Citas ziņas

Autovadītājus aicina satiksmes negadījuma noformēšānā reizem iztikt bez policijas

Velta Dzene [email protected], 26.04.2005

Jaunākais izdevums

Latvijas apdrošināšanas kompānijas aicina autovadītājus aktīvi izmantot iespēju un nepieciešamības gadījumā pielietot vienkāršota ceļu satiksmes negadījuma noformēšanas kārtību un aizpildīt tā saucamā saskaņotā paziņojuma veidlapas. Apdrošinātāji pilnībā atbalsta Valsts policijas aktivitātes, kuras sāktas, lai veicinātu autovadītāju izpratni par jauno sistēmu, kas uz Latvijas ceļiem darbojas kopš 2004.gada 1.jūlija. Vienkāršotu ceļu satiksmes negadījuma noformēšanas kārtību divi autovadītāji var pielietot gadījumā, ja auto ir cietis vieglā ceļu satiksmes negadījumā (nav cietušie, auto nav būtiski bojājumi, nav nodarīts kaitējums trešajām personām), ja autovadītāji savstarpēji spēj vienoties par notikuma gaitu, kā arī abas puses aizpilda saskaņotā paziņojuma veidlapu. Saskaņotā paziņojuma veidlapa tiek iesniegta apdrošinātājiem un, pēc izvērtēšanas, autobraucēji saņem atlīdzību par auto nodarītajiem bojājumiem. Turklāt, neviens no autovadītājiem nesaņem soda punktus par pārkāpumu, kura dēļ noticis negadījumus. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics: „Apdrošinātāji, apzinoties, ka jaunā sistēma klientiem ļaus ietaupīt laiku, kā arī būtiski netraucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus, pirms vairākiem mēnešiem bija vairāku jaunu iniciatīvu uzsācēji”. Pirmkārt, jebkurš autovadītājs, kas jau ir noslēdzis OCTA līgumu, pie sava apdrošinātāja var saņemt par brīvu arī saskaņoto paziņojumu. Otrkārt, autovadītājam, kurš dodas noslēgt OCTA līgumu, saskaņotais paziņojums tiek izsniegts automātiski. Veidlapas tiek izsniegtas par brīvu, autovadītājam par tām nav jāmaksā papildus. Tāpat apdrošinātāji vēlas iedrošināt aizdomu pilnos autovadītājus — uz saskaņotā paziņojuma veidlapas otras puses tiks uzdrukāta sīka instrukcija, kādā veidā ir jāizpilda saskaņotajā paziņojumā prasītais. Līdz ar to tiks samazināta līdz minumam iespēja, ka saskaņotais paziņojums netiek aizpildīts kā nepieciešams. J.Stengrevics: „Latvijā saskaņotie paziņojumi ir jaunums, kas diemžēl iedzīvojas lēni. Latvijas iedzīvotāji lēni uzticas sev, viens otram un apdrošinātajam. Neticība ir galvenais iemesls, kas traucē šīs jaunās sistēmas attīstībai. Tāpēc apdrošināti ir gatavi turpināt izskaidrot vienkāršota ceļu satiksmes negadījuma noformēšanas kārtības pielietošanu praksē un atbalstīt arī Valsts policijas aktivitātes”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu apdrošinātāji saskaras ar kļūdām saskaņotā paziņojuma lietošanā, kas apgrūtina ceļu satiksmes negadījuma apstākļu izvērtēšanu un zaudējumu atlīdzību izmaksāšanu cietušajam par negadījumā bojāto transportlīdzekli.

Tādēļ Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) uzsāk informatīvu kampaņu, kuras laikā izglītos autovadītājus par saskaņotā paziņojuma pareizu lietošanu.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: «Ar saskaņoto paziņojumu tiek fiksēta apmēram puse ceļu satiksmes negadījumu. Pateicoties šai kārtībai, autovadītāji ietaupa laiku, jo nav jāizsauc un jāgaida Ceļu policija. Līdz ar to cietušais salīdzinoši ātrāk var saņemt zaudējumu atlīdzību, jo apdrošinātājam nav vajadzīgs saņemt Ceļu policijas izziņu, savukārt vainīgajam netiek piemēroti soda punkti. Tai pat laikā saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai noteiktos gadījumos, jo pretējā gadījumā apdrošinātājs saskaņā ar likumu var atteikt zaudējumu kompensāciju. Lai samazinātu nepareizi aizpildīto saskaņoto paziņojumu skaitu, uzsākta izglītojoša kampaņa.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Autovadītāji pārāk vēlu apdrošinātājam iesniedz saskaņoto paziņojumu

Žanete Hāka, 09.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada desmit mēnešos ar saskaņoto paziņojumu reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits pārsniedzis 16,9 tūkstošus jeb 67% no kopējā negadījumu skaita, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Saskaņoto paziņojumu īpatsvars saglabājas nemainīgi augsts neatkarīgi no sezonas un mēneša, svārstoties robežās no 65 - 69%, kas liecina, ka ceļu satiksmes negadījumi vairāk ir bijuši bez nopietnām sekām.

Tomēr, kā uzsver LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, autovadītāji aizpildot saskaņoto paziņojumu, vēl arvien pieļauj kļūdas, kā arī aizmirst, ka tas ir juridisks dokuments, pēc kā tiks noteikta autovadītāju atbildības pakāpe par ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem. Tāpat tiek piemirsts, ka transportlīdzekļa, kurš izraisījis negadījumu, vadītājam saskaņotais paziņojums ir jāiesniedz apdrošinātājam 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošinātājs: Aptuveni 15% saskaņoto paziņojumu tiek aizpildīti nepareizi

Žanete Hāka, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudenī, ātrāk iestājoties tumšajam laikam, palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Gjensidige Latvija brīdina, ka praksē regulāri sastopamas situācijas, kad iesaistītām pusēm ir grūtības vienoties par negadījuma apstākļiem.

Apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds vērš uzmanību situācijām, kad negadījumā cietusī puse saskaras ar agresīvām darbībām no vainīgā vadītāja puses.

«Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana negadījuma vietā bieži notiek visai nepatīkamos apstākļos. Cilvēki mēdz būt stresā un emocionāli ievainojami. Papildu emocionālo slodzi uzliek arī tas, ka viņu transportlīdzekļi rada neērtības citiem vadītājiem vai sadursmes dēļ radies sastrēgums. Situāciju ietekmē arī citi aspekti – traucēt var pat, piemēram, lietus vai diennakts tumšais laiks. Šos apstākļus reizēm izmanto avārijas izraisītājs un piespiež uzņemties atbildību nevainīgam transportlīdzekļa vadītājam,» saka Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalītā atbildība – mīti un patiesība

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvē mēdz būt paradoksi jeb absurdas «patiesības», kas balstās uz šķietami pareiziem un loģiskiem secinājumiem, kas gala rezultātā noved pie nepareizu slēdzienu izdarīšanas. Šajā ziņā OCTA nozare nav izņēmums un nereti nepareizi secinājumi arī par šķietami vienkāršiem jautājumiem tiek izdarīti. Bieži vien tas notiek situācijās, kad ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) rezultātā tiek nolemta iesaistīto pušu dalītā atbildības pakāpe.

Primāri jāteic, ka CSNg iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana ir sarežģīts uzdevums un process. Tāpat jāņem vērā, ka ekspertu atzinumi šķietami līdzīgos gadījumos var atšķirties, jo katra situācija ir vērtējama individuāli, līdz ar ko var atšķirties novērtējums kādu tehnisku nianšu dēļ vai arī transportlīdzekļa vadītāja rīcības rezultātā.

Kā viens no svarīgākajiem aspektiem, kas ietekmē atbildības pakāpes noteikšanu, ir precīza negadījuma apstākļu fiksēšana. Gadījumā, kad avārijas apstākļus fiksē Ceļu policija, katru reizi tiek veikta CSNg apstākļu konstatācija, tiek zīmēta CSNg shēma, turklāt to dara policijas darbinieks, kurš ir apmācīts kā pareizi šādi dokumenti ir noformējami. Taču līdz ar Saskaņotā paziņojuma apjomīgāku pielietojumu praksē (2013. gadā tie jau ir 63,7%), vērojams, ka Saskaņotie paziņojumi tiek aizpildīti nekvalitatīvi. Zināmā mērā tam ir arī loģisks izskaidrojums, jo iespējams, ka ar šāda dokumenta aizpildīšanu autovadītājs sastopas pirmo reizi. Aizpildīšanas instrukcija iepriekš nav lasīta. Turklāt Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana notiek pastiprinātos stresa apstākļos.Tāpēc arī kļūdas no gada uz gadu paliek nemainīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Policija aicina autovadītājus izmantot saskaņotos paziņojumus

Miks Stroža [email protected], 26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2004. gada 1.jūlija Latvijas autovadītājiem ir iespēja ceļu satiksmes negadījuma vietā aizpildīt «saskaņoto paziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu» un par šo CSNg neziņot ceļu policijai, kas padara vienkāršāku un ātrāku vadītāju savstarpējās vienošanās procesu negadījuma vietā. Turklāt tas būtiski atvieglo ceļu policijas darbu, ļaujot ceļu policijas darbiniekiem daudz vairāk laika veltīt ceļu satiksmes uzraudzībai nevis maznozīmīgu ceļu satiksmes negadījumu formēšanai. Latvijā 2005.gada trijos mēnešos ir notikuši 11225 ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem 10325 gadījumos cilvēki nav cietuši, tātad Latvijā saskaņoto paziņojumu iespējams sastādīt vairākumā ceļu satiksmes negadījumu. Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Sabiedriskās drošības pārvaldes Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš uzsver: «Katra ceļu satiksmes negadījuma noformēšana ir darbietilpīgs process. Ceļu policijas ekipāžas izbraukšanai uz notikuma vietu, protokola rakstīšanai un citām likumā noteiktajām darbībām kopā nepieciešamas aptuveni divas stundas. Negadījuma formēšanas laikā, protams, cieš arī negadījumā neiesaistītie ceļu satiksmes dalībnieki, kas spiesti tērēt laiku negadījuma vietās radītajos sastrēgumos. Bez tam, katrs ceļu policijas ekipāžas izbraukums uz notikuma vietu izmaksā aptuveni 100 latus, tātad, aizpildot saskaņotos paziņojumus tiek taupīts ne vien laiks, bet arī nodokļu maksātāju līdzekļi». Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš aicina visus Latvijas autobraucējus nebaidīties no saskaņoto paziņojumu izmantošanas piemērotās situācijās, un izsaka cerību, ka drīzumā saskaņotā paziņojuma aizpildīšana Latvijā kļūs par ierastu praksi, kā tas šobrīd ir jau vairumā Eiropas Savienības valstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Papildināts - Latvijas vēsturē lielāko OCTA atlīdzību saņemšot zviedriete; latvieši izmisumā

Dienas Bizness, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Steidzoties paziņot par vēsturiski lielāko izmaksājamo OCTA apdrošināšanas atlīdzību 280 000 latu, kompānija ERGO noklusē, ka gandrīz visu naudu saņems avārijā izdzīvojusī zviedriete, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

(Papildināts ar Ergo komentāru.)

Savukārt Latvijas pavalstnieki paliekot praktiski tukšā, un mūsu valsts viņiem pat nedomājot palīdzēt. Acīmredzami diskriminējošā attieksme konkrētajā gadījumā esot īstenota ar vienu vienīgu argumentu – avāriju izraisīja alnis, un Latvijā atšķirībā no Zviedrijas obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polise uz šādiem gadījumiem neattiecas. Tas nekas, ka latvieši ar zviedrieti brauca vienā mašīnā, ka mašīnai bija Latvijas numuri un ka mašīnu bija apdrošinājis latvietis Latvijas apdrošināšanas kompānijā, atzīmē Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) priekšnieks Armands Ruks ir pieņēmis lēmumu veikt Valsts policijas augstākā līmeņa amatpersonu rotāciju, informē VP.

No 2020.gada 26.oktobra dienesta interesēs Valsts policijas koledžas direktora amatā tiek pārcelts Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes amatpersona Ģirts Zalāns, savukārt līdzšinējā koledžas direktore Dina Tarāne tiek pārcelta Valsts policijas koledžas direktora vietnieka amatā. Savukārt no 2020.gada 1.novembra dienesta interesēs uz trīs gadiem tiek veikta rotācija starp Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldes un Zemgales reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja priekšniekiem Andreju Sozinovu un Juri Staļģevicu.

Saskaņā ar "Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījumu vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma" 12. panta pirmās daļas 1. punktu, lai nodrošinātu efektīvu Valsts policijas koledžas uzdevumu un darba organizācijas uzlabošanas pasākumu realizāciju, kā arī ņemot vērā Valsts policijas attīstības koncepciju un, vērtējot situāciju Valsts policijas koledžā, kontekstā ar Valsts kontroles veiktajā revīzijā konstatēto, dienesta interesēs Valsts policijas koledžas direktora amatā no 2020.gada 26.oktobra līdz 2022.gada 16.janvārim tiek iecelts Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes amatpersona Ģirts Zalāns (pārvaldes priekšnieka vietnieks). Ģ. Zalānam ir ne tikai ilggadēja praktiskā darba pieredze Valsts policijā, bet arī gūta pedagoģiskā darba pieredze Valsts policijas koledžā, Rīgas Stradiņa universitātē un biznesa augstskolā "Turība".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

18% autovadītāju saskaņoto paziņojumu uzskata par neuzticamu

Gunta Kursiša, 11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18% aptaujāto Latvijas autovadītāju uzskata, ka saskaņotais paziņojums (SP), kuru pēc satiksmes negadījuma aizpilda tajā iesaistītie satiksmes dalībnieki, ir neuzticams. Turpretī 42% respondentu ir aizpildījuši SP un uzskata to par ļoti ērtu problēmas risinājumu, liecina Gudriem.lv veiktais pētījums.

Autovadītāji, kas uzskata SP par ērtu risinājumu norādījuši, ka tādējādi tiek taupīts likuma pārstāvju laiks, saudzēti nervi, kā arī iespējams izvairīties no soda naudas maksāšanas, kura var tik piemērota, ja ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) dalībnieki nav ievērojuši ceļu satiksmes noteikumus.

Kā galvenos pozitīvos iemeslus SP lietošanā pēc ceļu satiksmes negadījuma aptaujātie autovadītāji minējuši iesniegumu noformēšanas ātrumu (49%), iespēju iztikt bez policijas iejaukšanās (34%), zemākas izmaksas (23%), samazinātu stresa līmeni (12%).

Savukārt 8% respondentu atzina, ka ir neapmierināti ar SP aizpildīšanas procedūru un atkārtotas sadursmes gadījumā izsauks ceļu policijas pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saskaņotie paziņojumi arvien populārāki

, 14.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada laikā gandrīz trīs reiz pieaudzis vieglo ceļu satiksmes negadījumu skaits, kas reģistrēti uz Saskaņoto paziņojumu pamata. Ja Saskaņotā paziņojuma ieviešanas sākumposmā bijusi vērojama tendence autovadītājiem baidīties tos izmantot, tad šobrīd situācija esot mainījusies - saskaņotais paziņojums nereti tiek aizpildīts pat gadījumos, kad to nedrīkst darīt. Uzzini, kādos gadījumos nedrīkst izmantot Saskaņoto paziņojumu!

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistikas datiem pērn, izmantojot Saskaņotos paziņojumus, apdrošināšanas sabiedrībās fiksēti 21 tūkstotis ceļu satiksmes negadījumu, kas veido 52% no kopējā reģistrēto negadījumu skaita. Tas ir augstākais Saskaņoto paziņojumu izmantošanas rādītājs kopš to ieviešanas 2004.gada 1.maijā.

Policijā reģistrēto CSNg skaits pērn samazinājies par 21%.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Latvijā, strauji palielinoties transportlīdzekļu skaitam, ceļu satiksmes negadījumi ar katru gadu notiek arvien biežāk, tomēr no tiem Ceļu policijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits ar katru gadu samazinās. Tas skaidrojams ar to, ka autovadītāji aizvien vairāk sāk izmantot Saskaņotos paziņojumus nenozīmīgu negadījumu fiksēšanai."

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA likumā precizē apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Rūta Lapiņa, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 14. decembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas precizē kārtību, kādā apdrošinātājs iesniedz regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju, kurš ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai un likumā noteiktajā laikā nav iesniedzis saskaņoto paziņojumu, informē Saeimas Preses dienests.

Saskaņā ar grozījumiem apdrošinātājam satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs būs jābrīdina par trešajām personām radīto zaudējumu piedziņu regresa kārtībā, ja vadītājs savlaicīgi nebūs iesniedzis savu saskaņotā paziņojuma eksemplāru, lai apdrošinātajam no abām negadījumā iesaistītajām pusēm ļautu gūt apstiprinātu informāciju par negadījuma apstākļiem. Negadījuma izraisītājam saskaņotais paziņojums pēc atgādinājuma būs jāiesniedz piecu dienu laikā.

Saeimas Preses dienests skaidro, ka ppdrošinātājs regresa prasību tiesā varēs arī iesniegt, ja negadījumu izraisījušais šoferis pēc apdrošinātāja pieprasījuma nebūs sniedzis nepieciešamo precizējošo informāciju, kā dēļ apdrošinātājs nav varējis pilnībā pārliecināties par negadījuma apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības kontrolē Latvijā darām par maz, šādu viedokli LTV "Rīta panorāmā" pauda Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, komentējot, kāpēc Latvijā neizdodas samazināt uz ceļiem bojāgājušo skaitu.

Krapsis skaidroja, ka minētajam esot objektīvi iemesli, kas saistīti ar policijas nepietiekamo kapacitāti - ja cilvēki neredz policiju ielās, pārkāpumu ceļu satiksmē kļūst vairāk. Visvairāk cilvēku ceļu policijai trūkstot Rīgas reģionā, kur esot vakanti līdz pat 30% štata vietu. Policijas pārstāvis pastāstīja, ka ceļu policija izmanto 100 stacionāros un 14 pārvietojamos fotoradarus, taču tehniskos palīglīdzekļus vajadzētu vēl.

Policija ir sākusi izmantot dronu, lai fiksētu agresīvus autovadītājus. Kā ziņots, no šodienas nedēļas garumā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs norisināsies Eiropas ceļu policijas tīkla (Roadpol) organizētā akcija "Roadpol Drošības dienas", kurā policija pastiprināti uzraudzīs ceļu satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī intervija ar ļoti augstu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu pirms diviem gadiem bijusi publicēta avīzē Astoņkājis un pārpublicēta DB ar portāla pietiek.com atļauju

Ar ko īsti cilvēki Finanšu policijā «pelna»?

Pirmkārt, ar noplūdēm. Ja agrāk arī bija noplūde informācijai par gaidāmajām Finanšu policijas darbībām lielajās lietās, tad ne daudz. Kādus 10–20% nevarēja nokontrolēt. Bet tagad viņam ir gandrīz 100% noplūde. Šajos divos gados faktiski 99% no tā, ko Finanšu policijā sauc par realizācijām, kuras ir pasākumi un akcijas, ir iepriekšēja noplūde. Un noplūde ir konkrēti tām personām, pie kā šie pasākumi tiek plānoti. Noplūžu nav tur, kur darbinieki paši pa kluso ir uztaisījuši realizāciju, neko nesakot vadībai. Viņi paši pa kluso vienojas sestdien, ka pirmdien brauc uz darbu un katrs brauc uz objektu. Tās divas šāda veida realizācijas, kas bija pagājušajā gadā, tās nav nopludinātas. Bet pārējās visas ir. Nu, normāli tas ir? Un tas viss notiek pie Kaminska, bet Podiņš plāno, kā paaugstināt viņu amatā. Nu, normāli cilvēki?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Katrs piektais saskaņotais paziņojums aizpildīts nekvalitatīvi

Žanete Hāka, 21.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni katrs piektais saskaņotais paziņojums par notikušu ceļu satiksmes negadījumu ir aizpildīts nekvalitatīvi, liecina If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas dati.

Visbiežāk autovadītāji aizmirst norādīt negadījuma vietu un laiku, kā arī parakstīties, vai arī uzzīmētā shēma neļauj spriest par negadījuma apstākļiem un noteikt katra vadītāja vainas pakāpi.

Daļa autovadītāju arī nezina, kādos gadījumos ir pieļaujams negadījumu noformēt ar saskaņotā paziņojuma palīdzību, bet kad jāsauc ceļu policija.

Dažkārt autovadītāji uztraukumā aizmirst pat vienoties, kurš no abiem ir atzīstams par vainīgu. Rezultātā iesniegtais dokuments nav derīgs, autovadītājiem ir jātiekas atkārtoti, lai korekti aizpildītu veidlapas un apdrošinātājs varētu veikt atlīdzības izmaksu, norāda If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts kontrole: Nav atgūti teju 3 miljoni latu valsts naudas

, 05.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī izveidotā sistēma un Labklājības ministrijas (LM) darbība attiecībā uz ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu pensiju un pabalstu, sociālās vai profesionālās rehabilitācijas un tehnisko palīglīdzekļu iegādei izlietoto valsts budžeta līdzekļu atgūšanu no apdrošinātāja ir neefektīva un nepilnīga, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole.

Revīzijā tika konstatēts, ka par šiem jautājumiem atbildīgās LM padotības iestādes - Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA), valsts aģentūra „Tehnisko palīglīdzekļu centrs” (TPC) un Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA) - nenodrošina Ministru kabineta (MK) noteikumu izpildi par valsts budžeta līdzekļu atgūšanu, Db.lv informēja Komunikācijas daļas vadītāja vietnieks Valters Grīnvalds.

VSAA izstrādātais iekšējais normatīvais akts, kas nosaka valsts budžeta līdzekļu atgūšanas kārtību, ir nepilnīgs un nenodrošina ārējo normatīvo aktu prasību ievērošanu, savukārt TPC pat nav izstrādājis iekšējo normatīvo aktu, kas noteiktu valsts budžeta līdzekļu atgūšanas kārtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5 gadu laikā kopējo kompensāciju ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem plānots desmitkāršot - līdz 5 milj. eiro. Kompensācijas apjomu par mantu 5 gadu laikā plānots palielināt līdz 1 milj. eiro (ap 0.7 milj. Ls), Db pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), norādot, ka tas notiek saskaņā ar ES 5. direktīvu.

Pēc LTAB pārstāves Ineses Ozoliņas sacītā, sākotnēji direktīva paredzēja jaunos atlīdzību limitus ieviest no 2007. gada jūnija, bet ES jaunās dalībvalstis iestājās pret šiem termiņiem, jo tiktu neadekvāti sadārdzinātas polises. Tāpēc speciāli jaunajām dalībvalstīm tika noteikts pārejas periods. Lai Latvijā nebūtu straujš OCTA polišu cenu kāpums, ierosināts noteikt, ka no 2009. gada 10. decembra būs 350 tūkst. eiro limits katrai cietušai personai, nepārsniedzot 2.5 milj. eiro par ceļu satiksmes negadījumu. Savukārt mantai nodarītos zaudējumus kompensēs līdz 100 tūkst. eiro neatkarīgi no iesaistīto personu skaita. Savukārt no 2012. gada 11. jūnija būs spēkā 5 milj. eiro (3.5 milj. Ls) limits negadījumam, bet mantai - 1 milj. eiro. LTAB izstrādājis attiecīgus priekšlikumus grozījumiem OCTA likumā, kuri jau skatīti OCTA Konsultatīvajā padomē, un tālāk Finanšu ministrija tos virzīs izskatīšanai valdībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA sedz zaudējumus ne tikai «dzelžiem», bet arī personai

Ieva Mārtiņa, 26.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 26% iedzīvotāju zina, ka OCTA sedz zaudējumus par satiksmes negadījumos cietušo ārstēšanu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) un Mindscan veiktās aptaujas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas priekšnieks Armands Ruks ir pieņēmis lēmumu, ka no 2022. gada 1. janvāra Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas Ekonomisko noziegumu pārvaldē, Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldē, kā arī Valsts policijas Kriminālistikas pārvaldē dienesta interesēs notiks vadības rotācija.

Ņemot vērā dienesta nepieciešamību nodrošināt Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldei, Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldei, Valsts policijas Kriminālistikas pārvaldei uzlikto stratēģiski svarīgo ikdienas un nākotnes uzdevumu izpildi, kā arī to, ka minēto pārvalžu šī brīža priekšnieki jau ilgstoši pilda dienesta pienākumus savos amatos, Valsts policijas priekšnieks pieņēmis lēmumu dienesta interesēs veikt šo amatpersonu rotāciju.

“Esmu pārliecināts, ka šīs būs labas pārmaiņas. Šīs amatpersonas ir spēcīgi, pārliecināti un profesionāli vadītāji, kuri savos amatos ir atradušies jau ilgstoši, spējuši savas pārvaldes attīstīt un veiksmīgi organizēt to darbu. Viņu līdzšinējo profesionālo sniegumu ir pierādījuši viņu darba rezultāti un attieksme. Novērtējot šo cilvēku pieredzi un spēju palīdzēt Valsts policijai pilnveidoties, ir jāizmanto rotācijas princips, kas tiek pielietots arī starptautiski un ir viens no efektīvākajiem instrumentiem, kā veicināt Valsts policijas attīstību kopumā,” norāda A. Ruks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas pilsētas Galvenajai policijas pārvaldei un Rīgas policijas iecirkņiem mainīti nosaukumi

, 01.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šodienu, 1.aprīli, Rīgas pilsētas Galvenā policijas pārvalde tiek pārdēvēta par Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldi (VPRRP). Tiek mainīti arī Rīgas policijas iecirkņu nosaukumi, kas turpmāk atbildīs apkalpojamo mikrorajonu nosaukumiem, liecina sniegtā informācija medijiem.

Teritoriālās reformas rezultātā, ar šā gada 1.janvāri Rīgas pilsētas Galvenajai policijas pārvaldei tika pievienota Rīgas rajona policijas pārvalde, bet 1.aprīlī tiek mainīts arī tās nosaukums un adrese. Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes juridiskā adrese ir Gaujas iela 15, Rīga, LV 1026.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvalde un tās vadība – priekšnieks Andris Dzenis un viņa vietnieki - Aleksandrs Bukēvičs, Valdis Kivkucāns un Jurijs Zubarevs atrodas Gaujas ielā 15, bet bijušajās Rīgas pilsētas Galvenās policijas pārvaldes telpās, Aspazijas bulvārī 7, turpmāk atradīsies Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvalde un tās priekšnieks, VP RRP priekšnieka vietnieks, Ints Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izkrāpto atlīdzību apjoms Latvijā ir vidēji 10% no visām izmaksātajām apdrošināšanas atlīdzībām, un visbiežāk krāpšanas gadījumi konstatēti OCTA un KASKO segmentos, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas dati.

Pēdējos gados arvien biežāk konstatētas inscenētu avāriju shēmas, mērķtiecīgi iesaistot godprātīgus autovadītājus. Latvijas Apdrošinātāju asociācija apkopojusi pazīmes un situācijas, kas liecina par šādām darbībām, un aicina ziņot par iespējamiem krāpniekiem savlaicīgi.

Tipiska inscenēta satiksmes negadījuma shēma ir, izmantojot divas automašīnas tā, lai viena saņemtu atlīdzību saskaņā ar OCTA polisi, bet otra – ar KASKO. Pirmā braucošā automašīna veic strauju bremzēšanas manevru, kura dēļ aizmugurē braucošais, par upuri izvēlētais spēkrats, nespējot izvairīties no sadursmes, ietriecas un bojā priekšā esošā auto aizmugurējo daļu. Ja tomēr šīs izvēlētās automašīnas vadītājs paspēj nobremzēt, sadursmi nodrošina aiz tās braucošā trešā automašīna, nebremzējot un ietriecot to pirmā auto aizmugurē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā kopš maksas iebraukšanas režīma atcelšanas un satiksmes plūsmas ierobežošanas visbiežākie autovadītāju pārkāpumi ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām, liecina Rīgas Pašvaldības policijas dati.

"Lielākā daļa autovadītāju pārkāpumu, ko konstatējusi Rīgas Pašvaldības policija, ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām. Šī gada pirmajās dienās, kad satiksmes organizācijas sistēma Vecrīgā mainījās, pašvaldības policija lielā mērā strādāja, informējot un brīdinot autovadītājus par izmaiņām satiksmes kustībā. Arī šodien atkārtoti aicinām autovadītājus nepārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus un ievērot Vecrīgā izvietotās ceļa zīmes," atgādina Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Māris Lapiņš.

Laikā no 1. līdz 7. janvārim reāls sods par šo pārkāpumu ir piemērots 353 autovadītājiem. Atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksam, sods par braukšanu pa gājēju un velosipēdu ielu ir konstants - 40 lati, ko saskaņā ar grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā autovadītājam klāt esot ir tiesīgi pārkāpuma vietā piemērot arī Rīgas Pašvaldības policijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādāts pilnīgi jauns Valsts policijas formas tērpu dizaina paraugs – mūsdienīgs un vizuāli atšķirīgs no tā, kāds bijis līdz šim.Jaunos formas tērpus plānots ieviest līdz 2019. gada beigām, informē VP.

«Viss būs atkarīgs no tā, kā mums veiksies darbi ar birokrātiskām lietām, bet, ja viss ritēs raiti, tad 2019. gada otrajā pusē un uz 101. Valsts policijas parādi policisti soļos jaunajās formās,» biznesa portālam Db.lv komentē Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

To, cik varētu izmaksāt visu Valsts policijas darbinieku formas tērpu nomaiņa, I.Ķuzis vēl nevarēja precīzi pateikt: «Pagaidām šie ir prototipi un ja pakāpeniski pāriesim uz jaunajām formām, tad mēs varētu iekļauties esošajā finansējumā, pat bez papildus finanšu piesaistes».

Tiks rīkots iepirkums, kura laikā izvēlēsies komersantu, kurš arī noteiks formas tērpu izmaksas. I.Ķuzis norāda, ka viens policijas formas tērpa komplekts varētu izmaksāt aptuveni 1500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāk izmeklēt gadījumu, kad cieta un gāja bojā Maxima darbinieki

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā Valsts darba inspekcija ir reģistrējusi un uzsākusi 9 nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kuros cietuši un gājuši bojā darbinieki. Lielākā daļa saistīta ar SIA Maxima Latvija.

Pēc šobrīd Valsts darba inspekcijas rīcībā esošās informācijas laikā no 2007. gada 1.janvāra līdz 17.septembrim Latvijas Republikā darba vietās gājuši bojā 45 darbinieki un 191 guvis smagas traumas, salīdzinoši pērn šajā pašā laikā periodā darbā bija gājuši bojā 35 un smagas traumas guvuši 211 cilvēki.

Aizvadītajā nedēļā Valsts darba inspekcija ir reģistrējusi un uzsākusi 9 nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kuros cietuši un gājuši bojā šādi darbinieki:

1. 2007.05.21. Rīgā SIA Heliotrope kravas automobiļa vadītājs gāja bojā ceļu satiksmes negadījumā.

2. 2007.09.05. Ventspilī SIA Pilsbūve būvstrādnieks guva smagas traumas, nokrītot no augstuma.

Komentāri

Pievienot komentāru