Eiropā lielākais elektronisko preču izplatītājs Euronics International ceturtdien, 12. aprīlī preses konferencē paziņoja par ienākšanu Latvijas tirgū pagaidām ar trijiem veikaliem, kas atrodas Galerijā Centrs,Sky & More un t/c MOLS.
Kompānijai Euronics International galvenais konkurents Latvijā ir Elkor. Euronics International pagaidām vēl neatklāj plānoto veikalu skaitu, bet gada laikā ir gaidāmi vēl vismaz desmit jauni Euronics veikali, Db.lv noskaidroja sarunā ar SIA Euronics Latvia menedžeri Margitu Lanjaervu (Margita Laanjaerv). Viņa tāpat atzina, ka kompnija plāno izkonkurēt Elkor, kas, pēc viņas vārdiem, nebūšot grūti, redzot kāda ir apkalpošana Elkor veikalos. Euronics galvenie trumpji ir laipna apkalpošana, izpratne, erudīcija un cenas, preses konferencē paziņoja Euronics International valdes loceklis Peters Orbrinks (Peter Orbrink).
P. Orbrinks turpināja: "Kompānijai Euronics International ir divi attīstības virzieni:
1. Attīstība uz āru, tas nozīmē paplašināšanos ģeogrāfiskā mērogā, aptverot jaunus tirgus un pievienojot tīklam arvien vairākus dalībniekus.
2. Attīstība uz iekšu, kas nozīmē jaunu produktu attīstība (piemēram, IT) digitalizācijas attīstība."
Euronics International apgrozījums - 2002. gadā - 8,3 mljrd. EUR, 2003. gadā - 8,7 mljrd. EUR, 2004. gadā - 9,1 mljrd. EUR, 2005. gadā - 9,9 mljrd. EUR un 2006. gadā 10,8 mljrd. EUR.
Euronics International preču pārdošanas apjoma iedalījums:
40% - TV un radio;
33% - sadzīves tehnika;
9% - datortehnika;
7% - mobilie telefoni un to aksesuāri;
3% - fotoaparāti un to aksesuāri;
1% - spēles un mūzika;
1% - citas preces.
Euronics galvenie tirgotie zīmoli:
Audio-video: Samsung, Panasonic, Sony, Thomson, Yamaha, Kenwood, Grundig;
IT un foto piederumi: Nikon, Canon, Olympus, HP, Samsung, Sony, Hama Fujitsu-Siemens;
Virtuves tehnika: Liebherr, Hansam Samsung, Electrolux, Bosch-Siemens, Gorenje, Cata, Nardi;
Skaistumkopšanas preces: Philips, Braun, Bosch-Siemens, Nivona, Soehnle, Severin, Babyliss, EIO.