Tehnoloģijas

Caur Sirius satelītu sistēmu uzsāktas MTV pārraides

Oskars Prikulis [email protected], 05.09.2006

Jaunākais izdevums

Latvijā, Lietuvā un Igaunijā caur satelīta operatoru Sirius Latvija uzsāktas pasaulē populārā mūzikas televīzijas kanāla MTV pārraides. Oficiāla raidīšana sākas 4. septembrī. Lielākā daļa kabeļoperatoru ir noregulējuši raidītājus uz Sirius satelītu, tādējādi visam Baltijas reģionam tiks nodrošināta iespēja skatīties MTV lokālos kanālus. SIRIUS nodrošina MTV lokālo programmu pārraidi arī Skandināvijā- MTV Sweden, MTV Denmark, MTV Norway, MTV Finland. Šobrīd pasaulē jau ir 44 MTV kanāli, kas darbojas 164 valstīs. SIRIUS Latvija telecentrs pārraidīs signālu satelītā, no kurienes MTV Latvija, MTV Lietuva un MTV Igaunija programmas tiks novadītas uz kabeļtelevīzijām, IPTV televīzijām un DVB-T operatoriem visā Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTV Latvija pārtrauc sadarbību ar TNS Latvia un atsakās no TV Metru auditorijas pētījumu metodes, jo uzskata to par neobjektīvu MTV auditorijas TV skatīšanās paradumu mērīšanai, liecina MTV Latvija sniegtā informācija.

MTV Latvija paziņojums medijiem: "Saskaņā ar TNS pētījumu datiem MTV reitingi ir ļoti zemi un prakstiski nemainīgi, to var skaidrot ar nelielo MTV mērķa auditorijas respondentu skaitu TNS Latvia TV Metru mērījumu izlases kopumā. Vecuma grupā 15 - 24, kas ir MTV auditorijas kodols, TV Metru mērījumos piedalās 56 respondenti, kas ir ļoti neliels skaits, ņemot vērā, ka potenciāli MTV Latvija var redzēt nedaudz vairāk nekā 300.000 mājsaimniecībās un sabiedriskās vietās visā Latvijā kabeļoperatoru tīklos, digitālajā televīzijā un arī Viasat platformā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MTV atsakās no TV Metru pētījumu metodes

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"MTV Latvija" pārtrauc sadarbību ar "TNS Latvia" un atsakās no TV Metru auditorijas pētījumu metodes, jo uzskata to par neobjektīvu MTV auditorijas TV skatīšanās paradumu mērīšanai.

2007.gada 17.septembrī: Jauniešu izklaides kanāls "MTV Latvija" no šā gada 17.septembra pārtrauc sadarbību ar "TNS Latvia" un atsakās no TV Metru auditorijas pētījumu metodes, jo uzskata to par neobjektīvu.

Saskaņā ar TNS pētījumu datiem MTV reitingi ir ļoti zemi un prakstiski nemainīgi, to var skaidrot ar nelielo MTV mērķa auditorijas respondentu skaitu "TNS Latvia" TV Metru mērījumu izlases kopumā. Vecuma grupā 15 - 24, kas ir MTV auditorijas kodols, TV Metru mērījumos piedalās 56 respondenti, kas ir ļoti neliels skaits, ņemot vērā, ka potenciāli "MTV Latvija" var redzēt nedaudz vairāk kā 300.000 mājsaimniecībās un sabiedriskās vietās visā Latvijā kabeļoperatoru tīklos, digitālajā televīzijā un arī "Viasat" platformā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MTV ienākumi pirmajos darbības mēnešos ir gandrīz 2 miljoni

, 26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTV Networks Baltic kanālu MTV Latvija, MTV Lietuva un MTV Igaunija kopējie ienākumi pirmajos sešos darbības mēnešos ir gandrīz 2 miljoni eiro.

2007.gada 26.martā: MTV Networks Baltic paziņo pirmos finansiālos rezultātus pēc sešu mēnešu darbības Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Kopējie "MTV Networks Baltic" (MTVNB) kanālu ienākumi pirmajos sešos darbības mēnešos ir 1.7 miljoni eiro un tie turpina palielināties.

"Mūsu akcionāri novērtē vietējo MTV kanālu veikumu un panākumus. Par spīti neskaidrajai situācijai ar reitingiem un signāla kļūdām, Baltijas tirgus MTV ir uzņēmis labāk, kā mēs iedrošinājāmies paredzēt," saka MTVNB ģenerāldirektors Marius Veselis.

Kā jau ziņots, pēc veiksmīgā MTV starta Baltijas valstīs, MTV gatavojas lokalizēt vēl vairākus citus starptautiskus tematiskos kanālus Latvijā, Lietuvā un Igaunjā. Šā gada laikā MTVNB Latvijā plāno atvērt vēl vismaz trīs jaunus tematiskus TV kanālus paredzētus dažādām auditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"MTV Latvija" tagad redzams arī VIASAT

, 04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 4.septembrī: No šodienas, 4.septembra, kanāls "MTV Latvija" būs pieejams arī VIASAT lietotājiem, dodot iespēju vairāk kā 100 000 ģimeņu visā Baltijā skatīties vietējos MTV kanālus. MTV kanāli tiks pievienoti VIASAT kanālu paketei izmantojot SIRIUS satelītu, VIASAT lietotājiem papildus par to nebūs jāmaksā.

"Saskaņā ar mārketinga pētījumiem*, kas veikti visās Baltijas valstīs, mūsu skatītājiem vietējie MTV kanāli patīk labāk kā MTV European, kas bija redzams iepriekš. Mēs patiesi priecājamies, ka no šodienas arī VIASAT lietotāji Latvijā varēs redzēt labāku MTV kā pirms tam," saka "MTV Latvija" direktore Liliāna Ozoliņa.

"VIASAT lietotāju aptaujā tieši "MTV Latvija" bija pieprasītākais kanāls, mēs esam priecīgi, ka varam izpildīt savu lietotāju vēlmes, dodot viņiem iespēju redzēt vēl vienu vietējo kanālu bez papildus samaksas, digitālā kvalitātē jebkurā vietā valstī," saka Raivo Rosts, "VIASAT Latvija" vadītājs.

Lai skatītos "MTV Latvija" VIASAT lietotājiem jāatjauno kanālu saraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"MTV" un "Sony Ericsson" šogad sadarbosies "MTV Europe Music Awards"

, 27.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"MTV Networks International" ir gods paziņot, ka 2007. gada "Europe Music Awards" (EMA) ceremonijas sagatavošanā MTV sadarbosies ar "Sony Ericsson".

Rīga, 2007.gada 27.jūnijā: Šī gada 1. novembrī Minhenē (Vācija) notiks jau 14. "MTV Europe Music Awards" ceremonija, kuras stratēģiskais sadarbības partneris šogad būs globālais telekomunikāciju milzis "Sony Ericsson".

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šogad būs vairākas inovatīvas aktivitātes, kuras varēs izmēģināt ikviens datora, TV, un mobilā tālruņa wap lietotājs. Šī sadarbība sniegs "Sony Ericsson" jaunas iespējas attīstīt savu zīmolu un sasniegt patērētāju integrētā veidā caur MTV digitālajām platformām visā pasaulē, kas pilnībā atbilst jaunajai "Sony Ericsson" darbības stratēģijai mūzikas jomā. Mūzikas un tehnoloģiju sintēze ir neatņemama mūsdienu jaunās paaudzes ikdienas dzīves sastāvdaļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA "BITE Latvija" nodrošinās interneta pieslēgumu unikālā MTV dzimšanas dienas pasākumā

, 14.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju kompānija "BITE Latvija" izveidos interneta pieslēgumu, nodrošinot iespēju pārraidīt tiešraidē "MTV B-Day" - "MTV Networks Baltic" pirmās dzimšanas dienas pasākumu, kas notiks 19. augustā Rīgā. Šis tehniskais eksperiments un sadarbība ar MTV pirmo reizi vēsturē vēl vairāk pietuvinās visas komunikāciju platformas.

Šis ir unikāls sadarbības projekts, kuru organizējuši SIA "BITE Latvija" profesionāļi un kurš nodrošinās garantēta ātruma interneta pieslēgumu šī grandiozā brīvdabas pasākuma laikā. Interneta pieslēgums tiks nodrošināts, izmantojot radio tehnoloģijas, un tas ļaus pārraidīt šo pasākumu tieši uz ekrāniem pasākuma vietā un MTV interneta mājas lapās, kā arī tiešraidē visās trijās Baltijas valstīs.

"Mēs esam pagodināti kļūt par MTV sadarbības partneriem, organizējot tā pirmās gadadienas svinības Baltijas valstīs. MTV ir kļuvis par mūsdienu dzīves ikonu, un mēs esam pārliecināti, ka šis koncerts būs viens no apmeklētākajiem visā Rīgā. Pateicoties moderno tehnoloģiju atbalstam, šis pasākums noteikti būs vēl pamanāmāks. Svinēsim MTV pirmo dzimšanas dienu kopā!" aicina SIA "BITE Latvija" ģenerāldirektors Freds Renčaks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satelīttelevīzijas skatītāju skaits pieaug

, 01.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar ikgadējo SES SIRIUS pasūtīto tirgus pētījumu, satelīttelevīzijas skatītāju skaits Latvijā pēdējo četru gadu laikā pieaudzis par 60%, Db.lv informēja SES SIRIUS AB Viceprezidente mārketinga un komunikāciju jautājumos Anna-Karin Modigh.

Pētījuma laikā tika apsekotas 790 000 mājsaimniecības jeb tās mājsaimniecības, kurās ir vismaz viens televizors (SES ASTRA Baltic Satellite Monitor 2006. g. dati),

Pētījuma dati rāda, ka televīzijas signālu ar kabeļa palīdzību uztver turpat 50% (390 000 mājsaimniecību), ar satelīta palīdzību 10% (80 000 mājsaimniecību), savukārt analogo televīziju skatās - 40% (320 000 mājsaimniecību).

Arvien vairāk pieaug satelīttelevīzijas popularitāte; šobrīd lielākais satelīttelevīzijas nodrošinātājs ir Viasat, kurš visus kanālus raida, izmantojot satelītoparatora SES SIRIUS satelītus un kura pakalpojumi ir pieejami visās Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc dažām stundām darbu sāks MTV Baltic

Imants Liepiņš [email protected], 04.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien 22:00 sāks raidīt trīs MTV Baltijas kanāli, bet jau šorīt darbu sācis MTV portāls. «MTV Networks Baltic izveidots sešu mēnešu laikā, Baltijas MTV kanāli ir vienīgie MTV starptautiskā tīkla vēsturē, kas sāks raidīt plānotajā laikā, bez aizkavēšanās un ir tapuši tik īsā laika periodā, tāpēc MTV starptautiskā komanda sauc mūs par «maģiskajiem»,» var priecāties MTV Networks Baltic direktors Marius Veselis. Latvijā MTV piekrituši rādīt visi kabeļoperatori. MTV Latvija programmā būs gan vietējie raidījumi, gan tulkotie ārzemju šovi, tie būs oriģinālvalodā ar subtitriem latviešu valodā. MTV Latvija lielākais gada projekts būs Baltic Top 20, kura mērķis ir ne vien informēt par baltiešu muzikālo gaumi, bet arī apvienot Baltijas mūzikas tirgu. Tepat Baltijas valstīs taps arī Euro Top 20, Music Download Chart Top 10, Dance Floor Chart.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc viena no populārākā mūzikas kanāla MTV starta Baltijas valstīs, kompānija gatavojas lokalizēt vairākus citus starptautiskus kanālus Latvijā, Lietuvā un Igaunjā. Šā gada laikā MTVNetworks Baltic Latvijā plāno atvērt vēl vismaz trīs jaunus TV kanālus.

MTV Networks Baltic ģenerāldirektors Marius Veseli apgalvo, ka Baltijas valstu lokālo MTV kanālu skatītāji esot uzņēmuši labāk nekā MTV gaidīja, un tāpēc esot paredzēta trīs jaunu tematisko kanālu lokalizācija Baltijas valstīs.

Galvenie kandidāti lokalizācijai ir multiplikācijas filmu kanāls Nickelodeon, diennaksts humora kanāls Comedy Central un divi citi kanāli, kuru nosaukumi šobrīd netie atklāti. Lai pieņemtu galīgo lēmumu par konkrētu kanālu ienākšanu Baltijas valstīs, tikšot veikti vairāki padziļināti auditorijas pētījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MTV Latvija redzams arī VIASAT

, 04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 4.septembra, kanāls MTV Latvija pieejams arī VIASAT lietotājiem, liecina kanāla sniegtā informācija medijiem.

MTV kanāli tiks pievienoti VIASAT kanālu paketei, izmantojot SIRIUS satelītu. VIASAT lietotājiem papildus par to nebūs jāmaksā.

"Saskaņā ar mārketinga pētījumiem*, kas veikti visās Baltijas valstīs, mūsu skatītājiem vietējie MTV kanāli patīk labāk kā MTV European, kas bija redzams iepriekš. Mēs patiesi priecājamies, ka no šodienas arī VIASAT lietotāji Latvijā varēs redzēt labāku MTV nekā pirms tam," sacījusi MTV Latvija direktore Liliāna Ozoliņa.

Lai skatītos MTV Latvija VIASAT lietotājiem jāatjauno kanālu saraksts.

*Mārketinga pētījumu aģentūras FACTUM veiktā aptauja maijā un junijā, respondenti vecumā no 15 - 35 gadiem, ar iespēju skatīties kabeļtelevīziju vai digitālo TV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Arī MTV satraucies par cilvēces nākotni

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTV Networks International uzsākusi pirmo jaunatnei domāto vispasaules informatīvo kampaņu MTV Switch, kuras mērķis ir informēt jauniešus par globālās sasilšanas radīto klimata izmaiņu katastrofālo ietekmi uz cilvēces nākotni. MTV Latvija šai kampaņai pievienosies jūnija beigās, tās nosaukums Latvijā būs Sāc ar sevi!.

Sāc ar sevi! būs pirmā MTV kampaņa, kas aicinās jauniešus aizdomāties par vides problēmām. Tās vienlaikus tiks aktualizētas ne tikai televīzijā, bet arī citās mūsdienu masu mediju komunikāciju platformās - publiskajās debatēs, internetā un pat mobilajos tālruņos. Kampaņas galvenais mērķis ir vērst jauniešu uzmanību uz globālās sasilšanas, klimata izmaiņu radītajām problēmām un vides piesārņojuma sekām uz mūsu planētas, kā arī parādīt jauniešiem, kā pavisam nelielas un it kā nebūtiskas izmaiņas viņu ieradumos, var kardināli mainīt situāciju, Db.lv informēja MTV Latvija pārstāvis Juris Millers.

"Sāc ar sevi! 15-25 gadus veciem jauniešiem saprotamā valodā norādīs uz elementārām un it kā nebūtiskām lietām, kas patiesībā katastrofāli ietekmē mūsu planētas klimatu. Kampaņa palīdzēs rast risinājumus enerģijas taupīšanai, kas ir viens no iemesliem globālajai sasilšanai. Virspusēji raugoties, MTV šķiet nihilistisks un sarkastisks medijs, kas veicina merkantilu vērtību nostiprināšanos jauniešos, taču tā ir tikai uzrunas forma, patiesībā MTV ir viens no socilāli atbildīgākajiem medijiem pasaulē, kas ar 55 lokalizētu TV kanālu starpniecību uzrunā jauniešus 162 pasaules valstīs. MTV vienmēr lielu uzmanību veltījis globāla mēroga problēmām un centies tām pievērst sabiedrības uzmanību - piemēram, ik gadu MTV aicina savus skatītājus palikt dzīviem kampaņas Staying Alive ietvaros, kampaņa stāsta par HIV un AIDS problemātiku," skaidroja J. Millers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up pieredze: izveidot uzņēmumu ir viegli, grūti to attīstīt

Gunta Kursiša, 07.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Izveidot uzņēmumu ir viegli un ātri. Grūti ir to attīstīt, piesaistot finansējumu, meklējot partnerus, jaunus pielietojumus, jaunas tirgus nišas un klientus. Principā viss, kas sasniegts, tiek sasniegts tikai ar mērķtiecīgu darbu un pašu spēkiem,» tā stāsta pirms diviem gadiem dibinātā uzņēmuma Eventech rīkotājdirektors Ģirts Ozoliņš. Eventech tepat Latvijā ražo ārkārtīgi precīzas iekārtas, kas mēra satelītu atrašanās vietu vairāku desmitu kilometru attālumā no zemes.

Eventech ir tā dēvētais spin-off uzņēmumus, proti, tas attīstījies no Elektronikas un Datorzinātņu institūta (EDI), un start-up kompānijas darbība sākta ar trīs tūkstošu latu pamatkapitālu, kā arī aptuveni desmit tūkstošus latu aizņēmumu.

Kā stāsta Ģ. Ozoliņš, Eventech gadījumā produkts – ierīce, kas mēra satelītu atrašanās vietu – jau bija savā nozarē diezgan labi zināms. Tam jau pirms uzņēmuma dibināšanas bija savs tirgus, savukārt nākotnes plānos ir piedalīšanas Eiropas Kosmosa aģentūras (EKA) konkursos.

Tāpat arī uzņēmums cer piesaistīt riska kapitālu no investīciju fondiem, piemēram, Imprimatur Capital. Nepieciešamā investīciju apjoma amplitūda ir no 150 tūkst. eiro līdz 450 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru satelītkompānijas SES SIRIUS direktoru padome apstiprinājusi jaunu direktoru Hakanu Sjodinu (Hakan Sjodin), Db.lv informēja SIA Ivetas Balodes komunikaciju konsultacijas pārstāve Zanda Krastiņa.

Jaunais direktors darbu sāks no 10. septembra, pārņemot pienākumus no Pēra Normana (Per Norman).

SIRIUS ir vadošā satelītu sistēma Ziemeļvalstīs, Baltijas valstīs, centrālās un austrumu Eiropas valstīs un šajā reģionā piedāvā izdevīgus risinājumus TV un radio kanālu, kā arī platjoslas pakalpojumu pārraidīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piesaka MTV Latvija maksātnespēju

Elīna Pankovska, 19.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grāmatvedības pakalpojumu sniedzējs SIA Rimess ir pieteicis SIA MTV Latvija maksātnespēju, DB apstiprināja Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas pārstāvis Kaspars Sadauskis.

Viņš arī pastāstīja, ka pagaidām maksātnespējas administrators šajā lietā vēl nav iecelts, bet, kā liecina Maksātnespējas administrācijas mājaslapā pieejamā informācija, par iespējamo administratori ir izvēlēta Edīte Purmale. Tiesas sēde, kurā pieteikums tiks izskatīts, ir nozīmēta uz šā gada 16jūniju.

K.Sadauskis vienlaikus arī atzīmēja, ka paralēli minētajai lietai, Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas tiesvedībā atrodas arī Uzņēmumu reģistra prasība pret SIA MTV Latvija par SIA darbības izbeigšanu. Šajā lietā izskatīšana nozīmēta uz šā gada 26.augustu.

Jāatgādina, ka pagājušā gada februārī, saistībā ar sarežģīto ekonomisko situāciju valstī izmaksu samazināšanas nolūkā, MTV Latvija apvienojās ar MTV Lietuva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atzīst MTV Latvia maksātnespēju

Elīna Pankovska, 07.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilētas Centra rajona tiesa atzinusi par maksātnespējīgu SIA MTV Latvia, DB informēja tiesas priekšsēdētājas palīgs Kaspars Sadauskis.

Maksātnespēja pasludināta sākot no pagājušā gada 20.maija. Tiesa arī nolēma piedzīt no MTV Latvia par labu maksātnespējas pieteicējam grāmatvedības pakalpojumu sniedzējam SIA Rimess valsts nodevu 100 Ls apmērā. Spriedums nav pārsūdzams un pilnais spriedums būs pieejams no 13.septembra.

Savukārt kreditori var pieteikties viena mēneša laikā no dienas, kad maksātnespējas reģistrā izdarīts ieraksts par maksātnespējas procesa pasludināšanu.

Centra rajona tiesas tiesvedībā atrodas arī Uzņēmumu reģistra prasība pret SIA MTV Latvia par SIA darbības izbeigšanu.

Jāatgādina, ka pagājušā gada februārī, saistībā ar sarežģīto ekonomisko situāciju valstī izmaksu samazināšanas nolūkā, MTV Latvia apvienojās ar MTV Lietuva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā pieaudzis satelīttelevīzijas skatītāju skaits

Sanita Igaune, 07.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mājsaimniecību skaits, kas skatās digitālo satelīttelevīziju, pērn salīdzinājumā ar 2008.gadu ir pieaudzis par 31%, liecina satelītoperatora SIRIUS dati.

Savukārt Baltijā kopumā pieaugums ir aptuveni 19% apmērā. Latvijā, Lietuvā un Igaunijā satelīttelevīziju izvēlējušās vairāk nekā 1,67 milj. mājsaimniecību.

Tostarp 270 tūkst. mājsaimniecību izmanto SIRIUS tiešo pieslēgumu, bet 1.4 milj. izmanto pastarpināto pieslēgumu ar kabeļtelevīzijas pieslēgumu.

SES SIRIUS AB pieder un darbojas SIRIUS satelītu sistēmā, kas ir vadošā satelītu sistēma Ziemeļvalstīs, Baltijas valstīs, kā arī Centrāl–un Austrumeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

SpaceX nogādājis kosmosā trešo interneta projekta Starlink satelītu partiju

LETA--AFP, 07.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV privātais kosmisko lidojumu uzņēmums "SpaceX" nogādājis kosmosā trešo 60 satelītu partiju projektā "Starlink", kura mērķis ir izvietot orbītā desmitiem tūkstošiem satelītu bezvadu interneta nodrošināšanai jebkurā vietā uz Zemes.

Nesējraķete "Falcon 9" ar satelītiem startēja otrdien plkst.4.19 pēc Latvijas laika no Kanaveralas zemesraga kosmodroma Floridā. Stundu pēc starta raķete nogādāja orbītā satelītus.

Pirmie 60 projekta satelīti tika nogādāti kosmosā pagājušā gada maijā, bet otrā partija - pērnā gada novembrī.

Kādudien nākotnē satelītu skaits var sasniegt 42 000, kas astronomu vidū raisījis bažas, ka spožie metāliskie satelīti var aizēnot skatu uz kosmosu.

Taču "SpaceX" apgalvo, ka sperti soļi, lai mazinātu satelītu atspīdumu, un ar vienu no satelītiem pašreiz tiek pārbaudīta aptumšošanas tehnika.

Kopš pirmā satelīta palaišanas 1957.gadā cilvēce kosmosā ir nosūtījusi nedaudz vairāk par 8000 objektu, liecina ANO dati. Tiek lēsts, ka puse vai ceturtā daļa no tiem vēl darbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

4. septembrī darbu sāks MTV Baltijas kanāli

Imants Liepiņš [email protected], 25.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4. septembrī 22:00 sāks darbu trīs MTV Baltijas kanāli. Tos varēs redzēt kabeļu un digitālās televīzijas lietotāji, kā arī ar satelīta palīdzību. Programmā būs gan vietējie raidījumi, veidoti tepat Baltijā, gan pasaulē jau populāri šovi, piemēram, Jackass. Viens no MTV uzdevumiem ir Baltijas mūzikas tirgus apvienošana un raidījums Baltic Top 20 būs viens no faktoriem, kas to veicinās reālajā dzīvē. Katru dienu MTV ēterā varēs redzēt mūzikas ziņas. Latvijas MTV raidījumus, topus un ziņas vadīs vīdžeji Žanete Skarule un Miks Ozoliņš. Pirmais MTV kanāls darbu sāka 1981. gada 1. augustā Ņūdžersijā, pārraidot dziesmu «Video Killed The Radio Star». Toreiz MTV redzēja tikai pāris tūkstoši Ņūdžersijas iedzīvotāju, bet kanāla rīcībā bija nepilni 100 klipi, no kuriem 30 bija Roda Stjuarta dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas vēlas gūt kosmosa sniegtās priekšrocības

Uzņēmumi un investori vienmēr ir kādu jaunu iespēju meklējumos, un lielas ambīcijas saistās ne tikai ar lietām, kas atrodamas uz mūsu zemeslodes. Šajā ziņā daži cer, ka jaunu grūdienu korporatīvajai videi un visai pasaules ekonomikai kopumā sniegs kosmosa iespēju apgūšana. Jāņem gan vērā, ka šajā ziņā vismaz pagaidām investīcijas ir visai riskantas, jo daudzas kompānijas ir savā šādu ieguldījumu sākuma posmā un nav izkristalizējušies kādi nozīmīgākie ieguvēji.

Kosmosa iespēju apgūšanā gan iesaistījušies vairāki mūsdienās pašu populārāko tehnoloģiju kompāniju vadītāji, kas, pēc daudzu ekspertu uzskatiem, šajā jomā novedis pie ātrākajām pārmaiņām desmitiem gadu laikā. Piemēram, Tesla dibinātājs Elons Musks īsteno projektu SpaceX, kas strauji kļuvis par vadošo spēlētāju komerciālo satelītu palaišanas tirgū un šajā ziņā pārspējis Eiropas konkurentu Arianespace. Tesla vadītāja tālāks mērķis ir kolonizēt Marsu, ziņo finanšu portāls Barron’s. Tāpat, piemēram, Amazon.com vadītājs Džefs Bezoss īsteno projektu Blue Horizon, kas arī grib iesaistīties satelītu palaišanas tirgū un galu galā no zemes uz kosmosu pārvest smago rūpniecību. Amazon.com šefs norāda, ka zemes orbītā būs pieejams milzīgs apjoms saules enerģijas. Tāpat ilggadējs kosmosa entuziasts ir arī, piemēram, Virgin Group vadītājs Ričards Brensons, kas grib šajā virzienā atvērt komerciālas tūrisma līnijas. Līdzīgas ambīcijas ir arī Microsoft līdzdibinātājam Polam Alenam. Tiek ziņots, ka, piemēram, tāda kompānija kā OneWeb (to balsta tādu uzņēmumu kā Virgin Group, Qualcomm un SoftBank Group finansējums) saņēmusi regulatoru apstiprinājumu par 720 satelītu palaišanu, ko tā plāno sākt darīt nākamajā gadā. Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt lētu, ātru internetu visā pasaulē. Savukārt jau pieminētā SpaceX projekta ietvaros cerēts zemes orbītā līdz 2024. gadam palaist vēl 4 tūkst. mazu satelītu. Līdzīgi grandiozi projekti ir jau pieminētajam Džefam Bezosam, kurš norādījis, ka viņa biznesa modelis ir – katru gadu pārdot Amazon.com akcijas aptuveni miljarda vērtībā un šo summu ieguldīt savā kosmosa iespēju apgūšanas Blue Origin projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta -15 miljonu eiro vērtā IT projekta ietvaros izveidos un modernizēs augstskolu IT&T infrastruktūru

Gunta Kursiša, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) īsteno vairāk nekā 15 miljonus eiro vērtu projektu, kura rezultātā Latvijas akadēmiķiem un zinātniekiem tiks izveidots «nākamās paaudzes datu pārraides tīkls zinātniskās darbības nodrošināšanai un informācijas sistēmas valsts zinātniskajās institūcijās un augstskolās uzlabošanai».

Projektu paredzēts pabeigt līdz šī gada beigām.

Projekts tiek īstenots sadarbībā ar projekta sadarbības partneriem – 48 zinātnisko institūtu reģistrā reģistrētām institūcijām – Latvijas zinātniskajiem institūtiem un augstskolām, Db.lv skaidroja projekta vadītājs Vairis Lejiņš.

Rezultātā projektā tiks izveidota koplietošanas Akadēmiskā tīkla IT&T infrastruktūra, kā arī tiks modernizēta atsevišķu projekta partneru IT&T infrastruktūra, stāstīja V. Lejiņš.

Turpinot projekta īstenošanu, marta sākumā tika uzsākta iepirkuma procedūra Akadēmiskā datu pārraides tīkla izveidei, paredzot izveidot Akadēmiskā datu pārraides tīkla risinājumu, kas savienos Akadēmiskā datu pārraides tīkla piekļuves punktus Rīgā, Daugavpilī, Rēzeknē, Valmierā, Jelgavā, Liepājā un Ventspilī. Tāpat plānots arī modernizēt projekta partneru CAMPUS datu pārraides infrastruktūru. Rezultātā tīkla lietotāji varēs piekļūt arī starptautiskajiem akadēmiskajiem tīkliem un interneta resursiem, Db.lv norādīja projekta vadītājs Vairis Lejiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) 16.decembrī pabeidza Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu par maģistrālā datu pārraides tīkla modernizāciju, kura ietvaros izbūvēts modernākais datu pārraides tīkls Latvijā un kas ir lielākā informācijas sistēmu modernizācija LDz vēsturē, informē uzņēmumā.

«Maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācija Austrumu – Rietumu transporta koridorā ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu kvalitatīvus un nepārtrauktus balss un datu pārraides sakarus, kas ir drošas vilciena kustības pamats. Modernizēto balss un tehnoloģisko sakaru risinājumi ļaus paaugstināt darba efektivitāti, samazināt bojājumu skaitu un dīkstāves laiku,» skaidro LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Projekta realizācija nodrošinās datu pārraides infrastruktūru tālākai integrētas transporta sistēmas attīstībai, palielinot kustības drošību un veicinot kravu apjomu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parex banka attīsta jauniešu produktu konceptus un sāk lielo spēli - Parex Play

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties jaunajam mācību gadam, Parex banka ievieš īpaši jauniešu auditorijai izveidotu produktu līniju ar zīmolu Parex Play, tādējādi radot interaktīvu vidi www.parexplay.lv ar šai auditorijai pievilcīgu finanšu pakalpojumu piedāvājumu. Ieviešot Parex Play banka pamatojas uz popularitāti, ko bankas produkti ir ieguvuši jauniešu vidū pēdējā gada laikā.

Parex Play apvieno tādus produktus kā ISIC maksājumu karti, studentu un studējošā kredītu, MasterCard un American Express BLUE kredītkarti, pensiju sistēmas 2.līmeņa ieguldījumu plānus un naudas uzkrāšanu Maxi kontā. "Atšķirībā no citām bankām mūsu jauniešu produktu līnija orientēta uz cilvēkiem vecumā līdz 35 gadiem, tādēļ esam pievienojuši produktu klāstam arī naudas uzkrāšanas produktus. Mēs vēlamies aicināt jauniešus plānot savas finanses un domāt par saviem uzkrājumiem jau šodien," par Parex Play produktiem stāsta Parex bankas viceprezidents Guntis Beļavskis.

Līdz ar jaunā zīmola Parex Play izveidi, Parex banka plāno aktīvāk pievērsties jauniešu auditorijas uzrunāšanai, tādējādi palielinot savu tirgus daļu jauniešu produktu segmentā. Tā, piemēram, studentu kredīta iegūšanu nereti sarežģī galvotāju nepieciešamība. Parex banka ir atvieglojusi šo procedūru strādājošajiem studentiem, kuru ienākumi pārsniedz 200 latus mēnesī - šiem studentiem galvotājs nav nepieciešams. Studiju kredīta summa, ko piedāvā Parex banka, sasniedz 10 000 latu visam studiju periodam. Paralēli tam studenti var saņemt arī studējošā kredītu 150 latu apmērā mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MTV AICINA SĀKT AR SEVI

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTV UZSĀK KAMPAŅU "SĀC AR SEVI", KAS AICINĀS JAUNIEŠUS AIZDOMĀTIES PAR GLOBĀLO SASILŠANU UN VIDES PROBLĒMĀM

Lai pastāstītu vairāk par kampaņu MTV aicina uz pasēdēšanu tuvāk Zemei - AB dambī, peldošajā galerijā Noass jau 18.septembrī, 11:00.

MTV kampaņa "Sāc ar sevi" ilgs gadu un tās mērķis ir aicināt jauniešus ar mazu, vienkāršu un ikdienišķu lietu palīdzību panākt lielas izmaiņas globālā mērogā. "Sāc ar sevi" gada laikā aktualizēs tādas tēmas kā: atkritumi, gaisa piesārņojums, enerģijas taupīšana, gudra iepirkšanās, vairākkārtēja izmantošana, dabas resursu taupīšana un citas nopietnas lietas.

"Lai arī problēma ir nopietna, mēs par to, protams, runāsim gana nenopietnā un ikvienam jaunietim saprotamā veidā, kas tomēr liek aizdomāties. Arī mēs paši vēl neesam gluži vides aizsardzības eksperti, tāpēc mācīsimies kopā ar saviem skatītājiem," saka "MTV Latvija" vīdžejs Žanete Skarule.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauniešu izklaides kanāls MTV Latvija uzsāk kampaņu Sāc ar sevi, aicinot ikvienu aizdomāties par globalās sasilšanas radītajām sekām. MTV kampaņa Sāc ar sevi ilgšot gadu un tās mērķis esot aicināt jauniešus ar mazu, vienkāršu un ikdienišķu lietu palīdzību panākt lielas izmaiņas globālā mērogā.

Sāc ar sevi gada laikā aktualizēšot tādas tēmas kā: atkritumi, gaisa piesārņojums, enerģijas taupīšana, gudra iepirkšanās, vairākkārtēja izmantošana, dabas resursu taupīšana un citas nopietnas lietas.

Lai runātu ar jauniešiem par šīm tēmām un dotu vienkāršus un viegli saprotamus padomus, ko mainīt ikdienas ieradumos, lai panāktu kopēju efektu vides labā, MTV izmantošot gan īsas pamacības ēterā, gan projekta Interneta mājas lapu www.mtv.lv/sac/, kurā jau tagad iespējams uzzināt vairāk par šo tēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru