Tehnoloģiju kompānija Google nākusi klajā ar mūzikas straumēšanas servisu, kuram būs jākonkurē ar tādiem ilglaicīgiem nozares spēlētājiem kā Spotify, Xbox Music, Rdio un Pandora.

Google pakalpojums Play Music All Access lietotājiem piedāvā klausīties miljoniem dažāda stila dziesmu. Pati kompānija savu jauno pakalpojumu nodēvējusi par «radio bez robežām».

Interneta gigants savu produktu piedāvā lietot pirmās 30 dienas bez maksas, taču pēc tam tas pieejams, maksājot 9,99 ASV dolārus mēnesī. Pakalpojumu iespējams izmantot, lietojot Android ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus, vai arī interneta pārlūku. Tādējādi Google izvēlējusies atšķirīgu pieeju salīdzinot, piemēram, ar Spotify, kas mūziku ļauj klausīties arī bez maksas, balstoties uz ienākumiem no reklāmas.

Analītiķi norāda, ka tas varētu kļūt par Google lielāko trumpi, jo, piemēram, Spotify rezultātā cenšas uzturēt gan mūzikas straumēšanas servisu, gan arī tiešsaistes reklāmas pārdošanu, kas neļauj pilnvērtīgi pievērsties vienai jomai.

Pastāv arī pretēji viedokļi. Sarunā ar BBC CMU Music Network eksperts Kriss Kūke (Chris Cooke) norādīja, ka tas būs jau ceturtais lielais mūzikas pakalpojums, ar ko Google nākusi klajā pēdējo trīs gadu laikā, un līdz šim tie nav uzrunājuši cilvēkus. Tāpat viņš vērsa uzmanību uz Spotify 24 miljoniem lietotāju, no kuriem maksas versiju, kurā netiek atskaņotas reklāmas, izvēlējušies vien seši miljoni.

Db.lv jau vēstīja, ka mūzikas straumēšanas serviss Spotify aprīlī kļuva pieejams Latvijā. Pakalpojums piedāvā trīs mūzikas klausīšanās veidus - Spotify Free, kas balstās uz reklāmām, Spotify Unlimited – abonēšanas maksa 3,49 eiro mēnesī un Spotify Premium – abonēšanas maksa 6,99 eiro mēnesī.

Pagaidām nav zināms, kad Latvijā būs pieejams Google Play Music All Access.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra