Tūlīt pēc izvirzīšanas valdības vadītāja amatam pašreizējais iekšlietu ministrs Ivars Godmanis bija ķēries klāt programmai, kuru ir paredzēts īstenot jaunās valdības pirmajās 100 dienās. Vispirms jau jāatzīst, ka Latvijas tautsaimniecība būtu ieguvējas lomā, ja viss tur aprakstītais tiktu realizēts kaut vai tuvākā gada laikā, pat neraugoties uz to, ka vairākus būtiskus procesus ir paredzēts tikai «iesākt», «pētīt», «turpināt» utt.
Taču nenoliedzami plānā ir gan tādi aspekti, kas varētu viest zināmas cerības mūsu valsts uzņēmējiem, gan arī tādas, kas nespēj apmierināt nevienu normālu nodokļu maksātāju. Pozitīvs, protams, ir apstāklis, ka beidzot ir paredzēts noteikt Latvijas tautsaimniecības prioritātes - kaut kas tik «unikāls» Latvijā vēl nav piedzīvots, lai gan attīstītākajā Eiropas daļā tā ir normāla parādība. Šeit gan jāpiebilst, ka, neatkarīgi no tā, kādas nozares tiks atzītas par prioritārām, svarīgākais ir tas, lai šādam lēmumam būtu zināma pēctecība.
Tam ir liela nozīme tāpēc, ka prioritārās nozares parasti mēdz noteikt uz 3 līdz 5 gadiem, bet vidējais mūsu valsts valdības ilgums tik garš nemēdz būt. Taču vēl svarīgāk ir tas, lai viena vai otra nozare prioritāra nepaliktu tikai «uz papīra», lai atbalsts būtu ar reālu ekonomisko segumu.
Negatīvi ir vērtējams fakts, ka vismaz vienu sliktu piemēru Godmanis ir aizguvis no aizejošās Aigara Kalvīša valdības. Runa ir par to, ka arī minētajā programmā diemžēl nav ne miņas no ieceres samazināt nodokļu slogu uzņēmējiem, un tas jau nozīmē nopietnu sitienu vietējo uzņēmumu konkurētspējai un eksportspējai. Par diskutablu var uzskatīt arī vēlmi ieviest politisko partiju finansēšanu no valsts budžeta, tātad - nodokļu maksātāju naudas. Pirmām kārtām šai valstij vēl ilgi būs daudz dažādu prioritārāku nepieciešamību nekā partiju reklāmas «rullīšu» apmaksāšana. Bet, otrkārt, nodokļu maksātāji jau finansē gan politiķu algu izmaksu, gan viņu darba vietas, gan pieņemšanās izdzerto šampanieti u.c. Tāpēc būtu vismaz nekorekti mums visiem likt maksāt par to, lai katrs politiķis arī turpmāk būtu politiķis.
Nav arī pārliecības, ka, pastāvot šādai sistēmai, apdraudēta nebūtu jaunu politisko spēku uznākšana uz skatuves, un vēlētājiem vēl ilgu laiku nekas cits neatliktu, kā izvēlēties kādu no esošajiem Saeimā sēdētājiem.