Sociālā tīkla Facebook lietotne If I Die piedāvā tās lietotājiem pēc savas nomiršanas pieredzēt pasaules slavu, lietotāja pēcnāves vārdus izziņojot If I Die «komūnai», kā arī medijiem, ziņo mashable.com.
Vienīgais nosacījums, lai pēc nāves piedzīvotu pasaules slavu, ir – jānomirst pirmajam no visiem If I Die lietotājiem. Tiesa gan ir jāiztur noteikts «pārbaudes periods» šajā dzīvē.
Tāpat If I Die lietojumprogramma piedāvā iespēju nosūtīt pēcnāves vārdus privātos ziņojumos vai e-pasta vēstulēs tās lietotāja izvēlētiem cilvēkiem. Iepriekš tika paredzēts, ka pēc lietotāja nāves tiks publicēti ziņojumi izvēlētu sociālā tīkla Facebook draugu lapās.
Pašreizējās If I Die kampaņas ietvaros lietotāji var saņemt pakalpojumu, ka viens privāts pēcnāves ziņojums nonāk pie iepriekš izvēlēta adresāta bez maksas. Tāpat maksa netiek prasīta par iespēju piedalīties akcijā, kurā pēcnāves vēstījums, iespējams, tiks publicēts medijos.
Patlaban If I Die lieto vairāk nekā 200 tūkstoši cilvēku, lai arī ne visi ir atstājuši ziņojumus, kas publicējami viņu nāves gadījumā.
Kad lietotājs nomirst, viņa aiziešanu jāapstiprina vismaz trim uzticamiem avotiem, ko lietotājs izvēlējies savas dzīves laikā, izmantojot Facebook lietotni.
Lai arī projekts If I Die varētu izklausīties nedaudz komisks, to radījušais iesācējuzņēmums Willook iepriekš tajā ir veicis ieguldījumus, piemēram, izpēti veco ļaužu namos un slimnīcās. Willook izpilddirektors Erans Alfonta norāda, ka apzinās šīs lietojumprogrammas sociālo nozīmi. Willook tika dibināts dažas dienas pēc tam, kad viņam tuvi draugi, vīrs un sieva, teju gāja bojā autoavārijā. Pēc izvairīšanās no negadījuma viņi norādīja, ka nopietni apsver domu, ka būtu labi, ja nāves gadījumā viņu trīs bērni saņemtu kādu vēstījumu.
«Es nevaru iedomāties, ka vienīgais, ko mani bērni saņemtu pēc manas aiziešanas, būtu apdrošināšanas kompānijas nauda. Man ir tik daudz, ko viņiem teikt,» pēc teju notikušā negadījuma Willook radītājam pauda draugs.
If I Die mājas lapa un lietojumprogramma tika laista klajā 2010. gadā.