Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab informē, ka ažiotāža ap spyware, kuru ar preses ziņojumiem diemžēl uzkurina arī daudzas antivīrusu kompānijas, ir novedusi pie krāpšanas gadījumiem. Piektdien ASV regulators paziņojis, ka uz laiku slēgta kāda programmatūras firma, kura mēģinājusi sava produkta pārdošanu veicināt, piedāvājot likvidēt datorā neesošu spyware. Programmas Spyware Assassin ražotāji, izmantojot uzlecošus reklāmas logus un e-pasta vēstules, nodarbojušies ar patērētāju baidīšanu, cenšoties iestāstīt, ka viņu datori ir inficēti ar ļaundabīgām spiegošanas programmām un ka tādēļ nepieciešams iegādāties minēto programmu, ziņo ASV Federālā tirdzniecības pārvalde FTC. Pēc FTC ziņām, bezmaksas pārbaudēs, kuras piedāvāja Spokeinas (Vašingtonas štats) kompānija MaxTheater Inc., spyware klātbūtne tika konstatēta datoros, kuros nekādu kaitīgo programmu nebija. Savukārt tās pašas firmas par 29,95 dolāriem tirgotā programma Spyware Assassin nemaz neveica spyware likvidēšanu. ASV tiesa kompānijai un tās īpašniekam Tomasam Delanojam likusi apturēt darbību līdz otrdien paredzētai tiesas sēdei. Pilnīgi iespējams, ka kompānijai liks atdot naudu, kuru tā ieņēmusi, pārdodot Spyware Assassin. MaxTheater nav komentējusi šo lietu. Kas attiecas uz pašu spyware, tad, kā nesen savā rakstā “Nav tādas lietas kā spyware” secināja Jevgēņijs Kasperskis “nosaukums spyware galvenokārt uzskatāms par mārketinga triku”. Tas lieliski kalpo par lietotāju iebiedēšanas līdzekli. Nosaukums adware jeb reklāmas programmatūra, no kuras pārsvarā arī sastāv tas, kas tiek pasniegts kā spiegu programmas, diez vai būtu tik iedarbīgs. Lai tomēr kaut kā attaisnotu nosaukumu spyware, pēc diezgan miglainiem kritērijiem reklāmas programmām ir pievienota arī daļa Trojas programmu un lūku (backdoor), kuras tradicionāli bijušas antivīrusu apkarojamo objektu vidū. Ja nav jaunu draudu, tādi tiek radīti kompāniju mārketinga nodaļās. Kas sekos pēc spiegu programmu kampaņas? Varbūt noziedznieku vai teroristu programmas?

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra