Tehnoloģiju kompānija Google ļaus lietotājiem izlemt, kas notiek ar viņu tiešsaistes datiem nāves vai ilgstošas neaktivitātes gadījumā, tādējādi kļūstot par pirmo lielo interneta kompāniju, kas ķērusies klāt šādam jūtīgam jautājumam.

Šāda iespēja paredzēta Google uzturētajiem e-pasta, sociālā tīkla Google Plus un citiem pakalpojumiem. Lietotājiem tiks piedāvāta iespēja norādīt, ka to tiešsaistes dati, pēc noteikta laika posma ir izdzēšami vai arī nosūtāmi noteiktiem cilvēkiem skaidro BBC.

Google norāda, ka tās jaunais rīks - Inactive Account Manager - ļaus lietotājiem plānot «digitālo pēcnāves dzīvi» tādā veidā, kas aizsargā privātumu, kā arī atvieglot tuvinieku darbības ar savu mirušo piederīgo tiešsaistes informāciju.

Kompānija ieviesusi iespēju lietotājiem norādīt vēlamo laiku, pēc kura tiek izdzēsti viņu dati. Informācijas dzēšanu iespējams veikt pēc trīs, sešu, deviņu vai divpadsmit mēnešu ilga tiešsaistes aktivitāšu pārtraukuma. Google arī uzsver, ka pirms datu dzēšanas, lietotājam nosūtīs brīdinājuma e-pastu.

Pakalpojuma lietotāji var arī norādīt citu cilvēku kontaktus, kuriem Google nodrošinās iespēju piekļūt aizgājēja datiem un informācijai, kas izvietota kompānijas pakalpojumos.

Līdzīgus pakalpojumus piedāvā arī citas tehnoloģiju kompānijas. Piemēram, Facebook miruša lietotāja lapu sociālajā vietnē var padarīt par memoriālu – liedzot tai pieslēgties un saņemt draudzības uzaicinājumus.

Google norāda, ka, lai gan reti kuram patīk domāt par savu nāvi, svarīgi ir izplānot to, kas notiks pēc šīszemes gaitu izbeigšanās, lai palicējiem atvieglotu dzīvi. Tāpēc kompānija nolēmusi nākt klajā ar minēto iespēju.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra