Tehnoloģijas

Eurodesk bez maksas informē par ES

Vēsma Lēvalde [email protected], 16.09.2003

Jaunākais izdevums

3. oktobrī Ventspilī oficiāli atklās EURODESK jaunatnes informācijas tīklu, kas bez maksas piedāvās jebkura veida informāciju, kas saistīta ar Eiropas programmām, dokumentāciju, publikācijām, kā arī jaunatnes aktivitātēm visā Eiropā - apmaiņas projekti, iniciatīvas, izglītības iespējas, konferences, konkursi. Interesenti iesūta jautājumus pa e-pastu [email protected], savukārt mājas lapas adrese ir http://eurodesk.eclub.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks konference par darba un mācību iespējām Eiropā

, 04.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Latvijas sabiedrībai sniegtu informāciju par izglītības, darba, dažādu jauniešu aktivitāšu iespējām Eiropā un iepazīstinātu ar Latvijā pārstāvētajām institūcijām, kas veicina cilvēku mobilitāti Eiropā, 2007.gada 5.oktobrī viesnīcā Rīga Eiropas Komisijas informācijas apmaiņas un konsultāciju tīklu Eures, Euroguidance, Europass un Eurodesk Latvijas centri rīko konferenci Eiropa piedāvā..., informēja Nodarbinātības valsts aģentūra.

Konferences laikā tiks stāstīts par katra tīkla specifiskajiem mērķiem, darba metodēm un uzdevumiem cilvēku mobilitātes sekmēšanai ES. Notiks arī diskusija par Eiropas mobilitātes dažādiem aspektiem, tostarp tiks apspriesti mobilitātes mērķi plašākā kontekstā, kā arī mobilitāte Eiropas politikas un nacionālo valstu kontekstā. Diskusijas laikā tās dalībnieki varēs izteikt savu viedokli. Piedalīties konferencē tiek aicināti Labklājības, Ārlietu, Izglītības un zinātnes ministrijas, augstskolu, kā arī citu valsts institūciju un nevalstisku organizāciju pārstāvji.

EURES ir Eiropas Nodarbinātības dienestu tīkls, kas tika izveidots 1993.gadā, ietverot Eiropas Komisiju un ES dalībvalstu nodarbinātības dienestus, kā arī Eiropas Ekonomiskās kopienas valstis Lihtenšteinu, Islandi, Norvēģiju un Šveici. EURES uzdevumi: sniegt darba meklētājiem konsultācijas un informāciju par nodarbinātības iespējām, kā arī dzīves un darba apstākļiem Eiropas valstīs; palīdzēt darba devējiem atrast vispiemērotākos darbiniekus; nodrošināt pārrobežu reģionu darba meklētājus un darba devējus ar informāciju un konsultācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jūnijā stāsies spēkā jaunie stāvvietu tarifi

, 25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju jūnija sākumā stāsies spēkā saistošie noteikumi par jaunajiem stāvvietu tarifiem. Piemēram, teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela, par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu būs jāmaksā Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā.

Šā gada 20. februārī Rīgas dome pieņēma grozījumus Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi un atbilstoši likumam nosūtīja tos izvērtēšanai Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai (RAPLM).

16. martā Rīgas dome no ministrijas saņēma vēstuli, kurā RAPLM lūdza pašvaldībai paskaidrot grozījumu veikšanas nepieciešamību, to atbilstību saistošo noteikumu mērķim un ekonomisko pamatojumu autostāvvietu lietošanas tarifa likmes palielināšanai, kā arī maksas noteikšanai par iedzīvotāju kartes izsniegšanu. Ministrija arī norādīja uz nepieciešamību noteikt rezervēto autostāvvietu izveidošanas kritērijus un kārtību un informēt ministriju par izteikto norādījumu izvērtēšanas rezultātiem un veiktajām darbībām situācijas sakārtošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 5.jūnijā laikrakstā Latvijas Vēstnesis ir publicēti grozījumi Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi, kas paredz lielāku maksu par autostāvvietām Rīgas pilsētā. Trešdien, 6. jūnijā, šie noteikumi stājas spēkā.

Grozījumi paredz, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst. 17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumiem tiks noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

- par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plāno celt autostāvvietu tarifus

, 20.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome atbalstījusi grozījumus Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 "Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi", kas paredz paaugstināt autostāvvietu maksu.

Grozījumi paredz, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumiem tiks noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmala);

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atbalsta autostāvvietu tarifu maiņu

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja grozījumu projektu Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 "Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi".

Grozījumu projektā paredzēts, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumu projektam tiek noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

" par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atbalsta autostāvvietu tarifu maiņu

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstījusi grozījumu projektu Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi, Db.lv informēja dome.

Grozījumu projektā paredzēts, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā, atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumu projektam, tiek noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

- par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1. janvāra Rīgas teritorijā vislētākās maksas autostāvvietas atradīsies D zonā - pārsvarā Rīgas mikrorajonos, kur maksa par stundu varētu sasniegt 0,85 eiro un 1,44 eiro par katru nākamo stundu, bet visdārgākās autostāvvietas atradīsies R zonā Vecrīgā – līdz 4,27 eiro par pirmo stundu un 7,11 par katru nākamo.

Tā liecina otrdien Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas atbalstītie grozījumi saistošajos noteikumos par maksas autostāvvietu norēķināšanas un lietošanas kārtību, sakarā ar Latvijas pāriešanu uz eiro.

Turpmāk apmaksāt stāvvietu Vecrīgā varēs ne tikai ar SMS, bet arī ar mobilo internetu attiecīgajā mobilajā aplikācijā jeb lietotnē, bet minimālo laika limitu aizvietos ar minimālo noapaļoto summu.

Ņemot vērā to, ka vasaras sezonā Vecrīgas iedzīvotājiem bieži nav iespējams novietot transportlīdzekli pie savas dzīvesvietas, (piemēram, sakarā ar vasaras kafejnīcu ierīkošanu) turpmāk iedzīvotāja kartes īpašniekam būs tiesības lietot jebkuru stāvvietu Vecrīgā. Atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, paredzētas iespējas norēķināties ne tikai ar mobilā tālruņa īsziņu, bet arī izmantojot internetu viedtālruņos, lietojot attiecīgu mobilo lietotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja vides ministrija dos zaļo gaismu, tad jau nākamās nedēļas sākumā par ilgāku nekā apmaksāts auto atstāšanu Rīgas ielās būs jāmaksā sods pieckāršā apmērā.

Maksas autostāvvietas lietotājam par 15 vai vairāk minūtēm pārsniedzot apamksāto stāvvietas izmantošanas laiku turpmāk soda naudā būs jamaksā pēcapmaksa, kas tiks aprēķināta pieckāršā stundas tarifa apmērā.

To paredz jaunie noteikumi par Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietām. Tiesa gan, pašlaik tie vēl nav stājušies spēkā, jo tiek gaidīts Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas atzinuns, kura pēdējais sniegšanas termiņš ir 4. februāris. Līdz ar to jaunie noteikumi varētu stāties spēkā 5. februārī.

Jaunie noteikumi paredz Rīgas pilētas pašvaldības maksas autostāvvietās automašīnām vairs neizmantot riteņu bloķētājus, bet tā vietā īpašniekam piemērot pēcapmaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

No rītdienas automašīnu bloķēšanu aizstās ar septiņkāršu pēcapmaksu

Lelde Petrāne, 07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piektdienas, 8.februāra, transportlīdzekļu riteņu bloķēšana Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietās tiks aizstāta ar pēcapmaksas kvītīm. Kvīts tiks izrakstīta gadījumos, ja nebūs veikta priekšapmaksa vai apmaksātais transportlīdzekļa stāvēšanas laiks tiks pārsniegts, par ko uz transportlīdzekļa tiks novietots attiecīgs paziņojums.

Pēcapmaksa tiks noteikta kā konstanta summa par katru maksas autostāvvietas darba dienu. Ja transportlīdzeklis turpinās stāvēt maksas autostāvvietā arī nākošajā dienā un apmaksa šajā dienā nebūs veikta, pēcapmaksa par transportlīdzekļa stāvēšanu tiks aprēķināta no jauna par konkrēto dienu.

Jaunie noteikumi paredz, ka gadījumā, ja maksas autostāvvietas lietotājs nav veicis maksas autostāvvietas lietošanas priekšapmaksu, maksas autostāvvietas lietotājs veic maksas autostāvvietas lietošanas pēcapmaksu septiņkāršā stundas tarifa apmērā par katru kalendāro dienu, kas ir maksas autostāvvietas darba diena, atbilstoši šādai likmei: Ls 13.40 dienā - A zonas teritorijā; Ls 10.60 dienā - B zonas teritorijā; Ls 8.00 dienā - C zonas teritorijā; Ls 33.00 dienā - R zonas teritorijā; Ls 5.40 dienā - D zonas teritorijā. Noteikumu pilns teksts ir pieejams Rīgas satiksmes mājas lapā https://www.rigassatiksme.lv/lv/par-mums/normativie-dokumenti/ vai http://www.likumi.lv/doc.php?id=254592.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Daļa maksas pakalpojumi pārtaps par valsts nodevām

Māris Ķirsons [email protected], 10.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa no pašreizējiem valsts iestāžu maksas pakalpojumiem tiks pārveidoti par valsts nodevām, savukārt daļa paliks maksas pakalpojumu statusā. To paredz vakar valdības sēdē nolemtais. Visām ministrijām uzdots, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem un likumā «Par nodokļiem un nodevām» sniegto definīciju, izvērtēt ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu sniegtos maksas pakalpojumus un sagatvot priekšlikumus par maksas pakalpojumu pārveidošanu par valsts nodevas objektiem un līdz šā gada 1. oktobrim iesniegt valdībā atbilstošus dokumentus. Informatīvajā ziņojumā atzīts, ka centralizēta lēmuma pieņemšana neesot iespējama, ņemot vērā pakalpojumu dažādību. Kā maksas pakalpojumi tiks saglabāti telpu īre un noma, kustamās mantas iznomāšāna, kancelejas, ēdināšanas, komunālie pakalpojumi, pacientu iemaksa, mācību maksa, biļešu pārdošana Valsts pārvaldes iestādes, sniedzot maksas pakalpojumus pērn ieņēma 95.52 milj. Ls, kas bija 8.47 % no valsts pamatbudžeta ieņēmumiem, bet šogad plāno iekasēt 98.72 milj Ls jeb 7.17 % no pamatbudžeta ieņēmumiem. Šogad liela dala no maksas pakalpojumiem — 31.16 milj. Ls veido maksas par izglītības pakalpojumiem. Daļu veido arī pārējie budžeta iestāžu maksas pakalpojumi — 24.53 milj. Ls. Šajā sadaļā ietilpst, piemēram, maksa par personu uzturēšanos sociālās aprūpes iestādēs, ieņēmumi par biļešu realizāciju, kā arī citi ieņēmumi par maksas pakalpojumiem. Šo neatšifrēto citu ieņēmumu apjoms šogad tiek plānots 18.44 milj. Ls. Tieslietu ministrijas struktūrās maksas pakalpojumi pērn bija 10.9 milj. Ls no kuriem 10.6 milj. Ls Valsts zemes dienesta sniegtie maksas pakalpojumi. Zemkopības ministrijas struktūrvienības sniegušas maksas pakalpojumus 5.2 milj. Ls apmērā, tikpat — 5,2 milj. Ls apmērā maksas pakalpojumus sniegusi arī Iekšlietu ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldības autostāvvietās automašīnām «krabjus»vairs neliks

Elīna Pankovska, 15.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme ir paredzējusi atteikties no transportlīdzekļu riteņu bloķēšanas pašvaldības maksas autostāvvietās, to aizstājot ar pēcapmaksas kvītīm. Jaunā sodu sistēma sāks darboties no nākamā gada 1.februāra.

Rīgas satiksme norāda, ka jaunā sistēma būšot ērtāka lietotājam, jo nebūs nepieciešams zvanīt un gaidīt inspektoru klambura noņemšanai, kā arī tiks novērsti koruptīvie riski, par cik nebūs iespējams uz vietas samaksāt inspektoram par riteņu bloķētāja noņemšanu reālā naudas soda vietā. Vienlaicīgi jaunā sistēma izslēgs nevajadzīgas diskusijas par trešās personas mantas aizturēšanu.

Kvīts tiks izrakstīta gadījumos, ja nebūs veikta priekšapmaksa vai apmaksātais transportlīdzekļa stāvēšanas laiks tiks pārsniegts, par ko uz transportlīdzekļa tiks novietots attiecīgs paziņojums.

Turklāt, lai nodrošinātu individuālu un diferencētu pieeju attiecībā uz pēcapmaksas iekasēšanu, pēcapmaksas apmērs tiks piesaistīts katras konkrētās maksas autostāvvietas zonas teritorijas tarifam. Piemēram, C zonas teritorijā pēcapmaksa ir paredzēta astoņi lati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontroles revīzijas ieteikumi attiecībā uz derīgo izrakteņu uzskaiti un to ieguves maksas apmēriem būs parlamentāriešu dienaskārtībā, savukārt secinājumi par nesamērīgi zemajiem ieņēmumiem no purvu iznomāšanas kūdras ieguvei pārsteigusi biznesu.

Tāds ir Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdes rezultāts, izskatot Valsts kontroles revīzijas ziņojumu "Kā Zemkopības ministrija pārvalda valstij piederošu īpašumu - derīgos izrakteņus?". Savukārt Latvijas kūdras ražotāju asociācija skarbi kritizēja ziņojumā ietvertos secinājums un salīdzinājumus.

Neesošās stratēģijas trūkums

Vienlaikus visas puses bija vienisprātis par to, ka ir vajadzīga kūdras nozares attīstības stratēģija, kuras joprojām nav. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs bija izbrīnīts, kādēļ tik nozīmīgam derīgajam izraktenim, kāds ir kūdra, līdz šim Latvijā nav izstrādāta stratēģija. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija rīkosies, lai šāda stratēģija būtu. Vienlaikus jāatgādina, ka 13.10.2016.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RAPLM atkārtoti aicina novērst nepilnības Rīgas maksas autostāvvietu izmantošanas noteikumos

, 12.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) atkārtoti aicina Rīgas domi izvērtēt pašvaldības saistošo noteikumu par maksas autostāvvietu apsaimniekošanu un lietošanu atbilstību galvaspilsētas iedzīvotāju interesēm, novēršot vairākas noteikumos konstatētās nepilnības.

Ministrija ir saņēmusi vairākas iedzīvotāju sūdzības, tāpēc, atkārtoti izvērtējot Rīgas domes noteikto regulējumu maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanai un lietošanai, pašvaldība tiek lūgta vēlreiz pamatot nepieciešamību mainīt saistošos noteikumus, novēršot tajos konstatētās nepilnības.

Iepriekš Rīgas dome izmaiņas saistošajos noteikumos pamatoja ar nepieciešamību mazināt autotransporta plūsmu galvaspilsētas centrā.

RAPLM uzskata, ka maksas paaugstināšana par auto novietošanu ielu sarkanajās līnijās, maksas noteikšana par auto novietošanu sestdienās, kā arī maksas noteikšana par iedzīvotāju kartēm nav labākais veids, kādā risināt tādus Rīgas pilsētas pašvaldības kompetencē esošus jautājumus kā satiksmes organizācija galvaspilsētā, nepietiekami efektīva sabiedriskā transporta sistēma, sastrēgumi u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Neapmierina Rīgas maksas autostāvvietas

, 12.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) atkārtoti aicina Rīgas domi izvērtēt pašvaldības saistošo noteikumu par maksas autostāvvietu apsaimniekošanu un lietošanu atbilstību galvaspilsētas iedzīvotāju interesēm, novēršot vairākas noteikumos konstatētās nepilnības, Db.lv informēja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra preses sekretāre Dace Kārkliņa.

Ministrija ir saņēmusi vairākas iedzīvotāju sūdzības, tāpēc, atkārtoti izvērtējot Rīgas domes noteikto regulējumu maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanai un lietošanai, pašvaldība tiek lūgta vēlreiz pamatot nepieciešamību mainīt saistošos noteikumus, novēršot tajos konstatētās nepilnības.

Iepriekš Rīgas dome izmaiņas saistošajos noteikumos pamatoja ar nepieciešamību mazināt autotransporta plūsmu galvaspilsētas centrā.

RAPLM uzskata, ka maksas paaugstināšana par auto novietošanu ielu sarkanajās līnijās, maksas noteikšana par auto novietošanu sestdienās, kā arī maksas noteikšana par iedzīvotāju kartēm nav labākais veids, kādā risināt tādus Rīgas pilsētas pašvaldības kompetencē esošus jautājumus kā satiksmes organizācija galvaspilsētā, nepietiekami efektīva sabiedriskā transporta sistēma, sastrēgumi u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu klients vēlas ievērojami lielāku kontroli pār saviem izdevumiem nekā iepriekš, izvēloties, kā, cik un kādā periodā ir gatavs maksāt. Veiksmīgi attīstot un pierādot sevi Igaunijā, inovatīvo finanšu tehnoloģiju uzņēmums ESTO nolēmis ieņemt vadošu vietu arī Latvijas e-komercijas tirgū.

Uzņēmums izstrādā un pārvalda modernāko maksājumu platformu, kuras galvenais uzsvars ir elastīga un automatizēta produkta nodrošināšana saviem klientiem. Tehnoloģiskās konkurences priekšrocības ir ļāvušas uzņēmumam īsā laika periodā iekļūt nobriedušā POS finansēšanas sektorā.

“Mūsu esošie Igaunijas un Lietuvas partneri izmanto ESTO pakalpojumus gan e-veikalos, gan klātienes veikalos visās Baltijas valstīs vienlaicīgi – ar vienādotiem procesiem, nosacījumiem un ātru, vienkāršu integrāciju. Mēs redzam, ka varam palīdzēt daudziem Latvijas tirgotājiem palielināt vidējā pirkuma grozu un kopējos pārdošanas apjomus. Savukārt, klientiem mēs piedāvājam pilnībā automatizētu 60 sekunžu ātru noformēšanas procesu, kas atvieglo iepirkšanos un padara to patīkamāku. Darbojamies Latvijā vien pāris mēnešus, bet sadarbību esam uzsākuši ar vairāk nekā 20 partneriem. Mūsu pakalpojumus novērtē tādi uzņēmumi, kā ideal.lv, weekendshoes.lv, 24a.lv, stilmann.lv, rokaspulksteni.lv, verkter.lv un citi,” stāsta Baiba Tētiņa, ESTO LV, AS valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LEKA: LNT un TV3 lobē ieceri, lai varētu prasīt naudu par retranslēšanu

Sanita Igaune, 20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kabeļtelevīzijas industrija kategoriski iebilst pret LNT un TV3 šobrīd aktīvi lobēto ieceri ar likuma palīdzību pieprasīt naudu no iedzīvotājiem par abu šo kanālu skatīšanos, Db uzsver Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls.

«Ja TV3 vai LNT vēlas kļūt par maksas kanāliem un iekasēt naudu no katra skatītāja, tā ir viņu kā privātu komercuzņēmumu izvēle, taču pieprasīt, lai šādas tiesības iekasēt naudu no skatītāja tiktu noteiktas likumā, vienlaikus saglabājot iespēju uztvert programmas bez maksas no virszemes televīzijas, ir vai nu pilnīga neizpratne par kabeļtelevīzijas darbības principiem vai ļoti stipra nekaunība,» pauž I. Muuls, uzskatot, ka šobrīd raidorganizācijas savas finanšu problēmas caur kabeļoperatoriem vēlas novelt uz sabiedrības un skatītāju pleciem, kas nav pieņemami.

Pēc LEKA domām, arguments, ka šādā veidā tiks saglabāta nacionālā informatīvā telpa, vispār neiztur kritiku, jo, kanāliem sākot prasīt naudu no skatītāja, to pieejamība būtiski samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk tiesības izmantot maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos tiks piešķirtas sešām pasažieru kategorijām līdzšinējo vienpadsmit vietā.

Šādas izmaiņas paredz otrdien, 4. augustā, valdībā atbalstītais Ministru kabineta noteikumu projekts. To izstrādājusi un valdībā izskatīšanai iesniegusi Satiksmes ministrija, ņemot vērā vairāku atbildīgo ministriju, kā arī vairāku biedrību un asociāciju ieteikumus.

Turpmāk bez maksas reģionālajos starppilsētu un vietējas nozīmes maršrutos varēs pārvietoties pirmsskolas vecuma bērni, 1. grupas invalīdi, bērni invalīdi, kā arī bāreņi un bez vecāku gādības palikušie bērni, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildnībā, bērnu aprūpes institūcijās vai mācās vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs. Politiski represētās personas un nacionālās pretošanās kustības dalībnieki, tāpat kā līdz šim, bez maksas varēs izmantot reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutus. Savukārt 2. grupas invalīdi un personas, kuras pavada 1. grupas invalīdu vai bērnu invalīdu reģionālos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutus turpmāk varēs izmantot ar 50% atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā skaidrojams īres maksas indeksa lēnais pieauguma temps Latvijā

Ksenija Ijevleva, Latio tirgus analītiķe, 24.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu cenas un īres maksas indeksu līknes 2021.gadā. 4. ceturksnī gandrīz vienādojušās kā Lietuvā, tā Igaunijā, bet tajā pat laikā Latvijā šo divu rādītāju starpība ir tik liela, kā nekad iepriekš.

Īres maksas pieaugums Latvijā ir lēnāks nekā kaimiņvalstīm - pēc Eurostat oficiāliem datiem tas sasniedza tikai 38%, bet Igaunijā 175% u Lietuvā 125%. Mājokļu cenas augšanas temps 2021.gadā pret 2010.gadu Latvijā un Lietuvā bija gandrīz vienā līmenī - 114% un 108%, savukārt Igaunijā mājokļu cenas 11 gadu laikā pieauga par 156%.

lēnu īres maksas līkni Latvijā ietekmē vismaz trīs faktoru grupas.

1. Datu ieguves īpatnības.

Kad rodas jautājums par datiem, vispirms jāaplūko metodoloģija.

Eurostat īres maksas indekss tiek noteikts pēc nekustamo īpašumu sfēras uzņēmumu norādītajām ikmēneša īres cenām nemēbelētiem, labas un ļoti labas kvalitātes īpašumiem. Speciālistiem ir jānorāda īres maksas pēdējo 10 gadu laikā būvētiem vai renovētiem īpašumiem, kas atrodas labos rajonos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Rīgas lidostas iecerēto drošības maksu vēl neapstiprina

Egons Mudulis, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņu vai 10 eiro maksa par lidostas Rīga lidlaukā sniegtajiem aviācijas drošības un glābšanas pasākumiem premjeram Valdim Dombrovskim (V) un Artim Kamparam šķita nepamatoti liela, jo esot trīsreiz lielāka nekā Helsinkos, tādēļ Ministru Kabineta komiteja to nodeva tālākai saskaņošanai.

Iebildumi bija arī Tieslietu ministrijai – gan pret to, ka no maksas tiek izslēgti transfēra pasažieri, gan pret paredzētajām nokavējuma naudām gaisa pārvadātājiem par noteikto maksājumu termiņa kavējumiem.

Kā formālo iemeslu drošības maksas ieviešanai Satiksmes ministrija min nepieciešamību rast risinājumu aviācijas drošības funkciju finansēšanai, ņemot vērā nepietiekamās dotācijas, kā arī vēlmi nenovirzīt šiem mērķiem lidostas infrastruktūras attīstībai nepieciešamos līdzekļus.

Savukārt TV3 raidījums Nekā personīga vēstīja, ka maksas ieviešana saistīta arī ar aviokompāniju parādiem, kurus lidosta nespēj piedzīt. Ryanair ir parādā 700 tūkstošus latus. Savukārt airBaltic – 12 reižu vairāk. Tādējādi lidosta Rīga drošībai tērētu trīskārt lielāku naudas summu nekā līdz šim, finansējumu iegūstot no pasažieriem. Tikmēr lidostas vadītājs Arnis Luhse par šīm iecerēm nav bijis informēts un uzskata, ka lidostas drošības pasākumu īstenošanai pietiekot ar trīs miljoniem latu, kamēr lidostas Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš iecerējis tērēt 10 milj. Ls. Jāpiebilst, ka pirmajos deviņos mēnešos lidostas pakalpojumus bija izmantojuši teju 4 miljoni pasažieru, bet pērn kopā tika pārvadāti 4,66 milj. pasažieru, liecina lidostas dati. Taču pēc saskaņā ar iecerēto projektu, drošības maksu nākamgad maksātu 1,5 milj. pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKT nozarē jau vairākus gadus plaši tiek attīstīta resursu koplietošana, kas ļauj izmantot augstākas kvalitātes un pieejamības infrastruktūru un pakalpojumus, neieguldot to izveidē savus līdzekļus. Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) ir šādas koplietojamas infrastruktūras uzturētājs, uzņēmējiem piedāvā optiskā tīkla koplietošanu, eParaskta un e-Identitātes platformas, datu pārraides risinājumus, bet valsts iestādēm ir virkne efektīvu pakalpojumu ieskaitot, kiberdrošības risinājumus.

Par resursu koplietošanu, ikdienas darbu, kiberdrošību un iedzīvotāju izglītošanu Dienas Bizness saruna ar LVRTC valdes priekšsēdētāju Ģirtu Ozolu.

LVRTC ir viens no valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu kompetenču centriem, kā arī sniedz Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra (VESPC) pakalpojumus publiskā sektora spēlētājiem. Ko tas praktiski nozīmē, ko darāt un ko no tā iegūst uzņēmumi, sabiedrība?

Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra uzdevums ir nodrošināt valsts pārvaldes iestādēm tehnisko līdzekļu kopumu - nepieciešamo skaitļošanas, datu glabāšanas un elektronisko sakaru tīkla informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru, lai nodrošinātu informācijas sistēmu darbību augstā konfidencialitātes, integritātes un pieejamības līmenī. Mēs nesniedzam pakalpojumu gala lietotājam. Starp mums un sabiedrību ir valsts pārvalde un tas, ko gala lietotājs, proti, sabiedrība pēc mūs paveiktā izjūt vai neizjūt, ir dažādu informācijas sistēmu darbības pieejamība vai nepieejamība. Proti, sistēmas vai nu darbojas stabili vai arī kaut kas nav īsti labi. Mūsu uzdevums ir panākt, lai tās sistēmas, kas ir mūsu pārziņā, ir pieejamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pērn par pašvaldības maksas stāvvietu izmantošanu Rīgas satiksme iekasējusi trīs miljonus

LETA, 25.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietas pērn izmantojuši 3,4 miljoni klientu, nodrošinot to apsaimniekotājam - pašvaldības SIA Rīgas satiksme - 2 932 562 latu ieņēmumus, informēja uzņēmumā.

2008.gadā Rīgas satiksmes ieņēmumi no Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietām bijuši 3 264 345 lati, bet 2006.gadā - 1 822 719 lati.

1993.gadā stundas tarifs visās ielu stāvvietās bija 20 santīmi. 1997.gadā stundas tarifs tika sadalīts pa zonām, par stāvvietām centrā iekasējot vienu latu stundā, bet perifērijā nosakot zemākus tarifus - 80, 60 un 40 santīmus. Pašreizējais tarifs apstiprināts 2007.gadā - par pirmo stundu pašvaldības maksas autostāvvietā jāmaksā 1,40 lati, bet par katru nākamo stundu samaksa noteikta divi lati. Tālāk no centra tarifs noteikts lata apmērā par pirmo un 1,60 lati par katru nākamo stundu, 80 santīmi par pirmo un 1,20 lati par katru nākamo stundu, bet tālākajās zonās par stāvvietu jāmaksā 60 santīmi par pirmo un 80 santīmi par katru nākamo stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - Eksperti: Bezmaksas stāvvietu likvidēšanas vienīgais mērķis - pašvaldības maka papildināšana

LETA; Aldis Zelmenis, 16.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksas autostāvvietu ierīkošana teorētiski uzlabo satiksmes organizāciju un disciplinē autovadītāju novietot auto ielu malā tikai tad, kad tas ir nepieciešams, nevis nomest to ielu malās, kur pagadās un uztvert to par ilgtermiņa stāvvietu, taču, vai šie uzlabojumi notiks arī praktiski, Drošas braukšanas skolas (DBS) eksperts Andris Pļavenieks šaubās.

Db jau vēstīja, ka Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme no šodienas plāno paplašināt maksas stāvvietu skaitu, un turpmāk aptuveni 150 vietās, kur līdz šim automašīnas varēja atstāt bez maksas, par to novietošanu būs jāmaksā.

Maksa par autostāvvietām noteikta ar mērķi optimizēt satiksmes organizāciju, sakārtot vieglo transportlīdzekļu plūsmu un organizēt to novietošanu tā, lai visi rīdzinieki un Rīgas viesi varētu piebraukt tuvāk interesējošiem objektiem un novietot savas automašīnas speciāli tam paredzētajās vietās. «Reizēm cilvēki automašīnas ielu malās atstāj uz vairākām dienām un ilgāk, bet pa to laiku citiem tās nav pieejamas,» skaidroja Rīgas Satiksmes sabiedrisko attiecību speciāliste Baiba Bartaševica Bartaševica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķu maksas izsaukums turpmāk izmaksās 71,62 eiro līdzšinējo 62,20 eiro vietā.

To nosaka valdībā atbilstoši šā brīža faktiskajām izmaksām apstiprinātais jaunais NMPD maksas pakalpojumu cenrādis.

kas pamatā attiecas uz iestādēm un uzņēmumiem, kuriem noteiktās situācijās nepieciešams piesaistīt dienesta medicīniskos resursus.

NMPD uzsver - cenrādis neattiecas uz dienesta pamatfunkciju sniegt iedzīvotājiem neatliekamo medicīnisko palīdzību veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās.

Arī turpmāk izsaukumi pie pacientiem, kuriem ir nopietnas veselības problēmas un ir apdraudēta cilvēka dzīvība, ir bez maksas.

Maksas pakalpojumu cenrādis pamatā attiecas uz iestādēm un uzņēmumiem, kuriem noteiktās situācijās nepieciešams piesaistīt dienesta medicīniskos resursus. Maksas pakalpojumi, ko NMPD sniedz iestādēm un uzņēmumiem, ir, piemēram, mediķu dežūras publiskajos pasākumos (koncertos, sporta sacensībās u.c.), plānveida medicīniskā transportēšana, pirmās palīdzības pasniedzēju apmācības u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes komiteja atbalstījusi Rīgas sabiedriskā transporta biļešu reformu, kas paredz būtiski palielināt maksu par vienu braucienu, bet vienlaikus būtiski izdevīgākas kļūs mēnešbiļetes.

Turklāt bez maksas turpmāk varēs pārvietoties strādājošie pensionāri.

Galvenās pārmaiņas skars pāreju uz pilnīgi citiem biļešu veidiem, atsakoties no 135 dažādiem biļešu veidiem un ieviešot laika biļetes, no kurām lētākā būs 90 minūšu biļete, kas maksās 1,5 eiro, un ar to varēs braukt vairākos transportlīdzekļos attiecīgo minūšu skaitu.

Viena brauciena maksa tiks palielināta par nepilniem 74% - no 1,15 eiro līdz 2 eiro par vienu braucienu. Taču realitātē viena brauciena biļeti par 2 eiro būs iespēja nopirkt tikai pie vadītāja autobusā. Un vienīgais maršruts, kurā to varēs izdarīt, ir 22.autobusā, kas kursē no uz un no Rīgas lidostas.

Kā uzsvēra Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV), saskaņā ar normatīvu prasībām, pašvaldībai maksa par vienu braucienu jānosaka maksimāli tuvu pašizmaksai. Pašlaik pašizmaksa esot 2,04 eiro par vienu braucienu.

Komentāri

Pievienot komentāru