Datorspēles pārtop amatierfilmās

Tehnoloģijas
2004. gada 24. septembris 08:55

Populāru datorspēļu «pēdējās spēles ieraksta» funkcija radījusi vēl pārsvārā amatieru un pusprofesionālu zemu izmaksu animācijas filmu nozari. Kā raksta žurnāls The Economist savā jaunākā tehnoloģiju ceturkšņa aprakstā (The Economist Technology Quarterly), šo mākslas un izklaides veidu sauco «machinima» apvienojot anģļu vārdus priekš mašīnas (machine) un kīno (cinema0. Mašīnkino parādījas 90. gadu vidū, kad Quake un līdzīgu spēļu entuziasti sāka apmainīties ar savu labāko spēļu posmu ierakstiem, kas lidzinājās animācijas filmām. Turklāt šīs filmas varēja veidot bez papildu maksas (funcija iekļauta spēles cenā) un, dalībniekiem iepriekš vienojoties, arī pēc notiekta scenārija/ Tagad jau Ņujorkā pāris gadus notiek gadskārtējais mašīnkino festivāls, kur nesen demonstrēta pirmā pilnmetrāžas filma. Tā uztaisīta par sīkdaļu tās naudas, ko maksāja, piem. t.s. sintezētā animācijas filma "Shrek", un ari nedaudz sliktāku kvalitāti. Kā raksta The Economist, datorspēļu kompānijas tagad sākušas komercializēt savu filmu ražošanas programmatūru, kura agrāk bija iekļauta kā spēles piedēklis. Quake III izstrādātāji sākuši piedāvāt animācijas programmu Machinimation, ar kuru var taisīt samēra augsta izšķīruma kustīgus attēlus un būtnes, kas kustās it kā būtu dzīvas. Vienlaikus filmas "Finding Nemo" izmaksas bijušas 94 miljoni $ un tā prasījusi 30 datoranimācijas speciālistu ilgstošu darbu. Nozares speciālisti uzskata, ka, tālākattīstot mašīnkino tehnoloģijas drīzumā varēs ražot ļoti augstas kvalitātes animācijas un sintētisku būtņu (īstu cilvēku izskatā) filmas nelielās studijās un pat mājas apstākļos.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra