Beļģijas patērētāju tiesību aizstāvju organizācija nolēmusi, ka «sarkanā līnija» ir pārkāpta un plāno sūdzēt tiesā Apple saistībā ar patērētāju tiesību pārkāpumiem, ziņo ZDNet.
Beļģu patērētāju tiesību aizstāvības grupa Test-Aankoop/Test-Achats apsūdz ASV tehnoloģiju gigantu «maldinošas» un «nelegālas» AppleCare garantijas politikas īstenošanā. Tiek norādīts, ka garantiju sistēma Apple ražotajiem produktiem, ieskaitot iPad un iPhone, neatbilst Eiropas likumdošanai.
Eiropas patērētāju likumā teikts, ka Eiropas Savienībā (ES) ražotājiem tehnikai ir jānodrošina divu gadu bezmaksas garantija, taču AppleCare patērētājiem visā pasaulē nodrošina garantiju vien pirmajā gadā pēc ierīces iegādes. Tādēļ radies jautājums, vai Apple mārketinga un līgumu slēgšanas prakse nav mēģinājums maldināt patērētājus, kas nav pamanījuši šīs tiesības.
Šī nav pirmā reize, kad uzņēmums Apple nonācis Beļģijas patērētāju aizstāvju Test-Aankoop/Test-Achats redzeslokā – pērnā gada martā Beļģijas «sargsuns» apvienoja spēkus ar vēl desmit Eiropas patērētāju tiesību aizstāvju organizācijām, lai sūdzētos par Apple darbības praksi. Tomēr, pēc patērētāju tiesību aizstāvju grupas paustā, kompānija esot bijusi «kurla pret izvirzītajām prasībām», tādēļ aizstāvjiem nācies vērsties tiesā.
Test-Aankoop/Test-Achats norāda, ka ir pārliecināti par pozitīvu lietas iznākumu.
Apple jau iepriekš iekļuvusi nepatikšanās arī citur Eiropā – 2011. gadā Itālijā kompānijai tika piespriests 1,2 miljonu ASV dolāru naudas sods par patērētāju neinformēšanu par viņu tiesībām.