Tehnoloģijas

Filmas un seriāli pārceļo uz kabatu

Jānis Vēvers, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Izklaides platforma Shortcut pusgada laikā pierādījusi, ka filmas, seriālus un TV šodien var skatīties, kad un kur vien vēlies

Pirms pusgada lietotāju rīcībā nodotā izklaides platforma Shortcut kļuva par nozīmīgu pavērsienu Latvijas mobilo tehnoloģiju vidē, ļaujot lietotājiem legāli skatīties vairākus tūkstošus filmu ar tulkojumu dzimtajā valodā un pussimtu TV kanālu. Tādējādi cilvēkiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nolēmuši mājās atteikties no televizora, un arī aizrautīgajiem skatītājiem, kuri nevēlas palaist garām sporta pārraides vai iemīļotās filmas translācijas, pat ja atrodas ārpus mājām, beidzot ir globālām tendencēm atbilstoša iespēja piekļūt kārotajam saturam.

Shortcut saturs pieejams gan caur interneta pārlūkprogrammu, kas ir ērtākais risinājums datoru lietotājiem, gan TV ekrānā ar Apple TV un Android TV gudro televizoru aplikāciju palīdzību, gan caur mobilo lietotni. Tā savukārt ir parocīgāka viedtelefonu un planšetdatoru īpašniekiem. Pirmajos sešos mēnešos platformai klājies tīri labi. App Store un Google Play virtuālajos veikalos kopā lietotne ielādēta jau vairāk nekā 60 tūkstošus reižu, Apple sistēmā pat kļūstot par pieprasītāko Latvijā radīto bezmaksas lietotni.

Vairākos ekrānos vienlaikus

Lai piekļūtu saturam, jāizveido savs konts un jāpierakstās. Taču pirmās 30 dienas katrs var izmēģināt Shortcut piedāvājumu bez maksas. Teorētiski gan interneta vietni, gan lietotni var izmēģināt bez identifikācijas, taču tad saturs ir ļoti ierobežots – pieejami Lattelecom kanāli 360TV un STV Pirmā!. Tādēļ agrāk vai vēlāk nāksies izvēlēties kādu no pakalpojumu pakām. Shortcut Films un Shortcut TV katra atsevišķi maksā sešus eiro mēnesī, bet apvienotā paka – 10 eiro mēnesī. Abonējot to, lietotājs iegūst piekļuvi 5000 filmām un seriāliem, kā arī vairāk nekā 50 TV kanāliem. Jaunākās filmas, kas tikko «noripojušas» no kinoteātru ekrāniem, jāiegādājas atsevišķi, taču cena ir visai izdevīga. Uz divām dienām filmu var nopirkt lētāk, nekā maksā kinoteātra biļete, īpaši, ja filmu skatās visa ģimene vai draugu loks. Ja vēlaties laiku pa laikam noskatīties tikai pa retai filmai, pakas var neabonēt, bet gan samaksāt par katru filmu atsevišķi. Vecākajām kinolentēm cena ir ap eiro, jaunajām – 3,60 eiro.

Lattelecom Interaktīvās TV pakalpojumu lietotājiem jeb tiem, kuriem TV pārraides mājās nodrošina šis uzņēmums, piekļuve saturam mobilajās ierīcēs ir pavisam vienkārša. Viņiem jau ir piešķirts lietotājvārds un parole. Ievadot to Shortcut vietnē vai lietotnē, abonētos pakalpojumus bez papildu maksas var skatīties datorā, planšetē vai televizorā. Tas ir izdevīgi ģimenēs, kur katram ir atšķirīgas intereses, kā arī lietotājiem, kuriem patīk televīziju «paņemt līdzi» ārpus mājas, proti, atrodoties mājoklī vai tiešā tā tuvumā.

Neizsmeļami krājumi

Tā kā mūsdienās cilvēki pieraduši skatīties pārraides sev ērtā laikā, arī Shortcut lietotājiem ir pieejams arhīvs, kurā ar nedēļas nobīdi var noskatīties 31 kanālā translētos raidījumus. Līdz ar to ikvienā mirklī pieejamais saturs nav tikai tas, ko tobrīd translē kanāli, bet arī tūkstošiem citu raidījumu, kas pārraidīti iepriekšējās dienās.

Shortcut Films seriāliem un kinodarbiem pieejams tulkojums latviski un krieviski, savukārt viss bērnu saturs ir ierunāts latviešu valodā. TV kanāli pieejami oriģinālvalodā, un to klāsts ir daudzveidīgs. Paralēli Latvijas un iecienītiem Krievijas kanāliem ir arī četri bērnu, 10 sporta, ieskaitot populāro basketbola NBA TV, 10 populārzinātniskie, 8 mūzikas un 6 filmu kanāli. Pievienotā vērtība ir unikālais saturs. Piemēram, latviešu mūzikas grupu koncerti, ieraksti no Positivus festivāla, kā arī tikai Shortcut skatāmi seriāli. Šobrīd tāds ir Billions par ietekmīgu Ņujorkas finanšu magnātu cīņu par varu. Lielu interesi izpelnās arī The Young Pope ar Džūdu Lovu galvenajā lomā par jaunāko Romas pāvestu vēsturē.

Izveido savu programmu un skaties jebkur

Īpaši ērts risinājums ir digitālā TV programma. Tajā vienkopus publicēti visos kanālos redzamie raidījumi, kuriem pāri slīd laika līnija. Ritinot lapu uz leju, var ļoti ātri saprast, kurā kanālā ir kāda interesējošā pārraide. Līdz ar to atkrīt bezmērķīgā «lēkāšana» pa kanāliem, meklējot kaut ko sirdij tuvu.

Kad kaut kas «iekritis acīs», turpat programmā var noklikšķināt uz hipersaites un programma sāks rādīt izvēlēto raidījumu. Ja saraksts šķiet par garu, to var sašķirot pēc žanra, piemēram, bērnu, sporta, filmu, mūzikas vai citiem, kā arī apskatīt katra kanāla programmu atsevišķi.

Mobilajā lietotnē šķirošanas iespēju nav, taču ir iespēja uzstādīt atgādinājumu kādam gaidāmajam raidījumam. Tas uzreiz «ieguļas» mobilās ierīces kalendārā un sūta atgādinājumu, tāpat kā citi kalendāra ieraksti. Šādā veidā var pavisam vienkārši izveidot savu skatīšanās plānu kaut vai nedēļai uz priekšu un parūpēties, lai neviena gaidīta pārraide nepaslīdētu garām.

Vēl jāizceļ mobilās lietotnes nozīmīga priekšrocība - iespēja skatīties filmas un seriālus, pieslēdzoties internetam caur WiFi savienojumu. Latvijā bezmaksas piekļuves punktu internetam ir gana daudz, teju katrā kafejnīcā, skolā un citās sabiedriskās ēkās. Līdz ar to, esot bezvadu interneta sasniedzamības zonā, nav jātērē vērtīgie mobilā interneta megabaiti.

Sadarbībā ar Lattelecom

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No jūnija jaunāku un arī vecāku paaudžu televizoru īpašnieki var piekļūt bagātajam globālā tīmekļa servisu un lietotnes Shortcut filmu, seriālu, sporta un citu tiešraižu saturam, izmantojot viedās televīzijas risinājumu – Shortcut Box.

Cilindra formas kastīte darbojas ar jebkāda operatora interneta pieslēgumu un televizorā nodrošina ērti pārvaldāmu piekļuvi Shortcut un Google Play lietotnēm.

Shortcut Box ir aprīkota ar jaunāko Google Android Nougat operētājsistēmu un tikko saņēmusi Google sertifikāciju ASV, kas garantē izcilu veiktspēju un ērtu lietošanu. Tiešsaistes straumēšanas ierīce darbojas visā Latvijā un ir piemērota televizoriem ar HDMI pieslēgvietu.

«Shortcut Box ir piemērots risinājums tiem skatītājiem, kuri vēlas baudīt plašu un kvalitatīvu saturu ne tikai internetā un mobilajās ierīcēs, bet arī uz lielā mājas ekrāna, nepielāgojot savu ikdienu tradicionālajai TV programmai. Turklāt Shortcut ir vienīgā lietotne Latvijā ar tik plaša satura piedāvājumu visās ierīcēs – sākot ar kulta seriāliem un filmām īsi pēc to pasaules pirmizrādēm un beidzot ar tiešraidēm no dažādiem nozīmīgiem sporta notikumiem Latvijā un pasaulē tagad arī TV ekrānā,» skaidro Lattelecom biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Shortcut maina skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers, 23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izklaides platforma ļauj skatīties iemīļotās filmas, seriālus un sporta pārraides pašam ērtā laikā un vietā ne vien Lattelecom, bet arī citu televīzijas operatoru klientiem

Ja vēl pavisam nesenā pagātnē viens no ģimeņu rituāliem Ziemassvētku priekšvakarā bija ieslēgt fonā televīzijas pārraidi un pašiem virtuvē gatavot svētku maltīti, tad turpmāk svētku priekšdarbus aizvien biežāk pavadīs pašu lietotāju izvēlēts saturs. Apkopojot datus par izklaides platformas Shortcut pirmajiem sešiem pastāvēšanas mēnešiem, Lattelecom speciālisti novērojuši, ka tendence skatītājiem pašiem izraudzīties saturu un skatīties to sev ērtā laikā pieņemas spēkā.

Jūlijā izveidotā izklaides platforma Shortcut ir noderīgs risinājums skatītājiem, kuriem mājās nav televizora, kā arī tiem, kuri vēlas baudīt savu iemīļoto saturu neatkarīgi no savas atrašanās vietas. Piemēram, pa ceļam uz darbu, gaidot bērnus no nodarbībām vai atpūšoties pie dabas. Platformu var izmantot kā mobilajās ierīcēs, tā arī Android operētājsistēmas televizoros un Apple TV sistēmās. Būtiski, ka mobilajās ierīcēs TV pārraides var straumēt, izmantojot arī WiFi savienojumu un tādējādi nemaksājot papildus par datu pārraidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ārkārtas situācijas izsludināšanas daudzos mājokļos televizors atkal darbojas gandrīz cauru dienu.

Negaidītiem notikumiem satricinot ierasto dzīves gaitu, būtiski mainās dzīves paradumi. Par to ikviens no mums var pārliecināties šajās dienās, kad reti kura mūsu valsts iedzīvotāja ikdienu nav skāruši līdz ar ārkārtas stāvokli izsludinātie ierobežojumi. Daudz laika pavadot "četrās sienās", cilvēki pastiprināti sākuši pievērsties pierastajam laika kavēklim un informācijas avotam – televīzijai. Vienīgi atšķirībā no iepriekšējām desmitgadēm, visu mājinieku skatieni vairs netiek vērsti vienā lielā ekrānā, bet gan vairākos mazos.

Lai kurā virzienā raudzītos, vērojama līdzīga aina. Televizors atguvis lomu ģimenes izklaides vērtību piramīdā. Pieaugušie to rītos un vakaros skatās vairāk, mūždien rosīgajiem pirmsskolas vecuma bērniem TV pilda aukles lomu, kamēr vecāki blakus istabā strādā, un skolēni dienas pirmajā pusē televizoru izmanto kā virtuālo skolotāju, skatoties attālināto mācību raidījumus. Lineārās TV skatīšanās apjoma pieaugums vērojams pat jauniešu vidū, kas parasti dod priekšroku straumēšanas servisiem un "YouTube".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notiekošajā tehnoloģiju, politikas, start–up un dzīvesstila festivālā Digital Freedom Festival var ielūkoties arī tie interesenti, kuri neapmeklē pasākumu klātienē

Šis pasākums pulcē 1300 uzņēmējus. Notikumi no galvenās skatuves tiek translēti Lattelecom mobilajā lietotnē Shortcut.

Festivāla dienās, 27. un 28. novembrī, Shortcut lietotnes TV sadaļā izveidots atsevišķs TV kanāls, kur pārraidīs galvenās skatuves programmu. Uz tās iedvesmojoši runātāji no visas pasaules meklēs atbildes, kā uzņēmēji, sabiedrība un politikas veidotāji var labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības. Tiks apskatīti tādi intriģējoši temati kā mākslīgā intelekta un cilvēces sadzīvošana, naudas, pilsētu, komunikācijas, seksa un pat nāves nākotne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Olimpiskās spēles HD izšķirtspējā un telefonā

Jānis Vēvers, sadarbībā ar Lattelecom, 16.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā pusgada nozīmīgākais sporta forums – ziemas olimpiskās spēles Dienvidkorejas pilsētā Phjončhanā – uzņēmis apgriezienus, ik dienu piedāvājot aizraujošus sporta notikumus. Tiem visiem var sekot līdzi 24 stundas diennaktī piecos Eurosport kanālos. Tie HD kvalitātē pieejami tikai Lattelecom Interaktīvajā TV un lietotnē Shortcut. Turklāt Shortcut skatītāji vienīgie olimpiskās spēles var vērot mobilajās ierīcēs, lai kurp dotos un atrastos.

Ekskluzīvs olimpisko spēļu saturs tiek pārraidīts gan divos tradicionālajos Eurosport kanālos, gan papildus trīs vienīgi ziemas olimpiskajām spēlēm izveidotos kanālos. Eurosport 1 un Eurosport 2 iekļauti Lattelecom Interaktīvās TV Oriģinālajā pakā, kamēr speciāli izveidotie Eurosport 3, Eurosport 4 un Eurosport 5 kanāli pieejami Sporta pakā. Lietotnē Shortcut pieejami visi pieci Eurosport kanāli – gan pastāvīgie, gan īpaši XXIII ziemas olimpiskajām spēlēm paredzētie.

Līdz 25. februārim Phjončhanā tiks sadalīti 102 medaļu komplekti 15 sporta veidos – ātrslidošanā, biatlonā, bobslejā, daiļslidošanā, distanču slēpošanā, frīstaila slēpošanā, kalnu slēpošanā, hokejā, kamaniņu braukšanā, kērlingā, skeletonā, snovbordā, šorttrekā, tramplīnlēkšanā un ziemeļu divcīņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Spītējot Covid-19, Tet izdevies uzrādīt labus rezultātus

Lelde Petrāne, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, "Tet" grupas apgrozījums audzis par 8%, sasniedzot 54,4 miljonus eiro, liecina konsolidētie neauditētie dati. Par 58% audzis arī eksporta apjoms, sasniedzot 8,3 miljonus eiro.

Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības) gada pirmajā ceturksnī bija 14,9 miljoni eiro.

Straujāko pieaugumu piedzīvojusi "Shortcut" lietotne, datortehnikas apkalpošana un būvniecības bizness.

"Neskatoties uz ārkārtas situācijas radīto ekonomisko spriedzi martā, "Tet" grupas uzņēmumiem ir izdevies uzrādīt labus rezultātus, gan saglabājot pozīcijas pamatpakalpojumiem – interneta un televīzijas nozarē, gan audzējot jaunās biznesa līnijas un eksportu, arvien vairāk uzņēmumiem novērtējot IT ārpakalpojumu nozīmi un iespējas. Valstij nodokļos nomaksāti 12,5 miljoni eiro, un 32,8 miljoni eiro izmaksāti akcionāriem dividendēs par 2019. gadu, tostarp Latvijas Republikai – 16,7 miljoni eiro," informē "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika prognoze solot, ka Ziemassvētku vakarā un garajās brīvdienās no gaisa drīzāk kritīs aukstas lietus lāses, nevis baltas sniega pārslas

Svinēšana daudzās mājās norisināsies galvenokārt virtuvē un viesistabā. Līdz ar to svētku atmosfēras radīšanā sava atbildības artava būs jāuzņemas televīzijai, pat ja mājās nav televizora.

Lietotnē Shortcut, kas jau pusotru gadu dažādās platformās ļauj piekļūt Lattelecom interaktīvās televīzijas saturam, svētkos sarūpēta bagātīga izklaides programma. Paralēli TV kanāliem ar svētku saturu pieejami vairāki desmiti animācijas un aktierfilmu ar Ziemassvētku un Jaunā gada tematiku. To vidū ir gan par gada nogales klasiku kļuvušie Viens pats mājās un Likteņa ironija jeb Vieglu garu, gan jaunāko laiku darbi Eglītes un Trakā Ziemassvētku ballīte birojā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas ieņēmumi šī gada deviņos mēnešos pieauguši par 3% jeb 3,9 miljoniem eiro, sasniedzot 142,6 miljonus, informē uzņēmumā.

Trešais ceturksnis uzrādījis pozitīvu tendenci televīzijas pakalpojumu jomā, kas augusi par 6%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tostarp ir divkāršots Lattelecom interneta televīzijas lietotāju skaits, pateicoties Shortcut aplikācijas ieviešanai šī gada jūlijā.

Palielinājies arī datu centru biznesa ieņēmumi, 2016. gada pirmajos deviņos mēnešos pieaugot par 23%. Izvēršot datu centru pakalpojumu eksportu, 13. oktobrī Lattelecom un Ukrainas lielākais fiksēto sakaru un interneta operators Ukrtelekom noslēdza vienošanos par sadarbību Ukrainas tirgū. Turpmāk Ukrtelekom vietējiem uzņēmumiem nodrošinās iespēju nomāt Lattelecom virtuālo serveri un "mākoņa" datu centru (IaaS) vienā no aizsargātākajiem datu centriem Ziemeļeiropā Dattum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Shortcut piedāvājumu papildina jaunākās latviešu filmas

Jūnijā lietotnes Shortcut piedāvājuma klāstu papildināja vairākas latviešu režisoru dokumentālās un mākslas filmas, kas priecēs Latvijas skatītājus. Starp tām ir gan vēl pastāvīgi kinoteātros neizrādītā Zigfrīds Anna Meierovics, gan nesen pirmizrādi piedzīvojušās Bille, Zāģeri un Dubultā dzīve. Sekss un PSRS.

Ģimenes filma Bille uzreiz pēc nonākšanas uz kino ekrāniem jau saņēmusi ļoti pozitīvas skatītāju atsauksmes. Filmas veidotāji ar lielu pietāti pret literāro pirm- avotu ir radījuši precīzu un skaudru 30. gadu strādnieku Rīgas atspoguļojumu. Stāsta centrā ir talantīga bērna un ikdienas nogurdinātu pieaugušo attiecības – ar nabadzību Bille ir iemācījusies sadzīvot, taču pietrūkst mātes mīlestības un uzmanības. Filmas autentiskumu paspilgtina fakts, ka uzņemšana notikusi Vizmas Belševicas bērnības mājā un pagalmā, kur paiet lielākā daļa Billes ikdienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas 2017. gada pirmā ceturkšņa ieņēmumi sasnieguši 44,6 miljonus eiro, savukārt EBITDA sasniegusi 16 miljonus eiro. Lattelecom audzējis jauno biznesu un ar tet pakalpojumu sevi pieteicis jaunā nozarē, informē uzņēmums.

2017.gadā ir saglabājusies tradicionālās televīzijas izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ieņēmumiem palielinoties par 4%. Tomēr lielāko ieņēmumu pieaugumu uzrāda jaunās darbības jomas – filmu, seriālu un tiešraižu lietotne Shortcut, tehnikas mazumtirdzniecība, reklāmas izvietošana, kā arī datu centru pakalpojumi.

Pirmajā ceturksnī līdz ar pamatbiznesa – interneta, televīzijas pakalpojumu – attīstību turpinām aktīvu darbu pie jaunu virzienu apguves. Viens no lielākajiem uzņēmuma soļiem bija ieiešana elektroenerģijas tirgū, pārspējot sākotnēji uzstādītos biznesa mērķus un pievēršot plašāku sabiedrības uzmanību izdevīgākajam biržas pakalpojumam. Tāpat esam startējuši telemedicīnas jomā, uzsākot attālinātas pacientu novērošanas pilotprojektu Jūrmalas slimnīcā, sekmīgi īstenojuši pilotprojektus ražošanas iekārtu monitoringa pakalpojumam, kā arī attīstījuši citus pakalpojumus, skaidro Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Rīga briest maratona tehnoloģiju parādei

Jānis Vēvers, 28.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pēc divām nedēļām Rīgas ielas piepildīs tūkstošiem sportiska dzīvesveida cienītāju, lai dotos ikgadējā Lattelecom Rīgas maratona distancēs. Un, kā jau ierasts, vadošais tehnoloģiju uzņēmums Lattelecom gatavo dalībniekiem pārsteigumus, lai tehnoloģijas palīdzētu skriet pašiem un ļautu just līdzi savējiem – kā klātienē, tā arī kanālā 360TV – pie TV ekrāniem un lietotnē Shortcut.

Gan jau reģistrētie dalībnieki, gan tie, kuri vēl tikai plāno pieteikties kādai abām no maratona dienām, šinī procesā lietos Lattelecom izstrādāto reģistrācijas rīku, kas pieejams Rigasmaratons.lv. Tas gandrīz momentāni – pāris sekunžu laikā – nosūta apstiprinājuma vēstuli ar piešķirto starta numuru un iekļauj dalībnieku kopējā sarakstā.

Skrējējiem un līdzjutējiem ir pieejama īpaša mobilā lietotne Android un Apple iOS operētājsistēmu ierīcēm. Tajā jau šobrīd izpētāmas maratona distances, kā arī tuvākajās dienās gan sekos informācija ar atbalsta pasākumiem un to norises vietām, gan pēc finiša varēs uzzināt skrējiena rezultātus un saņemt savu diplomu. Turklāt varēs sekot līdzi arī saviem skrējējiem – ja zināsiet maratona dalībnieka vārdu, uzvārdu un dzimšanas gadu vai skrējēja numuru, varēsiet sekot līdzi viņa virzībai kā tiešsaistē uzmundrini.lv, tā mobilajā aplikācijā. Šī iespēja noderēs arī tiem, kuri kopā ar īpašo Lattelecom tet atbalsta komandu – DJ, īpašu bungu orķestri un karsējmeitenēm – līdzjutējus sagaidīs tet enerģijas alejā – vienā no trases skaistākajiem posmiem pašā Rīgas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties FIA rallijkrosa čempionāta Latvijas posmam 16. un 17. septembrī, Lattelecom Rīgas Motormuzejā uzstādījis virtuālās realitātes (VR) stendu.

Tajā turpmāk ikviens apmeklētājs varēs virtuāli izmēģināt braucienu pa Biķernieku trasi kopā ar Reini Nitišu. Rallijkrosa čempionāta laikā Lattelecom piedāvās arī sacīkšu tiešraidi un reportāžas no pasākuma norises vietas.

«Jau otro gadu sniedzam iespēju motorsporta faniem tiešraidēs Lattelecom televīzijā sekot līdzi visiem FIA Pasaules Rallijkrosa čempionāta posmiem un īpaši izjust sacensību atmosfēru, kas valda Biķernieku trasē un tribīnēs. Tam papildus Motormuzejā esam uzstādījuši virtuālās realitātes stendu, kur turpmāk ikviens apmeklētājs varēs izmēģināt 360 grādu virtuālo braucienu pa Biķernieku trasi kopā ar uzņēmuma atbalstīto rallijkrosa braucēju Reini Nitišu,» stāsta Lattelecom valdes loceklis Uldis Tatarčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tet grupas apgrozījums 2019. gada deviņos mēnešos bijis 162,8 miljoni eiro, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tas audzis par 7%, liecina grupas neauditētie finanšu rezultāti, informē uzņēmumā.

Shortcut platformas ieņēmumi auguši par 122%, strauju izaugsmi piedzīvo jaunie biznesi – elektroenerģija (142%) un mākoņpakalpojumi (123%).

«Uzņēmuma vērienīgā jaunā biznesa stratēģija, ko ieviesām līdz ar zīmola maiņu, sevi attaisno. Pieaugums vērojams arī jaunajos biznesos – par 12% audzis datu centru bizness, par 11% – drošības risinājumi. Šobrīd Tet elektrību izvēlas teju 90 tūkstoši klientu, un aizņemam jau 11% no elektrības tirgus. Elektroenerģijas apgrozījums Tet pieaudzis par 142%,» uzsver Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Šajā ceturksnī tika pabeigti darbi pie jauna IT drošības pakalpojuma - darbu sāka Tet Drošības vadības centrs (Security operations center), kas pārraudzīs klientu IT infrastruktūru nepārtraukti 24 stundas diennaktī, kā arī palīdzēs identificēt un reaģēt uz kiberdrošības apdraudējumiem. Šobrīd notiek arī aktīvs darbs pie jaunās Tet mākoņpakalpojumu platformas TetCloud, kuru prezentēs 2020. gada sākumā. Salīdzinot ar iepriekšējo platformu, tai būs pieejami daudz jaudīgāki IT resursi un plašāks pakalpojumu klāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lattelecom grupas peļņa sasniedz 25,6 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas peļņa šī gada pirmajos deviņos mēnešos pieaugusi par 8%, kopumā sasniedzot jau 25,6 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Grupas ieņēmumi sasnieguši 141 miljonu eiro, liecina koncerna neauditētie finanšu rezultāti.

Šogad ieņēmumi palielinājušies televīzijas pakalpojumiem, būtiski - par 66% filmu, seriālu un tiešraižu lietotnei Shortcut. Labi rādītāji sasniegti datu centru biznesā (pieaugums par 23%), kā arī strauji pieaug reklāmas ieņēmumi, ko izdevies dubultot, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn.

«Datu monetizācija, drošības risinājumi, mākslīgais intelekts – katru ceturksni strādājam pie idejām, lai radītu arvien jaunus pievienotās vērtības pakalpojumus,» saka Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Būtisku attīstību šogad uzrāda tehnikas tirdzniecība, ko veicina plašāks preču klāsts, lattelecomveikals.lv attīstība un dalītā maksājuma iespējas. Salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, tehnikas tirdzniecības ieņēmumi pieauga par 67%. Par 17% pieauga programmatūras izstrādes ieņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Tet apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 162,8 miljoni eiro, kas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Shortcut platformas ieņēmumi 2019. gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu auguši 2,2 reizes, tāpat strauja izaugsme bijusi ieņēmumiem no elektroenerģijas tirdzniecības – 2,4 reizes, kā arī no mākoņpakalpojumiem – 2,2 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom klientu apkalpošanas robotmeitene Anete cītīgi mācās, lai nepagurusi varētu atbildēt uz klientu jautājumiem gluži kā pieredzējis darbinieks

Uzdodot jautājumu uzņēmumam klientu servisa sarakstes programmā vai sociālajos tīklos, sagaidām, ka uz to atbildēs cilvēks, kompānijas darbinieks. Taču tā nebūs vienmēr, un jau tagad saziņai ar klientiem aizvien vairāk tiek izmantoti mācīties spējīgi roboti. Arī pasaulē pirmais latviešu valodā runājošais klientu atbalsta robots Anete, kas tapis, tehnoloģiju uzņēmumam Lattelecom sadarbojoties ar Tildi, katru dienu apgūst jaunas zināšanas un drīzā nākotnē spēs atbildēt uz klientu jautājumiem ne sliktāk par cilvēku.

Oktobra vidū darbu Lattelecom Facebook vietnē uzsākusī Anete pārstāv tā dēvēto kontrolētās mašīnmācīšanās tehnoloģiju, kas papildina informācijas bagāžu pēc katras sarunas ar klientu. Tāpat kā maza bērna pirmie soļi, arī Anetes agrīnās atbildes var šķist nepārliecinošas, gramatiski neprecīzas. Taču mašīnmācīšanās tehnoloģijas lielākā priekšrocība ir spēja nemitīgi uzkrāt zināšanas. Tā rezultātā robots ar cilvēka palīdzību, kas palīdz viņam mācīties, kļūst aizvien gudrāks un labāk saprot, ko cilvēki no viņa vēlas. Lattelecom mērķis ir panākt, lai, tērzetavā uzdodot jautājumu, klients pat nenojaustu, ka viņam neatbild dzīvs cilvēks. Tehnoloģiju attīstības temps un tendences dod pamatu domāt, ka tas patiešām būs iespējams jau drīzā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdienas, 22. novembra vakarā, notikusi apbalvošanas ceremonija pasaulē nozīmīgākajā dokumentālo filmu festivālā IDFA Amsterdamā, un režisores Ievas Ozoliņas dokumentālā filma «Dotais lielums: mana māte», kas tapusi studijā «FA Filma» un atbalstīta Nacionālā Kino centra konkursos, saņēmusi žūrijas balvu.

Filmas producente Madara Melberga uzsver, ka IDFA Amsterdamā var uzskatīt par «olimpiskajām spēlēm» dokumentālajā kino, šogad festivāls notika 30. reizi un tam bija pieteiktas 3887 filmas, starptautiskajās konkursa skatēs kopā atlasītas 45 no tām. Sadaļā First Appearance, kas pievērš uzmanību daudzsološu režisoru pirmajām un otrajām filmām, Ievas Ozoliņas režisētā filma «Dotais lielums: mana māte» konkurēja ar 15 citu pasaules režisoru darbiem. Latvijas vēsturē šis ir otrais gadījums pēc Ivara Selecka leģendārās «Šķērsielas» (1989), kad latviešu režisora filma gūst šāda mēroga panākumus; žūrijas balva, ko saņēma Ievas Ozoliņas filma, nosaukta izcila kanādiešu dokumentālista, plaša profila radošās personības un dokumentālā kino misionāra Petera Vintonika (1953-2013) vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā tradicionālā formātā svētki šobrīd nav iespējami, "Tet" grupas uzņēmumu darbinieki aizvadījuši jau otro virtuālo korporatīvo ballīti.

"Tā kā tradicionālā formā atzīmēt svētkus šobrīd nav iespējams, bija nepieciešams meklēt alternatīvas. Pieredze organizēt attālinātus darbinieku pasākumus, piemēram, darbinieku forumu, kur darbinieki visā Latvijā var pieslēgties Rīgā notiekošajam, jau bija, tādēļ tehniskajam risinājumam atlika radīt radošo ideju," biznesa portālam db.lv saka Ingrīda Rone, tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" Cilvēku un vides dienesta direktore.

Katru no pasākumiem apmeklēja gandrīz puse "Tet" grupas uzņēmumu darbinieku, kas ir augsts iesaistes rādītājs. Viņa uzsver, ka tos nevar salīdzināt ar citiem darbinieku neformālajiem pasākumiem, kas līdz šim ierasti ir norisinājušies klātienē un nereti kopā ar otrajām pusēm vai, piemēram, sporta spēlēs kopā ar ģimenēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ziemassvētku dāvanas iesaka robots

Jānis Vēvers, 22.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāvanu meklējumos apmulsušajiem Lattelecom e-veikalā palīdz virtuālā konsultante Anete

Pirmssvētku nedēļās ikviens var gūt ieskatu, kā drīzā nākotnē Ziemassvētku iepirkšanos atvieglos viedi digitālie palīgi. Tehnoloģiju uzņēmuma Lattelecom e-veikalā decembrī rosās virtuālā konsultante Anete, iesakot klientiem piemērotākās dāvanas, stāstot par piegādes iespējām un atbildot uz citiem jautājumiem par pirkšanu un norēķināšanos.

Anete piedāvā gatavus scenārijus, lai iepirkšanās un citu jautājumu atrisināšana būtu maksimāli vienkārša, piemēram, izvēlēties dāvanu konkrētam saņēmējam – bērniem, vecākiem vai otrai pusītei. Lai sāktu sarunu, jādodas uz e-veikalu un čatā jāuzrunā Anete, izvēloties kritēriju, pēc kura atlasīt dāvanu, piemēram, kam vēlas to pasniegt. Balstoties uz izvēlēto scenāriju, Anete uzdos papildu jautājumus un piedāvās iespējamos dāvanas variantus. Palīdzību var saņemt arī citos jautājumos, piemēram, uzzināt, kur atrodas tuvākais veikals, par piegādes termiņiem un citiem nosacījumiem svētku laikā. Nepagurusi, apkalpojot vienu klientu pēc otra, Anete ievērojami atvieglo uzņēmumā strādājošo konsultantu darbu saspringtajā pirmssvētku laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada deviņos mēnešos Tet grupas apgrozījums bijis 162,8 miljoni eiro, saglabājot pagājušā gada līmeni attiecīgajā periodā, un valsts budžetā nodokļos iemaksāti 40,3 miljoni eiro, liecina grupas neauditētie finanšu rezultāti.

“Neskatoties uz šogad piedzīvoto ekonomisko spriedzi, Tet grupas uzņēmumiem ir izdevies saglabāt labus rezultātus. Sagaidāms, ka noslēdzošie mēneši būs tikpat izaicinoši kā līdzšinējais gads, tādēļ Tet fokusā arī turpmāk būs kritiski nozīmīgās interneta un televīzijas infrastruktūras nodrošināšana sabiedrībai un uzņēmējiem,” saka Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Savu vietu izklaides nozarē ar vietējo oriģinālsaturu un jaunākajām pasaules filmām un seriāliem nostiprina Shortcut, apgrozījumam augot par 35%.

Lielākais apgrozījuma pieaugums vērojams datortehnikas apkalpošanas un datu pakalpojumos, kā arī tehnikas mazumtirdzniecībā. Par 35% pieaudzis eksporta apgrozījums, lielā mērā pateicoties optisko tīklu izbūvei Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tet grupas apgrozījums 2021. gada pirmajā ceturksnī sasniedzis 53,3 miljonus eiro, liecina konsolidētie neauditētie dati.

Salīdzinot ar 2020. gada pirmo ceturksni, par piektdaļu palielinājies eksportēto pakalpojumu (datu centru pakalpojumi, optikas būvniecība Vācijā) apgrozījums, sasniedzot 9,9 miljonus eiro.

Šī gada pirmajā ceturksnī valstij nodokļos Tet grupas uzņēmumi iemaksājuši 13,4 miljonus eiro, kā arī uzņēmuma īpašniekiem – Latvijas Republikai un Telia Company – izmaksātas 2020. gada dividendes 30,1 miljona eiro apmērā, tostarp 15,3 miljoniem eiro nonākot valsts budžetā.

“2021. gadu Tet grupas uzņēmumi ir uzsākuši īpaši aktīvi – gan piedāvājot pavisam jaunu un unikālu televīzijas risinājumu Tet+, kas ļauj katram pašam izvēlēties un salikt savu TV kanālu paku, gan uzsākot darbu pie jaunu nākotnes pakalpojumu izveides. Esam sākuši darbu pie nākotnes mājas interneta ar ātrumu līdz pat 10 gigabitiem sekundē (Gbit/s) izveides, kā arī testējam jaunākās paaudzes Wi-Fi 6 maršrutētājus,” saka Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tehnoloģiju eksperti Rīgā pārrunās digitālās revolūcijas perspektīvas

Jānis Vēvers, 25.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau svētdien Rīgā sāksies tehnoloģijām, dzīvesstilam un jaunajiem jeb startup uzņēmumiem veltīts festivāls Digital Freedom Festival, kura centrālā tēma ir digitālā revolūcija, tās ietekme uz biznesu, politiku un dzīvesstilu

Tiem, kuri netiek uz festivālu, pasākuma konferences daļu 28. un 29. novembrī būs iespēja vērot tiešraidē Lattelecom televīzijas kanālā 360TV Ideja, kā arī Shortcut aplikācijā.

Paredzēts, ka festivāla trijās dienās Rīgā pulcēs vairāk nekā 1000 ar tehnoloģijām saistītu uzņēmēju, ekspertu, politikas veidotāju un investoru no visas pasaules. Viņi meklēs atbildes, kā politikas veidotāji, uzņēmēji un sabiedrība var labāk sadarboties, lai izmantotu tehnoloģiju radītās priekšrocības. Kopā ar starptautisku padomdevēju komandu ir definētas četras galvenās festivāla tēmas – e-pārvaldība un valstu nākotne, dalīšanās ekonomikas iespējas un riski, viedo pilsētu attīstība, kiberdrošība, kā arī citas tēmas, kas saistītas ar digitālo brīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Lattelecom izklaides produktus apvieno jaunā zīmolā Helio

Zane Atlāce - Bistere, 25.04.2018

Lattelecom izklaides un komunikāciju pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Stroda un uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmums Lattelecom atklāj jaunu zīmolu Helio, kas turpmāk apvienos uzņēmuma plašo izklaides piedāvājumu: televīzijas platformas, seriālu, filmu un tiešraižu lietotni, veidotos TV kanālus un pašu veidoto saturu, eSporta līgu, kā arī turpmākos izklaides pakalpojumus, informē uzņēmumā.

Kā pirmo jaunā zīmola vēstnesi Lattelecom pieteicis arī modernāko, plašākā satura un ērtākās lietojamības Helio interaktīvo televīziju, ko pirmie klienti sāks testēt jau maija izskaņā. «Helio izklaides virziena attīstība ir nākamais solis mūsu biznesa stratēģijas maiņā. Ar Helio zīmolu atklājam veselu izklaides ekosistēmu ar solījumu, ka mūsu pakalpojumā ikviens atradīs sev interesantu saturu un ērtāko lietojamību,» stāsta Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.Viņš paskaidro, ka Helio zīmola nosaukumā iekodēta «aizraušanās, pacelšanās pāri ikdienai, spēks, kas iedrošina pārvarēt ikdienas garlaicīgās robežas ».

Helio nosaukums radīts, lai būtu saprotams un uztverams gan Latvijā, gan starptautiski, domājot par turpmākajām attīstības iespējām arī ārpus Latvijas – piemēram, šogad izveidotā Baltijas eSporta līga startē arī Lietuvā un Igaunijā. Šobrīd Helio ietilpst plašs televīzijas pakalpojumu klāsts – Interaktīvā TV, ko jau pavisam drīz nomainīs Helio iTV, Virszemes TV, Shortcut; reklāmas pakalpojumi, abi Lattelecom veidotie kanāli 360TV un STV Pirmā!, Baltijas eSporta līga. Attīstot un klientiem piedāvājot jaunus izklaides produktus, tie turpmāk papildinās Helio izklaides piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Lattelecom» Rīgas maratona norisei nākamajiem gadiem plānots lūgts valsts atbalstu, preses konferencē pastāstīja maratona vadītājs Aigars Nords.

Valsts atbalsts aptuveni 150 000 līdz 180 000 eiro apmērā būtu nepieciešams, lai uzlabotu maratona kvalitāti, vienlaikus mēģinot iegūt augstāku kvalifikācijas zīmi, skaidroja Nords. Patlaban pasākumam ir piešķirta prestižā Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) «Bronzas» kvalifikācijas zīme. Jau šogad maratona organizatori cer sasniegt vismaz «Sudraba» kvalitātes zīmi, savukārt nākotnē pretendēt uz «Zelta» kvalitātes zīmi.

Viņš pastāstīja, ka «Lattelecom» Rīgas maratons līdz šim bijis vienīgais Ziemeļeiropā ar «Bronzas» līmeni. Lai iegūtu augstāku kvalitātes zīmi, jāizpilda vairāki kritēriji. Viens no tiem ir augstāka līmeņa atlētu piedalīšanās maratonā - šogad tie būs virkne prestižu maratonu medaļnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Lattelecom Rīgas maratona laikā Latvijas čempionātā dalībniekiem balvās tiks sadalīti 19 000 eiro, preses konferencē pastāstīja NECom valdes priekšsēdētājs un organizatoru komandas vadītājs Aigars Nords.

Pirmais Latvijas čempionāts maratonā norisinājās 1927.gada augustā Rīgā, un 2017.gadā Lattelecom Rīga maratons iezīmēs 90.gadadienu kopš pirmā medaļu komplekta sadalījuma. Šogad par Latvijas čempiona titulu un līdz šim lielāko balvu fondu čempionāta pastāvēšanas vēsturē Latvijas spēcīgākie maratonisti cīnīsies Rīgas ielās. Kopumā skrējējiem tiks sadalīti 19 000 eiro.

Maratona laikā notiks arī Latvijas Skolu kauss, kurā 2500 bērniem 14.maijā būs iespēja piedalīties Rīgas maratona sešu kilometru distancē vai Rimi bērnu dienas Ģimeņu skrējienā 13.maijā par pazeminātu dalības maksu - 1,50 eiro, izcīnot Latvijas skolu kausu un atsaucīgākajiem skolotājiem saņemot naudas prēmijas.

Komentāri

Pievienot komentāru