Tehnoloģijas

Atklāts bīstams robs \'čatošanas\' programmā «mIRC»

Valters Paiders [email protected], 01.10.2003

Jaunākais izdevums

Vairāki IT drošības biļeteni ir publicējuši brīdinājumu par jaunu drošības "robu" populārajā interneta tiešsaistes sarakstes (čatošanas) programmā mIRC. Bīstamas esot visas šīs programmas versijas sākot no 6.01 līdz 6.1, informē IT drošības biļetens Oxygen.

Problēmas rodas brīdī, kad programma, pieslēdzoties serverim, pieprasa servera informāciju. Ja informācija, ko nosūta serveris ir apjomīgāka, nekā paredzēts, programma izdod kļūdu un uzkaras.

Speciālisti brīdina, ka jau ir radīta "mūķīzerprogramma" (exploit), kas, izmantojot šo robu, atļauj uzbrucējam lietotāja datorā iedarbināt faktiski jebkuru programmu. Savukārt programmas izstrādātāji solot, ka šis robs tiks "aizlāpīts" jaunākajā mIRC programmas versijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Scandinavian Tobacco" jauns valdes priekšsēdētājs

Andris Zeļenkovs [email protected], 27.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par “Scandinavian Tobacco“ valdes priekšsēdētāju un uzņēmuma ģenerāldirektoru iecelts 'Lars Kruse Thomsen'. Līdzšinējais uzņēmuma ģenerāldirektors 'Alexander Telje' turpmāk vadīs Norvēģijas uzņēmumu "JLTiedemans", kas ir viena no "ST Grupas" tabakas ražotnēm un atrodas Norvēģijā. Izmaiņas saistītas ar vispārējām izmaiņām "ST Grupas" vadībā. 'Lars Kruse Thomsen' strādā "ST Grupā" kopš 1995.gada. Sākotnēji kā "House of Prince Denmark" mārketinga menedžeris, tad tirdzniecības un mārketinga direktors un valdes loceklis uzņēmumā "Scandinavian Tobacco" Polijā. Būdams "House of Prince Denmark" vecākais viceprezidents, 'Lars Kruse Thomsen' bija atbildīgs par "House of Prince" starptautiskiem zīmoliem, kā arī par jaunu zīmolu izstrādi un attīstīšanu. Pirms pievienošanās "ST Grupai", 'Lars Kruse Thomsen' strādāja "Carlsberg Breweries" un dāņu mediju grupā "The Berlingske Dailies". 'Lars Kruse Thomsen' ir beidzis Kopenhāgenas biznesa skolu, iegūstot zinātņu maģistra grādu mārketingā, un studējis uzņēmējdarbības vadību IMD (International Institute for Management Development) biznesa skolā Šveicē. 'Lars Kruse Thomsen' ir Dānijas pilsonis, viņam ir 39 gadi. Precējies, divu bērnu tēvs. “Scandinavian Tobacco” SIA izveidots 1992.gadā (sākotnējais nosaukums "House of Prince Riga") kā Latvijas – Dānijas kopuzņēmums. 2001.gadā tas tika privatizēts un kļuva par 100% dāņu uzņēmumu. 2003.gadā uzņēmums mainīja nosaukumu no “House of Prince Riga” uz “Scandinavian Tobacco”. Uzņēmums ietilpst "Scandinavian Tobacco grupas" ("ST Grupas") sastāvā, kas ir vadošā tabakas kompānija Ziemeļeiropā. "ST Grupai" ir ražotnes vairākās valstīs, un tā eksportē savu produkciju un dažādiem pasaules tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursam "Sabiedrisko attiecību Gada Balva 2005" pieteikts vairāk darbu nekā pērn

Andris Zeļenkovs [email protected], 05.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) un Latvijas asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) organizētajam konkursam 'Sabiedrisko attiecību Gada Balva 2005' šogad kopā iesniegti 25 darbi 5 nominācijās. Visvairāk darbu iesniegti nominācijās 'Marketinga komunikācijas' un 'Korporatīvās komunikācijas'. Uzvarētāju paziņošana un apbalvošanas ceremonija notiks 10.maijā plkst. 17.00, starptautiskās sabiedrisko attiecību konferences "PR Challenge 2005" noslēgumā. Visus konkursam iesniegtos darbus to autori prezentēs konferences pirmajā dienā – 9.maijā. “Pirms žūrijas vērtējumi ir apkopoti, var izteikt gandarījumu par diviem pozitīviem aspektiem. Pirmkārt, konkursam iesniegto darbu ir vairāk nekā pērn, otrkārt, kvalitātes ziņā kopīgais īstenoto kampaņu līmenis ir audzis. Tas liecina par profesionalitātes pieaugumu sabiedrisko attiecību nozarē”, komentē LSAKA prezidente un kompĆnijas "Komunikāciju aģentūra/Edelman Affiliate" valdes priekšsēdētāja Signe Reinholde. Balvas tiks pasniegtas par labākajiem sabiedrisko attiecību projektiem 5 nominācijās: - Marketinga komunikācijas; - Sociālā kampaņa; - Korporatīvās komunikācijas; - Valsts un pašvaldību sektora kampaņa; - Reģionālā - starptautiskā kampaņa. Darbi netika vērtēti nominācijās 'Krīzes komunikācijas', 'Sabiedriskā politika' un 'Iekšējās komunikācijas'. „Tas, ka liela konkurence izveidojusies noteiktās nominācijās, savukārt dažās darbi netika iesniegti vispār, savā ziņā liecina par tendencēm sabiedrisko attiecību pakalpojumu tirgū un norāda, kuri ir pieprasītākie un visvairāk realizētie sabiedrisko attiecību instrumenti un virzieni”, atzīst Signe Reinholde. Krīzes situāciju risinājumiem un lobisma kampaņām vēl nav iestājies noilgums, lai klienti un aģentūras būtu gatavi tās publiski prezentēt un nodot vērtēšanai. Šogad konkursam iesniegtos darbus vērtēja vairāk nekā 30 ekspertu žūrija, kuras sastāvā ir sabiedrisko attiecību un saistīto nozaru eksperti - sociologi, reklāmas un marketinga speciālisti, mediju pārstāvji un akadēmiskie mācībspēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas teātrim mainīts statuss un apstiprināta vadība

Vēsma Lēvalde [email protected], 21.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. janvāra Liepājas domes sēdē pieņemts lēmums pārveidot pašvaldības uzņēmumu bezpeļņas organizāciju "Liepājas teātris" par pašvaldības sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Liepājas teātris". Līdz ar to apstiprināts jauns uzņēmuma vadības modelis – iecelta Liepājas teātra padome un valde, liecina domes lēmums. Līdz ar šo domes lēmumu apstiprināti pašvaldības SIA ''Liepājas teātris'' statūti. Apstiprinātie statūti nosaka uzņēmuma pārvaldē padomes un valdes funkcijas. Padomei saskaņā ar apstiprinātajiem statūtiem jāveic valdes darbības uzraudzība, jākontrolē uzņēmuma peļņas izlietojumu, kā arī jālemj par uzņēmuma attīstības un stratēģiskajiem jautājumiem. Savukārt valdes kompetencē ir uzņēmuma saimnieciskā un mākslinieciskā darbība, kā arī personāla jautājumi. Domes lēmums paredz, ka SIA „Liepājas teātris” ir kapitālsabiedrība, kurā visas pamatkapitāla daļas pieder Liepājas pilsētas pašvaldībai. Deputāti apstiprināja pašvaldības SIA ''Liepājas teātris'' padomi trīs padomes locekļu sastāvā. Par padomes priekšsēdētāju iecelts Herberts Laukšteins. Līdz ar šo lēmumu apstiprināta arī uzņēmuma valde trīs locekļu sastāvā. Par valdes priekšsēdētāju iecelts Guntis Dambergs, savukārt par valdes locekļiem – Rolands Atkočūns, kurš valdē pildīs mākslinieciskā vadītāja funkcijas un Nellija Kleinberga, kuras pārziņā būs administratīvie un personāla jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks Māksliniecisko direktoru kluba radošā video darbnīca

Andris Zeļenkovs [email protected], 19.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Rīgā ierodas video mākslinieks 'Ries Stravers', lai Latvijas video māksliniekiem un reklāmas aģentūru radošajiem prātiem vadītu video darbnīcu „Short course in how to be crazy”. Latvijas Māksliniecisko direktoru kluba (LADC) rīkotā radošā video darbnīca notiek starptautiskā videofestivāla "Ūdensgabali’ 05" ietvaros, un, iespējams, ir līdz šim tuvākais punkts reklāmas un mākslas attiecībās. “Pēc izcelsmes holandietis, Venēcijā dzīvojošais 'Ries' rada reklāmas, piedalās izstādēs (t.sk. – Venēcijas Biennālēs), lasa lekcijas, braukā apkārt pa pasauli un vispār – nodarbojas ar to, kas pašam patīk. Viņš ir viens no mežonīgākajiem video «frīkiem», kāds jebkad absolvējis Benetton Fabrica skolu,” 'Ries Straver'u raksturo LADC valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks. 'Ries Straver'a radošā video darbnīca, notiks 24. un 25.augustā, reklāmas aģentūras ZOOM! telpās. LADC ir sabiedriska organizācija, kuras mērķis ir attīstīt Latvijas grafiskā un rūpnieciskā dizaina, lietišķās fotogrāfijas un reklāmas nozares Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Attieksme pret ES būtiski nemainās

Marta Rībele [email protected], 11.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī pozitīvi Latvijas dalību ES vērtēja 30.2% iedzīvotāju (novembrī – 31.4%), bet negatīvu attieksmi pauda 25.6% (novembrī – 28.6%,). Par to liecina jaunākā sabiedriskās domas aptauja par iedzīvotāju attieksmi pret Latvijas dalību ES. Savukārt atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' izvēlējās 37.3% aptaujas dalībnieku (novembrī – 36.3%). Latvijas dalību ES par 'labu lietu' biežāk nekā caurmērā atzinuši vīrieši, iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 39 gadiem, respondenti ar augstāko izglītību, latvieši, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi uz vienu ģimenes locekli mēnesī pārsniedz Ls 121. Atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' biežāk izvēlējušās sievietes, valsts sektorā nodarbinātie, Vidzemē, Kurzemē un Latgalē dzīvojošie, respondenti vecumā no 40 līdz 54 gadiem, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi mēnesī uz vienu ģimenes locekli ir robežās no Ls 86 līdz Ls 120. Latvijas dalību ES kā 'sliktu lietu' biežāk vērtējuši respondenti ar pamatizglītību, Rīgā un Zemgalē dzīvojošie, aptaujas dalībnieki, kas vecāki par 55 gadiem, nestrādājošie, kā arī aptaujātie, kuru vidējie ienākumi mēnesī uz vienu ģimenes locekli ir robežās no Ls 46 līdz Ls 85. Aptauju veica Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neitrāli vērtē Latvijas dalību ES

Dace Preisa, 15.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada februārī veiktajā sabiedriskās domas aptaujā noskaidrota Latvijas iedzīvotāju attieksme pret Latvijas dalību Eiropas Savienībā (ES). Saskaņā ar pētījuma rezultātiem pozitīvi Latvijas dalību ES vērtēja 27,1% iedzīvotāju (2006.gada janvārī – 29,6%). Sniedzot atbildi ‘slikta lieta’, negatīvu attieksmi pauda 22,4% (janvārī – 22,2%). Biežāk pausta neitrāla attieksme – atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' izvēlējās 45,5% aptaujas dalībnieku (decembrī – 43,5%). Latvijas dalību ES par 'labu lietu' biežāk nekā caurmērā atzinuši iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem, respondenti ar augstāko izglītību, latvieši un Zemgalē dzīvojošie. Neitrālu attieksmi – atbildi 'ne laba, ne slikta lieta' – biežāk izvēlējušās iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 39 gadiem, valsts sektorā strādājošie, iedzīvotāji ar vidēji zemiem vai augstiem ienākumiem, kā arī Vidzemē dzīvojošie. Latvijas dalību ES kā 'sliktu lietu' biežāk vērtējuši respondenti, kuri vecāki par 55 gadiem, iedzīvotāji ar pamatizglītību, cittautieši, aptaujātie ar zemiem vai vidējiem ienākumiem, nestrādājošie, kā arī Rīgā un Kurzemē dzīvojošie. Aptauju veica Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS ar Eiropas Savienības informācijas aģentūras (ESIA) atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas agentūras „Alfa centrs” apgrozījums pērn pieaudzis par 28%

Andris Zeļenkovs [email protected], 14.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa reklāmas aģentūras „Alfa centrs” apgrozījums 2004.gadā pēc operatīvā gada pārskata datiem sasniedzis 2 360 000 Ls, kas ir par 28% vairāk, nekā 2003.gadā (1,85 milj. Ls). Aģentūras peļņa 2004.gadā bijusi 100 000 latu. „Alfa centrs” 2003.gadā pēc neto apgrozījuma bija otra lielākā pilna servisa reklāmas aģentūra Latvijā. Aģentūra dibināta 1996.gadā. Aģentūras klientu lokā ir vairākas Latvijā un pasaulē pazīstamas kompānijas: VP Market (Maxima, Sautīte, T-Market), LG Electronics, Winston, Henkel, Bittner, KOK, Druvas Pārtika, Maxit, Austrian Airlines, alus darītava Baltika u.c. „2004.gadā „Alfa centrā” notika ievērojama paplašināšanās. Aģentūras iekšienē izveidojām radošās producēšanas studiju jeb 'producion house', kas ļauj ievērojamu daļu projektu veikt bez trešo pušu piesaistes. Pagaidām mums ir sava fotostudija un tas ir pirmais solis ceļā uz pilna servisa 'production house' izveidi. Pērnā gada laikā gandrīz dubultojies darbinieku skaits: 2003.gadā aģentūrā bija 17 darbinieki, šī gada sākumā – 33,” stāsta Lauris Špillers, reklāmas aģentūras „Alfa centrs” direktors. 'Production house' izveidē tika investēti 30 000 Ls. Šī gada janvārī aģentūra saņēma Lietuvas Tirdzniecības palātas Latvijā pasniegto balvu Merkurijs 2004. „Alfa Centrs” tika atzīta par veiksmīgāko reklāmas aģentūru, kas pērn strādājusi ar Lietuvas uzņēmumiem Latvijā un saņēma balvu „Gada reklāmas aģentūra”. 2001.gadā aģentūra ieguva balvu Golden Hammer par vides reklāmu „Rīgas piensaimnieka” ražotajam jogurtam „Zilonītis”. „Alfa centrs” ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedre. Aģentūrā strādājošie mākslinieki ir Latvijas māksliniecisko direktoru kluba (Latvian Art Directors Club) biedri. „Aģentūrā ir saliedēts un profesionāli pieredzējis kolektīvs, kurš aizrautīgi apgūst jaunākās tendences zīmolu komunikācijā, lai pēc tam tās radoši un sekmīgi ieviestu vietējā tirgū. Otra mūsu stiprā puse ir spēcīgās pozīcijas mediju tirgū. Kopā tas veido spēku, kas visai bieži liek klientiem izvēlēties par saviem partneriem tieši mūs,” aģentūras veiksmi komentē Lauris Špillers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nopietnas drošības problēmas «PostgreSQL» datu bāzu vadības sistēmā

Valters Paiders [email protected], 05.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki IT drošības biļeteni ir publicējuši brīdinājumu operētājsistēmu Unix un Linux administratoriem par vairākiem nopietniem drošības robiem PostgreSQL datu bāzu vadības sistēmā (DBVS). Kā ziņo Oxygen, šī DBVS ir ieguvusi lielu popularitāti minētajās operētājsistēmās.

Kļūda ir atklāta DBVS funkcijā to_ascii() - tā tiek lietota, lai pārkonvertētu tekstu no 'sarežģītiem' kodējumiem (multibyte encoding, piemēram, Unicode) uz 'vienkāršo' kodējumu (ASCII). Šī kļūda ir sastopama visās PostgreSQL versijās, sākot ar 7.2.x, beidzot ar 7.3.3.

Tāpat biļetens brīdina par nopietniem caurumiem PostgreSQL 7.2.0 un vecākās DBVS versijās. Uzbrucējs var izsaukt 'iekšējo kļūdu' (internal buffer overflow), kas ļauj tam iedarbināt paša radītu programmu upura serverī.

Lai novērstu drošības problēmas, IT speciālisti iesaka atjaunot programmatūru (versija 7.3.4), kurā minētās problēmas ir novērstas. Tomēr ne vārda nav minēts par savietojamību - ne vienmēr datu bāzes, kas ir izveidota vecākā DBVS versijā, tāpat strādās arī jaunā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PR konference pulcēs "spēcīgākos" speciālistus

Andris Zeļenkovs [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautikajā sabiedrisko attiecību konferencē "PR Challenge 2005" ar prezentācijām uzstāsies: Zviedrijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas (PRECIS) prezidents 'Bo Jansson', Norvēģijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas priekšsēdētājs 'Drag Olav Stokken', Dānijas Sabiedrisko attiecību konsultantu asociācijas prezidents 'Nils Rasmus Hansen', Krievijas Sabiedrisko attiecību asociācijas (RASO) izpilddirektore Nataļja Orlova u.c. speciālisti. "db.lv" jau rakstīja, ka konference "PR Challenge 2005" notiks Rīgā 9. un 10.maijā. Konferences norises vieta ieplānota viesnīcas "Maritim Park Hotel" telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piektdien 22.aprīlī Rīgā notiks Baltijas Farmaceitiskā mārketinga konference

Andris Zeļenkovs [email protected], 20.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22.aprīlī "Baltic Marketing and Advertising" rīko Pirmo Baltijas Farmaceitiskā mārketinga konferenci. Tajā tiks runāts par: veiksmīgākajiem farmaceitiskā mārketinga piemēriem Baltijā; sabiedriskajām attiecībām kā efektīvāko komunikācijas līdzekli farmaceitiskajā mārketingā; galvenajiem reklāmdevējiem farmācijas tirgū un prognozēm uz 2005.gadu. Speciālists no Anglijas – 'Peeter Cheverton', "INSIGHT Marketing and People" vecākais konsultants un dibinātājs, runās par klientu menedžmentu farmācijas nozarē. Konferencē tiks apskatīta arī Somijas pieredze un prognozes par notikumiem farmācijas nozarē. Par šiem jautājumiem runās 'Kaj Mattson', "UCB Pharma" bijušais izpilddirektors. Pašreizējās tendences un nākotnes attīstību farmaceitiskajā mārketingā aprakstīs īpašais viesis no ASV – 'Bill Trombetta' – farmaceitiskās stratēģijas un mārketinga profesors, Sv.Džozefa Universitāte Filadelfijā, Pensilvānijā, ASV. Konference notiks Rīgā un uz to ieradīsies dalībnieki ne tikai no Latvijas, bet arī no Lietuvas, Igaunijas un Somijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

'Spring Valley' rudens semināru grafiks

Andris Zeļenkovs [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organizācijas attīstības centrs 'Spring Valley' 15.septembrī un 10.novembrī rīko semināru "The Journey of Business Excellence". Semināru paredzēts vadīt konsultantam Peteram Egeram (Peter Egger), kas pārstāv "Volkswagen". Organizācijas attīstības centra 'Spring Valley' konsultante Laura Miķelsone informē, ka rudenī 'Spring Valley' ieplānojuši virkni apmācību: - Pārdošanas kultūras attīstība (14.-16.IX); - Iekšējā komunikācija uzņēmumā (19.IX); - Liderība komandā (22., 23.IX); - Prezentēšanas iemaņu pilnveidošana (17., 28.IX); - MBTI - personības tipa noteikšana un attīstīšana (29., 30.IX); - Vadītāja ABC (10.-12.X); - Laika vadīšana (24., 25.X); - Mediju treniņš (27., 28.X); - Klientu apkalpošanas kultūra (31.X, 1.XI).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atzīta Salacgrīva 95 makstātnespēja

Rudīte Šmite, 31.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

31. martā Vidzemes apgabaltiesa ir atzinusi a/s Salacgrīva'95 maksātnespēju — Db noskaidroja tiesā, kur paskaidroja, ka spriedums ir galīgs un nav pārsūdzams. Db 04.01.2005. jau ziņoja, ka Latvijā lielākais zivju pārstrādes uzņēmums akciju sabiedrība Brīvais vilnis kā viens no a/s Salacgrīva'95 kreditoriem Vidzemes apgabaltiesā ir iesniedzis Salacgrīva'95 maksātnespējas pieteikumu. Brīvā viļņa valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris uzskata, ka maksātnespējas procesā viņš saredz vienīgo risinājumu, lai sakārtotu abu uzņēmumu attiecības. Turklāt Salacgrīvai'95 ir Valsts ieņēmumu dienesta aprēķināts nodokļu uzrēķins 1,5 miljonu latu apjomā. Nodrošinātais kreditors ir Krājbanka, kas Salacgrīvai'95 ir izsniegusi kredītu, ko galvojis Brīvais vilnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Rietumu bankas» Krievijas akciju tirgus apskats 31.01.-04.02.

Valters Paiders [email protected], 07.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leonīds Aļšanskis

Rietumu Bankas investīciju pārvaldes departamenta analītiskās nodaļas vadītājs

Pagājusī nedēļa kļuva par otro pēc kārtas, kad ievērojami pieauga Krievijas akciju cenas. Šoreiz par optimisma pieauguma iemeslu kļuva starptautiskās aģentūras Standard & Poor's Krievijai piešķirtais starptautiskais investīciju reitings. Nedēļas tirdzniecības rezultātā Krievijas tirgus vadošais RTS indekss palielinājās vēl par 5% pēc gandrīz 5.5% pieauguma, kas tika fiksēts pagājušajā nedēļā.

Tāpat kā pirms nedēļas četras no piecām tirdzniecības sesijām tirgus slēdza ar pieaugumu, un tikai vienu – piektdien – ar nelielu pazeminājumu. Vislielāko pieaugumu cenas nodemonstrēja jau pirmdien uz optimisma viļņa, kas bija saistīts ar to, ka starptautiskā aģentūra Standard & Poor's Krievijai piešķīra starptautisko investīciju reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks seminārs par veiksmīgas reklāmas radīšanu un pārdošanu

Andris Zeļenkovs [email protected], 10.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmācību kompānija "Triviums apmācība" 30. un 31.maijā rīko pieredzējušā reklāmas speciālista 'John Welz' vadīto semināru "Kā radīt veiksmīgu reklāmu un pārdot to?". Seminārs galvenokārt domāts radošajiem aģentūru darbiniekiem, kuriem nepieciešams pamatīgāk apgūt "neatvairāmas" reklāmas radīšanas pamatprincipus, kā arī mazāk pieredzējušiem aģentūru projektu vadītājiem un plānotājiem. Semināra mērķauditorija ir arī tādu uzņēmumu mārketinga speciālisti, kuru ikdienas darbā ietilpst darbs ar aģentūrām. Seminārs veidots, lai iepazīstinātu radošus cilvēkus ar "radošo procesu" no paša sākuma līdz beigām – sākot ar brīfiem un stratēģiju līdz ideju radīšanai, no prezentācijas materiālu sagatavošanas līdz pašai prezentācijai un darba radīšanai. 'John Welz' (Lielbritānija) – pasniedzējs ar 34 gadu pieredzi reklāmas biznesā. No 1998. līdz 2000.gadam – radošais direktors aģentūrā "McCann – Erickson" Bukarestē. Kopš 1973. gada darbs "McCann – Erickson" birojos Londonā, Tokijā, Ņujorkā, strādājot ar tādām starptautiskām kompānijām kā "Nestle", "Coca – Cola", "Martini", "Goodyear", "Unilever". 2000.gadā viņš nodibinājis savu uzņēmumu "John Welz & partner", kas sniedz konsultācijas kreatīvajā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fastleader Vadības konferencē uzstāsies komandas veidošanas guru

Andris Zeļenkovs [email protected], 17.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē atzītiem menedžmenta ekspertiem 'Dr.Meredith Belbin' piedalīsies Fastleader Vadības konferencē, kas notiks 7.septembrī viesnīcā Reval Hotel Latvija. 'Meredith Belbin' ir komandu lomu klasiķis. Viņš ir izstrādājis arī Latvijā pazīstamo teoriju par dažādajām indivīdu lomām komandā. Belbins ir izdalījis 3 uz darbību orientētās lomas, 3 uz cilvēkiem orientētās lomas un 3 no smadzeņu darbības atkarīgās lomas. Par to, kā šie dažādie cilvēki sadzīvo un strādā vienā komandā un kā viņus visus vadīt, būs iespējams dzirdēt paša teorijas autora prezentācijā Vadības konferences ietvaros. Konferences pārējie lektori runās par: - emocionālo inteliģenci, - pārmaiņu vadību, - inteliģento līderību, - radošu pieeju līderībai un menedžmentam, - ātru un efektīvu lēmumu pieņemšanu. Savā pieredzē par šķietami neprātīgas idejas realizēšanu un panākumu gūšanu dalīsies Baltijā populāro zīmolu Monton, CHR, Everman, Baltman izveidotājs un īpašnieks Meelis Milder. Par apvērsumu avio biznesā un par jaunas biznesa koncepcijas ieviešanu stāstīs Kell Ryan - viens no aviosabiedrības „Ryanair” dibinātājiem. Savā pieredzē par pašmotivāciju, spēju koncentrēties un iespējām uztrenēt ātrumu dalīsies viens no pazīstamākajiem sportistiem Latvijā – soļotājs Aigars Fadejevs. Vita Jermoloviča, viesnīcas „Konventa Sēta” vadītāja, pastāstīs par savu pieredzi, veidojot un vadot ātru un efektīvu komandas darbu. Konference Latvijā notiek pirmo reizi, un uz to aicināti vadītāji un viņu komandas locekļi no lielām, vidējām un mazām Latvijas kompānijām un organizācijām, valsts institūciju dažādu līmeņu vadītāji, kompāniju nodaļu, departamentu vadītāji, pārstāvniecību vadītāji, menedžmenta pasniedzēji un konsultanti, kā arī ikviens, kura ikdienas darbs saistīts ar komandas vadīšanu. Kopumā konferencē tiks runāts par problēmām, kuras nākas risināt vadītājiem un līderiem. Dalībniekiem būs iespēja uzzināt par dažādiem komandas vadīšanas un lēmumu pieņemšanas aspektiem. Pieredzē dalīsies vadītāji, praktiķi, menedžmenta speciālisti un konsultanti. Mainīgajā vidē jāprot ātri reaģēt uz notikumiem, negaidītiem pavērsieniem un līderiem, vadītājiem jāspēj ātri domāt, ātri pieņemt lēmumus, ātri un efektīvi vadīt savu komandu, tādēļ šogad konferences pamattēma – Ātrumam ir nozīme!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apmierina moldāvu prasību

Elīna Circene, 20.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa nolēma apmierināt Moldovas agrorūpnieciskā departamenta Moldova–Vin prasību pret SIA Aroma Floris's, līdz ar to pēdējai ir aizliegts izmantot brendija Belij Aist etiķeti. Tiesa atzina par spēkā neesošu Latvijas uzņēmuma veikto minētās preču zīmes reģistrāciju un uzlika par pienākumu SIA Aroma Floris's pārtraukt preču zīmes Belij Aist izmantošanu un iznīcināt preci ar nelikumīgo marķējumu. Spriedumu lietas dalībnieki var pārsūdzēt kasācijas kārtībā Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā. Db jau rakstīja (05.10.2004.), ka arī Rīgas apgabaltiesa nolēma atzīt SIA Aroma Floris's reģistrēto brendija Belij Aist preču zīmi par spēkā neesošu. Moldova–Vin ražo šāda paša nosaukuma brendiju un uzskata, ka Aroma Floris's izmantotā etiķete ir sajaucama ar tās produkcijas etiķeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

TIRGO 6 % NO «STABURADZES» PAMATKAPITĀLA

Valters Paiders [email protected], 18.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien ārpusbiržas tirgū veikti 2 darījumi, kuros īpašniekus mainījuši 5.97 % konditorejas izstrādājumu ražotāja a/s Staburadze akciju.

Vienā darījumā īpašnieku maiņu piedzīvoja 140 tūkst. akciju. Ļoti līdzīgs akciju skaits līdz šim piederēja East Europe Investments Inc (147 730 akcijas), taču apgalvot, ka šis akcionārs būtu veicis šo darījumu, ir grūti - šā gada laikā ārpusbiržas tirgū ir veikti vairāki apjomīgi darījumi ar Staburadzes akcijām: 23. janvārī divos darījumos tika tirgoti 40 465 tūkst. akciju (kopumā 2.66 % no pamatkapitāla), bet 14. maijā 1 darījumā īpašniekus mainīja 49 846 tūkst. akciju (1.64 %). Šāds akciju skaits nesniedz priekšstatu, kurš (kuri) no akcionāriem ir veicis minētos darījumus.

Kopumā šogad ārpusbiržas tirgū ar Staburadzes akcijām veikti 24 darījumi, kuros kopumā tirgoti 362.3 tūkst. akciju (11.93 % no pamatkapitāla). Nelielais darījumu apjoms lielākajā daļā no veiktajiem darījumiem (no dažiem desmitiem līdz 2000 akcijām) vedina domāt, ka darījumus ir veikuši mazie kompānijas akcionāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziedojumos operai savākts viens miljons dolāru

Voldemārs Oliņš [email protected], 11.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 13.oktobrī, atzīmējot faktu, ka LNO ģilde (ASV) kopš tās dibināšanas ziedojumos ir savākusi 1 miljonu dolāru, LNO ģilde rīko Miljons Dolāru balli, kurā aicināts piedalīties arī LNO direktors Andrejs Žagars, Db.lv informēja Latvijas Nacionālās operas (LNO) preses sekretāre Mairita Brice. "LNO ģildes atbalsts un aktivitātes Operai ir ļoti būtiskas. Tā, piemēram, liela daļa LNO ģildei ziedotā tika izlietots operas nama atjaunošanai. Dāvinājumos esam saņēmuši koncertflīģeli Stainway&Son, titru projektoru. Ļoti noderīgs ir LNO ģildes dāvinātais kravas furgons Scania, ar ko tiek pārvadātas izrādēm nepieciešamās dekorācijas. 2005.gadā LNO ģilde atbalstīja divus lielus projektus. Atzīmējot komponista Bruno Skultes simts gadu jubileju, ģilde finansēja viņa operas ''Vilkaču mantiniece'' koncertuzvedumu LNO, kā arī palīdzēja Operai modernizēt novecojušo datortehniku un datorprogrammas," stāsta LNO direktors A.Žagars LNO ģilde (ASV) naudas līdzekļus iegūst no biedru naudām, ziedojumiem, testamentāriem novēlējumiem un labdarības sarīkojumiem. Saziedotā nauda netiek ilgi krāta, bet tiek izlietota, lai samaksātu par projektiem, ko ģildes valde, tās padomnieki un operas vadība ir atzinusi par nepieciešamiem. Miljons Dolāru ballē uzstāsies LNO solisti Antra Bigača un Krišjānis Norvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijai gaidāms kredītreitinga paaugstinājums

Juris Kaža [email protected], 23.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai un Igaunijai nākamo 12 mēnešu laikā ir gaidāms kredītreitinga paaugstinājums no jau pienācīgi augsta (t.s. investment grade) līmeņa, ASV investoru konferencē Rīgā teica starptautiskās kredītreitingu aģentūras Moody's pārstāvis Jarons Ernsts (Yaron Ernst). Uzņēmuma vecākais viceprezidents J. Ernsts, kas gan pārstāv Moody's t.s. strukturētās finansēšanas grupu (Structured Finance Group), sacīja, ka Moody's makroekonomiskie analītiķi brīdinājuši par pozitīvām izmaiņām valstu reitingos. Lietuvai šīs pārmaiņas varētu nākt vēl ātrāk, J. Ernsts sacīja. Tomēr Moody's speciālista prezentācijas galvenā tēma bija kredītu kapitalizācija (securitization) kā līdzeklis mazu un vidēju uzņēmumu finansēšanai. Kā galveno iemeslu gaidāmām izmaiņām visu trīs valstu reitingiem J. Ernsts minēja zemos valsts parādus, ekonomisko stabilitāti un izaugsmi, ekonomikas ciešo saaugšanu ar Skandināviju un ES. Kā riskus J. Ernsts minēja lielus tekošā konta deficītus, lielus ārējos parādus (taču īstermiņa) tautsaimniecībām kopumā un ļoti zemos nodokļus, kas ierobežo rīcībspēju ar valsts budžeta līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Moody`s atzinīgi novērtē Latvijas izaugsmi

Ilze Veģe, 26.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar starptautiskās kredītreitingu aģentūras Moody's ceturtdien, 26.augustā publicēto informāciju, Latvijas kredītreitings ilgtermiņa saistībām ārvalstu valūtā un vietējā valūtā paliek pašreizējā līmenī A2 ar stabilu nākotnes vērtējumu (a stable outlook). Moody's ziņojumā par Latviju norāda, ka Latvijas augsto un stabilo reitingu nodrošina veiksmīgā attīstība pēdējos trijos gados, zemais un labi vadāmais valsts parāds un nostiprinātā finanšu sistēma. Tāpat aģentūra atzinīgi novērtē valstī veiktās strukturālās reformas un konsekvento integrāciju Eiropas Savienībā. Turklāt šī noteiktā virzība saglabājusies, neraugoties uz salīdzinoši biežajām valdības maiņām, norāda Moody's. Taču, pēc aģentūras viedokļa, valsts joprojām paliek jūtīga pret ārējiem šokiem, neskatoties uz visiem līdzšinējiem Latvijas sasniegumiem. Šādu viedokli aģentūra pamato ar lieliem nerezidentu depozītu apjomiem, ievērojamo importa pārsvaru pār eksportu un maksājumu bilances tekošā konta negatīvo saldo. Kā zināms, kredītreitingu aģentūru Fitch Ratings un Standard & Poor's Latvijai piešķirtais kredītreitings ilgtermiņa saistībām ārvalstu valūtā ir A-.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Likvīdākā - «Latvijas Kuģniecība»

Valters Paiders [email protected], 30.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislikvīdākā akcija aprīlī bija Latvijas Kuģniecība, liecina Db veiktie aprēķini. Otra likvīdākā akcija bija Ventspils nafta, aiz sevis atstājot Ditton pievadķēžu rūpnīcas akcijas.

Interesanti, ka visas šīs akcijas tika ļoti aktīvi tirgotas un visu šo akciju cenas piedzīvoja diezgan ievērojamus cenas kritumus.

Akcijas likviditāte raksturo iespēju tās brīvi pirkt un pārdot. Jo akcija ir likvīdāka, jo 'vieglāk' ar tām var noslēgt darījumus, būtiski neietekmējot tās cenu.

Par to, kā aprīlī mainījusies situācija Latvijas akciju tirgū, kas noteica Latvijas Kuģniecības akcijas cenas kritumu, kā arī par citiem būtiskiem notikumiem Latvijas akciju tirgū lasiet trešdienas, 5. maija laikraksta 'Dienas bizness' 17. lappusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pieteikties konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva 2005'

Andris Zeļenkovs [email protected], 15.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) aicina līdz 25.aprīlim iesniegt darbus konkursam 'Latvijas Sabiedrisko attiecību Gada balva', kas notiek jau otro gadu. Šogad, lai parādītu sabiedrisko attiecību kā konsultāciju pakalpojuma daudzveidību, paredzētas astoņas nominācijas. Visi sabiedrisko attiecību nozares profesionāļi - PR (angļu 'Public Relations' - sabiedriskās attiecības) aģentūrās un uzņēmumos strādājošie, tiek aicināti iesniegt pieteikumus konkursam par labāko sabiedrisko attiecību kampaņu 2004.gadā šādās nominācijās: Mārketinga komunikācijas, Sociālās komunikācijas, Korporatīvās komunikācijas, Komunikācijas krīzes apstākļos, Sabiedriskā politika, Iekšējās komunikācijas, Valsts un pašvaldību sektora komunikācijas un Reģionālās/starptautiskās komunikācijas. Kā jau "db.lv" rakstīja, labākās kampaņas tiks prezentētas šī gada 9.maijā starptautiskās sabiedrisko attiecību konferences "PR Challenge" ietvaros, savukārt apbalvošana notiks konferences „PR Challenge 2005” noslēgumā – 10.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizliedz Lays reklāmu

Elīna Circene, 22.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) SIA Latvian Snacks likusi atsaukt jau izplatīto un aizliegusi izplatīt turpmāk čipsu Lay's reklāmu, kurā ietverts paziņojums, ka «6 no 10 cilvēkiem izvēlas Lay's», lasāms KP mājaslapā. Lieta izskatīta pēc sūdzības no a/s Latfood saņemšanas, kurā norādīts, ka, atbilstoši jaunākajiem pētījumu datiem, čipsu Lay's tirgus daļa Latvijā veido apm. trešdaļu, nevis 60 %, kā izriet no reklāmas. Latvian Snacks norādījis, ka reklāma balstās uz pētījumu, kurā patērētājiem bija jāizvēlas viens no trim čipsu ar skābā krējuma un sīpolu garšu ražotāju produktiem, un tad 60 % izvēlējās Lay's čipsus. Tomēr KP atzinusi, ka patērētājiem sniegtajā informācijā nav skaidri norādīts, ka reklāmā ietvertais paziņojums attiecas tieši uz čipsiem ar skābā krējuma un sīpolu garšu, tādējādi paziņojuma neatbilstība Reklāmas likuma normām var nodarīt kaitējumu konkurentam un ietekmēt patērētāja ekonomisko rīcību. KP lēmumu var pārsūdzēt viena mēneša laikā Administratīvajā rajona tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Salacgrīvai 95 pusmiljons latu zaudējumi

Rudīte Šmite, 08.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmuma a/s Salacgrīva'95 zaudējumi pērn ir 589 204 latu. 2002. gadu uzņēmums noslēdza ar 7 821 latu zaudējumiem. A/s neto apgrozījums 2003. gadā ir 790 202 latu, kas ir gandrīz sešas reizes mazāk nekā aizpērn. Uzņēmuma pašu kapitāls ir samazinājies no 1,32 miljoniem latu 2002. gada beigās līdz 727 298 latiem 2003. gada beigās. Uzņēmumā apstiprināja, ka kreditoru parādu nav, taču debitori ražotājam ir parādā vairāk nekā 911 tūkstošus latu. Revidentu ziņojumā teikts, ka a/s Salacgrīva'95 ražošanu pārtraukusi pērn gada sākumā, taču uzņēmuma pārstāvji iepriekš tika atzinuši, ka ražotni nomā kaimiņos esošā a/s Brīvais vilnis un ražošana pārtraukta ar septembri, lai modernizētos ES sertifikāta saņemšanai. Savukārt 19.03.2004. intervijā Db Brīvā viļņa ģenerāldirektors Jānis Endele norādīja, ka plānotā abu zivju pārstrādes uzņēmumu apvienošanās nenotiks un «tie dzīvos katrs savu dzīvi.» Diemžēl Db neizdevās sazināties ar a/s Salacgrīva'95 vadību, lai uzzinātu ko tuvāk par situāciju uzņēmumā un tā tālākajiem plāniem. Salacgrīva'95 lielākie akcionāri ir SIA NTBDC SL un SIA NTBDC SLG.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas muzejs Līvas tirgū rādīs Viduslaiku ielu

Vēsma Lēvalde [email protected], 26.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien,27.maijā, Liepājā notiks ikgadējais Līvas tirgus. Sākot no pulksten 10:00, Liepājas muzejs " Līvas tirgus" bērnu laukumā apmeklētājiem rādīs Viduslaiku ielu, kurā paredzēts uzburt laiku neilgi pirms Liepājas pilsētas tiesību iegūšanas. Tajā beķeriene kopā ar bērniem veidos kliņģerus, izcilās maizes lizi (lāpsta, ar kuru no krāsns izņem maizi), skroderis šūs pogas, gludinās un iepazīstinās ar 17.gadsmita apģērbiem, bet namdaris sniegs priekšstatu par ielu bruģēšanu un dakstiņa jumta klāšanu. Muzejs piedāvās ''Līvas tirgus'' apmeklētājiem iespēju nofotogrāfēties stilizēti veidotā mizanscēnā, kurā attēloti Liepājas muzeja tēli no slavenā Rīgas vitrāžu meistara Ernesta Todes vitrāžas, kas krāšņo Liepājas muzeja ēkas zāli, kas savulaik ēkas bijušajiem īpašniekiem kalpojusi par ēdamistabu. Tode ir arī divu vitrāžu autors Rīgas Doma baznīcā. Arī šogad " Līvas tirgū" savu prasmi demonstrē amatnieki, uz lielās skatuves skatāmi dažādi uzvedumi, nopērkami suvenīri, mākslas priekšmeti un daudz kas sadzīvē nepieciešamais.

Komentāri

Pievienot komentāru