rivera. Direktora amatā Klaudio Rivera nomainīs ilggadējo Riga Business School direktoru Jāni Grēviņu.

Riga Business School direktora atlase notiek reizi piecos gados. Nominācijas komisija darbu uzsāka šī gada 5. janvārī. Tās sastāvā bija deviņi dalībnieki ar dažādām lomām Riga Business School darbībā. Pēc atlases publiskas izsludināšanas konkursā pieteicās 26 kandidāti. Uz noslēguma pārrunām uzaicinājumu saņēma trīs kandidāti ar augstāko vērtējumu pēc nominācijas komisijas izvērtējuma.

Sanda Liepiņa, Riga Business School padomnieku konventa vadītāja: “Ir noslēdzies nominācijas komisijas darbs, un RTU rektors apstiprinājis Riga Business School jauno direktoru. Riga Business School stratēģija nākošajiem pieciem gadiem ir mērķtiecīga izaugsme uzņēmējdarbības stiprināšanā tehnoloģiju dominējošā laikā. Inovāciju vadība, digitalizācija un biznesa līderība būs vadošie virzieni nākošo gadu laikā. Riga Business School paredz studentu skaita tālāku izaugsmi, īpaši attīstot apmācības mikrokursu līmenī, attīstot bakalaura un MBA programmas, fokusējoties uz tālāku augsta līmeņa vadītāju apmācību, kā arī Mini MBA programmas piedāvājuma attīstīšanu, un to visu darīt sadarbībā ar vairākām pasaules līmeņa biznesa skolām. Klaudio Riveras redzējums par augstskolas attīstību deva pārliecību, ka skolas stratēģija nonāk īstajās rokās.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmumu vadītājus aicina pieteikties bezmaksas mācībām Mini-MBA programmā

Db.lv, 03.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 3.augusta līdz 17.augustam uzņēmumu vadītāji aicināti pieteikties mācībām Mini-MBA inovāciju vadības programmā.

Mācību programmu īsteno Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu (RBS). Mācības komersantiem pieejamas bez maksas. Vienā grupā mācības apgūst 20 uzņēmumu vadītāji.

Mini-MBA ir pasaules biznesa augstskolās lietots programmas formāts, kas filozofijā, saturā un mācību metodēs līdzinās biznesa administrācijas maģistra (Master of Business Administration, MBA) programmām.

"Tā ir iespēja, kā profesionāli pilnveidot savas zināšanas, lai celtu uzņēmuma konkurētspēju. Līdz šim programmu absolvējuši jau 80 profesionāļi. Līdztekus jaunām, pasaules līmeņa biznesa zināšanām un pieredzei, ko sniedz lektori un mentori, neatsverams ieguvums šajā apmācību programmā ir arī jauno kontaktu loks, kas veidojas mācību procesā," stāsta LIAA Inovāciju motivācijas programmas vadītāja Sarmīte Karlsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jurijs Romaņenkovs: Šī brīža pārmaiņu mērogs paredz, ka veiksmīgāki būs vadītāji ar globālu redzējumu

SSE Riga, 25.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedaudz vairāk kā gada daudzas valstis, reaģējot uz Covid-19 pandēmiju, pirmām kārtām slēdza savas ārējās robežas. Daudzu valstu robežas joprojām ir slēgtas. Ja tam pieskaita Brexit, tirdzniecības karus un dažādas starptautiskas sankcijas, rodas iespaids, ka globalizācija, ļoti iespējams, ir uz visiem laikiem zaudējusi savas pozīcijas.

Baltijas valstīs ir ļoti mazs vietējais tirgus, un Baltijas valstu demogrāfiskās prognozes ir vienas no sliktākajām pasaulē, tāpēc no Baltijas viedokļa atvērtība pārējai pasaulei šķiet vienīgais iespējamais veids, kā nodrošināt pastāvīgu izaugsmi un labklājību. Ir vērojamas pazīmes, ka, neraugoties uz vispārējo deglobalizāciju un pēdējos mēnešos piedzīvotajām problēmām, Baltijas valstīs uzņēmēji joprojām stingri iestājas par atvērtību. Par to liecina fakti, piemēram, tas, ka četri no pieciem lielākajiem mergers and acquisitions (M&A) jeb uzņēmumu apvienošanas un iegādes darījumiem šajā reģionā 2020. gadā ir bijuši starptautiski darījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija liek pārskatīt daudzus mūsu ikdienas paradumus. Esošajā situācijā ir grūti izplānot ne vien nākotni, bet arī rītdienu, tomēr eksperti atzīst, ka šobrīd ir piemērotāks laiks augstākā līmeņa mācībām, tā paplašinot redzesloku un attīstot savas prasmes.

Notikumi visā pasaulē un Latvijā liek mums uz mirkli apstāties, tādēļ šajā brīdī varam veltīt laiku studijām, savai attīstībai, sagatavoties nākotnei un kļūt konkurētspējīgāki. Šobrīd RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS) norisinās profesionālā maģistra studiju programmas (jeb MBA programmas) ziemas uzņemšana. Šī programma ir pielāgota tiešsaistes mācībām, vienlaikus saglabājot galveno mērķi - sniegt studentiem praktisku informāciju un zināšanas par to, kā integrēt izglītību savā ikdienā un profesionālajā darbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

SSE Riga rektors Anders Paalzow: Uzņēmumu vadītājiem jāuztver pandēmija kā plašu iespēju laiks

SSE Riga, 29.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādas būs COVID-19 krīzes ekonomiskās sekas un ko šī krīze nozīmē uzņēmumu vadītājiem? Kāda loma šobrīd jāuzņemas biznesa skolām? Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) rektora un makroekonomikas eksperta Dr. Anders Paalzow viedoklis.

Kas notiks ar Baltijas valstu ekonomiku?

Tādās situācijās kā šī, kad valda tik liela nenoteiktība, ir ļoti svarīgi skaidri apzināties, ko mēs zinām un kas mums nav zināms. Mēs nezinām, cik dziļa vai cik ilga būs recesija, ne arī to, kā tieši tā izpaudīsies.

Tomēr ar noteiktu pārliecību varam apgalvot, ka turpmākā attīstība būs atkarīga no tā, cik efektīvi veselības aprūpes sistēmas spēs apkarot pandēmiju un cik iedarbīga būs Baltijas valstu valdību un Eiropas Savienības pieņemtā ekonomiskā politika.

Mēs arī varam pateikt, ka šī recesija būs pavisam citādāka nekā iepriekšējā, ko izraisīja finanšu krīze. Šoreiz cieš ne tikai pieprasījums – izolācijas pasākumi ietekmē arī piedāvājumu, un šis aspekts ir jāņem vērā, izvēloties politikas instrumentus, ko izmantot šajā situācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Honda Civic: Racionāls un uzticams ģimenes auto

Aldis Zelmenis, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic sedans ir šarmantāks un cienījamāks auto nekā piecdurvju Civic hečbeks; arī brauc tas plūdenāk

Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un lielāki ārējie, kā arī iekšējie izmēri ir lietas, kas atļauj Civic sedanam startēt ne tikai kompaktklasē, bet ar vienu kāju iekāpt vidējās klases automobiļu dārziņā, tādējādi kompensēt vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Neapšaubāmi, Civic sedans ir vairāk mērķēts uz privātpersonu auditoriju kā racionāls un uzticams ģimenes auto ar daudzveidīgu komforta un visādu drošības ekstru pārpilnību. Kaut arī pēc fakta Honda Civic sedanu varēs iegādāties, sākot no 21 200 eiro, salīdzinoši vienkāršākajā Comfort pakotnē, galvenais uzsvars Latvijā būs uz grezni nopakotajām Elegance Navi un Executive Navi versijām. Līdz ar to Elegance Navi «iesaiņojumā» pasniegts Civic sedans ar manuālo transmisiju maksās, sākot no 23 220 eiro, bet Executive Navi – sākot no 26 240 eiro. Ja būs vēlēšanās sešpakāpju manuālās transmisijas vietā kopā ar 182 ZS jaudīgo motoru ieraudzīt CVT pārnesumkārbu, nāksies piemaksāt vēl 3020 eiro. Nav par velti, taču tas noteikti būs tā vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Darbu Baltic International Bank vadībā uzsāk bijušie SEB un Swedbank darbinieki

Lelde Petrāne, 04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic International Bank vadības komandai šonedēļ pievienojas Viktors Bolbats, kurš pirms tam ieņēmis Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja amatu SEB bankā, un Guntars Reidzāns, kurš iepriekš ir vadījis Individuālās apkalpošanas pārvaldi (Private Banking) Swedbank.

Baltic International Bank valdes priekšsēdētāja Ilona Guļčaka norāda, ka V. Bolbata un G. Reidzāna «pievienošanās Baltic International Bank komandai ļaus apvienot bankas 24 gadu garumā uzkrāto pieredzi turīgu klientu apkalpošanā ar citos tirgos gūto know-how, tādējādi veicinot Baltic International Bank turpmāko attīstību un pieejamību arī pašmāju tirgū».

Pirms pievienošanās Baltic International Bank vadības komandai, pēdējos 8 gadus V. Bolbats ieņēma dažādus vadošus amatus SEB bankas Korporatīvo klientu apkalpošanas jomā, kā arī veica SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja pienākumus. V.Bolbats ir absolvējis Rīgas Ekonomikas Augstskolu (Stockholm School of Economics in Riga) un ieguvis MBA grādu Rīgas Biznesa Skolā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprinot uzņēmuma vadības komandu, saskaņā ar Latvijas Pasta padomes lēmumu vadības komandai pievienojušies Beāte Krauze-Čebotare un Jānis Kūliņš, informē uzņēmums.

Beāte Krauze-Čebotare turpmāk vadīs Latvijas Pastu, bet Jānis Kūliņš veiks valdes locekļa un biznesa attīstības pārvaldes direktora (CCO) pienākumus.

“Jaunā Latvijas Pasta nākotnes attīstības stratēģija ir ļoti ambicioza. Tā paredz ievērojamu sūtījumu piegādes, tranzīta un finanšu pakalpojumu biznesa jomu transformāciju un strauju attīstību, nodrošinot klientu vajadzībām vispiemērotākos risinājumus. Tāpēc padome tika lēmusi būtiski stiprināt uzņēmuma vadības komandas kapacitāti un kompetences. Gan Beāte, gan Jānis ir ar ievērojamu pieredzi uzņēmumu un komandu vadībā, kā arī ir atzīti savu jomu profesionāļi. Tādēļ nav šaubu, ka viņu pievienošanās Latvijas Pasta vadības komandai stiprinās uzņēmuma vadības komandas profesionālās kompetences un veicinās sekmīgu un efektīvu uzņēmuma stratēģisko mērķu sasniegšanu,” komentē Latvijas Pasta padomes priekšsēdētājs Raimonds Dūda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - Jorens Grauds, Latvijas Kredītņēmēju palīdzības programmas izpilddirektors

Armanda Vilciņa, 06.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gūtu panākumus biznesā, pirmkārt, ir jāiet un jādara, domā Jorens Grauds, SIA Latvijas Kredītņēmēju palīdzības programma izpilddirektors.

Daudzi tic veiksmei, taču es uzskatu, ka visa pamatā ir smags darbs, norāda J.Grauds, uzsverot, ka veicas tikai tiem, kas kaut ko dara. Ja cilvēks tic savām idejām un mērķtiecīgi strādā, lai tās īstenotu, agri vai vēlu viņš savus mērķus sasniegs un viņam paveiksies, taču veiksme nekad neatnāks pie tiem, kas sēdēs dīvānā un neko nedarīs, spriež uzņēmējs. Tāpat liela loma biznesa veiksmes stāstā ir arī apkārtējiem cilvēkiem. Ne velti saka - ja kompānijā ir trīs miljonāri un tu esi ceturtais, liela iespēja, ka arī tu kļūsi par miljonāru, tāpēc rūpīgi jāizvērtē cilvēki, ar kuriem kopā izvēlies doties nosprausto mērķu virzienā, teic J.Grauds.

Sapnis par superzvaigzni

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū darbu sāk Baltijas un Ziemeļvalstu augstākā līmeņa personāla atlases un novērtēšanas kompānija Arista Executive Search, kuras vadītāja šeit būs Iluta Gaile.

«Esam šeit, lai Latvijas un starptautiskiem uzņēmumiem sniegtu augstākā līmeņa personāla atlases un novērtēšanas pakalpojumus, kā arī vadītājiem un ekspertiem piedāvātu izaicinošas karjeras iespējas. Mūsu mērķis ir līdz 2025. gadam kļūt par pieprasītāko augstākā līmeņa vadītāju atlases kompāniju visā Baltijā,» saka uzņēmuma vadītāja I. Gaile.

Arista Executive Search ir Baltijas un Ziemeļvalstu augstākā līmeņa personāla atlases un novērtēšanas kompānija. To ir dibinājuši augstākā līmeņa darbinieku atlases konsultanti ar 20 gadu pieredzi darbinieku atlasē un novērtēšanā Ziemeļvalstu un Baltijas tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» izsludinātajā konkursā par 5 padomes locekļu amatiem pieteikušies 64 kandidāti.

Šī gada 2019. gada 8. aprīlī tika publiski izsludināts konkurss uz padomes locekļu amata pozīcijām, kur galvenās noteiktās prasības ir augstākā izglītība, ne mazāk kā 5 gadu profesionālā darba pieredze vadošā amatā, atbildība publiskās personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta otrās daļas un Komerclikumā noteiktajām prasībām, kā arī īpaši tiek vērtēta pretendentu reputācija, kam ir jābūt nevainojamai.

Līdz 23. aprīlim personāla atlases kompānija SIA «ARISTA Executive Search Latvia» kopā saņēma pieteikumus no 64 kandidātiem, kas izrādīja interesi par vakanto pozīciju. Bez kandidātiem, kuri pieteikušies paši, atlases kompānija konkursā piedalīties ir aicinājusi profesionālus, pieredzējušus augstākā līmeņa vadītājus ar izcilu pieredzi un nevainojamu reputāciju. Pavisam uz padomes locekļa amata konkursu ir izskatīti 155 kandidāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvenergo akcionāru sapulcē piektdien, 16. decembrī, iecelta lielākā Latvijas valstij piederošā uzņēmuma AS Latvenergo padome, informē Ekonomikas ministrija.

Latvenergo koncerns ir nozīmīgs sabiedrībai piederošs aktīvs, tāpēc tā darbības stratēģiskais uzraugs – padome, tiek veidota ar mērķi uzlabot uzņēmuma pārvaldību.

A/s Latvenergo padomē strādās Andris Liepiņš, Andris Ozoliņš, Baiba Rubesa, Mārtiņš Bičevskis un Martins Sedlackis. Tādejādi padomē būs pārstāvētas augsta līmeņa zināšanas un pieredze lielu uzņēmumu attīstības stratēģiju izstrādē un īstenošanā, finanšu plānošanā, korporatīvajā pārvaldībā un jaunu biznesa modeļu ieviešanā starptautiskā mērogā. Visus padomes locekļus raksturo arī izpratne par koncerna darbības principiem, labas svešvalodu zināšanas, laba reputācija un pieredze atbilstošā amatā jau iepriekš, skaidro EM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā uz AS "Attīstības finanšu institūcija Altum" valdes locekļa amatu pieteikušies 30 pretendenti.

Atlases process notiks trīs kārtās, un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un vadītāju atlases kompānija "Fontes Executive Search".

Kandidātu atbilstību "Altum" valdes locekļa amatam saskaņā ar kandidāta atbilstības kritērijiem vērtēs Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieces, “Altum” padomes priekšsēdētājas Līgas Kļaviņas vadītā nominācijas komisija, kurā strādās arī pārstāvji no Ekonomikas ministrijas, Zemkopības ministrijas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK), Finanšu nozares asociācijas, Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padomes, Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācijas un Pārresoru koordinācijas centra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Andris Morozovs kļuvis par apdrošināšanas sabiedrības If Baltijas biznesa segmenta vadītāju

Žanete Hāka, 22.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS valdes priekšsēdētājs un uzņēmuma Latvijas filiāles vadītājs Andris Morozovs kļuvis arī par If Grupas Baltijas biznesa segmenta vadītāju, informē kompānijas pārstāvji.

Vienlaikus ar stāšanos Baltijas biznesa segmenta vadītāja amatā, Andris Morozovs arī kļuvis If Grupas Uzņēmējdarbības vadības grupai locekli, kas ir uzņēmuma augstākās vadības komanda.

Andris Morozovs apdrošināšanas sabiedrībā darbojas kopš tās pirmsākumiem 1999.gadā, kad, apvienojoties zviedru Skandia un norvēģu Storebrand nedzīvības apdrošināšanas uzņēmumiem, Latvijā zināmais apdrošinātājs Sampo tika pārveidots par If Latvia. 1999.gadā viņš pildīja If Latvia Privātpersonu apkalpošanas daļas direktora amatu un no 2001.gada darbojās uzņēmuma valdē.

Savukārt 2004. gadā Andris Morozovs kļuva par If Latvia valdes priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar tirdzniecības kompleksa Spice direktori Ivetu Lāci

Lelde Petrāne, 08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. «Daudzi šodien populāri veikali nākuši caur Spici, tādēļ mums vienmēr ir no citiem centriem atšķirīgs piedāvājums,» ir pārliecināta vadītāja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk Spicei raksturīgie izaicinošie, vērienīgie attīstības projekti, nemitīgā attīstība un iespēja savu pieredzi pielietot plašāk. Konsultēju mūsu mātes uzņēmuma tirdzniecības centrus arī Igaunijā un Lietuvā, tādējādi gūstot starptautiska darba pieredzi. Strādājot Spicē, varu likt lietā savu turpat 15 gadu pieredzi tirdzniecības centru biznesā, mārketinga zināšanas un intuīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Air Baltic Corporation” (airBaltic) akcionāru sapulcē par uzņēmuma padomes locekļiem ievēlēti Andris Liepiņš, Klāvs Vasks un Kaspars Ozoliņš.

Jauno airBaltic padomes locekļu pilnvaru termiņš ir trīs gadi.

Andra Liepiņa kompetence ir korporatīvā pārvaldība, uzņēmuma un komandas vadība, kā arī iesaistīto pušu vadība. Kopš 2019.gada Liepiņš pilda padomes locekļa amatu VAS “Latvijas dzelzceļš” un kopš 2022.gada padomes locekļa amatu SIA “Rīgas nami”. Pirms tam viņš bijis padomes loceklis AS “Latvenetergo”, padomes priekšsēdētājs uzņēmumos VAS “Starptautiskā Lidosta Rīga”” un “airBaltic”. No 2001.gada līdz 2014.gadam viņš ieņēma Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu. Liepiņam ir maģistra grāds biznesa vadībā (EMBA), kas iegūts Rīgas Biznesa skolā, starptautisko attiecību maģistra grāds, kas iegūts Kolumbijas universitātē (Columbia University of the city of New York) un maģistra grāds sabiedrības vadībā, kas iegūts Latvijas Universitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Par AS Augstsprieguma tīkls valdes priekšsēdētāju ievēlēts Rolands Irklis

Db.lv, 20.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) padome saskaņā ar nominācijas komisijas ieteikumiem 20. oktobrī par valdes priekšsēdētāju izraudzījusies Rolandu Irkli.

Plānots, ka valdes priekšsēdētājs darbu uzsāks 2023. gada 7. decembrī.

Rolanda Irkļa līdzšinējā profesionālā pieredze ietver darbu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja un padomes locekļa amatos, kā arī valsts kontroliera amata pienākumus Valsts kontrolē, papildus darbojoties Eiropas enerģētikas regulatoru sadarbības aģentūrā (ACER) un Eiropas Enerģētikas regulatoru padomē (CEER), kā arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā (OECD). Iegūts biznesa vadības maģistra grāds (Executive MBA) Rīgas biznesa skolā (RTU).

Atlases konkursa ietvaros Rolands Irklis demonstrēja padziļinātu izpratni par enerģētikas sektoru un tā problēmjautājumiem Latvijā, kā arī visā reģionā kopumā, un raksturojams kā analītisks un stratēģisks enerģētikas nozares profesionālis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rada tehnoloģiju pārtikas kvalitātes nepārtrauktai uzraudzīšanai

Lelde Petrāne, 23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) absolvents Reinis Skorovs biznesā pārvērš bakalaura darbā radītu tehnoloģiju, kas ļauj precīzi izsekot temperatūras izmaiņām pārtikas produkta ražošanā un pārvadāšanā, tā samazinot zaudējumus un riskus veselībai. Jauno tehnoloģiju jau izmanto vairāki pārtikas ražošanas un loģistikas uzņēmumi Latvijā un Austrijā.

R. Skorova uzņēmums «Kedeon Solutions» attīsta blokķēdes tehnoloģijā balstītu biznesa ideju par sensoru tīklu un platformu temperatūras izmaiņu izsekošanai reāllaikā. «Mērķis ir padarīt pārtikas piegādes ķēdi pārskatāmu, bet pašu pārtiku – drošu,» skaidro R. Skorovs. Šogad viņš ieguva bakalaura diplomu RTU, kur studēja Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātē. Janvārī viņš sāks studijas RTU Rīgas Biznesa skolā programmā «Executive MBA».

Pie preču paletes vai dārgāku produktu gadījumā pat pie katra preču iepakojuma tiek pievienots neliels temperatūras sensors, un sensori savstarpēji izveido teritoriālo tīklu. Savukārt ražotnē, kravas automašīnās, noliktavās, vairuma un mazumtirdzniecības vietās tiek izvietotas bāzes stacijas. Produktu pārvietojot no ražotnes uz tirdzniecības vietu, teritoriālais tīkls savienojas ar tuvāko bāzes staciju, līdz ar to nevienā brīdī visā piegādes ķēdē reāllaika temperatūras mērījumi netiek pārtraukti. Sensoru iekārtu iegūtie dati uzreiz tiek nodoti un glabāti blokķēdē, izslēdzot iespēju ar tiem manipulēt. Patlaban industrijā dominējošajās tehnoloģijās katra ķēdē iesaistītā persona temperatūras mērījumus veic pati, tāpēc, ja atklājas, ka produkts ir bojāts, nereti ir sarežģīti pārbaudīt, kurā posmā noticis pārkāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk DNB bankas prezidenta un valdes priekšsēdētāja amata pienākumus veiks ilggadējais DNB bankas darbinieks, valdes loceklis un finanšu direktors Jānis Teteris.

Savukārt līdzšinējais DNB bankas prezidents un valdes priekšsēdētājs Atle Knai savu karjeru turpinās kā DNB Baltijas divīzijas vadītājs.

Iemesls DNB bankas valdes priekšsēdētāja maiņai ir Atles Knai lēmums pieņemt piedāvājumu vadīt DNB grupas Baltijas divīziju. Atle Knai amatā nomainīs Matu Vermelinu, kurš no šā gada 1. septembra kļuvis par DNB grupas Ziemeļeiropas Lielo uzņēmumu un starptautiskā biznesa nodaļas vadītāju. Vienlaikus Atle Knai pildīs arī AS DNB banka padomes priekšsēdētāja amata pienākumus.

Savukārt Latvijā AS DNB banka valdes priekšsēdētāja amatu ieņems ilggadējais AS DNB banka darbinieks - valdes loceklis, viceprezidents un finanšu direktors Jānis Teteris. Viņš ir profesionālis ar plašu redzējumu, padziļinātu ieskatu uzņēmumu ikdienas procesos un nozīmīgu pieredzi darbā ar klientiem. Ieņemot jauno amatu, Jānis Teteris vienlaikus turpinās pildīt arī finanšu direktora amata pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 7. marta dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center» vadīs līdzšinējais uzņēmuma tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers.

Arvīdam Jēgeram ir vairāk nekā 11 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) nozarē. Uzņēmumam «Tele2 Shared Service Center» Arvīds Jēgers pievienojies 2011. gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013. gada viņš bijis šī centra vadītājs. Pirms tam strādājis arī komerccentrā «DATI Group».

«Tele2 Shared Service Center» (Tele2 SSC) jaunais vadītājs izglītību ieguvis Transporta un sakaru institūtā, kā arī Rīgas Biznesa skolas «Executive MBA» biznesa programmā.

«Tele2 Shared Service Center» ir «Tele2» AB grupas uzņēmums, kas ir starp vadošajiem IT & T ārpakalpojumu sniedzējiem Latvijā. Uzņēmums nodrošina ārpakalpojumus «Tele2» grupas uzņēmumiem septiņās valstīs. Tele2 Shared Service Center (sākotnēji «Tele2 Billing») tika izveidots 2004. gadā un nodarbina vairāk nekā 350 speciālistus – biznesa analītiķus, sistēmu testētājus, IT izstrādātājus, sistēmu uzturētājus un citus atbalsta speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līdzšinējais Deloitte partneris Roberts Stuģis pievienojas Callidus Capital

Zane Atlāce - Bistere, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais Deloitte partneris Roberts Stuģis ir pievienojies korporatīvo finanšu un investīciju uzņēmumam Callidus Capital, kļūstot par tā partneri un valdes locekli.

«Pēc kapitāla piesaistes un konsultāciju atbalsta tādiem Latvijā strauji augošiem uzņēmumiem kā INDEXO un KOOL, kā arī virknes būtisku darījumu noslēgšanas, Callidus šobrīd raugās uz jauniem, ambicioziem biznesa projektiem un tāpēc augstu novērtējam Roberta pievienošanos mūsu vadības komandai. Šī ir mērķtiecīga izaugsme, kurai sekos mūsu aktīvas rīcības pieteikums jaunos tirgos un jaunos darījumos,» saka Valdis Siksnis, Callidus Capital partneris un dibinātājs.

Laikā no 2011. gada R. Stuģis ir bijis Deloitte Centrāleiropas revīzijas un konsultāciju partneris un viens no Deloitte Baltijas reģiona vadītājiem. Pirms tam R. Stuģis bija Parex bankas valdes loceklis un finanšu vadītājs, bet savas profesionālās gaitas uzsāka Arthur Andersen Rīgas un Londonas birojos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatam virza bijušo Latvijas Televīzijas valdes locekli Māri Skujiņu.

To šodien pēc divu stundu sarunas ar Skujiņu žurnālistiem paziņoja finanšu ministre.

Par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā vēl būs jālemj valdībai, bet pirms tam jāpanāk koalīcijas partiju atbalsts. Koalīcijas un uzņēmēju organizāciju pozitīva vērtējuma rezultātā, Ministru kabinets par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā varētu lemt nākamnedēļ, 12.jūnijā. Ja Skujiņš gūs nepieciešamo valdības atbalstu, viņš šajā amatā tiks iecelts uz pieciem gadiem.

Finanšu ministre stāstīja, ka viņa šodien ar Skujiņu pārrunājusi VID vadītāja darba uzdevumus, kā arī iestādes prioritātes. «Jaunajam VID vadītājam ir jāturpina iepriekšējās VID vadītājas Ilzes Cīrules iesāktie darbi, proti, jāturpina iestādes reforma, lai VID padarītu klientiem draudzīgāku. Tāpat viens no uzdevumiem ir padarīt lētāku nodokļu iekasēšanu, kā arī cīņa ar ēnu ekonomiku un nodokļu plaisas mazināšana. Sarunā guvu pārliecību, ka mums ir līdzīgs redzējums par VID turpmāko darbu un Skujiņš ar šiem jautājumiem tiks galā,» uzsvēra Reizniece-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru