Tehnoloģijas

Biznesa ideja: mobilo telefonu ārsts

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2002

Jaunākais izdevums

Handydoc24 jaunais remonta serviss mobilajiem telefoniem, kopš maija mēneša spēja apkalpot Vācijā vairāk kā 8 000 klientu. Biznesa ideja ir ļoti vienkārša: divu dienu laikā tiek salabots jebkurš mobilais telefons, kurš tiek gan paņemts, gan piegādāts. Par šo servisu jāmaksā 15 eiro bet par remontu vēl 15 eiro. Kopumā par 30 eiro un divu dienu laikā klienta telefons tiek salabots. Tie, kas vēlas ietaupīt 15 eiro, var nodot savus telefonus Handydoc24 pieņemšanas punktos, kurus viegli var sameklēt pēc pasta indeksiem internetā. Apmēram četri no pieciem telefoniem pasūtījumiem tiek saņemti ar interneta palīdzību. Katru dienu tiek saremonteti apmēram 600-700 mobilie telefoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Strādājot publiskajā un privātajā sektorā, kāds ārsts mēnesī nopelna aptuveni 39 000 eiro

LETA, 04.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds ārsts, strādājot gan publiskajā, gan privātajā sektorā, mēnesī pelna aptuveni 39 000 eiro, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Minētais ārsts strādā vienā no klīniskajām universitātes slimnīcām, mēnesī vidēji tajā strādājot pilnas slodzes darbu jeb 160 stundas. Par šādu darbu ārsts vienā no lielajām slimnīcām nopelna vairāk nekā 6000 eiro mēnesī.

Taču, kā rāda aģentūras LETA rīcībā esošie apkopotie dati, papildu pilnas slodzes darbam lielajā slimnīcā, ārsts strādā arī komercsektorā, mēnesī par šo darbu nopelnot vēl aptuveni 33 000 eiro. Minētā summa patlaban ir lielākā, ko kāds ārsts mēnesī nopelnījis papildu darba pienākumiem publiskajā sektorā.

Lielākais klīniskajā universitātes slimnīcā kādam citam ārstam izmaksātais atalgojums mēnesī ir aptuveni 11 000 eiro, vēl vairāki ārsti šī līmeņa slimnīcās atalgojumā mēnesī saņemt aptuveni 9000 eiro. Citās klīniskajās universitātes slimnīcās lielākās ārstu algas mēnesī svārstās 3000 - 4000 eiro robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 19. līdz 30. novembrim Latvijas Zaļais punkts un tā sadarbības partneri SIA Pērkons un Dēli un SIA TOPO CENTRS aicina Latvijas iedzīvotājus nodot nolietotus mobilos telefonus otrreizējai pārstrādei. Akcijas mērķis ir izveidot efektīvu sistēmu nolietoto mobilo telefonu savākšanai no iedzīvotājiem.

Akcijas ietvaros 23 Latvijas pilsētās 45 mobilo telefonu tirdzniecības vietās būs izvietoti īpaši spainīši nolietoto mobilo telefonu un to aksesuāru savākšanai. Nododot pārstrādei neizjauktu mobilo telefonu un aizpildot speciālu anketu, iedzīvotāji piedalīsies izlozē. Akcijas beigās katrā no tirdzniecības vietām izlozēs dāvanu karti 50 Ls vērtībā, ar kuru sešu mēnešu laikā varēs iepirkties attiecīgajā veikalā.

Latvijas Mobilo telefonu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA Pērkons un Dēli valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Ločmelis: „Ja netiks risināti jautājumi par nolietoto mobilo tālruņu nodošanas iespējām, mēs, mobilo tālruņu tirgotāji, zināmā mērā būsim līdzvainīgi dabas un apkārtējās vides vēl lielākā piesārņošanā. Un kur visērtāk būtu iedzīvotājiem savus nolietotos tālruņus nodot? Laikam jau to tirdzniecības vietās! Tāpēc aizvien vairāk mobilo tālruņu tirgotāju pievienojas kustībai, ko īsumā varētu raksturot - dzīvosim zaļi! Ja Tev ir nolietots mobilais tālrunis – sāc arī dzīvot zaļi un nodod to!”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eirobarometrs: vai bērni Eiropā ir pietiekami piesardzīgi, saskaroties ar tiešsaistes radītajiem riskiem?

, 10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai vecāki var justies droši par savu trīspadsmitgadīgo meitu, kad viņa sērfo internetā? Vai viņi ir pārliecināti, ka vienpadsmitgadīgā dēla saruna pa mobilo telefonu ir droša? Komisijas Eiropas mērogā rīkotajā bērnu aptaujā tika pētīts, kā bērni izmanto jaunos saziņas līdzekļus.

Aptaujas rezultāti liecina, ka interneta un mobilo telefonu lietošana Eiropas jaunajai paaudzei ir kļuvusi gandrīz par pašsaprotamu parādību. Kopumā bērni apzinās arī riskus, kas saistīti ar interneta un mobilo telefonu lietošanu. Tomēr, saskaroties ar problēmām tiešsaistē, nepilngadīgie tikai kā galējo līdzekli lūdz pieaugušā palīdzību.

"Šī ir pirmā aptauja, kurā bērniem visā Eiropā ir tiešā veidā jautāts, kā viņi izmanto tiešsaistes tehnoloģijas, cik lielā mērā viņi izmanto internetu izklaides un mācību vajadzībām un kā viņi rīkojas riska situācijās", saka Viviāna Redinga, Eiropas Komisijas informācijas sabiedrības un saziņas līdzekļu komisāre. "Ir iepriecinoši redzēt, ka Eiropas jaunieši tik pārliecinoši apgūst digitālās tehnoloģijas. Spēja aktīvi izmantot jaunos saziņas līdzekļus ir svarīga uz zināšanām balstītas sabiedrības izveidei Eiropā. Tai pat laikā aptaujas rezultāti norāda, ka Eiropā nepieciešama uz problēmu paredzēšanu vērsta izglītība tiešsaistes saziņas līdzekļu jomā. Mums jāturpina informēt sabiedrību, īpaši vecākus, par jauno saziņas līdzekļu radītajām iespējām un riskiem. Ja runa ir par mūsu bērnu drošību, mēs nedrīkstam būt bezrūpīgi."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta, liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā, db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. 15 % mobilo tālruņu lietotāju ceļojumā tālruni neņem līdzi vai to pilnīgi izslēdz, bet 21 % ārzemēs izmanto tikai īsziņu (SMS) pakalpojumu.

Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4–6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu – tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

„Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. „Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis – tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo traucēkli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Es labāk slēdzu ārā".

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna ES aptauja liecina, ka augstā viesabonēšanas maksa attur eiropiešus no mobilo tālruņu izmantošanas ārzemēs

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta. Par to liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā. Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4-6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu - tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

"Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. "Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis - tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo trauckli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Savāks vecos mobilos

, 09.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Zaļais punkts (LZP) sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu (LMT) sākot ar šī gada 9. maiju trīsdesmit divās mobilo telefonu tirdzniecības vietās visā Latvijā uzsāks nolietoto mobilo telefonu savākšanu, Db.lv informēja Latvijas Zaļā punkta sabiedrisko attiecību speciāliste Solveiga Ķīkule.

Daudzas elektriskās un elektroniskās preces satur cilvēkam un videi kaitīgas vielas, tāpēc visas Latvijas tirgū novietotās elektropreces kopš 2005. gada 13. augusta tiek marķētas ar īpašu simbolu - pārsvītrotu konteineru, kas norāda, ka šo preci nedrīkst izmest kopā ar sadzīves atkritumiem", skaidro LZP valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs.

Sadarbības projekta pamatā ir Eiropas Savienības Direktīva 2002/96/EK Par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem, kas nosaka, ka iedzīvotājiem ir jānodrošina iespēja bez maksas nodot nolietotās elektropreces. Šis nosacījums attiecas uz jebkurām ar elektrību vai baterijām darbināmām elektriskajām vai elektroniskajām precēm, kas ir fizisko personu īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eiropā: maksā par abonēšanu runā par velti

Aivars Mackevics [email protected], 08.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas telekomunikāciju bizness, raugoties uz Rietumeiropas mobilo sakaru operatoru aktivitātēm, ir tā kā “iesnaudies”. Cenu tarifi vairs neatspoguļo tehnoloģisko attīstību, jo mobilo sarunu pakalpojums kļūst Eiropā par blakus produktu un līdz ar to tiek piedāvāts par velti vai ļoti zemu cenu. Kopš pirmdienas (1.03.2004) Vācijas mobilā telefona operatora E-Plus (www.eplus.de) 8,2 miljoni klientu var sarunāties visas dienas garumā, maksājot par vienu minūti tikai 0,03 eiro (0,02 Ls). Šīs tarifs ir pieejams, zvanot uz patstāvīgā tīkla abonentu numuriem un E-Plus klientiem. Mēneša abonēšanas maksa ir 10 eiro (6,73 Ls). Jāatzīmē, ka patstāvīgā pieslēguma klienti par vienu tālsarunas minūti maksā 0,121 eiro (0,081 Ls). Arī Vācijas lielākais mobilo sakaru operators T-Mobile (www.t-mobile.de) pazemina cenas saviem 25 miljoniem klientu, kuriem telefonu sarunas no atvaļinājuma mītnes ārzemēs kļūst par 33% lētākas. Viena sarunu minūte no Eiropas zemēm un ASV, zvanot uz Vāciju, maksā tikai 59 centi (39,7 santīmi). Otrais lielākais konkurents Vodafone (www.vodafone.de) saviem 24,7 miljoniem klientu piedāvā izdevīgas cenas nedēļas nogalēs. Tikai par papildus samaksu 5 eiro apmērā vienam mēnesim Vodafone klienti iegūst 1000 bezmaksas sarunu minūtes nedēļas nogalēs. Šis piedāvājums tiek attiecināts arī uz priekšapmaksas telefona kartēm. Vācijas mobilo telefonu klienti ietaupīto naudu investē jaunākos telefonu modeļos. 2003. gadā atkal tika panākts mobilo telefonu pārdošanas pieaugums par 20%, sasniedzot 3,4 miljardus eiro. Līdz ar to mobilo telefonu pārdošanas kritums kopš 2001. gada tika apturēts. Arī šajā gadā Vācijā tiek plānots pārdošanas pieaugums, piemēram, ražotājs Siemens cer palielināt pārdošanas apjomus šogad par 15%. Austrijā telefonsarunas par 0,00 eiro Visideālākie apstākļi lētai sarunai mobilajos sakaros ir Austrijā, kur uz nepilniem 8 miljoniem iedzīvotāju ir reģistrēti 5,58 miljoni mobilo telefonu un 7,31 miljons aktīvu SIM-karšu. Piemēram, uzņēmums Hutchison 3G Austria (www.drei.at) no Honkongas kā piektais mobilo sakaru operators Austrijā piedāvā telefona sarunas par velti, ja potenciālie klienti noslēgs līgumus līdz šī gada marta beigām. Šis vienīgais UMTS sakaru operators Austrijā uzskata, ka runas komunikācija ir tikai papildus pakalpojums. Hutchison abonēšanas piedāvājums ir 25 eiro mēnesī, kur klients iegūst bez papildus maksas: 66 minūtes video-sarunām, 32 video-filmu sūtīšanas iespējas, 250 sarunu minūtes visos nacionālajos telefonu tīklos un 99 e-pasta sūtījumus. Pirmo pusgadu abonēšanas maksa tiks iekasēta tikai 50% apmērā. Kompānija ir jau ieguvusi pirmos 15 000 klientus un līdz gada beigām cer sasniegt 100 000 robežu. UMTS mobilie telefoni, piemēram, Motorola A835 tiek pārdoti subsidētā variantā par 99 eiro. Arī citi Austrijas mobilo sakaru operatori ir reaģējuši uz šo piedāvājumu un piesaka aizvien lētākus telekomunikāciju tarifus. Piemēram, T-Mobile (www.t-mobile.at) 2 miljoniem klientu ir iespēja par abonēšanas maksu 17 eiro mēnesī – veikt sarunas šī tīkla ietvaros bez ierobežojuma un par 0,00 eiro. Arī Austrijas lielākais mobilo sakaru operators Mobilkom Austria (www.a1.net) piedāvā sarunas visas dienas garumā, maksājot par vienu minūti tikai vienu centu. Abonēšanas maksa līdz gada beigām ir tikai 10 eiro, ja klients parakstīs “Start Plus” līgumu līdz šī gada jūnija beigām. 2005. gadā klientam būs jāmaksā abonēšanas maksa 5 eiro mēnesī. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dome: rīdzinieki ar ģimenes ārstiem apmierināti

, 02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

60% rīdzinieku ir apmierināti ar sava ģimenes ārsta pakalpojumiem, turklāt 21.9% ir pilnīgi apmierināti, liecina Rīgas domes izplatītā informācija. Runājot par neapmierinātību, visbiežāk minētie iemesli ir: "grūti pierakstīties uz vizīti (ilgi jāgaida)", "ārsts neiedziļinās pacienta veselības problēmās, nepietiekami uzklausa", "ārsta pakalpojumi nav kvalitatīvi (slikti ārstē)".

Atbilstoši tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas datiem 52.7 procenti rīdzinieku pēdējā pusgada laikā ir apmeklējuši savu ģimenes ārstu, turklāt 22.3 procenti to ir darījuši pēdējā mēneša laikā. Vēl 24.1 procents aptaujāto pie ģimenes ārsta grieuzšies pēdējā gada laikā, bet 14.9 procenti - pēdējo piecu gadu laikā. 3.9 procenti respondentu atzīst, ka to nav darījuši ilgāk par pieciem gadiem, bet 2.7 procenti to neesot darījuši nekad.

Aptaujas dati liecina, ka 60.0 procentu rīdzinieku ir apmierināti ar sava ģimenes ārsta pakalpojumiem, turklāt 21.9 procenti ir "pilnīgi apmierināti", bet 38.1 procents - "drīzāk apmierināts". Ar ģimenes ārsta pakalpojumiem nav apmierināts 26.1 procents rīdzinieku (17.2 procenti drīzāk neapmierināti, 8.9 procenti pilnībā neapmierināti). 3.7 procenti respondentu apgalvo, ka viņiem nav sava ģimenes ārsta, bet 10.2 procenti savu vērtējumu nav pauduši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu ražotājs Motorola gada laikā zaudējis vairāk nekā 7% lielu daļu pasaules mobilo telefonu tirgū, līdz ar ko otram lielākajam mobilo telefonu ražotājam draud savas pozīcijas zaudēšana kompānijai Samsung, kura savu tirgus daļu palielinājusi par 2,2%, ziņo Bloomberg.

Pasaules lielākā mobilo telefonu ražotāja Nokia tirgus daļa pēc pārdoto telefonu daudzuma šā gada otrā ceturkšņa beigās bija 36,9%, kas ir par 3,2% vairāk nekā pērn šajā laikā.

Otra lielākā mobilo telefonu ražotāja Motorola tirgus daļa šā gada otrajā ceturksnī samazinājusies par 7,3%, salīdzinot ar 2006. gada otro ceturksni, kad kompānijai bija 21,9% liela tirgus daļa. Tagad Motorola aizņem 14,6% no pasaules mobilo telefonu tirgus.

Samsung savu tirgus daļu šā gada otrajā ceturksnī palielinājis līdz 13,4%, kas ir par 2,2% vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cīņā ar mobilo tālruņu zādzībām policijai rokas sasietas

Miks Stroža [email protected], 26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nespējot vienoties par optimālajiem risinājumiem cīņā ar t.s. melno mobilo telefonu tirgu, šogad zagto un nolaupīto tālruņu skaits var pārsniegt 9 tūkst. robežu. Šādu prognozi Db izteica Valsts policijas Informācijas analīzes pārvaldes priekšnieks Jānis Alups. Policijai lielākās problēmas mobilo telefonu zādzību apkarošanā rada neveiksmīgā sadarbība ar mobilo sakaru operatoriem. Jau pirms gada operatoriem izteikts priekšlikums, kā situāciju risināt, taču vienošanos nav izdevies panākt. Pievēršot uzmanību šai problēmai, tiesībsargi nule vērsušies arī Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijā. «Mūsu rokas ir sasietas,» skaidroja J. Alups. Cilvēki lielākoties nezina tālruņa identifikācijas datus (IMEI kodu), tādēļ kratīšanās, izņemot lielu skaitu telefonu, tikpat kā neiespējami ir noskaidrot to īpašniekus. «Izņemot telefonus pārbaudēm, bieži nevaram noskaidrot to izcelsmi, un zagtā prece iet brīvā apritē. Paralēli oficiālo dīleru tirgotajiem legālajiem telefoniem darbojas melnais zagto telefonu tirgus,» norādīja J. Alups. Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centra Meklējamo objektu uzskaites nodaļas priekšnieka vietnieks Jānis Buliņš atzīmēja, ka visbiežāk informācija, ko policijas iestādē sniedz cietušais, ir nepilnīga — ar to nepietiek, lai sekmīgi veiktu izmeklēšanu. Aizturot personu aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu ar, visticamāk, zagtu mobilo telefonu, var veidoties absurda situācija. Ja persona neatzīstas, ka telefonu nozagusi, bet teic, ka tālrunis atrasts, policijas rīcībā nav informācijas par konkrētā telefona identifikācijas numuru un ja neviens uz «atrasto» mantu nepiesakās, tad saskaņā ar likumu atrastā manta jānodod «atradējam». Lai risinātu problēmu, pagājušā gada aprīlī mobilo sakaru operatoriem nosūtīts piedāvājumu noslēgt līgumus un uzsākt datu apmaiņu nozagto un nolaupīto telefonu IMEI kodu noteikšanai. «Pieņemot iesniegumu par zagtu telefonu, Informācijas centra uzturētajā datu bāzē ievadot nozagtā telefona numuru, pāris minūšu laikā mēs varētu noskaidrot tālruni identificējošos datus,» atzina J. Alups. Līdz ar to pastāvētu iespēja automātiski bloķēt zagtā telefona darbību tīklā un, atrodot telefonu, identificēt personu, kurai tas nozagts. Operatori uzskata, ka šis nebūs efektīvs solis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veldre: medicīna Latvijā jau sen nav bezmaksas

Dienas bizness, 18.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāju maksājumu slogs var pieaugt uz veselības aprūpes apmaksas rēķina. To intervijā Db atzīst veselības ministrs Vinets Veldre. Viņš arī pauž viedokli, ka pateikšanās ārstiem mūsu valstī ir paraža, no kuras būtu absurdi atteikties.

Jūs esat paudis vēlmi Latvijā ieviest obligāto veselības apdrošināšanas sistēmu. Kāpēc, jūsuprāt, tas ir nepieciešams?

Uzskatu, ka tas ir neizbēgams process, un ir pienācis pēdējais laiks to definēt. Ja kāds uzskata, ka mūsu valstī ir bezmaksas medicīna vai bezmaksas izglītība, tad šis cilvēks maldās. Jā, infrastruktūra ir bezmaksas, un tas ir ļoti liels lepnums, taču medicīna Latvijā jau sen nav bezmaksas. Ir jātiek skaidrībā, kuras ir tās iedzīvotāju grupas, par kurām valsts samaksās šo cilvēku vietā. Piemēram, tie ir bērni, turklāt jājautā, cik ilgi cilvēku var uzskatīt par zīdaini - līdz 18 gadu vecumam? Daudzās vietās, atšķirībā no citām valstīm, mēs tā uzskatām. Domāju, ka bērnam valstij viss ir jāapmaksā līdz 16 gadu vecumam, jo pēc tam viņš var arī pastāvīgi strādāt. Valstij būtu jāsamaksā arī par pensionāriem, invalīdiem un tā saucamajiem maznodrošinātajiem. Priecē fakts, ka jau šobrīd 45 % uzņēmumu savus darbiniekus ir apdrošin��juši. Uzreiz ir jāpiebilst, par ko tad mēs maksāsim no savas nodokļu naudas. Te runa ir par slimnīcām, to ekipējumu, poliklīnikām, apmaksājamajiem medikamentiem, kā arī medicīnas studijām. Protams, maksas studenti visu apmaksā paši, jo tie ir ārvalstnieki. Liels pluss šādai apdrošināšanai ir cilvēku līdzatbildība. Šobrīd sanāk tā, ka mēs sēžam, ēdam čipšus, dzeram, pīpējam, bet kurš ir vainīgs tajā, ja mēs saslīmstam - valsts vai ārsts. Kāpēc? Ir jābūt līdzatbildībai. Es gribu arī panākt, lai maksāts par pakalpojumu tiktu proporcionāli tā faktiskajām izmaksām, lai mediķi, ārsti beidzot man pasaka faktiskās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo telefonu tirgus pērn kopumā ir samazinājies par 5-15%, un sagaidāms, ka arī šogad tirdzniecības kritums turpināsies, šodien raksta laikraksts Dienas bizness.

Turklāt būtiskas izmaiņas ir notikušas tieši atsevišķu kategoriju mobilo telefonu tirdzniecībā. Piemēram, telefoni, kas tiek pārdoti t.s. brīvajā tirdzniecībā bez jebkādām saistībām ar operatoru, kritums pērn lēšams līdz pat 20 - 25 %, tai pat laikā t.s. subsidēto telefonu pārdošana ir samazinājusies tikai par 5 - 10 %. Tiesa, iespējams, ka atsevišķiem operatoriem subsidēto tālruņu tirdzniecība ir pieaugusi. "Tieši subsidētie telefoni ir kļuvuši par galveno preču kategoriju starp mobilajiem telefoniem un veido vismaz 70% no visu pārdoto telefonu skaita," norādīja U. Priedītis. Latvijas Mobilā telefona dīlerim DT Mobile, piekrīt arī operators Tele2. "Telekomunikāciju tirgus Latvijā attīstās un savstarpējā cīņa starp operatoriem palīdz klientiem izvēlēties labāko piedāvājumu – tas attiecas gan uz tarifu, gan arī izdevīgu mobilo telefonu iegādes piedāvājumu. Pēdējos gados un arī šobrīd skaidri vērojama tendence, ka cilvēki vairāk izvēlas subsidētos telefonus un šis pārsvars sasniedz gandrīz 80%," Db paskaidroja Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Electronics kļuvis par lielāko mobilo telefonu tirgotāju ASV pēc tirgus daļas, apsteidzot iepriekšējo tirgus līderi Motorola. Tā norāda ASV neatkarīgā konsultāciju kompānija Strategy Analytics.

Samsung tirgus daļa ASV palielinājās līdz 22.4%. Motorola tirgus daļa ASV ir 21.1%, savukārt trešais lielākais mobilo telefonu tirgotājs ASV ir LG Electronics ar 20.5% tirgus daļu.

Tāpat pirmajā sešiniekā ir Research in Motion, kas ražo Blackberry mobilos telefonus un Apple, kas ražo iPhone.

Taču neskatoties uz to, Somijas kompānija Nokia, kuras tirgus daļa ASV ir 8.4%, globāli ir pārdevusi visvairāk mobilo telefonu. Nokia savu biznesu vairāk koncentrē uz attīstības valstu tirgiem.

Neskatoties uz globālo krīzi ASV mobilo telefonu tirgus šī gada trešajā ceturksnī audzis par 6.2%, savukārt globālais tirgus trešajā ceturksnī audzis par 5.4%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.

Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia" un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.

"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.

"Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām tirgū," viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liela daļa pirkumu aizvien notiek skaidrā naudā

Anda Asere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti cilvēki atsakās no pirkuma, ja par to nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti, taču joprojām liela daļa darījumu notiek skaidrā naudā

66% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka elektronisko norēķinu trūkums tiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma, liecina Swedbank veiktais pētījums. Savukārt vairāk nekā 70% analizēto uzņēmumu pēc karšu norēķinu ieviešanas uzlabojušies peļņas rādītāji un pieaudzis apgrozījums.

Maksājumi pieaug

2015. gadā Latvijā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits, liecina Bigbank un Banku augstskolas pētījums. Tas saskan ar kopējo tendenci pasaulē, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Pētījums parāda, ka patērētāji, izvēloties savas finanses pārvaldīt elektroniski, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātās maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā veido jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma. «Tagad, kad digitalizācijas procesi un tehnoloģiju ieplūšana finanšu jomā ir straujāka nekā jebkad iepriekš, mazām, specializētām finanšu institūcijām ir vienkāršāk pielāgoties mainīgajam klientu pieprasījumam. Par to liecina arī mobilo maksājumu risinājumu augstais pieprasījums,» uzsver Artis Bērziņš, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus izpētes firmas Gartner dati liecina, ka 2007. gada laikā pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 1,15 miljardi mobilo telefonu, kas ir par 16% vairāk nekā pirms gada, kad pasaulē tika pārdoti 990,9 miljoni mobilo telefonu, liecina informācija mājaslapā C-Net.

Lielā mērā mobilo telefonu tirdzniecības apjomus pērn ietekmēja attīstības valstu lielais pieprasījums. Gartner speciāliste mobilo ierīču tirgū Karolina Milanesi norāda, ka lielu daļu no mobilo telefonu tirgus pieauguma nodrošināja attīstības valstis, kur ievērojams daudzums cilvēku iegādājās savus pirmos telefonus.

Attīstītajās valstīs cilvēki savukārt maina savus esošos mobilos telefonus pret jauniem, ar dažādām ekstrām aprīkotiem mobilajiem telefoniem.

Tirgus līderis joprojām ir Nokia, kura 2007. gada ceturtajā ceturksnī sasniedza 40% no pasaules mobilo telefonu tirgus. Pērn Nokia pārdeva apmēram 435 miljonus mobilo telefonu. Tirgus daļu 2007. gadā palielināja arī kompānijas LG, Samsung un Sony Ericsson. Motorola tirgus daļa 2007. gada laikā ir noslīdējusi līdz 12%. 2007. gada ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2006. gadā, Motorola pārdošanas apjomi samazinājās par 38%

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mobilos telefonus pirks lai nomainītu jau esošus

Jānis Linde, 03.06.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu tirgus ir piesātināts un nākotnē sekmes gūs tie ražotāji, kas spēs piedāvāt aparātus, kurus lietotājs iegādāsies ar mērķi aizstāt savu veco telefonu. Shosteck Group pētījums liecina, ka jau 2005. gadā 77 % visu pasaulē nopirkto mobilo telefonu būs aizstājēji patērētāja jau iepriekš lietotam aparātam. Kopējais pārdoto mobilo telefonu skaits šajā laikā augšot līdz 455 miljoniem, no šogad prognozētajiem 427 miljoniem. Jāatzīmē, ka tiek prognozēts, ka jau šogad 54 % no visiem pārdotajiem telefoniem, tiks iegādāti ar mērķi nomainīt jau esošu aparātu. Visstraujākais mobilo sakaru abonentu skaita pieaugums bija vērojams 2000. un 2001. gadā, kad mobilo sakaru lietotāju skaits palielinājās par 230 — 250 miljoniem ik gadu. Tuvākajos gados pieauguma tempi samazināsies līdz 100 miljoniem gadā, ar ko arī skaidrojamas mobilo telefonu iegādes motivācijas izmaiņas. Mobilo telefonu ražotāji, gatavojoties šīm pārmaiņām, sadalījušies divās nometnēs. Pēc pētījuma autoru domām, Motorola, Siemens un Sony—Ericsson vairāk koncentrēsies uz lētu aparātu ražošanu, tajā pašā laikā Nokia un Samsung dodot priekšroku sarežģītākiem rīkiem. Pieredze gan rāda, ka dārgāku un funkcijām bagātāku aparātu tirgū neiztrūkst neviens no lielajiem brendiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmēji bez mobilā tīkla infrastruktūras nevarēs pretendēt uz mobilā telefona tīkla numerāciju

Žanete Hāka, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padome, nostiprinot Numerācijas plānā noteiktās prasības, veica grozījumus noteikumos par numerācijas lietošanas tiesībām.

Grozījumi precizē numerācijas lietošanas tiesību uz publiskā mobilā telefonu tīkla numuriem piešķiršanas kārtību. Jaunā kārtība paredz, ka elektronisko sakaru komersanti, kuriem nav mobilā tīkla infrastruktūras, nevarēs iegūt mobilo tīklu numerāciju, informē SPRK.

Grozījumi MK noteikumos nosaka, ka publiskā mobilā telefona tīkla numurs turpmāk būs tāds numurs, ko lieto publiskajā mobilajā telefonu tīklā. Lai tehniski būtu iespējams sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus mobilajā tīklā, elektronisko sakaru komersantiem ir nepieciešami galalietotāji un mobilā tīkla infrastruktūra. Līdz ar to komersants, kas neizpilda abus šos nosacījumus, nevar reāli galalietotājam sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un numerācijas lietošanas tiesības netiek izmantotas Nacionālajā numerācijas plānā paredzētajam mērķim. Turklāt tās nevar izmantot arī citi komersanti, tādējādi galalietotāji nesaņem elektronisko sakaru pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru