Modernās komunikāciju tehnoloģijas sniedz iespēju piedalīties konferencēs … pat bez drēbēm vai arī sazināties slepeni
Avaya, viens no vadošajiem biznesa komunikāciju programmu, sistēmu ražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, ir izpētījis, ka aizvien lielāku popularitāti gūstošo viedtelefonu un plaukstdatoru lietošana rada interesantus lietotāju ieradumus.
Avaya veiktais pētījums ir parādījis, ka uzņēmumu direktori un augstākās amatpersonas labprāt izmanto "gudrās" komunikāciju programmas, lai strādātu neformālos apstākļos, pat tērpušies pidžamās. Latvijā vairāki tūkstoši cilvēku izmanto šīs komunikāciju ierīces, tādēļ šādi ieradumi, iespējams, nav tik sveši arī mūsu valstī.
Kopumā viedtelefonu lietotājiem piemīt bezkaunīgākie ieradumi, kas tiek likti lietā konferences zvanu laikā. Šis pētījums parādījis, kā integrētā komunikācija sekmē darba stilu dažādību, elastību un paaugstina darba ražīgumu. Iespēja no jebkuras vietas veikt darba uzdevumus, kurus agrāk varēja izpildīt tikai no biroja, ir novedusi pie visnotaļ netradicionāliem darba apstākļiem.
Pētījuma ietvaros tika aptaujāti vairāk nekā 2 000 uzņēmumu vadītāju dažādās valstīs, dažādos kontinentos. Pētījumā atklājās, ka augstākā līmeņa vadītāji izvēlas neformālāku darba stilu, un viedtelefonu lietotāji sazinās brīvāk un biežāk nekā parasto mobilo telefonu lietotāji. 44% augstākā līmeņa vadītāju atzina, ka negribētu, lai citi viņus redz video konferencēs, jo bieži vien to laikā viņi ir mājās, pat ģērbti tikai pidžamās. Salīdzinoši - tikai 9% pirmā līmeņa (jaunāko) vadītāju pauda šādu viedokli. Iespējamība, ka viedtelefona lietotājs atbildēs zvanītājam, esot tualetē, ir divreiz lielāka, nekā parastā mobilā telefona īpašnieka atbilde šādā situācijā. 51% aptaujāto viedtelefonu lietotāju ir piedalījušies telekonferencē, ģērbušies tikai peldmētelī - vai pat vēl pieticīgākā apģērbā.
"Mūsu pētījums ir atklājis, ka viedtelefonu lietotāji, it sevišķi augstākā līmeņa vadītāji, vairāk izmanto apvienotās komunikācijas, lai nepalaistu garām biznesa izdevības, tajā pat laikā baudot elastīgu darba režīmu", - tā Tomass Macernis, Avaya Baltijas valstu nodaļas vadītājs.
Viedtelefonu lietotājiem arī raksturīga nepārtraukta komunikācijas uzturēšana pat sanāksmju laikā: 63% aptaujāto atzina, ka ir nosūtījuši e-pastus slepus no saviem plaukstdatoriem vai telefoniem, esot sanāksmē. Viņi arī visbiežāk "pieslēdzas tīklam" privātu pasākumu laikā. Aptauja atklāja, ka divreiz lielāks skaits viedtelefonu lietotāju nekā parasto mobilo telefonu lietotāju ir pārbaudījuši savus e-pastus vai mobilās īsziņas tādu privātu pasākumu kā kāzu vai bēru laikā. Taču darbs nav viss. Pētījums arī atklāja, ka kompāniju viceprezidentiem piemīt lielāka tieksme… nosnausties konferences zvana laikā; to atzina 17% aptaujāto augstākā ranga vadītāju, salīdzinot ar 5% pirmā līmeņa vadītāju.
"Līdz ar iespēju piekļūt tai pašai komunikāciju videi neatkarīgi no atrašanās vietas vai komunikāciju ierīces darbinieki var labāk noteikt prioritātes un reaģēt uz biznesa notikumiem, neraugoties uz to, kur tajā brīdī atrodas," komentē Tomass Macernis.
Viņš arī stāsta, ka Avaya jau vairākus gadus runāts par apvienoto komunikāciju, un pašlaik jau var teikt, ka viņiem izdevies veiksmīgi savstarpēji integrēt vairākas sistēmas, ieskaitot telefonsakarus, e-pastu, balss pastu, "instant messaging" programmas, video konferences. Ir attīstīta veiksmīga sadarbība starp dažādām tehnoloģijām no personīgajiem datoriem un interneta līdz telefoniem un citām pārnēsājamām ierīcēm, tādejādi apvienojot dažādas komunikācijas formas un vienkāršojot darba vidi.
Avaya Unified Communications programmatūra ir savienojama ar Microsoft un IBM produktiem, kā arī ir atbalstīta dažādās pārnēsājamās ierīcēs, piemēram, Nokia mobilajos tālruņos.
Par Avaya
Avaya piedāvā Intelligent Communications risinājumus, kas palīdz uzņēmumiem adaptēties, lai iegūtu priekšroku tirgū. Vairāk nekā miljons uzņēmumu visā pasaulē, tostarp 90% FORTUNE 500 kompāniju, izmanto Avaya piedāvātos IP telefonsakaru, integrēto komunikāciju, tele-centru u.c. risinājumus. Avaya Global Services sniedz pakalpojumus un tehnisko atbalstu kā lieliem, tā maziem uzņēmumiem. Lai uzzinātu vairāk, lūdzu, apmeklējiet Avaya interneta mājas lapu: www.avaya.co.uk.
Avaya sadarbības partneri Latvijā jau ir ieviesuši daudzus kompleksus Avaya telekomunikāciju risinājumus lielos uzņēmumos un infrastruktūras objektos, tostarp Transcom WorldWide Latvija, DHL Latvia, Phillip Morris, VITA un citās organizācijās.
Uzņēmumiem, kas regulāri sadarbojas ar Avaya, tiek piešķirts sadarbības partneru statuss. Avaya lielākie partneri Latvijā ir iPRO, CSC Telecom un Lattelecom Technology.
Papildus informācija:
Ieva Upmace
Tālr.: 293 457 94