Gaidot mikroblogošanas vietnes Twitter iznācienu biržā, viens no investoru galvenajiem jautājumiem bija kompānijas vidējie ienākumi, ko tā gūst no viena lietotāja. Twitter šo skaitli neatklāja, tomēr atklāja citus datus, kas ļauj aprēķināt ienākumus no viena lietotāja, raksta Quartz.

Twitter sniedz informāciju par to, cik bieži lietotāji aplūko laika joslu (timeline), «tvītu» daudzumu un to, cik daudz Twitter nopelna par katru tūkstoti laika joslas skatījumu. Šie rādījumi radīja grūtības salīdzināt Twitter ar citiem sociālajiem medijiem, piemēram, Facebook.

Medijs Quartz aprēķinājis, ka šā gada otrajā ceturksnī Twitter no viena aktīva lietotāja guva ienākumus 0,55 ASV dolāru apjomā. Mikroblogošanas vietnes kompānija ir norādījusi, ka daudz lielākus ieņēmumus tā gūst no lietotājiem ASV, proti, 2,17 ASV dolārus par tūkstoš laika joslas skatījumiem ASV, un 0,30 ASV dolārus par tūkstoš laika joslas skatījumiem ārpus ASV.

Reklāma veido 85% no Twitter ienākumiem. Atlikušie 15% tiek gūti no datu licencēšanas.

Analītiķi jau izteikušies, ka uzņēmums noteikti ņems vērā iepriekšējās sociālo portālu neveiksmīgās debijas biržās.

«Twitter darīs visu, ko var, lai izvairītos no Facebook IPO situācijas – gan tirgus gaidu, gan vadības frontē,» aģentūrai Bloomberg uzsvēra Venrock Inc eksperts Deivids Pakmans.

Investoru noteiktais uzņēmuma vērtējums patlaban ir vairāk nekā 10 miljardi ASV dolāru.

Twitter ienākumi periodā no 2010. līdz 2012. gada beigām ir auguši no 28 milj. ASV dolāru līdz 315 miljoniem ASV dolāru, raksta BBC.

Twitter IPO būs lielākā Silīcija ielejas uzņēmuma debija biržā kopš Facebook IPO. Facebook debija bija ne visai veiksmīga. Pirms gada notikušais sociālā tīkla Facebook IPO, lai arī labi izreklamēts un no akciju pārdošanas viedokļa sekmīgs, jau nākamajās dienās akciju pircējiem sagādāja ievērojamu vilšanos. Vētrainā Facebook akciju dinamika un sajūta, ka investori ir piekrāpti, izraisīja vispārēju ieguldītāju neuzticības pieaugumu pret jaunu uzņēmumu ienākšanu biržā.

«Protams, Facebook atstāja virkni investoru ar rūgtu pēcgaršu, tomēr nav tā, ka tas fundamentāli ir samazinājis interesi par IPO kā kapitāla piesaistes instrumentu. Pēdējā laika pozitīvās tendences akciju tirgos, kur, lētās naudas vadīti, akciju indeksi ir sasnieguši visu laiku augstākos līmeņus, veicina arī investoru intereses pieaugumu par akciju sākotnējiem piedāvājumiem,» iepriekš secināja investīciju bankas Porta Finance partneris Mikus Janvars.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra