Par vienu no SIA Soon izstrādātā automatizētā klientu atbalsta servisa pilotklientiem kļuvis iPhone spēles Angry Birds veidotājs Rovio, stāsta viens no projekta īstenotājiem, Britu padomes rīkotā jauno interaktīvās nozares uzņēmēju konkursa uzvarētājs Ernests Štāls.
«Sapratām, ka no tā īsti biznesu nevar uztaisīt un ka kaut kā pietrūkst. Pārlikām fokusu no daudzām mazām valstiņām uz angļu valodā runājošo tirgu. Tur ir lielas iespējas. Jaunā ideja arī likās interesantāka, tā iesaista nedaudz mašīnmācīšanos un datorlingvinistiku,» iemeslus, kāpēc ideja mainīta, skaidroja Štāls. Projekta nosaukums patlaban ir Eklinda.
Viņš norādīja, ka pasaulē sociālajos medijos ļoti daudz runā par konkrētu zīmolu produktiem un ar tiem saistītām problēmām. Cilvēki mēdz aprakstīt vienu un to pašu problēmu, un nereti var būt pat vairāki tūkstoši tvītu stundā par kādu konkrētu problēmu. Manuāli atbildēt uz to nav iespējams, bet uz līdzīgiem tvītiem var atbildēt automātiski, piemēram, pasakot, ka «risinājums ir šeit» vai ieteikt sazināties ar konkrētu cilvēku u.tml., idejas būtību skaidroja Štāls.
Patlaban Soon ir «alfa» stadijā. Trīs līdz sešos mēnešos paredzēts izstrādāt produktu līdz «beta» stadijai un tad, visticamāk, doties uz ASV un runāt ar konkrētiem klientiem.
Viens no «Rovio» pārstāvjiem - «Mighty Eagle» jeb uzņēmuma izpilddirektors Pīters Vesterbake - dažkārt saņem stundā 3500 tvītu par kādu Angry Birds problēmu, līdz ar to viņam šāds rīks noderētu. «Viņš saredz tajā potenciālu un tāpēc ļauj izmantot savus datus, stāsta, kādas ir problēmas,» skaidroja Štāls.
Viņš neesot rēķinājis, cik šajā projektā ieguldīts. Vaicāts, vai projektu plānots pārdot, vai arī ar to pelnīt, jaunais uzņēmējs teica, ka šajā stadijā runāt par pārdošanu nevar. «Ja piesaistām finansējumu no ārpuses, esam gatavi trīs līdz astoņos gados pārdot. Skatīsimies, kā viss notiks. Mums patīk doma, ka attīstām ko vienu un tad ejam tālāk. Nav tā, ka pieķeramies un taisām konglomerātu,» teica Soon pārstāvis.
Viņaprāt, jaunajiem interneta jomas uzņēmējiem parasti jāizlemj divi svarīgākie jautājumi - pārcelties vai nepārcelties uz Silīcija ieleju un piesaistīt vai nepiesaistīt naudu.
«Ļoti daudzi cilvēki saka: dari pats, kamēr vari, bet, no otras puses, ja ir tehnoloģiski sarežģīts rīks, kas prasa ilgu izstrādi, bez ārējas palīdzības ir diezgan grūti sevi finansēt. Par pārcelšanos uz Silīcija ieleju - vieniem šķiet, ka tur obligāti jābūt, otri apgalvo, ka tas nav nepieciešams, ja klienti nav tur un produkts ir, piemēram, kāds interneta portāls, un tas nav tehnoloģiski sarežģīts,» sprieda uzņēmējs.
Vaicāts, vai Soon ir pieņēmis lēmumus par savu projektu šajos jautājumos, viņš teica, ka, sasniedzot beta stadiju, varētu skatīties vairāk pēc ārējā finansējuma. Tāpat esot ticams, ka agri vai vēlu kādam no projekta īstenotājiem būs jāpārceļas uz ASV, jo produkts ir tehnoloģiski sarežģīts un ir vajadzīga tīklošanās uz vietas. Arī lielie klienti ir tur.