Finnair, SAS un Flybe Nordic attīsta agresīvu politiku Baltijas valstīs, nacionālo lidsabiedrību saglabāšana šeit ir izšķiroša.
To intervijā laikrakstam Dienas bizness sacījis bijušais airBaltic komercdirektors un tagadējais Estonian Air prezidents Tero Taskila.
Viņš noliedz, ka no airBaltic šovasar būtu aizmucis kādu kompānijas finansiālu problēmu dēļ un pauž cerību, ka airBaltic akcionāriem izdosies vienoties lidsabiedrības tālākai darbībai. Jautāts, kādas ir Latvijas izredzes bez airBaltic, viņš norāda uz Lietuvas piemēru, kas pēc flyLAL likvidēšanas tā arī nav spējusi piedāvāt saviem pasažieriem pilnvērtīgu lidojumu tīklu.
Tiesa, uz visiem airBaltic finanšu jautājumiem un citiem kutelīgiem vaicājumiem divus gadus airBaltic nostrādājušais soms atbild ar pieklājīgu smaidu un frāzi - «es nevaru to komentēt».
Jautāts, kāpēc jūs izlēmāt šovasar aiziet no airBaltic, viņš atbild: «Tas bija ļoti smags lēmums. airBaltic bija un ir lieliska kompānija, kurā strādā daudz profesionālu cilvēku. Es biju saņēmis trīs piedāvājumus kļūt par dažādu aviosabiedrību valdes priekšsēdētāju. Tie nāca pēkšņi un lika man padomāt, ka arī ārpus airBaltic rit dzīve. Es vēlējos paaugstināt savu atbildības līmeni. Pēc konkrētu piedāvājumu izvērtēšanas un apspriešanās ar ģimeni es nospriedu, ka Estonian Air ir labākais un vilinošākais piedāvājums, jo šeit akcionāri ir pauduši skaidru gribu - attīstīt kaut ko jaunu un kļūt par veiksmes stāstu.»
«Latvijas aviācijas veiksmes stāsta iemesls ir blīvs tiešo lidojumu tīkls, tāds jāizveido arī Estonian Air. Turklāt Baltijas valstīm ir ļoti nepieciešama savas nacionālās aviosabiedrības. Te nevar paļauties uz ārvalstu lidsabiedrībām, jo tām ir pašām savas intereses un savas bāzes lidostas,» intervijā stāstījis Taskila.