Eiropas interneta domēns .eu 7. aprīlī svinēja gada jubileju, kopš tas ir pieejams sabiedrībai. Arī vairāki uzņēmumi, kas nav Eiropas uzņēmumi, bet ir ar spēcīgu komerciālo klātbūtni Eiropā, sākuši izmantot .eu domēnu savās reklāmas kampaņās, tostarp Lexus un Sony.
Eiropas interneta domēns .eu 7. aprīlī svinēja gada jubileju, kopš tas ir pieejams sabiedrībai. Tajā reģistrēts vairāk nekā 2,5 miljoni domēna nosaukumu. Milzīgā aktīvo izmantotāju skaita dēļ .eu ir trešais populārākais augšējā līmeņa domēns (Top Level Domains -- TLD) Eiropā un septītais populārākais pasaulē. Tā kā pēdējos piecos mēnešos reģistrāciju skaits palielinājās par 17%, .eu ir arī viens no ātrāk augošajiem augšējā līmeņa domēna nosaukumiem, biznesa portālu Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā .
Vislielākais pieprasījums pēc šī domēna bijis Vācijā (31%), Apvienotajā Karalistē (17%) un Nīderlandē (12%).
"Domēna .eu ieviešana noritēja bez aizķeršanās - sistēmas tika galā ļoti labi, neskatoties uz ļoti daudzajiem reģistrēšanas pieprasījumiem. Kulminācija bija 2006. gada aprīlī, kad ik sekundi domēnā tika sekmīgi reģistrēti 76 nosaukumi," liecina Eiropas Komisijas pārstāvniecības sniegtā informācija.
Domēna .eu interneta adreses arvien vairāk izmanto labi pazstami zīmoli, piemēram, AirFrance, Versace, Dexia, Illy, Milka un Greenpeace. Arī vairāki uzņēmumi, kas nav Eiropas uzņēmumi, bet ir ar spēcīgu komerciālo klātbūtni Eiropā, sākuši izmantot .eu domēnu savās reklāmas kampaņās, tostarp Lexus un Sony.
Domēns .eu sāka darboties 2005. gada 7. decembrī un bija pieejams pirmtiesību īpašniekiem. Kopš 2006. gada aprīļa reģistrācija bijusi pieejama visiem ES iedzīvotājiem un organizācijām, kas reģistrētas ES. Domēna ".eu" nosaukumu centrālā pārvaldība ir uzticēta, neatkarīgai bezpeļņas organizācijai EURid.
Kopš 2007. gada 1. janvāra jauno dalībvalstu Rumānijas un Bulgārijas iedzīvotāji un uzņēmumi arī var reģistrēt savu .eu domēna nosaukumu.
Papildu informācija:
http://ec.europa.eu/information_society/policy/doteu/
Jaunākā statistika: