Informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijai IBM Latvija pērn palielinājās zaudējumi, taču IT nozares speciālists uzskata, ka tas tikai atspoguļo lielā koncerna izmaksas vietējā tirgū. IBM Latvija 2001. gada zaudējumi bija 1.83 miljoni Ls, salīdzinot ar 1.738 miljonu Ls zaudējumu 2000. gadā. Kompānijas apgrozījums saruka par 16.9 % līdz 1.65 miljoniem Ls no 1.98 miljoniem Ls 2000. gadā. IT konsultāciju un sistēmu ieviešanas kompānijas IT Alise mārketinga direktors Jurģis Ķiršakmens teica, ka IBM Latvija darbojas kā IBM globālā koncerna t.s. izmaksu centrs (cost center). Tas nozīmē, ka vietējā uzņēmuma gramatvedībā pārsvarā redzamas izmaksas par mārketinga, t.s. priekšpārdošanas, izplatīšanas u.c. darbiem, kamēr ieņēmumus par pārdoto saņem citas IBM apakšvienības ārzemēs. «Vietējie IBM pārstāvji strādā, lai distributori saņemtu un pārdotu IBM tehniku un programmatūru. Taču, ja, piemēram, distributors GNT nopērk serverus vairumā, kompānija norēķinās ar Somijas IBM par piegādāto preci. IBM ierēķina gan šos ieņēmumus, gan Latvijas filiāles izdevumus kopējā finansu atskaitē,» J. Ķiršakmens paskaidroja.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra