Tehnoloģijas

Amerikāņiem īsziņu pakalpojums ir svešs

Aivars Mackevics [email protected], 15.11.2002

Jaunākais izdevums

Kā ziņo “New York Times”, lielākā daļa amerikāņu mobilo telefonu īpašnieki nemaz nezina, ka ar mobilo telefonu var sūtīt īsziņas. Šā pakalpojuma nezināšana un nepopularitāte ir saistīta ar amerikāņu telefona pakalpojumu tirgus specifiku. Ilgu laiku šis pakalpojums “Short Message Sevice” nebija pieejams. Nākošais iemesls ir mobilo sakaru līgumi ar klientu, kuri ir ievērojami dārgāki nekā Eiropā, taču paredz daudz lielāku skaitu bezmaksas minūšu. Arī reklāmas trūkums ir radījis šādu situāciju, ka Eiropā tik populārais komunikācijas veids ASV ir nepazīstams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās sms sūtīšanas un mobilo datu pārraides pakalpojumu izmaksas ārzemēs

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņa lietotājiem nākamā gada vasarā par īsziņu sūtīšanu no ārzemēm ES teritorijā būs jāmaksā daudz mazāk.

Eiropas Komisija otrdien, 23. septembrī ierosināja no 2009. gada 1. jūlija samazināt īsziņu viesabonēšanas maksu par 60 %. ES iedzīvotājiem, kas uzturās citās ES valstīs, nevajadzētu maksāt vairāk kā EUR 0.11 par vienu īsziņu, salīdzinot ar pašreizējo pakalpojuma maksu, kas ES vidēji ir EUR 0.29.

Komisija arī vēlas uzlabot pārredzamību attiecībā uz sērfošanu tīmeklī un datu lejupielādēšanu mobilajā telefonā, atrodoties ārzemēs — klientiem, kas pieraduši pie lētākiem datu pārraides pakalpojumiem savā valstī, jābūt labāk pasargātiem pret šokējošiem viesabonēšanas rēķiniem, kas var sasniegt vairākus tūkstošus euro. Priekšlikumi tiks iesniegti Eiropas Parlamentam un Padomei, kuriem tie ir jāapstiprina pirms tie kļūst par tiesību aktiem. ES jau 2007. gada vasarā par 60 % samazināja maksu par zvanu veikšanu un saņemšanu ārzemēs (balss pakalpojumu viesabonēšana).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu popularitāte un viedtālruņu izplatība nezāģē īsziņu biznesu Latvijā.

Lai arī globālā mērogā kopumā novērojama tendence, ka robus mobilo sakaru operatoru īsziņu (SMS) biznesā ir iecirtušas mobilās aplikācijas, sociālie tīkli un saziņas kanāli, Latvijā īsziņu sūtīšanas apmērs nav sarucis. Gluži pretēji – SMS tiek sūtītas vairāk. Latvijas Mobilā telefona (LMT) provizoriskas aplēses liecina, ka Latvijā ik dienu iedzīvotāji nosūta vidēji 3,5 milj. īsziņu.

«Nav tā, ka sociālie mediji mainījuši īsziņu sūtīšanas popularitāti. Turklāt kopumā LMT tīklā izsūtīto īsziņu skaits nevis samazinās, bet pat pieaug,» stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 13.jūnija, Valsts ieņēmumu dienests (VID) ikvienam interesentam piedāvā jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību par transportlīdzekļu skaitu rindās uz Latvijas – Krievijas robežas Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktos, informē VID komunikāciju daļa.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Apmēram 30 sekunžu laikā pēc pieprasījuma īsziņas saņemšanas klientam uz mobilo telefonu tiks nosūtīta atbilde, kurā būs norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā.

Atbildes īsziņas teksts izskatīsies šādi: Info 13.06.2007. 8:00 Terehovas MKP – 740 (~44 h); Grebnevas MKP – 470 (~53 h).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaundibinātā hokeja kluba Dinamo Rīga prezidents, enerģiskais latviešu miljonārs Viesturs Koziols ir optimists pat šajā, biznesam sarežģītajā, laikā. Apsvēris ideju pamest šo valsti, viņš izšķīries par labu nākotnei Latvijā.

Viens no Latvijas ceļa dibinātājiem, Ivara Godmaņa padomnieks privātā biznesa jautājumos, laikraksta Atmoda komercdirektors, viens no kompānijas Formus dibinātājiem, Latvijas Krājbankas padomes priekšsēdētājs, Kluba 21 biedrs, Aerokluba prezidents, jauniešu organizācijas Avantis prezidents, Andrejsalas fotostudijas Imagine izveidotājs un tā tālāk. Kurš tad Latvijā nezin Koziolu?!

picturegallery.443f0605-8cbb-4e85-8a11-17d369e39cfd

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otru gadu pēc kārtas ASV īsziņu rakstīšanas čempionātā uzvarējis 16. gadus vecais Ostins Vierške (Austin Wierschke). Kā pirmās vietas ieguvējs viņš balvā saņēmis 50 tūkstošus ASV dolāru.

Sacensības aizritējušas trīs kārtās – dalībniekiem vajadzējis rakstīt īsziņas ar aizsietām acīm, turot rokas aiz muguras un censties atminēties uz īsu brīdi demonstrētu frāzi.

Īsziņu rakstīšanas čempionātā piedalījās vienpadsmit dalībnieku no visas ASV. Dalībniekiem vajadzējis izmantot vienādus telefonus un tikušas vērtētas trīs īsziņu rakstīšanas prasmes – ātrums, precizitāte un veiklība.Uzvarētājs 149 simbolu garu īsziņu, ievērojot visus pareizrakstības noteikumus, uzrakstījis 39 sekundēs.

Ostins Vierške par ASV īsziņu rakstīšanas čempienu kļuva jau pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairs aiz kalniem nav Līgo svētki un Jāņu diena. Tuvojoties vasaras saulgriežiem Latvijas uzņēmumi sveic savus klientus un iedzīvotājus. Daļa no tiem izveidojusi arī interaktīvus apsveikumus.

Banka DNB izveidojusi interaktīvu vietni, kurā piedāvā izvēlēties divas tēmas, kuras dominēs lietotāja Līgo svētkos. Pēc tam, kad atlasītas tēmas – kas var būt gan alus un siers, gan Jāņa māte un papardes zieds, vietnē tiek atrasta šīm tēmām piemērotākā tautasdziesma, kuru pēc tam iespējams nosūtīt saviem draugiem.

Sakaru operators Lattelecom Dziesmu svētkiem un Līgo izveidojis speciālu mobilo sadziedāšanās lietojumprogrammu. Ar tās palīdzību iesildīt balsis Dziesmu svētkiem iespējams jau Jāņu naktī. Lietojumprogramma satur dziesmu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.novembri, būs iespējams zvanīt tikai uz 8-zīmju mobilajiem tālruņu numuriem.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.893, Latvijā noris pakāpeniska mobilo sakaru pāreja uz 8-zīmju numerācijas sistēmu, lai palielinātu brīvo numuru resursus.

No 2006.gada 1.maija līdz 31.oktobrim zvaniem, īsziņām un multivides ziņām tika saglabāta iespēja izmantot gan 7-zīmju, gan 8-zīmju numurus, kā arī šī iespēja tika saglabāta viesabonēšanā. Tomēr, sākot ar 1.novembri, mobilo pakalpojumu lietotāji varēs zvanīt, sūtīt īsziņas un multivides ziņas tikai uz astoņu zīmju mobilo telefonu numuriem.

Lai izvairītos no negaidītām un nepatīkamām situācijām darbā un personīgajā dzīvē, kurās, piemēram, klienti vai ģimenes locekļi nesaņem svarīgu īsziņu, mobilo sakaru operators Tele 2 iesaka:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CiTYCREDiT dāvina 1000 latus stāvvietu apmaksai ar īsziņu

, 07.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcijas Bezmaksas autostāvvieta laikā, no 29. janvāra līdz 25. februārim, visi jaunie klienti, kas reģistrējās CiTYCREDiT sistēmā, saņēma divus latus. Tie, kas šajā laikā papildināja savu CiTYCREDiT kontu, piedalījās izlozē. Tajā varēja laimēt piecus 100 latu laimestus un vienu galveno balvu - 1000 latus stāvvietas apmaksai ar īsziņu.

Galveno balvu - 1000 latus - izlozes kārtībā ir ieguvis Gints Mucenieks. 100 latus norēķiniem par stāvvietu ar īsziņu, savukārt, ir laimējuši Dmitrijs Poļiščuks, Igors Ščavļevs, Juris Ducens, Kristīne Pabērza un Arvīds Ozols.

Starp laimestu ieguvējiem ir arī vadošā Latvijas IT vairumtirdzniecības uzņēmuma, GNT Latvia Valdes priekšsēdētājs Juris Ducens, kurš izteicās: "Esmu priecīgs par iegūto laimestu. CiTYCREDiT izmantoju jau labu laiku, jo tas ir ērti - nav jāmeklē makā sīknauda, nav jāiet turp un atpakaļ līdz maksāšanas automātam un nav jādomā, cik ilgi tieši es plānoju stāvvietā atstāt automašīnu Ja arī nebūtu laimējis, esmu pārliecināts, ka turpinātu apmaksāt stāvvietu ar īsziņu, jo pie ērtībām pierod ātri. "

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saņemtas 6932 pieprasījuma sms par automašīnu rindām

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta Terehova un muitas kontroles punkta Grebņeva. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam (ieskaitot) ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas, liecina Valsts ieņēmumu dienesta sniegtā informācija medijiem.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

uz Latvijas – Krievijas robežas.

Informācija par transportlīdzekļu rindām katru darba dienu tiek publiskota arī VID mājas lapā. Tomēr jāņem vērā tas, ka internetā pieejamā informācija tiek aktualizēta vienreiz dienā, savukārt SMS datubāzē – divreiz dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2 mēnešu laikā saņemtas 6932 pieprasījuma īsziņas par automašīnu rindām pie muitas kontroles punktiem

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienests INFORMĒ

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta „Terehova” un muitas kontroles punkta „Grebņeva”. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam ieskaitot ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ražo idejas, indieši tās realizē līdz galam; Latvijas IT nozare no amerikāņiem var mācīties pašpārliecību, bet no indiešiem – ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem.

ASV un Indija informācijas tehnoloģiju (IT) jomā ir lielvalstis, un atšķirībā no Latvijas tām nav problēmu uzņēmumos vienlaicīgi nodarbināt tūkstošiem IT speciālistu. Katrai valstij ir savas stiprās un vājās puses. Iepriekš (DB, 19.08.2013.) tika apskatītas iespējas, ko Latvijas IT nozare var mācīties no igauņiem un leišiem, bet šobrīd pievērsīsimes Indijai un ASV. No amerikāņiem Latvijas IT nozare varētu mācīties pašpārliecību – spēju aizstāvēt savu ideju. No indiešiem varam mācīties ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem. Vēl varam no indiešiem mācīties to, kā valsts mērogā attīstīt jaunus eksporta tirgus – Indijā IT ir viena no svarīgākajām eksporta nozarēm, DB norāda Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā kvantu īsziņas

Juris Kaža [email protected], 01.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot uz Latvijas mobilā telefona (LMT) multimediālo īsziņu pakalpojuma ieviešanu, Tele2 saviem klientiem no 1. aprīļa piedāvā īsziņu pakalpojumu, kas izmanto kvantu pārraides tehnoloģiju. «Mūsu EMMS (Entangled Multiuniverse Messaging System) ir līdzvērtīgs, ja ne labāks par LMT sistēmu,» teica Tele2 jaunais direktors Mats Tilli. Kvantu īsziņas izmanto t.s. kvantu fizikas atziņu, ka realitāte sastāv no bezgalīga skaita nejauši, bet paralēli uzplaiksnījušiem Visumiem, kuros var notikt simultāna un momentāna informācijas fiksācija. Parastās īsziņas savukārt pārraida radiotīklos. «Pildot solījumu visur un visos Visumos būt cenu līderiem, mēs EMMS pakalpojumu piedāvājam kvantu bezmaksas režīmā. Tas faktiski nozīmē, ka par pakalpojumu maksā kāds cits paralēlā pasaulē, kur Tele2 nav tik dāsns, bet īsziņu nosūtāt mūsu dimensijās,» teica M. Tilli. «Kas par muļķībām! Visas īsziņas, pat parastās, satur kvantu īpašību — tikai tās apskatot, konkretizējam, kas tās īsti ir. Neatvērta īsziņa pēc savas būtības ir visu iespējamo vēstījumu kvantu samudžinājums vai t.s. entanglement» Tele2 paziņojumu komentēja LMT prezidents Juris Binde. M. Tilli pavēstīja, ka Tele2 kvantu īsziņu piedāvājumā ietilpst elektronisko pastkartīšu matrices, ko izstrādājusi britu performances māksliniece Eiprila Fūla (April Foole).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID īsziņu pakalpojums - pieprasīts

, 14.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājis pusgads, kopš ikviens Latvijas vai Lietuvas iedzīvotājs, kuram ir mobilais tālrunis un kuru interesē aktuālā informācija par automašīnu rindām pie Latvijas un Krievijas robežas, var to saņemt īsziņas veidā. Autopārvadātāju un loģistikas speciālistu ikdienas darbā noderīga ir ne vien informācija par transportlīdzekļu, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, skaitu, bet arī aptuveno gaidīšanas ilgumu, norāda Valsts ieņēmumu dienests.

Uzzināt par transportlīdzekļu rindām iespējams, no sava mobilā tālruņa uz numuru 157 nosūtot pieprasījuma īsziņu – vārdu BORDER. Atbildes īsziņa tiek nosūtīta dažu sekunžu laikā.

No šī gada 13.jūnija, kad tika radīta iespēja pa mobilo tālruni iegūt minēto informāciju, līdz 13.decembrim (ieskaitot) ir saņemtas 15 294 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Šomēnes informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā diennaktī pieprasījuši vidēji 90 interesenti. Diennaktī saņemto pieprasījuma īsziņu skaits pakalpojuma pieejamības laikā ir būtiski pieaudzis: jūnijā – tika saņemtas vidēji 65 īsziņas, oktobrī - vidēji 103 īsziņas. Turklāt nepārtraukti pieaug no Lietuvas saņemto īsziņu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Robežu rindu uzziņas pakalpojums - pieprasīts

, 18.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecu dienu laikā informāciju par automašīnu skaitu rindās uz Latvijas - Krievijas robežas, izmantojot jauno Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piedāvāto pakalpojumu, izmantojuši jau 416 cilvēki, Db.lv informēja VID.

VID jau informēja, ka, sākot no šī gada 13.jūnija, lai operatīvi, neatkarīgi no klienta atrašanās vietas, informētu pārvadātājus, loģistikas speciālistus un citus interesentus par transportlīdzekļu rindām uz Latvijas - Krievijas robežas pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, VID piedāvā klientiem jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Atbildes īsziņā tiek norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā. Īsziņas saturs sistēmā tiek aktualizēts divas reizes dienā - aptuveni pulksten 8:00 un pulksten 20:00.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Arvien vairāk ļaunprogrammatūru sāk medīt lietotāju naudu

Dienas Bizness, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot 2015. gada pirmajā ceturksnī atklātos kiberdraudus, Kaspersky Lab eksperti konstatējuši krasu finansiālo uzbrukumu skaita pieaugumu - salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni lietotāju skaits, kuri ir saskārušies ar mēģinājumiem nozagt naudu no banku tiešsaistes kontiem, šā gada pirmajos trijos mēnešos ir pieaudzis par 64%.

Kopumā laikposmā no janvāra līdz martam Kaspersky Lab risinājumi ir bloķējuši vairāk nekā piecus miljonus mēģinājumu inficēt lietotāju datorus ar ļaunprogrammatūrām, kas ir paredzētas kontu iztukšošanai tiešsaistes banku sistēmās.

Pēdējā laikā uzbrucēji īpaši aktīvi cenšas ar visiem iespējamajiem līdzekļiem jebkurā ļaunprogrammatūrā ieviest konfidenciālās informācijas pārtveršanas funkcijas piekļuvei banku kontiem un maksājumu sistēmām. Īpaši spilgti šī tendence ir izpaudusies mobilo ierīču draudu vidū.

Tiek modificēts arvien vairāk īsziņu un spiegošanas Trojas zirgu, tos apgādājot ar instrumentiem, kas ir piemēroti uzbrukumiem lietotāju banku kontiem. Piemēram, uzbrucēju vidū populārais īsziņu Trojas zirgs Opfake, kas pirms diviem gadiem zaga naudu tikai no mobilo tālruņu kontiem, tagad prot uzbrukt aptuveni 30 banku un finansiālajām lietojumprogrammām. Turklāt daži īsziņu Trojas zirgi sāk uzvesties kā izspiedējprogrammas. Iespējams, lielā mērā tieši tāpēc pirmajā ceturksnī ir ievērojami krities «tīro» banku Trojas zirgu skaits — to īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo atbilstošo periodu ir samazinājies vairāk nekā četras reizes un veido tikai 1,1%. Vienlaikus īsziņu Trojas zirgu īpatsvars vien ir sasniedzis 21%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ķīnieši ir kļuvuši par īsziņu \"vergiem\"

Aivars Mackevics [email protected], 22.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksts Handelsblatt ziņo, ka ķīnieši ir kļuvuši par īsziņu "vergiem", kuri pagājušajā gadā par šo pakalpojumu samaksāja 234 miljoni ASV dolāru. Daudzi telekomunikāciju eksperi uzskata, ka šajā gadā šī summa būs trīskārtīga un pēc 5 gadiem sasniegs 16 miljardus ASV dolārus gadā. Vien jūnijā valsts mobilo telefonu operators reģistrēja 8,53 miljardi īsziņu, bet pirmajā pusgadā 28,2 miljardi. Tas uz pusi vairāk nekā bija plānots, jeb 30 miljardi 2002. gadā. Pēc pieciem gadiem šīs skaitlis sasniegs 1,2 biljoni īsziņu gadā. Pašlaik Ķīnā īsziņu pakalpojumus piedāvā vairāk kā 300 uzņēmumu. Ķīna GSM sakarus piedāvā vairāk kā 167 miljoniem klientu (aprīlā beigās), kas tai nodrošina pasaules līdera pozīciju. Otrajā vietā seko ASV. Līdz gada beigām klientu skaits pieaugs līdz 200 miljoniem klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka viesabonēšanas cenas patērētājiem ir ievērojami samazinājušās, joprojām netiek piedāvāti tarifi, kas būtu ievērojami zemāki par ES noteikumos paredzētajiem, tādēļ secināts, ka ES viesabonēšanas tirgū konkurence nav pietiekami liela, lai piedāvātu patērētājiem labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus, teikts Eiropas Komisijas (EK) ziņojumā.

Viesabonēšanas zvanu izmaksas kopš 2005. gada ir samazinājušās par vairāk nekā 70 %, savukārt īsziņu sūtīšana uz kādu no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm izmaksā par 60 % mazāk.

Komisijas priekšsēdētāja vietniece Nēlī Krusa, kura atbild par digitālās programmas īstenošanu, norāda, ka mobilo tālruņu un ierīču lietošanas izmaksas ārzemēs, ceļojot pa ES valstīm, ir nepārtraukti mazinājušās, kopš tika pieņemti pirmie viesabonēšanas noteikumi. Tomēr pēc trim gadiem kopš šo noteikumu ieviešanas lielākā daļa operatoru piedāvā mazumtirdzniecības cenas, kas ir tuvu tiesību aktos noteiktajiem maksimālajiem ierobežojumiem. «Lielāka konkurence ES viesabonēšanas tirgū patērētājiem nodrošinātu labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no domstarpībām starp uzņēmējiem un nodokļu administrāciju par piemērojamo PVN vienotam pakalpojumam, kuru veido vairāki pakalpojumi ar atšķirīgām šī nodokļa likmēm, būtu nepieciešamas izmaiņas PVN nodokļa normu piemērošanas noteikumos.

Šāds secinājums tiek balstīts uz to, ka pašlaik nedz Latvijas PVN likumā, nedz šī likuma normu piemērošanas reglamentējošajos Ministru kabineta noteikumos, nedz metodiskajos materiālos nav sniegtas vadlīnijas attiecībā uz vienota pakalpojuma jēdziena analīzi PVN vajadzībām. Tādējādi vienīgais instruments, uz ko viss balstās, ir Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, kas būtībā kalpo kā precedents vienotā pakalpojuma PVN piemērošanai.

Uz šādu situāciju arī norāda Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta spriedums saistībā ar Igaunijas kompānijas Brandikultuur (OÜ Brändikultuur) un Latvijas nodokļu administrācijas strīdu par piemērojamo PVN un tā atmaksu 3070,77 eiro apmērā par 2011. gada vasarā notikušo konferenci Baltic Beach Hotel Jūrmalā. Lietas būtība ir tāda, ka Igaunijas nodokļu maksātājs sniedza citam Igaunijas nodokļu maksātājam konferences organizēšanas un vadības pakalpojumus. Sniegto pakalpojumu ietvarā papildus tika nodrošināti vēl tādi pakalpojumi kā naktsmītnes, restorāna pakalpojumi un konferenču telpu noma. Brandikultuur pieteica atmaksāt Latvijā samaksāto PVN, savukārt VID samaksātā PVN atmaksu Igaunijas nodokļa maksātājam atteica. VID atteikums atmaksāt priekšnodokli bija pamatots ar to, ka papildu sniegtie pakalpojumi ir uzskatāmi par tādiem pakalpojumiem, kuru sniegšanas vieta ir iekšzeme (Latvija), tātad Brandikultuur, pirms pakalpojuma sniegšanas bija jāreģistrējas Latvijas ar PVN apliekamo personu reģistrā. Brandikultuur VID atteikumu pārsūdzēja, kā rezultātā Administratīvajā apgabaltiesā tika apstiprināts, ka gala saņēmēja, cita Igaunijas nodokļa maksātāja, mērķis bija saņemt vienu vienotu pakalpojumu, nevis vairākus atsevišķus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem jāatbilst virknei prasību, lai spētu iekarot klientu mīlestību un atzinību. Viena no tām – apkalpošanas ātrums un servisa līmenis. Virtuves darbam jābūt organizētam ar pulksteņa precizitāti, tādējādi ātri un kvalitatīvi izpildot klientu vēlmes. Tieši tādēļ, lai atvieglotu darbu un padarītu to daudz ērtāku, uzņēmums Elis piedāvā lielisku risinājumu – dažādu virtuves tekstila produktu nomas un servisa pakalpojumu, kas krietni atslogo ikdienas rūpes.

Kādus produktus piedāvā Elis?

Uzņēmums Elis piedāvā dažādu produktu nomas un servisa pakalpojumu, ko ērti pasūtīt tīmekļvietnē Elis.com. Virtuvē aktuāli būtu vairāki no tiem:

- kokvilnas dvieļu nomas un servisa pakalpojums;

- priekšautu nomas un servisa pakalpojums;

- ergonomisko paklāju nomas un servisa pakalpojums;

- darba apģērbu nomas un servisa pakalpojums.

Nomas un servisa pakalpojums nozīmē to, ka par šo produktu iegādi, to pieejamību un tīrību gādā uzņēmums Elis – pēc iepriekš izveidota grafika sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem piegādā tīrus produktus un paņem lietotos, lai tos profesionāli iztīrītu un pārbaudītu pirms nākamās piegādes. Ko tas nozīmē pakalpojuma saņēmējam?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

«Lursoft» informācija uz mobilo telefonu

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju uzņēmums Lursoft IT, sadarbībā ar LR Uzņēmumu reģistru (UR) piedāvā papildinātu informācijas pakalpojumu, kurš ļauj internetā atrasto komersanta informāciju nosūtīt uz mobilo tālruni īsziņas veidā. Pakalpojums īpaši paredzēts tiem uzņēmumiem, kuru darbinieki pamatā slēdz darījumus nevis uzņēmuma birojā, bet atrodoties ārpus tā Latvijā vai ārzemēs- reklāmas aģentiem, kravu pārvadātājiem, lauksaimniecības un mežsaimniecības uzņēmumiem. Pirmām kārtām, pakalpojums ļauj pārliecināties par darījuma partnera juridisko statusu- uzņēmuma reģistrācijas faktu, paraksta tiesībām, pārbaudīt uzrādītās reģistrācijas apliecības derīgumu un tā ekonomisko stāvokli - gada pārskata pamatdatiem, komercķīlu un citiem datiem uz informācijas nosūtīšanas brīdi- reālā laika režīmā. Pakalpojums ir pieejams Lursoft IT un Hanzanet reģistrētiem lietotājiem un tas ir maksas pakalpojums. Īsziņu iespējams nosūtīt tikai Latvijas Mobilā telefona abonentiem. Maksa par vienu īsziņu ir 0.35 LVL (ar PVN), kas automātiski tiek noņemta no Lursoft pastāvīgā abonenta konta. Informācija tiek saņemta vidēji 10-15 min. laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru