Latvijas uzņēmumi lielākoties kiberdrošībai pievērš uzmanību tikai tad, kad jau noticis kas nelāgs, taču par preventīviem pasākumiem domā reti, Dienas Biznesa konferencē Biznesa datu drošība atzina eksperti.
Uzņēmumiem vidēji mūsdienās ir apmēram 80 digitālas pasaules produkti no kādiem 30-40 ražotājiem, kuru uzdevums ir primāri pildīt savus uzdevumus, nevis rūpēties par integritātes kvalitāti ar citiem tehnoloģiskiem risinājumiem, kuri katru reizi ir savādāki. Šie produkti savā starpā mijiedarbojas, stāstīja uzņēmuma DDS līdzīpašnieks un Data Security Solutions vadītājs Andris Soroka.
PwC Konsultāciju nodaļas projektu vadītājs Ģirts Kronbergs uzsvēra, ka ne vienmēr jauni rīki ir risinājums, jo tie neuzlabos drošību, ja tos nepareizi ieviesīs. Līdz ar to kopā jāstrādā cilvēkiem, procesiem un tehnoloģijām, tikai tad tiks sasniegts labs rezultāts.
«Pētot uzņēmumus, var redzēt, ka uzkāpjam uz vieniem un tiem pašiem grābekļiem, un kompānijas nezina, kas notiek ar viņu it infrastruktūru,» atzina Ģ. Kronbergs.
Savukārt Valsts ieņēmuma dienesta informātikas pārvaldes direktore Vita Narnicka atzina, ka ir reālas lietas, ar kurām uzņēmimo var cīnīties ar saprātīgiem resursiem un vēl ir jāveicina darbinieku lojalitāte.
Galerijā augstāk iespējams ielūkoties konferences 1.daļas norisē!