Jaunākais izdevums

Vairāku pētījumu dati liecina, ka pēc vairāku gadu straujas izaugsmes globālais mobilo telefonu melodiju tirgus ir izsmēlis savu potenciālu, ziņo New York Times.

Vairākās pasaules vietās pieprasījums pēc mobilo telefonu melodijām ir samazinājies, kas nozīmē, ka šajās vietās samazinājies arī pakalpojuma piedāvātāju apgrozījums. Vērojot šo tendenci šī tirgus lielie spēlētāji (Jamba Vācijā, Musiwave Francijā) pārorientē savu biznesu, piedāvājot patērētājiem citus pakalpojumus, kas personalizē viņu mobilos telefonus.

2005. gadā analītiķi paredzēja, ka līdz 2010. gadam mobilo telefonu melodiju tirgus apgrozījums sasniegs 11 miljardus USD. Taču tirgus negaidīti mainījās.

Pirmkārt jau pieprasījums pēc melodijām mazinājās, jo lielākajai daļai jauno mobilo telefonu ir iespēja ierakstīt toņus vai mūziku bez maksas no datora.

Tāpat lielās ierakstu kompānijas mobilo telefonu lietotājiem sāka piedāvāt reālu dziesmu fragmentus, kurus iespējams izmantot par zvana melodijām. Turklāt šo dziesmu fragmentu cena bija tāda pati kā zvana melodijām, kuras piedāvā tieši uz šo tirgus segmentu koncentrētās kompānijas.

Par mobilo telefonu melodiju tirgus atdzišanu liecina arī fakts, ka Francijas kompāniju Musiwave 2005. gadā par 121 miljoniem USD iegādājās kompānija Openwave Systems. 2007. gada decembrī Musiwave par 50 miljoniem USD pārpirka kompānija Microsoft.

Lielākajā daļā valstu (Lielbritānijā, Itālijā, Spānijā u.c.) vēl joprojām novērojams pieaugums šajā tirgus sektorā, taču tas ir mazāks nekā iepriekš un turpina samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 19. līdz 30. novembrim Latvijas Zaļais punkts un tā sadarbības partneri SIA Pērkons un Dēli un SIA TOPO CENTRS aicina Latvijas iedzīvotājus nodot nolietotus mobilos telefonus otrreizējai pārstrādei. Akcijas mērķis ir izveidot efektīvu sistēmu nolietoto mobilo telefonu savākšanai no iedzīvotājiem.

Akcijas ietvaros 23 Latvijas pilsētās 45 mobilo telefonu tirdzniecības vietās būs izvietoti īpaši spainīši nolietoto mobilo telefonu un to aksesuāru savākšanai. Nododot pārstrādei neizjauktu mobilo telefonu un aizpildot speciālu anketu, iedzīvotāji piedalīsies izlozē. Akcijas beigās katrā no tirdzniecības vietām izlozēs dāvanu karti 50 Ls vērtībā, ar kuru sešu mēnešu laikā varēs iepirkties attiecīgajā veikalā.

Latvijas Mobilo telefonu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA Pērkons un Dēli valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Ločmelis: „Ja netiks risināti jautājumi par nolietoto mobilo tālruņu nodošanas iespējām, mēs, mobilo tālruņu tirgotāji, zināmā mērā būsim līdzvainīgi dabas un apkārtējās vides vēl lielākā piesārņošanā. Un kur visērtāk būtu iedzīvotājiem savus nolietotos tālruņus nodot? Laikam jau to tirdzniecības vietās! Tāpēc aizvien vairāk mobilo tālruņu tirgotāju pievienojas kustībai, ko īsumā varētu raksturot - dzīvosim zaļi! Ja Tev ir nolietots mobilais tālrunis – sāc arī dzīvot zaļi un nodod to!”

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Electronics kļuvis par lielāko mobilo telefonu tirgotāju ASV pēc tirgus daļas, apsteidzot iepriekšējo tirgus līderi Motorola. Tā norāda ASV neatkarīgā konsultāciju kompānija Strategy Analytics.

Samsung tirgus daļa ASV palielinājās līdz 22.4%. Motorola tirgus daļa ASV ir 21.1%, savukārt trešais lielākais mobilo telefonu tirgotājs ASV ir LG Electronics ar 20.5% tirgus daļu.

Tāpat pirmajā sešiniekā ir Research in Motion, kas ražo Blackberry mobilos telefonus un Apple, kas ražo iPhone.

Taču neskatoties uz to, Somijas kompānija Nokia, kuras tirgus daļa ASV ir 8.4%, globāli ir pārdevusi visvairāk mobilo telefonu. Nokia savu biznesu vairāk koncentrē uz attīstības valstu tirgiem.

Neskatoties uz globālo krīzi ASV mobilo telefonu tirgus šī gada trešajā ceturksnī audzis par 6.2%, savukārt globālais tirgus trešajā ceturksnī audzis par 5.4%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad globālais mobilo telefonu tirgus saruks par vismaz 10%. Tā norādījis pasaulē ceturtais lielākais mobilo telefonu ražotājs Sony Ericsson, raksta aģentūra Reuters.

"Mēs uzskatām, ka tirgus šogad saruks par vismaz 10%," sacījusi Sony Ericsson pārstāve Merana Vriglija (Merran Wrigley).

2008. gada ceturtajā ceturksnī Sony Ericsson prezidents Diks Komijama (Dick Komiyama) prognozēja, ka šogad mobilo telefonu tirgus saruks par vismaz 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilo telefonu tirgus izaugsme gaidāmā šī gada nogalē

, 30.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais mobilo telefonu tirgus varētu atgūties šī gada ceturtajā ceturksnī, jo Ziemassvētku iepirkšanās sezonā gaidāms ievērojam mobilo telefonu pārdošanas apjomu pieaugums. Tādējādi varētu tikt pārtraukta pēdējo četru ceturkšņu laikā piedzīvotā šī tirgus lejupslīde, vēsta Reuters.

Šī gada trešajā ceturksnī visā pasaulē uz tirdzniecības vietām mobilo telefonu ražotāji piegādājuši 287.1 miljonu mobilo telefonu, kas ir par 6.0% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, taču par 5.6% vairāk nekā šī gada trešajā ceturksnī.

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, šogad trešajā ceturksnī tirgus daļa ievērojami ir samazinājusies mobilo telefonu ražotājam Sony Ericsson (no 8.4% līdz 4.9%) un Motorola (no 8.3% līdz 4.7%).

Tirgus daļu palielināt izdevies Samsung (no 17% līdz 21%), LG Electronics (no 7.5% līdz 11%).

Pasaulē lielākais mobilo telefonu ražotājs Nokia pēdējā gada laikā tirgus daļu samazinājis no 38.6% pērn trešajā ceturksnī līdz 37.8% šogad attiecīgajā laika periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo telefonu tirgus pērn kopumā ir samazinājies par 5-15%, un sagaidāms, ka arī šogad tirdzniecības kritums turpināsies, šodien raksta laikraksts Dienas bizness.

Turklāt būtiskas izmaiņas ir notikušas tieši atsevišķu kategoriju mobilo telefonu tirdzniecībā. Piemēram, telefoni, kas tiek pārdoti t.s. brīvajā tirdzniecībā bez jebkādām saistībām ar operatoru, kritums pērn lēšams līdz pat 20 - 25 %, tai pat laikā t.s. subsidēto telefonu pārdošana ir samazinājusies tikai par 5 - 10 %. Tiesa, iespējams, ka atsevišķiem operatoriem subsidēto tālruņu tirdzniecība ir pieaugusi. "Tieši subsidētie telefoni ir kļuvuši par galveno preču kategoriju starp mobilajiem telefoniem un veido vismaz 70% no visu pārdoto telefonu skaita," norādīja U. Priedītis. Latvijas Mobilā telefona dīlerim DT Mobile, piekrīt arī operators Tele2. "Telekomunikāciju tirgus Latvijā attīstās un savstarpējā cīņa starp operatoriem palīdz klientiem izvēlēties labāko piedāvājumu – tas attiecas gan uz tarifu, gan arī izdevīgu mobilo telefonu iegādes piedāvājumu. Pēdējos gados un arī šobrīd skaidri vērojama tendence, ka cilvēki vairāk izvēlas subsidētos telefonus un šis pārsvars sasniedz gandrīz 80%," Db paskaidroja Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.

Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia" un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.

"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.

"Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām tirgū," viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus izpētes firmas Gartner dati liecina, ka 2007. gada laikā pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 1,15 miljardi mobilo telefonu, kas ir par 16% vairāk nekā pirms gada, kad pasaulē tika pārdoti 990,9 miljoni mobilo telefonu, liecina informācija mājaslapā C-Net.

Lielā mērā mobilo telefonu tirdzniecības apjomus pērn ietekmēja attīstības valstu lielais pieprasījums. Gartner speciāliste mobilo ierīču tirgū Karolina Milanesi norāda, ka lielu daļu no mobilo telefonu tirgus pieauguma nodrošināja attīstības valstis, kur ievērojams daudzums cilvēku iegādājās savus pirmos telefonus.

Attīstītajās valstīs cilvēki savukārt maina savus esošos mobilos telefonus pret jauniem, ar dažādām ekstrām aprīkotiem mobilajiem telefoniem.

Tirgus līderis joprojām ir Nokia, kura 2007. gada ceturtajā ceturksnī sasniedza 40% no pasaules mobilo telefonu tirgus. Pērn Nokia pārdeva apmēram 435 miljonus mobilo telefonu. Tirgus daļu 2007. gadā palielināja arī kompānijas LG, Samsung un Sony Ericsson. Motorola tirgus daļa 2007. gada laikā ir noslīdējusi līdz 12%. 2007. gada ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2006. gadā, Motorola pārdošanas apjomi samazinājās par 38%

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmēji bez mobilā tīkla infrastruktūras nevarēs pretendēt uz mobilā telefona tīkla numerāciju

Žanete Hāka, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padome, nostiprinot Numerācijas plānā noteiktās prasības, veica grozījumus noteikumos par numerācijas lietošanas tiesībām.

Grozījumi precizē numerācijas lietošanas tiesību uz publiskā mobilā telefonu tīkla numuriem piešķiršanas kārtību. Jaunā kārtība paredz, ka elektronisko sakaru komersanti, kuriem nav mobilā tīkla infrastruktūras, nevarēs iegūt mobilo tīklu numerāciju, informē SPRK.

Grozījumi MK noteikumos nosaka, ka publiskā mobilā telefona tīkla numurs turpmāk būs tāds numurs, ko lieto publiskajā mobilajā telefonu tīklā. Lai tehniski būtu iespējams sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus mobilajā tīklā, elektronisko sakaru komersantiem ir nepieciešami galalietotāji un mobilā tīkla infrastruktūra. Līdz ar to komersants, kas neizpilda abus šos nosacījumus, nevar reāli galalietotājam sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un numerācijas lietošanas tiesības netiek izmantotas Nacionālajā numerācijas plānā paredzētajam mērķim. Turklāt tās nevar izmantot arī citi komersanti, tādējādi galalietotāji nesaņem elektronisko sakaru pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liela daļa pirkumu aizvien notiek skaidrā naudā

Anda Asere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti cilvēki atsakās no pirkuma, ja par to nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti, taču joprojām liela daļa darījumu notiek skaidrā naudā

66% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka elektronisko norēķinu trūkums tiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma, liecina Swedbank veiktais pētījums. Savukārt vairāk nekā 70% analizēto uzņēmumu pēc karšu norēķinu ieviešanas uzlabojušies peļņas rādītāji un pieaudzis apgrozījums.

Maksājumi pieaug

2015. gadā Latvijā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits, liecina Bigbank un Banku augstskolas pētījums. Tas saskan ar kopējo tendenci pasaulē, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Pētījums parāda, ka patērētāji, izvēloties savas finanses pārvaldīt elektroniski, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātās maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā veido jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma. «Tagad, kad digitalizācijas procesi un tehnoloģiju ieplūšana finanšu jomā ir straujāka nekā jebkad iepriekš, mazām, specializētām finanšu institūcijām ir vienkāršāk pielāgoties mainīgajam klientu pieprasījumam. Par to liecina arī mobilo maksājumu risinājumu augstais pieprasījums,» uzsver Artis Bērziņš, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia paredz mobilo telefonu tirgus pieaugumu

, 02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā mobilo telefonu tirgus augs par 10%. Šādu prognozi izteicis pasaulē lielākais mobilo telefonu ražotājs Nokia, kura tirgus daļa šī gada trešajā ceturksnī samazinājusies no 42.3% līdz 39.3%, ziņo Bloomberg.

Nokia prognozē, ka kompānijas tirgus daļa nākamajā gadā nepieaugs, jo pastiprinās konkurence no Apple puses, kā arī tirgus daļu sākuši audzēt Ķīnas mobilo telefonu ražotāji.

Somijas mobilo telefonu ražotājs aktīvi strādā pie jaunu skārienjūtīgu mobilo telefonu ražošanas, lai konkurētu ar iPhone, kas padarījis Apple par pasaulē pelnošāko mobilo telefonu ražotāju.

Nokia akcijas cena Helsinku vērtspapīru tirgū pēc paziņošanas par tirgus daļas zaudējumu samazinājusies par 1.7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās papildu saziņas funkcijām telefons iegūst arī norēķinu ierīces vaibstus, taču pagaidām maksājuma kartes vietā «pīkstināt» viedtālruni vēl nav norma.

«Gandrīz visām bankām ir bezkontakta kartes, vairākas bankas ir izveidojušas savus maciņus, ar kuriem var norēķināties arī ar telefonu. Nākamais risinājums būtu telefonu ražotāju maciņi – Apple Pay vai Samsung Pay,» saka Zanda Brīvule-Jansone, norēķinu karšu sistēmas operatora Worldline Baltics vadītāja. Fiziskajā pasaulē, iepērkoties veikalos, Apple Pay un Samsung Pay būs viena no vairākām bezkontakta norēķinu metodēm, un šajā vidē nebūs lielas starpības, vai maksāt ar telefonu vai karti. Viņas skatījumā, visbūtiskāk situācija mainīsies virtuālajā vidē, kad ar Apple Pay vai Samsung Pay varēs norēķināties arī e-komercijā. «Tās transakcijas būs tikpat drošās kā fiziskā vidē apstiprināti maksājumi ar PIN kodu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada laikā mobilo telefonu lietotāju abonentu skaits sasniegs 4 miljardus, ar šādu paziņojumu klajā nāca Starptautiskā Telekomunikāciju savienība (STS), ziņo Vedomosti.

STS uzsver, ka tas nenozīmē, ka trīs ceturtdaļas pasaules iedzīvotāju lietos mobilos telefonus. 4 miljardi - tas ir darbojošos SIM karšu skaits, kāds tiks sasniegts šā gada laikā, jo daudziem cilvēkiem ir vairāk nekā viena SIM karte.

Vislielākais mobilo telefonu tirgus ir Ķīna, tur jau ir vairāk nekā 600 miljoni abonentu.

STS norāda, ka pēdējo gadu laikā ievērojami uzlabojies mobilo telefonu sakaru pārklājums, ja 2000. gadā tas bija tikai 12%, tad 2008. gadā tas jau ir sasniedzis 61%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban sešiem no katriem desmit pasaules iedzīvotājiem ir mobilā telefona pieslēgums. Pēdējo sešu gadu laikā kopējais skaits pieslēgumu ir palielinājies no 1 miljarda 2002. gadā līdz 4.1. miljardam 2008. gada beigās, ziņo Associated Press.

Ir vērojams, ka stabili pieaug mobilo telefonu pieslēgumu skaits attīstības valstīs, kur savu attīstību koncentrē arī lielie mobilo telefonu ražotāji, piemēram, Nokia. 2002. gadā attīstības valstīs bija mazāk nekā puse no kopējā mobilo sakaru izmantotāju skaita. 2008. gada beigās teju divas trešdaļas mobilo sakaru izmantotāju atrodas tieši attīstības valstīs, liecina ANO ziņojums.

Interneta lietotāju skaits pasaulē pēdējo sešu gadu laikā ir vairāk nekā dubultojies. Tiek lēsts, ka pērn internetu izmantoja aptuveni 23% pasaules iedzīvotāju. 2002. gadā tie bija 11%. Nabadzīgās valstis gan šajā sfērā stipri atpaliek. Āfrikā 2007. gadā internetu lietoja tikai katrs divdesmitais kontinenta iedzīvotājs, liecina jaunākie pieejamie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Operatori skaidro, kāpēc par mazcenas telefonu jāmaksā katru mēnesi

Sanita Igaune, 16.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo operatoru piedāvātie mazcenas mobilie telefoni maksā dārgāk nekā pērkot to pašu telefonu interneta veikalos. Taču Db.lv aptaujas dalībnieku uzskata, ja viņš apņemas divus gadus būt konkrētā operatora klients, tad telefonam būtu jābūt lētākam pie operatora.

«Salīdzinot izmaksas, par to pašu naudu gala rezultātā, ko samaksā par 24 mēnešiem, ir iespējams nopirkt vai līzingā paņemt tieši tādu pašu tālruni un kopējās izmaksas būs autentiskas. Tikai gadījumā, ja šo tālruni ņem no operatora - esi piesaistīts tā tīklam šo nomaksas periodu. Kur izdevīgums? Manuprāt, ja mobilo sakaru operators piedāvā šādu iespēju, tad gala summa ir jābūt ievērojami mazākai nekā pērkot līzinga kompānijā šo pašu tālruni, jo operators ir ieguvis klientu uz vismaz šo minimāli nosacīto laiku,» Db aptaujas dalībnieks pauda savu viedokli.

Jau vēstīts, ka Db.lv aicināja lietotājus dalīties ar savu pieredzi par mobilo sakaru pakalpojumiem. Db lūdza sniegt operatoriem savu skaidrojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cisco paredz, ka līdz 2018. gadam mobilo datu plūsma augs 11 reizes

Gunta Kursiša, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2018. gadam mobilo ierīču lietotāju skaists pasaulē sasniegs piecus miljardus, savukārt mobilo ierīču un to savienojumu skaits būs lielāks nekā desmit miljardi, paredz Cisco.

Mobilo datu pārraides apjomi visā pasaulē nākamo četru gadu laikā pieaugs gandrīz vienpadsmit reizes, līdz 2018. gadam palielinot ikgadējo datu apmaiņas apjomu līdz 190 eksabaitiem, rāda Cisco vizuālo tīkla tehnoloģiju indeksa (VNI) prognozes par globālās mobilo datu plūsmas izmaiņām laika posmā no 2013. līdz 2018. gadam.

Salīdzinājumam - Cisco norāda, ka 190 eksabaitus veido, piemēram, 42 triljoni fotogrāfiju, kas būtu piecpadsmit fotogrāfijas uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā. Tāpat šo skaitli var salīdzināt ar četriem triljoniem Youtube video klipu - vairāk par vienu video klipu uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropā plānots ieviest vienotus mobilo telefonu lādētājus

, 29.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ir atbalstījusi nozares apņemšanos nodrošināt vienotu lādētāju ieviešanu mobilajiem tālruņiem, lai novērstu šā brīža problēmas, kas saistītas ar telefonu lādētāju nesavietojamību.

Galvenie mobilo telefonu ražotāji jau ir vienojušies saskaņot ES lietotos lādētājus. Nozares uzņēmumi EK iesniegtajā Saprašanās memorandā apņemas nodrošināt lādētāju savietojamību, izmantojot USB (mikro) savienojumu.

Turklāt mērķa sasniegšanu atvieglos arī jaunie ES standarti, lai garantētu drošu lādētāja izmantošanu. Sagaidāms, ka pirmā jauno savstarpēji savietojamo mobilo telefonu paaudze ES tirgū nonāks 2010.gadā.

EK atzīmē, ka mūsdienu ES ir milzīgs klāsts dažādu mobilo telefonu lādētāju. Daudzi no tiem atbilst vienam konkrētam mobilā telefona veidam. Gandrīz katrā mājsaimniecībā ir sakrājusies tādu lādētāju kolekcija, kas laika gaitā kļuvuši lieki. Pašlaik neizmantotie lādētāji gadā rada vairākus tūkstošus tonnu atkritumu. Tāpēc šis pasākums būs pozitīvs ne tikai pašiem mobilo telefonu lietotājiem, bet labvēlīgi ietekmēs vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maldina patērētājus, piedāvājot mobilo tālruņu melodijas tīmeklī

, 17.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārbaudot tīmekļa vietnes Latvijā, kuras piedāvā tādus mobilo tālruņu paaugstinātas maksas pakalpojumus kā zvanu melodijas un ekrāna saudzētājus, konstatē patērētāju tiesību pārkāpumus.

ES Patērētāju tiesību aizsardzības izmeklēšanā, kas aptvēra vairāk nekā 500 tīmekļa vietnes 27 dalībvalstīs, Norvēģijā un Īslandē, konstatēts, ka 80% pārbaudīto tīmekļa vietņu jāizpēta sīkāk, jo ir aizdomas par tajās esošiem ES patērētāju tiesību pārkāpumiem.

Latvijā pārbaudītas šādas vietnes: www.muvi.amigo.lv, www.inpoc.lv, www.rebus.lv, www.sms365.lv, www.alfashop.lv, www.testi.lv, www.1814.lv un www.mobile.rigarulle.lv.

Kopumā konstatētas šādas problēmas: neskaidra informācija par cenām (cenās nebija iekļauti nodokļi vai arī patērētāji nezināja, ka viņi parakstās uz abonēšanu). Daudzās tīmekļa vietnēs nav sniegta vajadzīgā kontaktinformācija par pakalpojuma sniedzēju. Problēmas rada arī maldinoša informācija, kur pamatinformācija ir uzrakstīta ļoti sīkiem burtiņiem, tīmekļa vietnē to ir grūti atrast vai arī tiek lietots vārds bezmaksas, lai, patērētāju maldinot, panāktu ilgtermiņa līguma noslēgšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilā reklāma Latvijā nedarbojas

, 12.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz faktu, ka Latvijā mobilo telefonu lietotāju skaits jau ir sasniedzis gandrīz iespējamo maksimumu, mobilais mārketings un mobilā reklāma mūsu valstī ir ļoti vāji attīstīta. Tā atzīst mediju aģentūras Media House interaktīvo projektu vadītājs Mairis Skuja.

Šobrīd Latvijā mobilo telefonu lietotāju skaits jau ir sasniedzis gandrīz iespējamo maksimumu. Arī GPRS pieslēgums, kas ir vajadzīgs, lai izmantotu mobilo internetu, pašlaik jau ir gandrīz ikdiena. Liela daļa jauno tālruņu, kas parādās Latvijas tirgū, satur attiecīgus iestatījumus, kas nepieciešami, lai pieslēgšanās GPRS notiktu saprotami, ērti un bez priekšzināšanām.

„Tiktāl aina ir cerīga. Tomēr, šobrīd, mēs visai nosacīti varam runāt par mobilā satura daudzveidību vai mobilo reklāmu, kaut vai tās vissaprotamākajā - mobilo baneru formātā,” uzskata M. Skuja.

M. Skuja atzīst, ka būtiskākais bremzējošais faktors mobilo reklāmu attīstības jomā ir Latvijas reklāmdevēju un aģentūru pieredzes trūkums. „Mobilā reklāma ir jauna disciplīna, par kuru esam pieraduši runāt nākotnes, nevis šīs dienas iespēju kontekstā. Varam teikt, ka mobilo tālruņu funkcijas pastāvīgi paplašinās, tāpat līdzi aug mobilo tīklu kapacitāte un ātrums, lietotāji kļūst pieredzes bagātāki un mobilā interneta iespējas lieto plašāk kā jebkad. Tomēr barjeras, ko rada operatoru un industrijas sadarbības trūkums nav mazinājušās,” skaidroja M. Skuja.

Komentāri

Pievienot komentāru