Pasaules līderis, palešu aptīšanas iekārtu ražotājs Robopac, kuru Latvijas tirgū oficiāli pārstāv iepakojamo iekrātu un materiālu tirgotājs un servisa uzņēmums SIA Profipak SL, sarūpējis jaunas iepakošanas iekārtas mūsu valsts uzņēmumiem, kuriem nepieciešama ātra, ērta, videi draudzīga un finansiāli izdevīga produkcijas iepakošana transportēšanai.

Decembra sākumā Rīgā viesojās Maksimiliāno Konfalone (Massimiliano Confalone), Robopac S.p.A. reģionālais menedžeris, un pats personīgi iepazīstināja gan ar jaunumiem, gan deva ieskatu uzņēmuma darbībā un plānos.

Stabilizē paletes videi draudzīgā veidā

Robopac šobrīd ir vadošais palešu aptīšanas iekārtu ražotājs pasaulē, kuru 1982. gadā dibinājis Alfrēds Aureli (Alfredo Aureli), patentējot pasaulē pirmo robotizēto iekārtu palešu un paku aptīšanai t.s. strečplēvē (plēve pirms ietīšanas tiek izstiepta, kas ļauj par 50% samazināt palešu aptīšanas plēves patēriņu). Robopac gadā tiek saražotas 7000 iekārtas, un ražošana notiek līdzīgi kā autobūvē – uz automatizētas līnijas ar stacijām; šādas ražošanas sistēmas ieviešanu konsultējusi pasaulslavenā autoražotāja Porsche konsultanti. 95% palešu aptīšanas iekārtu tiek eksportētas uz 120 pasaules valstīm, ieskaitot Latviju, un Robopac globāli pārstāv ap 300 oficiālo dīleru (Latvijā šo iekārtu oficiālais izplatītājs ir SIA Profipak SL). „Robopac ir plašs globāls tīkls, un mēs regulāri apciemojam tās valstis, kur esam pārstāvēti, lai atbalstītu mūsu dīlerus, satiktos ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, un vienmēr atvedam un prezentējam kādu jaunumu: vai tas būtu jauns produkts vai tehnoloģija, vai jauns, inovatīvs mārketinga instruments, kas spēj apmierināt visdažādāko nozaru (transports un loģistika, kokapstrāde, pārtikas rūpniecība, metālapstrāde, farmācija u.c.) vajadzības. Izņēmums nav arī šis gadījums,” savas vizītes laikā saka M. Konfalone. Viņš piebilst, ka uzņēmums aktīvi nodarbojas ar esošo tirgu izpēti gan novērtējot to ekonomisko izaugsmi, gan arī izzinot nozaru vajadzības: ap 6% no uzņēmuma ienākumiem tiek investēti izpētē, bet 20% itāļu ražotāja darbinieku nodarbojas ar pētījumiem un inovāciju ieviešanu, t.sk. veicot ikdienas laboratoriskos mērījumus (piemēram, palešu stabilitātes nodrošināšanai pārvadājumu laikā, ietīšanas ātruma mērījumiem, maksimālā svara samazināšanas iespējām, iepakojamā materiāla (plēvju) racionālā un videi draudzīgā izmantošanā u. tml.).

„Mums ir divi galvenie mērķi iekārtu ražošanā: tā ir spēja stabilizēt paletes pārvadājumu procesā, nodrošinot iepakotā un transportējamā produkta nemainīgu kvalitāti, kā arī arvien aktuālākais vides aizsardzības jautājums, jo iepakojamais materiāls ir viens no dabas piesārņotājiem, tādēļ jaunākās Robopac iekārtas piedāvā ievērojamu materiāla ekonomiju,” atzīmē menedžeris. Uzņēmumam šobrīd pieder 98 aktīvi patenti, bet dažādu nozaru uzņēmumiem tiek piedāvātas 62 palešu aptīšanas iekārtu modifikācijas, atkarībā no paletes stabilitātes, svara, transportēšanas veida u.c. parametriem, kas ļauj atrast visefektīvāko risinājumu katra klienta specifikai. Robopac salīdzinoši neilgajā (34 gadi) pastāvēšanas laikā palešu ietīšanas iekārtas piedzīvo jau sesto paaudzi, bet ar jaunāko veikumu uzņēmums plāno iepazīstināt nākamgad maijā, Diseldorfā (Vācija) notiekošajā pasaules izstādē Interpack.

Jaunumi un inovācijas sasniedz Latviju

Latvijas uzņēmumu pārstāvji, kuri decembra sākumā tika uzaicināti uz Robopac oficiālā dīlera Profipak SL ekspozīciju zāli, tika iepazīstināti ar jaunāko Robopac iekārtu MASTERPLAT, kura ierindojama t.s. vidējo izmaksu grupā, kas līdz šim klientiem nebija pieejama, jo tika pārstāvētas pavisam vienkāršas iekārtas, kā arī augstākā līmeņa aparāti.

Latvijā pašlaik darbojas vairāk nekā 100 Robopac iekārtas, un, ņemot vērā, ka no TOP500 Latvijas lielākajiem uzņēmumiem aptuveni trešdaļa ir saistīti ar jomām, kur tiek izmantotas šādas – palešu ietīšanas – iekārtas, Profipak SL lepojas, ka ir spējis nodrošināt mūsu valsts līderuzņēmumus ar šīm iekārtām. „Šī, jaunā, ietīšanas iekārta būs pieejama vēl plašākam uzņēmumu lokam: arī vidējiem un mazajiem uzņēmumiem, kuriem ir svarīgi nogādāt savu produkciju pie klienta nemainīgi augstā kvalitātē (stabilāka palete, kas transportējot neapgāžas), aizsargātu pret mehāniskiem bojājumiem vai vides ietekmi,” saka SIA Profipak SL valdes loceklis Sandris Lormanis.

Tā ir ne tikai izmaksu ekonomija, ko sniedz šī iekārta. Eksperimentējot ar dažādiem plēves veidiem un iekārtas iestatījumiem, ir izdevies samazināt iepakošanas plēves patēriņu, kas apliecina uzņēmuma rūpes par vidi. Izmantojot ASV ražoto, īpaši plāno (11 mikroni) plēvi Berry plastics, Robopac iekārta spēj nodrošināt ne tikai iepakojamā materiāla ietaupījumu un tikpat izcilu rezultātu kā līdz šim, ar 15-23 mikronu plāno plēvi: tā ir izturīga un neplīst, ja tiek mehāniski bojāta, bet arī aptinamais materiāls ir ļoti dzidrs, kas pat caur vairākām tā kārtām ļauj saskatīt produktu nosaukumus un nolasīt svītru kodus. Turklāt šajā ietīšanas iekārtā ir iespējams izmantot ne tikai plēvi, bet arī sietu, ko jau sākuši novērtēt malkas ražotāji.

Eiropas izaugsmes valstu vidū

Robopac reģionālais menedžeris Maksimiliāno Konfalone secina, ka „Latvija ir neliels tirgus, bet ar lielu potenciālu, ko skatām kopumā kā Baltijas reģionu”. Viņš piekrīt, ka produktu ietīšanas iekārtas vistiešākā mērā signalizē par tautsaimniecības izaugsmi: ja bizness attīstās, tiek ražoti un aktīvāk pārvadāti produkti. „Mēs redzam, ka Eiropā ir reģioni, kuri pēdējā gada laikā ir attīstījusies straujāk nekā citi, piemēram, Latvija, Lietuva, Polija. Tomēr ikvienā valstī un arī biznesā ir iespējas, piemēram, Grieķijā parādu krīzes dēļ bizness neapstājās, jo viss ir atkarīgs no tā, kā tiek organizēts tirgus un darbs tajā, un kā uzņēmumi atbalsta mūsu produktu. Svarīgi, ka mēs kopā ar savu produktu - iekārtām- eksportējam arī mūsu vērtības: atvērtību, godīgumu, atbildību, tehnoloģijas, inovācijas, aizrautību, komandas garu un vēsturisko mantojumu. Robopac uzņēmums ik gadu sasniedz vairāk nekā 100 miljonu eiro pārdošanas apjomus: tā ir spēcīga un noturīga izaugsme, un arī šogad plānojam, ka augsim par vēl 15 %,” saka M. Konfalone. Mūsu tikšanās noslēgumā ir interesanti uzzināt, vai ir kādi produkti, kurus nevar iepakot Robopac? „Iespējams,” atbild viņš, sakot: „Mēs vienmēr pārbaudām un izpētām ikvienu jaunu iespēju, kuru mums piedāvā tirgus un uzņēmēju vajadzības. Var teikt, ka 99% gadījumu mūsu iekārtas noder. Robopac sauklis ir: „Mēs iepakosim Jūsu biznesu!” (We pack your business), un tas ir ļoti skaidrs vēstījums mūsu klientiem: mēs palīdzam augt jūsu biznesam,” saka M. Konfalone.

Vairāk par Robopac iekārtām un to piedāvātajām iespējām varat izlasīt oficiālā dīlera mājas lapā www.profipaksl.lv, kā arī pasaulē vadošā palešu aptinēju ražotāja Robopac mājas lapā www.robopac.com

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra