Vairāku pētījumu dati liecina, ka pēc vairāku gadu straujas izaugsmes globālais mobilo telefonu melodiju tirgus ir izsmēlis savu potenciālu, ziņo New York Times.
Vairākās pasaules vietās pieprasījums pēc mobilo telefonu melodijām ir samazinājies, kas nozīmē, ka šajās vietās samazinājies arī pakalpojuma piedāvātāju apgrozījums. Vērojot šo tendenci šī tirgus lielie spēlētāji (Jamba Vācijā, Musiwave Francijā) pārorientē savu biznesu, piedāvājot patērētājiem citus pakalpojumus, kas personalizē viņu mobilos telefonus.
2005. gadā analītiķi paredzēja, ka līdz 2010. gadam mobilo telefonu melodiju tirgus apgrozījums sasniegs 11 miljardus USD. Taču tirgus negaidīti mainījās.
Pirmkārt jau pieprasījums pēc melodijām mazinājās, jo lielākajai daļai jauno mobilo telefonu ir iespēja ierakstīt toņus vai mūziku bez maksas no datora.
Tāpat lielās ierakstu kompānijas mobilo telefonu lietotājiem sāka piedāvāt reālu dziesmu fragmentus, kurus iespējams izmantot par zvana melodijām. Turklāt šo dziesmu fragmentu cena bija tāda pati kā zvana melodijām, kuras piedāvā tieši uz šo tirgus segmentu koncentrētās kompānijas.
Par mobilo telefonu melodiju tirgus atdzišanu liecina arī fakts, ka Francijas kompāniju Musiwave 2005. gadā par 121 miljoniem USD iegādājās kompānija Openwave Systems. 2007. gada decembrī Musiwave par 50 miljoniem USD pārpirka kompānija Microsoft.
Lielākajā daļā valstu (Lielbritānijā, Itālijā, Spānijā u.c.) vēl joprojām novērojams pieaugums šajā tirgus sektorā, taču tas ir mazāks nekā iepriekš un turpina samazināties.