Arī Latvijā bieži e-pasta lietotāji būs sanēmuši piedāvājumus angļu valodā kas sola bezmaksas datorus un citu elektroniku it kā testēšanai. Šie piedāvājumi kļuvuši par vienu no parastākiem «mēstuļu» paveidiem, blakus tiem, kas piedāvā «algas avansa aizdevumus» 500 $ apjomā vai dažāda veida seksuāla rakstura pakalpojumus, ierīces un medikamentus. Kā ziņo interneta portāls Wired News, Sanfrancisko žurnālists Deivids Lazarus (David Lazarus) centies iegūt vienu šādu bezmaksas mantu – Apple ražoto portatīvo mp3 mūzikas atskaņotāju iPod. D. Lazarus konstatējis, ka bezmaksas iPod vai citu preci var cerēt saņemt tikai tas, kurš atdevis krietnu devu savas personīgā informācijas vai arī piekritis kādam no daudzajiem reklāmas piedāvājumiem, kas uzrodas «bezmaksas» mantiņas saņemšanas kvalificēšanās procesā. Žurnālists arī atklājis, ka aiz konkrētās reklāmas (kuras izpētes gaitā nācās saņēmt citas reklāmas no labi pazīstamām un cienījamām firmām kā Citibank, General Motors, avīzes USA Today un citām) stāv aizdomīga firmele Floridā. Pret šo mazpazīstamo uzņēmumu ASV biznesa ētikas uzraudzības organizācija Better Business Bureau saņēmusi vismaz 177 sūdzības. Sūdzībnieki nav saņēmuši ne reklāmās piedāvātās preces vai atlaides, nedz arī solīto iPod mūzikas ierīci. D. Lazarus arī centies sameklēt personas, kuru vārdi parādās slavinošās reklāmas par bezmaksas preču saņemšanu. Viena no personām vispār neeksistēja, bet otra, kāda vīrietis, bija saņēmis samaksu par saviem izteicieniem, turklāt iPod atsūtīts tikai pēc tam, kad viņš bija izterējis 150 $ kādam nejēdzigam kredītkartes piedāvājumam un ar grūtībām pusi šīs summas atguvis. Raksts brīdina ka pat aizsākot centienus iegūt bezmaksas elektroniku, reklāmas upuris labāka gadījumā nonāks simtiem jaunu «mēstuļu» sūtītāju sarakstos, turklāt it kā brīvprātīgi, un no šiem simtiem nāksies atgaiņāties pa vienam pēc kārtas.