Gada otrajā pusē paredzams uzņēmumu pieprasījuma pieaugums pēc ātrajiem kredītiem.
Sekojot privātpersonu ātro kredītu attīstības tendencēm, aug arī uzņēmumu pieprasījums pēc šiem kredītiem, jo, ja papildus līdzekļi vajadzīgi steidzami vai arī saņemts bankas atteikums izsniegt kredītu, uzņēmumam nākas meklēt alternatīvus finansējuma veidus. Tomēr nebanku kompāniju piedāvāto aizdevumu procentu maksājumos var nākties iztērēt lielas summas.
Tā saucamos ātros aizdevumus uzņēmumi parasti izmanto apgrozāmo līdzekļu iegādei vai remonta veikšanai, un vidēji kredīts tiek ņemts uz gadu, norāda aptaujātie kompāniju pārstāvji.
«Pašlaik tāpat kā iepriekšējā gada vasaras beigās izsniegto kredītu apjoms un skaits ir samazinājies salīdzinājumā ar citu gadalaiku mēnešiem, tomēr, domājams, ka, beidzoties atvaļinājuma laikam un palielinoties ekonomiskajai aktivitātei, pieprasījums pēc produkta turpinās pieaugt,» paredz SIA Capitalia vadītājs Juris Grišins.
Savukārt SIA POScredit izpilddirektors Jēkabs Endziņš novērojis savādāku tendenci «Interese strauji pieauga vasaras sākumā - jūnijā kredītu apjoms palielinājās par 23%, salīdzinot ar maiju, kad uzņēmējiem ātri bija nepieciešami papildu līdzekļi veikalu un kafejnīcu uzlabošanai vasaras sezonai un preču iepirkšanai. Šobrīd ir jūtams nākamais vilnis, jo atvaļinājumu laiks ir beidzies un mazās kafejnīcas un veikali gatavojas ziemas sezonai,» stāsta uzņēmuma pārstāvis.
Pārsvarā uzņēmumi aizņemas ar mērķi palielināt apgrozāmos līdzekļus, precīzāk - preču iepirkšanai, un vidējā aizdevuma summa sasniedz piecus tūkstošus latu. Nākamie populārākie mērķi ir telpu remonts, iekārtu uzlabošana, reklāma, uzņēmuma paplašināšana vai neparedzētu iespēju izmantošana. Visbiežāk naudu aizņemas mazie veikali, kafejnīcas, bet ir noslēgti līgumi arī ar citu nozaru uzņēmumiem.