Tehnoloģijas

Atklāts bīstams robs \'čatošanas\' programmā «mIRC»

Valters Paiders [email protected], 01.10.2003

Jaunākais izdevums

Vairāki IT drošības biļeteni ir publicējuši brīdinājumu par jaunu drošības "robu" populārajā interneta tiešsaistes sarakstes (čatošanas) programmā mIRC. Bīstamas esot visas šīs programmas versijas sākot no 6.01 līdz 6.1, informē IT drošības biļetens Oxygen.

Problēmas rodas brīdī, kad programma, pieslēdzoties serverim, pieprasa servera informāciju. Ja informācija, ko nosūta serveris ir apjomīgāka, nekā paredzēts, programma izdod kļūdu un uzkaras.

Speciālisti brīdina, ka jau ir radīta "mūķīzerprogramma" (exploit), kas, izmantojot šo robu, atļauj uzbrucējam lietotāja datorā iedarbināt faktiski jebkuru programmu. Savukārt programmas izstrādātāji solot, ka šis robs tiks "aizlāpīts" jaunākajā mIRC programmas versijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Scandinavian Tobacco" jauns valdes priekšsēdētājs

Andris Zeļenkovs [email protected], 27.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par “Scandinavian Tobacco“ valdes priekšsēdētāju un uzņēmuma ģenerāldirektoru iecelts 'Lars Kruse Thomsen'. Līdzšinējais uzņēmuma ģenerāldirektors 'Alexander Telje' turpmāk vadīs Norvēģijas uzņēmumu "JLTiedemans", kas ir viena no "ST Grupas" tabakas ražotnēm un atrodas Norvēģijā. Izmaiņas saistītas ar vispārējām izmaiņām "ST Grupas" vadībā. 'Lars Kruse Thomsen' strādā "ST Grupā" kopš 1995.gada. Sākotnēji kā "House of Prince Denmark" mārketinga menedžeris, tad tirdzniecības un mārketinga direktors un valdes loceklis uzņēmumā "Scandinavian Tobacco" Polijā. Būdams "House of Prince Denmark" vecākais viceprezidents, 'Lars Kruse Thomsen' bija atbildīgs par "House of Prince" starptautiskiem zīmoliem, kā arī par jaunu zīmolu izstrādi un attīstīšanu. Pirms pievienošanās "ST Grupai", 'Lars Kruse Thomsen' strādāja "Carlsberg Breweries" un dāņu mediju grupā "The Berlingske Dailies". 'Lars Kruse Thomsen' ir beidzis Kopenhāgenas biznesa skolu, iegūstot zinātņu maģistra grādu mārketingā, un studējis uzņēmējdarbības vadību IMD (International Institute for Management Development) biznesa skolā Šveicē. 'Lars Kruse Thomsen' ir Dānijas pilsonis, viņam ir 39 gadi. Precējies, divu bērnu tēvs. “Scandinavian Tobacco” SIA izveidots 1992.gadā (sākotnējais nosaukums "House of Prince Riga") kā Latvijas – Dānijas kopuzņēmums. 2001.gadā tas tika privatizēts un kļuva par 100% dāņu uzņēmumu. 2003.gadā uzņēmums mainīja nosaukumu no “House of Prince Riga” uz “Scandinavian Tobacco”. Uzņēmums ietilpst "Scandinavian Tobacco grupas" ("ST Grupas") sastāvā, kas ir vadošā tabakas kompānija Ziemeļeiropā. "ST Grupai" ir ražotnes vairākās valstīs, un tā eksportē savu produkciju un dažādiem pasaules tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursam "Sabiedrisko attiecību Gada Balva 2005" pieteikts vairāk darbu nekā pērn

Andris Zeļenkovs [email protected], 05.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) un Latvijas asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) organizētajam konkursam 'Sabiedrisko attiecību Gada Balva 2005' šogad kopā iesniegti 25 darbi 5 nominācijās. Visvairāk darbu iesniegti nominācijās 'Marketinga komunikācijas' un 'Korporatīvās komunikācijas'. Uzvarētāju paziņošana un apbalvošanas ceremonija notiks 10.maijā plkst. 17.00, starptautiskās sabiedrisko attiecību konferences "PR Challenge 2005" noslēgumā. Visus konkursam iesniegtos darbus to autori prezentēs konferences pirmajā dienā – 9.maijā. “Pirms žūrijas vērtējumi ir apkopoti, var izteikt gandarījumu par diviem pozitīviem aspektiem. Pirmkārt, konkursam iesniegto darbu ir vairāk nekā pērn, otrkārt, kvalitātes ziņā kopīgais īstenoto kampaņu līmenis ir audzis. Tas liecina par profesionalitātes pieaugumu sabiedrisko attiecību nozarē”, komentē LSAKA prezidente un kompĆnijas "Komunikāciju aģentūra/Edelman Affiliate" valdes priekšsēdētāja Signe Reinholde. Balvas tiks pasniegtas par labākajiem sabiedrisko attiecību projektiem 5 nominācijās: - Marketinga komunikācijas; - Sociālā kampaņa; - Korporatīvās komunikācijas; - Valsts un pašvaldību sektora kampaņa; - Reģionālā - starptautiskā kampaņa. Darbi netika vērtēti nominācijās 'Krīzes komunikācijas', 'Sabiedriskā politika' un 'Iekšējās komunikācijas'. „Tas, ka liela konkurence izveidojusies noteiktās nominācijās, savukārt dažās darbi netika iesniegti vispār, savā ziņā liecina par tendencēm sabiedrisko attiecību pakalpojumu tirgū un norāda, kuri ir pieprasītākie un visvairāk realizētie sabiedrisko attiecību instrumenti un virzieni”, atzīst Signe Reinholde. Krīzes situāciju risinājumiem un lobisma kampaņām vēl nav iestājies noilgums, lai klienti un aģentūras būtu gatavi tās publiski prezentēt un nodot vērtēšanai. Šogad konkursam iesniegtos darbus vērtēja vairāk nekā 30 ekspertu žūrija, kuras sastāvā ir sabiedrisko attiecību un saistīto nozaru eksperti - sociologi, reklāmas un marketinga speciālisti, mediju pārstāvji un akadēmiskie mācībspēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Attieksme pret ES būtiski nemainās

Marta Rībele [email protected], 11.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī pozitīvi Latvijas dalību ES vērtēja 30.2% iedzīvotāju (novembrī – 31.4%), bet negatīvu attieksmi pauda 25.6% (novembrī – 28.6%,). Par to liecina jaunākā sabiedriskās domas aptauja par iedzīvotāju attieksmi pret Latvijas dalību ES. Savukārt atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' izvēlējās 37.3% aptaujas dalībnieku (novembrī – 36.3%). Latvijas dalību ES par 'labu lietu' biežāk nekā caurmērā atzinuši vīrieši, iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 39 gadiem, respondenti ar augstāko izglītību, latvieši, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi uz vienu ģimenes locekli mēnesī pārsniedz Ls 121. Atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' biežāk izvēlējušās sievietes, valsts sektorā nodarbinātie, Vidzemē, Kurzemē un Latgalē dzīvojošie, respondenti vecumā no 40 līdz 54 gadiem, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi mēnesī uz vienu ģimenes locekli ir robežās no Ls 86 līdz Ls 120. Latvijas dalību ES kā 'sliktu lietu' biežāk vērtējuši respondenti ar pamatizglītību, Rīgā un Zemgalē dzīvojošie, aptaujas dalībnieki, kas vecāki par 55 gadiem, nestrādājošie, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi mēnesī uz vienu ģimenes locekli ir robežās no Ls 46 līdz Ls 85. Aptauju veica Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neitrāli vērtē Latvijas dalību ES

Dace Preisa, 15.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada februārī veiktajā sabiedriskās domas aptaujā noskaidrota Latvijas iedzīvotāju attieksme pret Latvijas dalību Eiropas Savienībā (ES). Saskaņā ar pētījuma rezultātiem pozitīvi Latvijas dalību ES vērtēja 27,1% iedzīvotāju (2006.gada janvārī – 29,6%). Sniedzot atbildi ‘slikta lieta’, negatīvu attieksmi pauda 22,4% (janvārī – 22,2%). Biežāk pausta neitrāla attieksme – atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' izvēlējās 45,5% aptaujas dalībnieku (decembrī – 43,5%). Latvijas dalību ES par 'labu lietu' biežāk nekā caurmērā atzinuši iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem, respondenti ar augstāko izglītību, latvieši un Zemgalē dzīvojošie. Neitrālu attieksmi – atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' – biežāk izvēlējušās iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 39 gadiem, valsts sektorā strādājošie, iedzīvotāji ar vidēji zemiem vai augstiem ienākumiem, kā arī Vidzemē dzīvojošie. Latvijas dalību ES kā 'sliktu lietu' biežāk vērtējuši respondenti, kuri vecāki par 55 gadiem, iedzīvotāji ar pamatizglītību, cittautieši, aptaujātie ar zemiem vai vidējiem ienākumiem, nestrādājošie, kā arī Rīgā un Kurzemē dzīvojošie. Aptauju veica Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS ar Eiropas Savienības informācijas aģentūras (ESIA) atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas teātrim mainīts statuss un apstiprināta vadība

Vēsma Lēvalde [email protected], 21.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. janvāra Liepājas domes sēdē pieņemts lēmums pārveidot pašvaldības uzņēmumu bezpeļņas organizāciju "Liepājas teātris" par pašvaldības sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Liepājas teātris". Līdz ar to apstiprināts jauns uzņēmuma vadības modelis – iecelta Liepājas teātra padome un valde, liecina domes lēmums. Līdz ar šo domes lēmumu apstiprināti pašvaldības SIA ''Liepājas teātris'' statūti. Apstiprinātie statūti nosaka uzņēmuma pārvaldē padomes un valdes funkcijas. Padomei saskaņā ar apstiprinātajiem statūtiem jāveic valdes darbības uzraudzība, jākontrolē uzņēmuma peļņas izlietojumu, kā arī jālemj par uzņēmuma attīstības un stratēģiskajiem jautājumiem. Savukārt valdes kompetencē ir uzņēmuma saimnieciskā un mākslinieciskā darbība, kā arī personāla jautājumi. Domes lēmums paredz, ka SIA „Liepājas teātris” ir kapitālsabiedrība, kurā visas pamatkapitāla daļas pieder Liepājas pilsētas pašvaldībai. Deputāti apstiprināja pašvaldības SIA ''Liepājas teātris'' padomi trīs padomes locekļu sastāvā. Par padomes priekšsēdētāju iecelts Herberts Laukšteins. Līdz ar šo lēmumu apstiprināta arī uzņēmuma valde trīs locekļu sastāvā. Par valdes priekšsēdētāju iecelts Guntis Dambergs, savukārt par valdes locekļiem – Rolands Atkočūns, kurš valdē pildīs mākslinieciskā vadītāja funkcijas un Nellija Kleinberga, kuras pārziņā būs administratīvie un personāla jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks Māksliniecisko direktoru kluba radošā video darbnīca

Andris Zeļenkovs [email protected], 19.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Rīgā ierodas video mākslinieks 'Ries Stravers', lai Latvijas video māksliniekiem un reklāmas aģentūru radošajiem prātiem vadītu video darbnīcu „Short course in how to be crazy”. Latvijas Māksliniecisko direktoru kluba (LADC) rīkotā radošā video darbnīca notiek starptautiskā videofestivāla "Ūdensgabali’ 05" ietvaros, un, iespējams, ir līdz šim tuvākais punkts reklāmas un mākslas attiecībās. “Pēc izcelsmes holandietis, Venēcijā dzīvojošais 'Ries' rada reklāmas, piedalās izstādēs (t.sk. – Venēcijas Biennālēs), lasa lekcijas, braukā apkārt pa pasauli un vispār – nodarbojas ar to, kas pašam patīk. Viņš ir viens no mežonīgākajiem video «frīkiem», kāds jebkad absolvējis Benetton Fabrica skolu,” 'Ries Straver'u raksturo LADC valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks. 'Ries Straver'a radošā video darbnīca, notiks 24. un 25.augustā, reklāmas aģentūras ZOOM! telpās. LADC ir sabiedriska organizācija, kuras mērķis ir attīstīt Latvijas grafiskā un rūpnieciskā dizaina, lietišķās fotogrāfijas un reklāmas nozares Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PR konference pulcēs "spēcīgākos" speciālistus

Andris Zeļenkovs [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautikajā sabiedrisko attiecību konferencē "PR Challenge 2005" ar prezentācijām uzstāsies: Zviedrijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas (PRECIS) prezidents 'Bo Jansson', Norvēģijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas priekšsēdētājs 'Drag Olav Stokken', Dānijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas prezidents 'Nils Rasmus Hansen', Krievijas Sabiedrisko attiecību asociācijas (RASO) izpilddirektore Nataļja Orlova u.c. speciālisti. "db.lv" jau rakstīja, ka konference "PR Challenge 2005" notiks Rīgā 9. un 10.maijā. Konferences norises vieta ieplānota viesnīcas "Maritim Park Hotel" telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piektdien 22.aprīlī Rīgā notiks Baltijas Farmaceitiskā mārketinga konference

Andris Zeļenkovs [email protected], 20.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22.aprīlī "Baltic Marketing and Advertising" rīko Pirmo Baltijas Farmaceitiskā mārketinga konferenci. Tajā tiks runāts par: veiksmīgākajiem farmaceitiskā mārketinga piemēriem Baltijā; sabiedriskajām attiecībām kā efektīvāko komunikācijas līdzekli farmaceitiskajā mārketingā; galvenajiem reklāmdevējiem farmācijas tirgū un prognozēm uz 2005.gadu. Speciālists no Anglijas – 'Peeter Cheverton', "INSIGHT Marketing and People" vecākais konsultants un dibinātājs, runās par klientu menedžmentu farmācijas nozarē. Konferencē tiks apskatīta arī Somijas pieredze un prognozes par notikumiem farmācijas nozarē. Par šiem jautājumiem runās 'Kaj Mattson', "UCB Pharma" bijušais izpilddirektors. Pašreizējās tendences un nākotnes attīstību farmaceitiskajā mārketingā aprakstīs īpašais viesis no ASV – 'Bill Trombetta' – farmaceitiskās stratēģijas un mārketinga profesors, Sv.Džozefa Universitāte Filadelfijā, Pensilvānijā, ASV. Konference notiks Rīgā un uz to ieradīsies dalībnieki ne tikai no Latvijas, bet arī no Lietuvas, Igaunijas un Somijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

'Spring Valley' rudens semināru grafiks

Andris Zeļenkovs [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organizācijas attīstības centrs 'Spring Valley' 15.septembrī un 10.novembrī rīko semināru "The Journey of Business Excellence". Semināru paredzēts vadīt konsultantam Peteram Egeram (Peter Egger), kas pārstāv "Volkswagen". Organizācijas attīstības centra 'Spring Valley' konsultante Laura Miķelsone informē, ka rudenī 'Spring Valley' ieplānojuši virkni apmācību: - Pārdošanas kultūras attīstība (14.-16.IX); - Iekšējā komunikācija uzņēmumā (19.IX); - Liderība komandā (22., 23.IX); - Prezentēšanas iemaņu pilnveidošana (17., 28.IX); - MBTI - personības tipa noteikšana un attīstīšana (29., 30.IX); - Vadītāja ABC (10.-12.X); - Laika vadīšana (24., 25.X); - Mediju treniņš (27., 28.X); - Klientu apkalpošanas kultūra (31.X, 1.XI).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas agentūras „Alfa centrs” apgrozījums pērn pieaudzis par 28%

Andris Zeļenkovs [email protected], 14.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa reklāmas aģentūras „Alfa centrs” apgrozījums 2004.gadā pēc operatīvā gada pārskata datiem sasniedzis 2 360 000 Ls, kas ir par 28% vairāk, nekā 2003.gadā (1,85 milj. Ls). Aģentūras peļņa 2004.gadā bijusi 100 000 latu. „Alfa centrs” 2003.gadā pēc neto apgrozījuma bija otra lielākā pilna servisa reklāmas aģentūra Latvijā. Aģentūra dibināta 1996.gadā. Aģentūras klientu lokā ir vairākas Latvijā un pasaulē pazīstamas kompānijas: VP Market (Maxima, Sautīte, T-Market), LG Electronics, Winston, Henkel, Bittner, KOK, Druvas Pārtika, Maxit, Austrian Airlines, alus darītava Baltika u.c. „2004.gadā „Alfa centrā” notika ievērojama paplašināšanās. Aģentūras iekšienē izveidojām radošās producēšanas studiju jeb 'producion house', kas ļauj ievērojamu daļu projektu veikt bez trešo pušu piesaistes. Pagaidām mums ir sava fotostudija un tas ir pirmais solis ceļā uz pilna servisa 'production house' izveidi. Pērnā gada laikā gandrīz dubultojies darbinieku skaits: 2003.gadā aģentūrā bija 17 darbinieki, šī gada sākumā – 33,” stāsta Lauris Špillers, reklāmas aģentūras „Alfa centrs” direktors. 'Production house' izveidē tika investēti 30 000 Ls. Šī gada janvārī aģentūra saņēma Lietuvas Tirdzniecības palātas Latvijā pasniegto balvu Merkurijs 2004. „Alfa Centrs” tika atzīta par veiksmīgāko reklāmas aģentūru, kas pērn strādājusi ar Lietuvas uzņēmumiem Latvijā un saņēma balvu „Gada reklāmas aģentūra”. 2001.gadā aģentūra ieguva balvu Golden Hammer par vides reklāmu „Rīgas piensaimnieka” ražotajam jogurtam „Zilonītis”. „Alfa centrs” ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedre. Aģentūrā strādājošie mākslinieki ir Latvijas māksliniecisko direktoru kluba (Latvian Art Directors Club) biedri. „Aģentūrā ir saliedēts un profesionāli pieredzējis kolektīvs, kurš aizrautīgi apgūst jaunākās tendences zīmolu komunikācijā, lai pēc tam tās radoši un sekmīgi ieviestu vietējā tirgū. Otra mūsu stiprā puse ir spēcīgās pozīcijas mediju tirgū. Kopā tas veido spēku, kas visai bieži liek klientiem izvēlēties par saviem partneriem tieši mūs,” aģentūras veiksmi komentē Lauris Špillers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nopietnas drošības problēmas «PostgreSQL» datu bāzu vadības sistēmā

Valters Paiders [email protected], 05.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki IT drošības biļeteni ir publicējuši brīdinājumu operētājsistēmu Unix un Linux administratoriem par vairākiem nopietniem drošības robiem PostgreSQL datu bāzu vadības sistēmā (DBVS). Kā ziņo Oxygen, šī DBVS ir ieguvusi lielu popularitāti minētajās operētājsistēmās.

Kļūda ir atklāta DBVS funkcijā to_ascii() - tā tiek lietota, lai pārkonvertētu tekstu no 'sarežģītiem' kodējumiem (multibyte encoding, piemēram, Unicode) uz 'vienkāršo' kodējumu (ASCII). Šī kļūda ir sastopama visās PostgreSQL versijās, sākot ar 7.2.x, beidzot ar 7.3.3.

Tāpat biļetens brīdina par nopietniem caurumiem PostgreSQL 7.2.0 un vecākās DBVS versijās. Uzbrucējs var izsaukt 'iekšējo kļūdu' (internal buffer overflow), kas ļauj tam iedarbināt paša radītu programmu upura serverī.

Lai novērstu drošības problēmas, IT speciālisti iesaka atjaunot programmatūru (versija 7.3.4), kurā minētās problēmas ir novērstas. Tomēr ne vārda nav minēts par savietojamību - ne vienmēr datu bāzes, kas ir izveidota vecākā DBVS versijā, tāpat strādās arī jaunā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atzīta Salacgrīva 95 makstātnespēja

Rudīte Šmite, 31.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

31. martā Vidzemes apgabaltiesa ir atzinusi a/s Salacgrīva'95 maksātnespēju — Db noskaidroja tiesā, kur paskaidroja, ka spriedums ir galīgs un nav pārsūdzams. Db 04.01.2005. jau ziņoja, ka Latvijā lielākais zivju pārstrādes uzņēmums akciju sabiedrība Brīvais vilnis kā viens no a/s Salacgrīva'95 kreditoriem Vidzemes apgabaltiesā ir iesniedzis Salacgrīva'95 maksātnespējas pieteikumu. Brīvā viļņa valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris uzskata, ka maksātnespējas procesā viņš saredz vienīgo risinājumu, lai sakārtotu abu uzņēmumu attiecības. Turklāt Salacgrīvai'95 ir Valsts ieņēmumu dienesta aprēķināts nodokļu uzrēķins 1,5 miljonu latu apjomā. Nodrošinātais kreditors ir Krājbanka, kas Salacgrīvai'95 ir izsniegusi kredītu, ko galvojis Brīvais vilnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Rietumu bankas» Krievijas akciju tirgus apskats 31.01.-04.02.

Valters Paiders [email protected], 07.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leonīds Aļšanskis

Rietumu Bankas investīciju pārvaldes departamenta analītiskās nodaļas vadītājs

Pagājusī nedēļa kļuva par otro pēc kārtas, kad ievērojami pieauga Krievijas akciju cenas. Šoreiz par optimisma pieauguma iemeslu kļuva starptautiskās aģentūras Standard & Poor's Krievijai piešķirtais starptautiskais investīciju reitings. Nedēļas tirdzniecības rezultātā Krievijas tirgus vadošais RTS indekss palielinājās vēl par 5% pēc gandrīz 5.5% pieauguma, kas tika fiksēts pagājušajā nedēļā.

Tāpat kā pirms nedēļas četras no piecām tirdzniecības sesijām tirgus slēdza ar pieaugumu, un tikai vienu – piektdien – ar nelielu pazeminājumu. Vislielāko pieaugumu cenas nodemonstrēja jau pirmdien uz optimisma viļņa, kas bija saistīts ar to, ka starptautiskā aģentūra Standard & Poor's Krievijai piešķīra starptautisko investīciju reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pieteikties konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva 2005'

Andris Zeļenkovs [email protected], 15.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) aicina līdz 25.aprīlim iesniegt darbus konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva', kas notiek jau otro gadu. Šogad, lai parādītu sabiedrisko attiecību kā konsultāciju pakalpojuma daudzveidību, paredzētas astoņas nominācijas. Visi sabiedrisko attiecību nozares profesionāļi - PR (angļu 'Public Relations' - sabiedriskās attiecības) aģentūrās un uzņēmumos strādājošie, tiek aicināti iesniegt pieteikumus konkursam par labāko sabiedrisko attiecību kampaņu 2004.gadā šādās nominācijās: Mārketinga komunikācijas, Sociālās komunikācijas, Korporatīvās komunikācijas, Komunikācijas krīzes apstākļos, Sabiedriskā politika, Iekšējās komunikācijas, Valsts un pašvaldību sektora komunikācijas un Reģionālās/starptautiskās komunikācijas. Kā jau "db.lv" rakstīja, labākās kampaņas tiks prezentētas šī gada 9.maijā starptautiskās sabiedrisko attiecību konferences "PR Challenge" ietvaros, savukārt apbalvošana notiks konferences „PR Challenge 2005” noslēgumā – 10.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizliedz Lays reklāmu

Elīna Circene, 22.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) SIA Latvian Snacks likusi atsaukt jau izplatīto un aizliegusi izplatīt turpmāk čipsu Lay's reklāmu, kurā ietverts paziņojums, ka «6 no 10 cilvēkiem izvēlas Lay's», lasāms KP mājaslapā. Lieta izskatīta pēc sūdzības no a/s Latfood saņemšanas, kurā norādīts, ka, atbilstoši jaunākajiem pētījumu datiem, čipsu Lay's tirgus daļa Latvijā veido apm. trešdaļu, nevis 60 %, kā izriet no reklāmas. Latvian Snacks norādījis, ka reklāma balstās uz pētījumu, kurā patērētājiem bija jāizvēlas viens no trim čipsu ar skābā krējuma un sīpolu garšu ražotāju produktiem, un tad 60 % izvēlējās Lay's čipsus. Tomēr KP atzinusi, ka patērētājiem sniegtajā informācijā nav skaidri norādīts, ka reklāmā ietvertais paziņojums attiecas tieši uz čipsiem ar skābā krējuma un sīpolu garšu, tādējādi paziņojuma neatbilstība Reklāmas likuma normām var nodarīt kaitējumu konkurentam un ietekmēt patērētāja ekonomisko rīcību. KP lēmumu var pārsūdzēt viena mēneša laikā Administratīvajā rajona tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Salacgrīvai 95 pusmiljons latu zaudējumi

Rudīte Šmite, 08.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmuma a/s Salacgrīva'95 zaudējumi pērn ir 589 204 latu. 2002. gadu uzņēmums noslēdza ar 7 821 latu zaudējumiem. A/s neto apgrozījums 2003. gadā ir 790 202 latu, kas ir gandrīz sešas reizes mazāk nekā aizpērn. Uzņēmuma pašu kapitāls ir samazinājies no 1,32 miljoniem latu 2002. gada beigās līdz 727 298 latiem 2003. gada beigās. Uzņēmumā apstiprināja, ka kreditoru parādu nav, taču debitori ražotājam ir parādā vairāk nekā 911 tūkstošus latu. Revidentu ziņojumā teikts, ka a/s Salacgrīva'95 ražošanu pārtraukusi pērn gada sākumā, taču uzņēmuma pārstāvji iepriekš tika atzinuši, ka ražotni nomā kaimiņos esošā a/s Brīvais vilnis un ražošana pārtraukta ar septembri, lai modernizētos ES sertifikāta saņemšanai. Savukārt 19.03.2004. intervijā Db Brīvā viļņa ģenerāldirektors Jānis Endele norādīja, ka plānotā abu zivju pārstrādes uzņēmumu apvienošanās nenotiks un «tie dzīvos katrs savu dzīvi.» Diemžēl Db neizdevās sazināties ar a/s Salacgrīva'95 vadību, lai uzzinātu ko tuvāk par situāciju uzņēmumā un tā tālākajiem plāniem. Salacgrīva'95 lielākie akcionāri ir SIA NTBDC SL un SIA NTBDC SLG.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas muzejs Līvas tirgū rādīs Viduslaiku ielu

Vēsma Lēvalde [email protected], 26.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien,27.maijā, Liepājā notiks ikgadējais Līvas tirgus. Sākot no pulksten 10:00, Liepājas muzejs " Līvas tirgus" bērnu laukumā apmeklētājiem rādīs Viduslaiku ielu, kurā paredzēts uzburt laiku neilgi pirms Liepājas pilsētas tiesību iegūšanas. Tajā beķeriene kopā ar bērniem veidos kliņģerus, izcilās maizes lizi (lāpsta, ar kuru no krāsns izņem maizi), skroderis šūs pogas, gludinās un iepazīstinās ar 17.gadsmita apģērbiem, bet namdaris sniegs priekšstatu par ielu bruģēšanu un dakstiņa jumta klāšanu. Muzejs piedāvās ''Līvas tirgus'' apmeklētājiem iespēju nofotogrāfēties stilizēti veidotā mizanscēnā, kurā attēloti Liepājas muzeja tēli no slavenā Rīgas vitrāžu meistara Ernesta Todes vitrāžas, kas krāšņo Liepājas muzeja ēkas zāli, kas savulaik ēkas bijušajiem īpašniekiem kalpojusi par ēdamistabu. Tode ir arī divu vitrāžu autors Rīgas Doma baznīcā. Arī šogad " Līvas tirgū" savu prasmi demonstrē amatnieki, uz lielās skatuves skatāmi dažādi uzvedumi, nopērkami suvenīri, mākslas priekšmeti un daudz kas sadzīvē nepieciešamais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiro - dolāra kurss svārstās ap 1.233 dolāriem

Valters Paiders [email protected], 07.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās darba nedēļas sākumā eiro - dolāra kurss turpināja stūrēt pa iepriekš uzņemto ceļu. No rīta Āzijas sesijas laikā eiro - dolāra kurss pārkāpa 1.23 dolāru robežu, turpinot svārstības ap 1.233 dolāriem.

Iespējams, pašreizējo dolāra vājumu var izskaidrot ar piektdienas vakarā tirgū paklīdušajām runām, ka 'ar labiem darba tirgus datiem vien ir par maz, lai dolāra bāzes likme tiktu paaugstināta'. Citādi ir grūti izskaidrot spējo dolāra vērtības kritumu, kas sākās brīdī, kad tirgus uzzināja, ka ASV maijā ir radīti 248 tūkst. jaunu darba vietu (prognozēja 230 tūkst), turklāt aprīļa 'cipars' tika pārskatīts no 288 tūkst. uz 346 tūkst.

Analītiķi gan sagaida, ka šodiem tirgū viss nostāsies savās vietās un dolāram izdosies atkarot visus iepriekšējos zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Viekta pirmā ASV parauga hipotekāro vērtspapīru emisija Centrālajā un Austrumeiropā

Inguna Šķepaste [email protected], 15.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas — Amerikas Uzņēmējdarbības fonds (BalAEF) paziņo par Baltic—American Mortgage Trust 2004-1 sērijas hipotekāro vērtspapīru emisiju par USD 63626000. Tie ir ASV parauga hipotekārie vērtspapīri (Residential Mortgage Backed Securities - RMBS), kas nodrošināti ar BalAEF hipotekārās kreditēšanas programmas ietvaros Latvijā izsniegtajiem hipotekārajiem kredītiem USD 64925255 apmērā. RMBS hipotekāro vērtspapīru emisijas struktūru izstrādājis Wachovia Securities, un to reitingu noteicis Moody's Investor Services (Moody's). Sākotnējā piedāvājuma apmērs ir USD 63626000, un tajā ietilpst divas vērtspapīru kategorijas: augstākās klases vērtspapīri, A kategorijas vērtspapīri par USD 60056000, kam Moody's piešķīris reitingu Aa2, un zemākās kategorijas vērtspapīri, B kategorijas vērtspapīri par USD 3570000, kam Moody's piešķīris reitingu Baa1. Šis darījums ir pirmā ASV parauga hipotekāro vērtspapīru (RMBS) emisija Centrāleiropā. «Tas ir pirmais no plānotajiem programmas veida emisijas sērijas piedāvājumiem, kas atver starptautiskos kapitāla tirgus hipotekārajai kreditēšanai Baltijā,» stāsta Baltijas-Amerikas Uzņēmējdarbības fonda hipotekārās kreditēšanas programmas rīkotājdirektors Viljams Šaubs (William C. Schaub). «Papildus noguldījumiem vai vietējo ķīlu zīmju emisijai šis paraugs pavērs iespēju vietējiem aizdevējiem meklēt arī citus finansējuma avotus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atvērs pirmo TOP! veikaslu Vidzemē

Rudīte Šmite, 15.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. decembrī Valmierā tirdzniecības uzņēmums SIA Madara'89 atvērs pirmo TOP! tīkla veikalu — informē SIA Madara'89 mārketinga menedžere Gita Gātere. Janvāra vidū Smiltenē Madara'89 atvērs reģionā otro veikalu TOP!, taču ir plānots, ka līdz 1. aprīlim zem šās preču zīmes strādās visi 16 firmas mazumtirdzniecības veikali. Db jau vairākkārt ir bijis rakstīts, ka nacionālo veikalu tīkli Madara'89 Vidzemē, a/s Diāna Ventspilī, Dekšņi Tukumā un a/s Liepājas patērētāju biedrības veikalu tīkls TOP! apvienojas zem vienas preču zīmes TOP!. Drīzumā zem kopīgās preču zīmes darbosies pavisam 47 veikali Kurzemē un Vidzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maijā Rigā saskaņoti 457 būvprojekti

Ingrīda Drazdovska [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Š.g. maija mēnesī Rīgas pilsētas Būvvaldē kopumā ir saskaņoti 457 būvprojekti, kas paredz jaunas būvniecības uzsākšanu, rekonstrukcijas, renovācijas un inženiertehnisko darbu veikšanu. Lielākais saskaņoto būvprojektu un inženiertehnisko projektu skaits maijā ir bijis Vidzemes priekšpilsētā – kopumā 114 projekti. Būvapjoma ziņā lielākie saskaņotie un akceptētie projekti Vidzemes priekšpilsētā maijā bija mikrorajona Dreiliņi 2-2 nepabeigto ēku rekonstrukcija 1.kārta (bez teritorijas) Dzilnas ielā 11, viesnīcas "Latvija" rekonstrukcija un kvartāla apbūve 2.kārta 1.etaps, "0" cikls Brīvības ielā 31, stadiona rekonstrukcija un ledus halle 3.etaps Brīvības gatvē 333, Daudzstāvu dzīvojamā un biroja ēka Hospitāļu ielā 23. Latgales priekšpilsētā saskaņoti 102, Zemgales priekšpilsētā 73, Ziemeļu rajonā 62, Centra rajonā 48, Vecrīgā 2 un Kurzemes priekšpilsētā 56 būvprojekti un inženierkomunikāciju projekti. Maijā Būvvaldē saskaņoti un akceptēti: dabas parka „Piejūra” labiekārtošana Vakarbuļļos, Daugavgrīvā, Mangaļsalā (Vaļņa kāpā), skiču stadijā daudzstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamā māja J.Čakstes ielā 14 un daudzstāvu dzīvojamā ēka Katoļu ielā 19, Rīgas 15.pasta nodaļas telpu renovācija A.Dombrovska ielā 34, Rīgas Zooloģiskā dārza žirafu mītnes un voljēra rekonstrukcija, metāla izstrādājumu un plastmasas logu ražotne Rankas ielā 10, piemineklis ''Lidojums pār pilsētu'' Raiņa bulvārī, iepretim Rīgas Valsts 1.ģimnāzijai u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Moody\'s apstiprina Latvijas reitingu

Inguna Šķepaste [email protected], 11.08.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody's ir apstiprinājusi Latvijas reitingu pašreizējā līmenī. Moody's pērnā gada novembrī ievērojami palielināja Latvijas reitingu, pielīdzinot reitingu ārvalstu valūtā vienā līmenī ar aizņēmumiem vietējā, t.i. — A2. Moody's norāda, ka Latvijas stabilo reitingu nodrošina mūsu valsts integrācija Eiropas Savienībā, nostiprinātā finanšu sistēma un zems un labi vadāms valsts parāds, informē Finanšu ministrijas preses sekretāre Baiba Melnace. Kredītreitingu aģentūru Fitch Ratings un Standard & Poor's Latvijai piešķirtais reitings ilgtermiņa aizdevumiem ārvalstu valūtā ir BBB+, atgādina B. Melnace.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonalds informēs par ēdienu uzturvērtību

Rudīte Spakovska [email protected], 26.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija par uzturvērtību turpmāk tiks izvietota uz McDonald's produktu iesaiņojuma viegli saprotamu piktogrammu un joslu diagrammu veidā, ziņo uzņēmuma sbiedrisko attiecību daļa. Jaunais iesaiņojums 2006. gada pirmajā pusē tiks ieviests Ziemeļamerikas, Eiropas, Āzijas un Latīņamerikas restorānos. McDonald's paredz, ka līdz 2006. gada beigām informācija par uzturvērtību būs atrodama uz produktu iesaiņojuma vairāk nekā 20 000 McDonald's restorānos. Pārējos restorānos informācija uz iesaiņojuma tiks ieviesta tad, kad tas attiecīgajā vietā kļūs nepieciešams un tam būs ekonomisks pamatojums. Jaunā iesaiņojuma debija paredzēta februārī XX Ziemas olimpisko spēļu laikā Turīnā, Itālijā. "Nepieciešamo informāciju mēs burtiski ieliekam mūsu klientu rokās," apgalvo Džims Skiners (Jim Skinner), McDonald's vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pieteikties konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva 2005'

Andris Zeļenkovs [email protected], 13.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) aicina līdz 25.aprīlim iesniegt darbus konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva', kas notiek jau otro gadu. Šogad, lai parādītu sabiedrisko attiecību kā konsultāciju pakalpojuma daudzveidību, paredzētas astoņas nominācijas. Visi sabiedrisko attiecību nozares profesionāļi - PR (angļu 'Public Relations' - sabiedriskās attiecības) aģentūrās un uzņēmumos strādājošie, tiek aicināti iesniegt pieteikumus konkursam par labāko sabiedrisko attiecību kampaņu 2004.gadā šādās nominācijās: Mārketinga komunikācijas, Sociālās komunikācijas, Korporatīvās komunikācijas, Komunikācijas krīzes apstākļos, Sabiedriskā politika, Iekšējās komunikācijas, Valsts un pašvaldību sektora komunikācijas un Reģionālās/starptautiskās komunikācijas. Kā jau "db.lv" rakstīja, labākās kampaņas tiks prezentētas šī gada 9.maijā starptautiskās sabiedrisko attiecību konferences "PR Challenge" ietvaros, savukārt apbalvošana notiks konferences „PR Challenge 2005” noslēgumā – 10.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks seminārs par veiksmīgas reklāmas radīšanu un pārdošanu

Andris Zeļenkovs [email protected], 10.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmācību kompānija "Triviums apmācība" 30. un 31.maijā rīko pieredzējušā reklāmas speciālista 'John Welz' vadīto semināru "Kā radīt veiksmīgu reklāmu un pārdot to?". Seminārs galvenokārt domāts radošajiem aģentūru darbiniekiem, kuriem nepieciešams pamatīgāk apgūt "neatvairāmas" reklāmas radīšanas pamatprincipus, kā arī mazāk pieredzējušiem aģentūru projektu vadītājiem un plānotājiem. Semināra mērķauditorija ir arī tādu uzņēmumu mārketinga speciālisti, kuru ikdienas darbā ietilpst darbs ar aģentūrām. Seminārs veidots, lai iepazīstinātu radošus cilvēkus ar "radošo procesu" no paša sākuma līdz beigām – sākot ar brīfiem un stratēģiju līdz ideju radīšanai, no prezentācijas materiālu sagatavošanas līdz pašai prezentācijai un darba radīšanai. 'John Welz' (Lielbritānija) – pasniedzējs ar 34 gadu pieredzi reklāmas biznesā. No 1998. līdz 2000.gadam – radošais direktors aģentūrā "McCann – Erickson" Bukarestē. Kopš 1973. gada darbs "McCann – Erickson" birojos Londonā, Tokijā, Ņujorkā, strādājot ar tādām starptautiskām kompānijām kā "Nestle", "Coca – Cola", "Martini", "Goodyear", "Unilever". 2000.gadā viņš nodibinājis savu uzņēmumu "John Welz & partner", kas sniedz konsultācijas kreatīvajā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru