Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv Kaspersky Lab publicējusi ziņu,ka desmit gadus atpakaļ, 1994. gada 5. martā, juridiskā firma "Canter and Siegel" Usenet ziņojumu listēs parādījās pirmais paziņojums ar reklāmu par savu pakalpojumu. Kompānija piedāvāja visiem gribētājiem piedalīties Green Card loterijas izlozē, ar kuras palīdzību daži laimīgie varēja saņemt uzturēšanās atļauju ASV. "Canter and Siegel" ziņojumu parādīšanās Usenet listēs no lietotāju puses izraisīja vētrainu negatīvu atsauksmju vilni, taču juridiskā firma ne tikai nepārtrauca savu akciju, bet tieši pretēji, sāka palielināt reklāmas publikāciju biežumu. Tieši šajā brīdī arī dzima nesankcionētu reklāmas sūtījumu, jeb vienkāršāk spama vai surugātpasta jēdziens. Turpmāk reklāmas izplatīšanas praksi Usenet listēs sāka piekopt arī citas kompānijas. Tai laikā spams sāka lēni, bet pārliecinoši izplatīties elektroniskā pasta servisos. Sākuma posmā mārketinga firmas sadūrās ar grūtībām izsūtīšanas sarakstu sastādīšanā. Pasta adrešu trūkums noveda pie tā, ka reklāmas sūtījumu efektivitāte saglabājās ļoti zema. Taču laika gaitā un attīstoties Internetam, šī problēma atrisinājās pati no sevis. Šobrīd spams sastāda apmēram 60 procentus no visas korespondences, kas tiek sūtīta, izmantojot elektronisko pastu. Vēl vairāk, arī vīrusu rakstītāji ir pārņēmuši savā bruņojumā spameru tehnoloģijas, lai izplatītu vispasaules tīklā savus "garadarbus". Kā piemērs tam kalpo nesenās tārpu SoBig un MyDoom epidēmijas, no kurām cieta desmitiem miljonu Interneta lietotāju. Diemžēl tikt galā ar spammeriem pagaidām tā arī neizdodas, neraugoties uz dažās valstīs jau pieņemtajiem likumdošanas aizliegumiem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra