Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Manuprāt, PTAC ir kļūdījies, un arī LMT bija jāuzliek sods par maldinošu komercpraksi saistībā ar zaļā un dzeltenā cilvēciņu reklāmām, tā Banku augstskolas asociētais profesors Jānis Grasis norādījis Jurista Vārdam.

Vienlaikus viņš atzīmē, ka reklāmās bez skaidrojuma patērētājiem ir piemeklēts tarifs, kas ir iespējams ar vismazāko atjaunošanas maksu, tādējādi radot nepamatotu kopiespaidu par patiesajām Zelta Zivtiņas sakaru pakalpojumu izmaksām.

«Manuprāt, šajā gadījumā LMT reklāmā ir maldinoša komercprakse, kas var ietekmēt vidusmēra patērētāju,» saka J. Grasis.

Pēc pirmās LMT sērijas, parādījās Tele2 reklāmas, kurās izmantoti identiski reklāmas tēli, atgādina eksperts, vēršot uzmanību, ka sākotnēji viņš domājis, ka tās ir LMT reklāmas kampaņa, lai arī savāda, bet ieklausoties uzmanīgāk, viņš sapratis, ka tā ir Tele2 reklāma, lai atspēkotu LMT reklāmu.

J. Grasis norāda, ka var piekrist Tele2 vadībai, ka tas bija «efektīvākais veids, kā nepieļaut sabiedrības dezinformēšanu, kas nenovēršami lielu daļu patērētāju novestu pie viņiem neizdevīgas ekonomiskas izvēles» Tiesa, viņš atzīmē, ka tas ir pareizi no reklāmas veidošanas teorijas, bet jāņem vērā arī tiesiskie aspekti no Reklāmas likuma un Negodprātīgas komercprakses aizlieguma likuma viedokļa.

Proti, Tele2 izmantoja LMT reklāmas tēlus un elementus, nesaņemot piekrišanu, faktiski pilnībā atdarinot LMT reklāmas. O!Kartes tēls tika attēlots atvainojamies par citā reklāmā sniegtu informāciju. Līdz ar to – patērētājs var secināt, ka LMT pats izgatavojis reklāmu, kurā atsauc iepriekšēju nepareizu informāciju, pārdomās dalās J. Grasis.

Šajā gadījumā var piekrist PTAC lēmumam izbeigt negodīgu komercpraksi no Tele2 puses. Tiesa, jautājumā par Tele2 faktisko tarifu eksperts pilnībā nepiekrīt, it sevišķi ņemot vērā to, ka jau savulaik Tele2 saskaņoja ar PTAC interneta mājās lapā atrodamos tarifus, un tie tika atzīta par atbilstošiem Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma prasībām. Kopumā eksperts uzskata, ka likumu pārkāpa abi mobilo sakaru operatori, tāpēc pēc viņa domām, sodīt vajadzēja abus uzņēmumus.

DB jau rakstīja, ka gada sākumā plašu ažiotāžu reklāmas lauciņā izraisīja LMT un Tele2 reklāmas, kurās abi operatori izmanto identiskus tēlus – zaļo un dzelteno cilvēciņu, kuri savā starpā runā par priekšapmaksas sarunu karšu O!Karte un Zelta Zivtiņa tarifiem. Pēc tam sekoja sūdzības PTAC. Rezultātā centrs aizliedza Tele2 izplatīt šāda veida reklāmas, bet attiecībā pret LMT, PTAC nekonstatēja pārkāpumus. Savukārt Tele2 reklāmās centrs redzēja pārkāpumus, jo operators norādīja faktisko, bet nenorādīja uzskaites tarifu. Pēc laiciņa reklāmas no sabiedrības redzesloka pazuda, bet šobrīd LMT atkal ir sarūpējis jaunu reklāmu ar šādiem reklāmas tēliem.

Komentāri

Pievienot komentāru