Ražošana

Ievēro Latvijas stendu starptautiskā izstādē Parīzē

Sandra Dieziņa, 07.03.2005

Jaunākais izdevums

No 26. februāra līdz 6.martam Zemkopības ministrija piedalījās starptautiskā lauksaimniecības izstādē „Salon de l`Agriculture 2005” Parīzē. Šī ir viena no vērienīgākajām starptautiskajām izstādēm Francijā. Tajā ik gadu piedalās vairāk kā tūkstoš dalībnieku no visas pasaules. Pērn izstādi apmeklējuši ap 700 tūkstoši interesentu. Izstādē dominē trīs galvenās tēmas: dzīvnieki, produkti, dabiskais dzīvesveids. Zemkopības ministrijas (ZM) stendā bija pieejams plašs informatīvo materiālu klāsts par mūsu valsts lauksaimniecību, mežsaimniecību, kā arī tūrisma iespējām Latvijā. Izstādes apmeklētājiem tika piedāvāta arī informācija par Zemkopības ministriju, Pārtikas un veterināro dienestu, Lauku atbalsta dienestu un Valsts Meža dienestu. Materiāli bija sagatavoti franču un angļu valodā. Izstādes apmeklētāji atzinīgi novērtēja Latvijas piedāvātos produktus: sieru, maizi, sulas dzērienus, dzērvenes, uzsverot to atšķirību no citur ražotās produkcijas. Latvijas stendā muzicēja un skatītāju atsaucību guva folkloristi, kas mūsdienās kopj senākās tautas tradīcijas, tāpat pasākumā lielu interesi izraisīja dažādi amatnieki: monētu kalējs, adītāja, prievīšu pinēja. Latvijas stendu izstādē apmeklēja Eiropas Savienības (ES) Lauksaimniecības un lauku attīstības komisāre Marianna Fišere – Boela. Latviju un pārējās jaunās ES dalībvalstis līdzdarboties kopējā stendā aicināja Eiropas Komisija (EK), tādējādi uzsverot izstādes starptautisko nozīmi. Šogad izstāde Parīzē notiek jau četrdesmit otro reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Majoru kultūras namā izstādītas vaska figūras

Jūrmalā, Majoru kultūras namā, Jomas ielā 35, atkal atvērta Vaska figūru izstāde, ko pēc divu gadu pārtraukuma ar atjaunotu saturu piedāvā firma MTU Fantasy no Igaunijas.

Atklās izstādi Neskartie. Latvijas tekstilmāksla

Ārzemju mākslas muzejā 7.jūlijā pl.17.00 tiks atklāta Latvijas Tekstilmākslas asociācijas rīkotā izstāde Neskartie. Latvijas tekstilmāksla.

Būs apskatāmi Tiroles mākslinieku darbi

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā no 11. jūlija līdz 2. augustam būs apskatāma Austrijas mākslas izstāde Audums un akmens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VENTSPILS PILSĒTAS PLĀNOTO NOTIKUMU KALENDĀRS

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

no 17. līdz 23. septembrim

Pirmdiena, 17. septembris

" 11:00 notiks iknedēļas sanāksme par pašvaldības SIA "Ventspils slimnīca" īstenojamā projekta "Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniedzēju struktūras optimizēšana Ventspilī" B kārtas realizācijas gaitu, kas paredz uzņemšanas nodaļas rekonstrukciju (atb. O. Ķeņģis, tālr. 6 36 22658)

" No plkst. 12:30 līdz 16:00 Ventspils Digitālajā centrā (Akmeņu ielā 3) notiks apmācību kursi "Elektroniskās iepirkumu sistēmas lietošana". Piedalās Ventspils pilsētas pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību atbildīgie darbinieki (atb. K. Jacevičs, tālr. 6 36 07607)

" 14:00 domē, 2.stāva zālē notiks Iepirkumu komisijas sēde. Piedāvājumu atvēršana atklātā konkursā "Mēbeļu piegāde četru jaunu grupu atvēršanai pirmsskolas izglītības iestādēs" (pasūtītājs - Izglītības pārvalde) (atb. S. Tolkaņova, tālr. 6 36 01194)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VENTSPILS PILSĒTAS PLĀNOTO NOTIKUMU KALENDĀRS no 10. līdz 16. septembrim

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdiena, 10. septembris

" 10:00 domē notiks Ventspils pilsētas domes sēde (atb. D. Brākmane, tālr. 6 36 01111)

" 11:00 notiks iknedēļas sanāksme par pašvaldības SIA "Ventspils slimnīca" īstenojamā projekta "Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniedzēju struktūras optimizēšana Ventspilī" B kārtas realizācijas gaitu, kas paredz uzņemšanas nodaļas rekonstrukciju (atb. O. Ķeņģis, tālr. 6 36 22658)

" No plkst. 13:00 līdz 17:00 Ventspils Digitālajā centrā (Akmeņu ielā 3) norisināsies datorkursi "Informācijas sabiedrības pamatprasmes". Kursu programma ietver darbu ar datoru, teksta redaktoriem, e-pastu un internetu. Kursa maksa: LVL 20 par 12 stundām. Pieteikšanās pa tālr. 6 36 07607 vai pa e-pastu: [email protected] Lūdzam arī norādīt iespējamos kursu apmeklējuma laikus! (atb. A. Gaile, tālr. 6 36 07607)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ilgām diskusijām valdība otrdien nolēma pārtraukt Latvijas dalību starptautiskajā izstādē Expo Milano 2015 (Expo), aģentūra BNS uzzināja valdībā.

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola sēdē stāstīja, ka Ekonomikas ministrija ir organizējusi sanāksmes ar Zemkopības un Satiksmes ministrijas pārstāvjiem, kā arī nevalstiskajām organizācijām, ekspertiem un Latvijas dalības Expo rīkotājiem, atzīmējot, ka tomēr turpināt dalību izstādē nav vēlams. Pēc viņas teiktā, projekts līdz šim ir vadīts neprofesionāli - ministrijā par to sākta dienesta izmeklēšana.

Tāpat viņa minēja, ka par jau iztērētājiem līdzekļiem izstrādātie risinājumi dalībai Expo varētu tikt izmantoti citos pasākumos, piemēram, Latvijas valsts simtgadei. Vienlaikus ministre atzīmēja, ka šobrīd, lielā steigā organizējot tālāku dalību izstādē ar jaunu konceptu, tā noteikti nebūtu kvalitatīva un varētu kaitēt Latvijas reputācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalība EXPO kā investīcija ekonomikas izaugsmei pēc pandēmijas

Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors, 11.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EXPO 2020" izstāde Dubaijā no 2021. gada oktobra līdz 2022. gada martam tiek plānota kā viens no pirmajiem pasaules mēroga notikumiem pēc Covid-19 pandēmijas.

Lai gan organizatori ir pārliecināti, ka izstāde notiks ar apmeklētājiem, mēs par to nevaram būt pilnībā droši, tādēļ, gatavojoties dalībai, izskatīsim arī scenāriju par iespēju prezentēt Latviju attālināti.

Šogad aprit 85 gadi, kopš Latvija pirmo reizi piedalījās "World EXPO" izstādē Briselē. "World EXPO", tāpat kā olimpiskās spēles, ir viens no būtiskākajiem vispasaules forumiem. Nākamgad tas pulcēs vairāk nekā 190 pasaules valstis un līdz pat 25 miljoniem apmeklētāju, tādēļ par to, vai Latvijai būtu jāpiedalās "EXPO 2020", nevajadzētu šaubīties. "World EXPO" kritiķi parasti uzsver, ka šī izstāde ir kā milzīgs izklaides parks pieaugušajiem un tajā grūti sasniegt izmērāmus biznesa mērķus, tomēr jautājums vairāk ir par to, cik prasmīgi mēs kā valsts – uzņēmēji, zinātnieki, dažādu nozaru eksperti un valsts pārvaldē strādājošie – spēsim izmantot šo skatuvi, kura uzstāda augstas prasības, bet vienlaikus paver milzīgas iespējas."World EXPO" uzņēmējiem ir kā olimpiāde, kurā realizēt savas ambiciozākās ieceres un sasniegt tādu auditoriju, kura ikdienā ir teju nesasniedzama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT kompānijas gatavojās CEBIT izstādei

Sanita Igaune, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņi Latvijas uzņēmumi piedalīsies pasaulē prestižajā tehnoloģiju izstādē CeBIT, raksta Dienas bizness.

Izstāde CeBIT, kas ir pasaulē svarīgākais digitālās industrijas pasākums starptautiskā līmenī, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) šogad izstādē organizē nacionālo stendu, DB norādīja LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Vilistere–Lāce. Izstāde notiks Hannoverē, Vācijā no 2012. gada 6. līdz 10. martam. Latviju izstādē šogad pārstāvēs septiņi uzņēmumi - SIA Digitālās Ekonomikas Attīstības Centrs (DEAC); SIA Interaktīvās Tehnoloģijas, SIA iMedia, SIA SWH SETS, SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta, SIA Zabbix un SIA Solcraft.

Latvijas ekspozīcijas stends izstādē šogad tiek finansēts no programmas «Nozaru nacionālie stendi starptautiskajās izstādēs ārvalstīs un eksporta konsultācijas». Tādējādi uzņēmumiem, kuri vēlas piedalīties izstādē LIAA organizētajā nacionālajā stendā tiek segtas izmaksas saistībā ar dalību stendā. Savukārt, ja uzņēmums vēlas individuāli piedalīties ar savu stendu, atbalstu par dalību starptautiskā izstādē (dalības maksa, stendu noma, komandējuma izmaksas, utt) līdz 50% var saņemt no LIAA administrētās SF programmas «Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings», informēja V. Vilistere–Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) no 12. līdz 15.septembrim notika viens no EXPO 2020 satelītnotikumiem - būvniecības nozares izstāde THE BIG 5, kurā Latviju tajā pārstāvēja astoņi uzņēmumi, kuriem iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits svārstās no 20 līdz 50, savukārt dažiem jau noslēgti sadarbības līgumi.

Izstādē piedalījās "Controlit Factory", "AM Energy", "WWL HOUSES", "Tetralia", "Groglass", "TENAX PANEL", "Wood ART.LV" un "Silk Plaster Group".

"Mēs protam piesaistīt uzmanību: izstādes apmeklētājiem patika stenda dizains, kas ievērojami atšķīrās no citu valstu piedāvājuma. Kamēr citas valstis izmantoja salīdzinoši vienkāršas konstrukcijas, Latvijas stendā varēja apbrīnot gan neparastus materiālus, gan 3D hologrammas. Iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits dažādiem uzņēmumiem svārstās diapazonā no 20 līdz 50, un dažiem ir jau noslēgti līgumi. Visi uzņēmēji teic, ka izstāde bijusi interesanta un vērtīga, jo palīdzējusi labāk izprast konkrēto tirgu, to, kādi produkti konkrētajā tirgū ir "ejošāki" un ko potenciāli varētu piedāvāt papildus. Savukārt tie, kas THE BIG 5 apmeklējuši iepriekš, norāda, ka šogad par spīti Covid-19 ierobežojumiem izstāde bija sevišķi labi apmeklēta, kas, iespējams, saistīts ar EXPO tuvošanos. Un vēl viena atziņa, pie kuras nonācām, - izstādes apmeklētājiem ir ļoti svarīgi, lai produkts būtu ražots Eiropā, nevis Ķīnā, kas mums sniedz savas priekšrocības," iespaidos dalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītājs Toms Sudrabs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstādē World Expo 2015 Latvijai nav jāpiedalās «par katru cenu», aģentūrai LETA pauda aģentūras SIA Mooz! radošais direktors un valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks.

Viņš skaidroja, ka konkrētais projekts, ko bija iecerēts īstenot dalībai World Expo 2015, esot bijis samocīts teju visas realizācijas gaitā.

«Ņemot vērā pēdējā laikā izskanējušos komentārus un amatpersonu viedokļus par konkrēto projektu, ir grūti iedomāties pozitīvu iznākumu izstādē, kur starp vismaz 150 dažādu valstu paviljoniem, pa kuriem staigātu Milānas Expo apmeklētājs, Latvija nebūtu kaut kas, ar ko iepriecināt to apmeklētāju. Tāpēc uzskatu, ka Latvijai nav jāpiedalās Expo izstādē par katru cenu,» atzīmēja Stendzenieks.

Viņš arī piebilda, ka jēga piedalīties būtu tad, ja Latvijai būtu kaut kas, ar ko pārsteigt izstādes apmeklētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Straujuma piedāvā mainīt Latvijas dalības World Expo konceptu un atteikties no masīvā paviljona ozola formā

LETA, 23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) piedāvā mainīt Latvijas dalības izstādē World Expo 2015 konceptu un atteikties no masīvā paviljona ozola formā, tā vietā uzbūvējot kādu vieglu konstrukciju būvi, kurā demonstrēt Latvijas sasniegumus informācijas tehnoloģiju (IT) jomā.

Straujuma LTV nesniedza tiešu atbildi, vai viņa atbalsta ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas (ZZS) viedokli pārlieku lielās dārdzības dēļ atteikties no dalības izstādē. «Mēs gaidīsim Ekonomikas ministrijas (EM) pamatojumu. Tā ir EM atbildība, piedalīties vai nepiedalīties izstādē,» sacīja politiķe.

Ministru prezidente piebilda, ka «varbūt ir vienkāršāki risinājumi», piemēram, neatstāt Latvijas vietā izstādē tukšumu, bet gan radīt vieglu konstrukciju būvi, kur rādīt Latvijas IT sasniegumus. «Mēs nedrīkstam visu laiku sadārdzināt savas būves,» teica premjere, «varbūt tad neceļam ļoti fundamentālu, lai arī ļoti skaistas konstrukcijas būvi?...»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Latvijas ražotāji savu produkciju popularizē Berlīnes Zaļajā nedēļā

Žanete Hāka, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 17. līdz 26. janvārim Berlīnē notiek izstāde "Zaļā nedēļa", kurā jau 25.reizi piedalās arī Latvijas ražotāji.

Šogad Latvijas kopstenda platība izstādē ir 110 kvadrātmetri, un tajā savu produkciju rāda un pārdod SIA "Rozīne" ar produktu "Skrīveru mājas saldējums", līdztekus tradicionālajam saldējuma piedāvājot īpašu recepšu saldējumus, tostarp arī ar kaņepēm, SIA "Skrīveru pārtikas kombināts" ar konfektēm "Gotiņa" dažādās versijās, Madonas novada zemnieku saimniecība "Rogas" un tās īpašnieks Sandris Akmans ar biškopības produkciju un dažādos veidos gatavotām ogām. SIA "Plūkt" sagādājis Latvijā vāktas zāļu tējas, individuālais komersants "I.R. Avots" piedāvā medus maisījumus, Talsu novada zemnieku saimniecība "Kurzemnieki" – ābolu, ķirbju un citu augu našķus, bet SIA "Rīta Putni" sagatavojis dažāda veida paipalu olu produkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzņēmumu pamanītu starptautiskās izstāžu halles plašumos, tam ir jāizceļas ar savu stendu un jāmudina apstāties, reaģējot uz ieraudzīto

Par atraktīva stenda izveidi domā lielākā daļa pašmāju uzņēmumu, šķērslis ir stenda ražošanas un tā transportēšanas izmaksas. Uzņēmumu pieredze, iekārtojot stendu, ir dažāda – vieni visu nepieciešamo aprīkojumu īrē uz vietas un to papildina ar uzņēmuma logo, informatīviem materiāliem, video projekcijām, citi stendu izgatavo Latvijā un to transportē uz starptautiskām izstādēm.

SIA Nordic Homes ārvalstu izstādēs izmanto pop-up tipa stendu, kam ir salīdzinoši vienkārša un viegla konstrukcija, tas ir mobils, tā uzstādīšana un nojaukšana ir vienkārša un ērta. Stenda vizuālais risinājums nepieciešamības gadījumā ir viegli maināms, pārdrukājot tā uzrakstus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Riga Food aktivizē Latvijas ražotājus

, 03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 9. līdz 12. septembrim Ķīpsalā notiks 14. starptautiskā pārtikas izstāde Riga Food 2009 un patlaban dalībai izstādē pieteikušies 365 uzņēmumi no 28 valstīm.

Izstādi kā mārketinga rīku arvien novērtē Latvijas pārtikas un dzērienu ražotāji, kas Riga Food piedalās ik gadu – Dobeles Dzirnavnieks, Bona Dea, Lāči, Pure Food, Venden, Rozula, Druvas pārtika, Dona u. c. Saldējuma ražotāja Druvas pārtikas pārdošanas direktors Vairis Miltiņš norāda: «Izstādē Riga Food piedalāmies, lai veicinātu uzņēmuma un produktu atpazīstamību un lai mūsu klienti redz, ka mēs darbojamies un turpinām papildināt produktu klāstu. Arī šogad izstādē plānojam piedāvāt produktus ar jaunu garšu un uzlabotu kvalitāti. Ieguvumu ziņā dalība pērnā gada izstādē izrādījās ļoti veiksmīga, jo atradām izstādē jaunus klientus, piemērām, izplatītājus un tirgotājus no Igaunijas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atziņa: Latvijas tūrisms var piedāvāt tieši to, ko vēlas nīderlandiešu ceļotāji

Lelde Petrāne, 20.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nacionālo stendu starptautiskajā tūrisma izstādē Vakantiebeurs (brīvdienu birža) organizēja trešo gadu pēc kārtas, un šai reizē nīderlandiešu interese un atsaucība bijusi daudz lielāka, nekā cerēts.

Šā gada izstādē Utrehtā skaidri bijis jūtams, ka nīderlandiešu maciņi ir kļuvuši biezāki un, jau tā būdami lieli ceļotāji, viņi šobrīd ir vēl vairāk noskaņoti doties tūrisma braucienos nekā iepriekš, stāstīja aģentūrā. Lai gan izstāde notika sešas dienas, no 12. līdz 17. janvārim, izstāžu telpās ne brīdi nav iestājies klusums. Liela daļa apmeklētāju, samaksājuši 15 eiro dārgo ieejas biļeti, izstādē uzturējās vairākas stundas. Apmeklēja krāšņos stendus un neatteicās arī no iespējas, piemēram, Austrijas stendā iztukšot alus kausus.

TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe uzsver: «Bija skaidri redzams, ka tūrisma izstādes apmeklēšana nīderlandiešiem ir cieņā un izstādes šķiet svarīgs informācijas un iedvesmas avots. Manuprāt, nacionālo stendu izstādē Vakantiebeurs vajadzētu organizēt arī turpmāk paralēli citām mārketinga aktivitātēm Nīderlandes tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Parīzes pārtikas izstādē SIAL Paris prezentē Latvijas ražojumus

Laura Mazbērziņa, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētā Parīzē oktobrī norisinājās ikgadējā starptautiskā pārtikas izstāde SIAL Paris. Tā pulcēja vairāk nekā 7000 uzņēmumus no 109 valstīm, tostarp 35 uzņēmumus no Latvijas. Tie tika pārstāvēti piecos Latvijas nacionālajos stendos: gourmet, maizes un saldumu, BIO, gaļas, piena.

«Mēs esam mēģinājuši attīstīt eksportu bez izstādēm, un tomēr, lai gan finansiāli tas ir pārdomājams ieguldījums - esam nonākuši pie atziņas, ka izstādes var nest reālāko rezultātu. Mēs SIAL Paris 2018 piedalījāmies pirmo reizi. Nav iespējams uzreiz noteikt izstādes doto pienesumu Taste Caps! eksportam. Pat, ja neizveidotos sadarbība ar kādu eksporta partneri, mēs dažu dienu laikā saņemam atsauksmes par mūsu produktiem no tik daudzām pasaules valstīm. Mēs dzirdam un redzam tirgus tendences. Latvijas pārtikas ražotāji izceļas ar produktu ļoti augsto kvalitāti un izteiksmīgo garšu, jo komentārus par to saņēmām ne mazums,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Izvērtēs par Latvijas paviljonu World Expo atbildīgo personu nolaidību

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) uzdevusi izvērtēt par Latvijas paviljonu starptautiskajā izstādē World Expo atbildīgo personu nolaidību.

Ministre šodien medijiem stāstīja, ka Ekonomikas ministrijā ir ierosināta dienesta pārbaude, lai konstatētu, kuri cilvēki ir atbildīgi par to, ka Latvijas paviljona būvniecības iepirkums tika rīkots novēloti.

Vaicāta, vai tiek izvērtēta Expo Milano 2015 projekta vadītāja Roberta Stafecka atbildība, Reizniece-Ozola uzsvēra, ka dienesta pārbaudē tiks pārbaudīta visu iesaistīto cilvēku atbildība.

Tajā pašā laikā ministre atzina, ka Stafeckis tika pieņemts darbā par šī vērienīgā projekta vadītāju, tāpēc viņam bija jānodrošina pietiekami laba komunikācija ar producēšanas kompāniju - komandītsabiedrību Expo 2015. Šī sadarbība nebija veiksmīga, sacīja Reizniece-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija sper soli tuvāk dalībai izstādē Expo Milano 2015

Jānis Rancāns, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pilnvarotais pārstāvis starptautiskajā izstādē Expo Milano 2015 Milānā Itālijā Roberts Stafeckis parakstījis līgumu par Latvijas dalību izstādē. Līguma parakstīšanā piedalījās arī Latvijas Republikas vēstniece Itālijā Elita Kuzma. Līdz ar to Latvija kļuvusi par 18.valsti, kas jau parakstījusi līgumu par dalību Expo izstādē.

No Itālijas puses līgumu par Latvijas dalību izstādē parakstīja Expo Milano 2015 Itālijā Organizatora ģenerāldirektors Džuzepe Sala (Giuseppe Sala).

Ekonomikas ministrija (EM) uzsver, ka šobrīd Latvijas dalības izstādē sagatavošanā ir sperti tikai pirmie soļi – Ministru kabinets akceptējis Latvijas dalības izstādē pamata konceptu un moto Dzīvības drava, par Latvijas Pilnvaroto pārstāvi starptautiskajā izstādē Expo Milano 2015 norīkots R. Stafeckis, kā arī parakstīts darbības līgums.

Ministrija norāda, ka lielākais darbs vēl tikai priekšā – kā Dzīvības dravas konceptu piepildīt ar saturu un vizuālo noformējumu, lai caur to pasaulei interesantā, unikālā, kvalitatīvā un saistošā veidā pasniegtu Latviju un pārtikas nozari kā nozīmīgu valsts ekonomikas sastāvdaļu. Nākamā gada beigās tiks rosināta diskusija par Latvijas ekspozīcijas saturu, kā arī tiks izsludināts radošais konkurss par ekspozīcijas saturu un arhitektonisko veidolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijai (EM) sadarbībā ar Ārlietu ministriju uzdots vērtēt riskus Latvijas starptautiskajam tēlam, ja valsts nepiedalīsies izstādē Expo Milano 2015 (Expo), pirmdien žurnālistiem pēc koalīcijas partiju sadarbības padomes sēdes sacīja Ministru prezidente Laimdota Straujuma (Vienotība).

EM iecerējusi nākamajā Ministru kabineta sēdē aicināt valdību pārtraukt Latvijas dalību Expo.

Straujuma norādīja, ka gala lēmuma par to, vai turpināt dalību izstādē, vēl nav. Galvenās bažas ir par starptautisko rezonansi, un man ir liels lūgums EM un Ārlietu ministrijai to izvērtēt, un tad mēs [valdībā] skatīsimies, pauda premjere.

Dalību izstādē paredzēts vērtēt, ņemot vērā arī Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē un attiecības ar Itāliju. Protams, nevaram maksāt tās cenas, kādas [piedāvāja] divas kompānijas, kas bija pieteikušās. Man ir grūti apgalvot, jo man nav pierādījumu, bet ir iespējams, ka bija vienošanās kompāniju starpā par cenu celšanu. Bet, protams, ir svarīgs starptautiskais aspekts, ka esam prezidējošā valsts un kā tas atsauksies uz starptautiskajām un savstarpējām attiecībām ar Itāliju, teica Straujuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Izstādes veiksmes rādītājs - apmeklētāju gaidu piepildījums

Viesturs Tīle, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādēs var iepazīt pašu jaunāko, inovācijas, produktus vēl izstrādes stadijā. Protams, uzmanības centrā ir tiešsaistes un digitālie risinājumi, bet izstāžu loma biznesa attīstībā nemazinās.

Digitalizācija parāda uzņēmumu vēlmi cieši būt līdzās saviem klientiem, partneriem un sadarboties. Šādos apstākļos komunikācija izstādē ir milzīga iespēja. Internetā izvēlētais audums var neatbilst iztēlotajai faktūrai vai kvalitātei, ēdiena garšu vispār nesajutīsi un nemaz nerunājot par cilvēcisko kontaktu. Izstādē var tikties, komunicēt, konsultēties, apskatīt, aptaustīt, nogaršot, izjust un izzināt. Arvien vairāk izstādes izmanto, nevis konkrētas preces vai pakalpojuma iegādei, bet gan konsultācijām, jaunā uzzināšanai, pieredzes gūšanai, ražošanas procesa iepazīšanai. 90% no uzņēmumiem nodrošina, ka izstādē strādā viskompetentākie speciālisti, lai cik labi būtu veikalu pārdevēji, tāda līmeņa konsultācijas kā izstādēs, veikalos nevar un nevarēs saņemt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas uzņēmēji piedalīsies izstādē Subcon - 2011

Elīna Pankovska, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā Birmingemā norisināsies starptautiskā inženiernozaru piegāžu un kooperācijas izstāde Subcon – 2011, kurā Latviju izstādē ar nacionālo stendu pārstāvēs desmit uzņēmumi.

Latvijas uzņēmumi jau četrus gadus piedalās izstādē. Šogad Latviju pārstāvēs a/s Baltijas gumijas fabrika, a/s Dambis, SIA Hagiteks, SIA Metālmeistars, SIA NOOK serviss, SIA Roto Plus, SIA RD Alfa mikroelektronikas departaments, SIA SFM Latvia, SIA Vikan marketing, SIA Volburg, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības uzņēmēju asociācija (MASOC), DB informēja LIAA.

Paralēli Subcon izstādei - lielākajā Lielbritānijas izstāžu kompleksā NEC, notiks arī izstāde Tooling Show, kā arī vairāki ar inženiernozarēm saistīti semināri. Latvijas uzņēmēju dalību izstādē Subcon 2011 organizē LIAA sadarbībā ar MASOC. Tā noslēgsies 9.jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veiksmīgi noslēgusies lielākā izstāde Baltijā!

Sandra Dieziņa, 28.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24. aprīlī ar vienotu ekspozīcijas automobiļu signāltauru unisonu noslēdzās 8. starptautiskā automobiļu izstāde Rīgā “Auto 2005”, kas bija lielākā izstāde Latvijas autoizstāžu vēsturē. Spītējot pārsteidzoši aukstajam un vējainajam laikam, izstādi “Auto 2005” sešu dienu laikā no 19. līdz 24. aprīlim kopumā apmeklēja 71 028 interesenti. Izstādē piedalījās 108 uzņēmumi, no kuriem 39 piedāvāja automobiļus, bet 69 dažādas ar autonozari saistītas preces, pakalpojumus. Autoizstāde kopumā aizņēma 34 400 m2 lielu platību, bet ekspozīciju (neto) kopplatība sasniedza 22 897 kvadrātmetrus, no kuriem 10 174 m2 bija autoekspozīcija iekštelpās – Baltijas autoizstādēs līdz šim lielākā platība. Iekštelpu ekspozīcijā bija redzami Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, FIAT, Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Maseratti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Subaru, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen marku vieglie automobiļi, bet ārējā laukumā izstādes apmeklētāji varēja iepazīties ar DAF, Ford, GAZ, ISUZU, Iveco, MAN, MAZ, Mercedes-Benz, MB Autobusi, Renault, Santana, Scania un Volvo marku vieglo un smago komerctransportu. Izstādē bija aplūkojami vairāki pasaules jaunumi, kas savas pasaules mēroga pirmizrādes bija piedzīvojuši tikai nesen notikušajā Ženēvas autoizstādē. Komerctransporta ārējā ekspozīcijā līdztekus plašam jaunu komercauto modeļu klāstam varēja atrast arī automašīnas, kas izgatavotas Latvijā un Lietuvā – MAZ un GAZ kravas automobiļus. Par Rīgas autoizstādi bija ievērojama mediju interese – izstādē strādāja 240 akreditēti Latvijas un citu valstu mediju pārstāvji. Zīmīgi, ka šogad bija vērojama liela kaimiņvalstu žurnālistu interese. Rīgā ieradās 28 Igaunijas un Lietuvas mediju pārstāvji no preses, interneta portāliem un pat televīzijas, apliecinot izstādes statusu visā Baltijas reģionā. “Auto 2005” direktors Olafs Ozols par izstādi izteicās pozitīvi, gan norādot, ka oficiālais Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) viedoklis tiks pausts tikai pēc kopsapulces. Viņš atzīmēja, ka, vērtējot izstādi pēc tās skatāmības, atraktivitātes, organizācijas līmeņa un pasaules mēroga jaunumu daudzuma, tā nenoliedzami ir labākā LPAA rīkoto izstāžu vēsturē. Viņš uzsvēra, ka šāds vērtējums balstīts ne tikai uz paša subjektīvo viedokli, bet arī ieklausoties dalībnieku domās. Vienlaikus Ozols arī atzīmēja, ka manāms trūkums izstādei un apbēdinājums daudziem apmeklētājiem bija vairāku lielo un Latvijā populāro automarku pārstāvju nepiedalīšanās dažādu iemeslu, pamatā ražotāju atbalsta trūkuma, dēļ. No asociācijas puses viņš solīja turpināt darbu, lai rūpnīcas turpmāk atbalstītu visu marku pārstāvjus un nākošajā autoizstādē būtu eksponēti visu marku auto, kas pārstāvēti Latvijā. Ozols piezīmēja, ka, lai arī apmeklētāju skaits nav rekordliels, dalībfirmu atsauksmes ļauj secināt, ka Latvijas automīļi ir kļuvuši pragmatiskāki un aktīvi interesējas par jaunu auto lietošanas izdevīgumu. Arī oficiālā “KIA” un “Saab” marku pārstāvja “E&S Auto” mārketinga vadītājs Mārtiņš Etkins norāda, ka apmeklētāji ir kļuvuši informētāki un izglītotāki. Izstāde vienkopus ļauj aplūkot lielāko daļu Latvijā pieejamo jaunāko auto modeļu un apmeklētājam ir ērti salīdzināt konkurējošās markas pēc to piedāvājuma un cenas. Viņš arī atzīmēja, ka autoizstāde lieliski ļauj strādāt ar apmeklētāju – potenciālo pircēju – veidojot viņa viedokli par jauna auto priekšrocībām kopumā. Prieku par dalību izstādē izteica uzņēmuma “AutoHalle”, kas pārstāv “Suzuki” automarku, komercdirektors Juris Mežs. Viņš norādīja, ka sākumā uz dalību izstādē raudzījies skeptiski, bet tagad ir ļoti apmierināts. Šajā izstādē daudzi dalībnieku stendi bija ļoti interesanti, kvalitatīvi un izcēlās ar savu dizainu. “Peugeot” pārstāvja Latvijā “Lauva Auto” mārketinga vadītāja Gunita Langrāte izteica īpašu prieku un lepnumu par to, ka šogad marka ir pārstāvēta ar īpaši projektētu, izplānotu un uzbūvētu nestandarta stendu, kura izveidē tika ieguldīts ne mazums pūļu. Papildus jāatzī

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zīmols Kiin prezentēs Latvijas medu izstādēs Polijā, Šveicē un Ķīnā

Lelde Petrāne, 08.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlis un maijs zīmola Kiin komandai būs ļoti darbīgs laiks, jo jāpagūst piedalīties trīs izstādēs, turklāt divas no tām Eiropā un viena Āzijā. Izstāžu laikā galvenais akcents tiks likts uz Latvijas biškopju zeltu – bioloģisko medu, kā arī inovatīviem medus un bišu maizes produktiem, kādi pasaulē līdz šim neesot radīti.

Pirmā izstāde būs no 14.-16.aprīlim Polijas galvaspilsētā Varšavā World Food 2015, kur Kiin piedalīsies individuāli ar savu stendu. Šī izstāde tiek organizēta tikai otro gadu, tomēr tā ir specifiski orientēta uz starptautisko zīmolu piedāvājumu Polijas distributoriem un mazumtirdzniecības ķēdēm. Kiin mērķis ir izstādes laikā satikt delikatešu veikalu pārstāvjus un bioloģiskā medus distributorus, kurus interesētu Polijas tirgū ieviest augstas kvalitātes medus produktus.

Otra izstāde, kurā piedalīsies zīmols Kiin ar savu stendu, ir Šveicē, Ženēvā no 5.-7.maijam Vita Food 2015, kuras ietvaros tiek rīkota Finished Products 2015 ekspozīcija, kas orinetēta uz uztura bagātinātājiem un farmācijas produktiem. Šajā izstādē zīmols Kiin prezentēs oriģinālproduktu Nature Dots, kas radīts no bioloģiskās bišu maizes. Tāpat izstādes laikā Kiin prezentēs Superfood kategorijas medus – medu ar Zaļās tējas ekstraktu, medu ar Kanēļa ekstraktu, medu ar C vitamīnu, medu ar D vitamīnu un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Parakstīts 1,4 miljonus eiro vērtais EXPO 2020 Dubai paviljona īres līgums

Db.lv, 16.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstīts Latvijas dalības "EXPO 2020 Dubai" paviljona īres līgums, kas paredz, ka dalība izstādē Latvijai izmaksās 1,4 miljonus eiro, informē Ekonomikas ministrija.

Iepriekš valdība lēma Latvijas dalībai "Expo 2020" no valsts budžeta atvēlēt 4,4 miljonus eiro. Tomēr vēlāk, lemjot lauzt līgumu ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) par valsts dalības rīkošanu izstādē, tika rasts risinājums, kas paredz, ka Latvija paviljonu īrēs no AAE. Tādējādi Latvijas izmaksas dalībai "Expo 2020" saruka līdz 1,4 miljoniem eiro.

Līgumu no Apvienoto Arābu Emirātu puses parakstīja Apvienoto Arābu Emirātu vēstniece Latvijā Hanāna Halfāna Ubaidu Alī Almadhanī (Hanan Khalfan Obaid Ali Al Madhani) un no Latvijas puses - Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks, Latvijas Republikas oficiālais pilnvarotais pārstāvis izstādē "EXPO 2020 Dubai" Raimonds Aleksejenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kazahstānā startē četri pārtikas ražotāji no Latvijas

, 03.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstāde World Food Kazakhstan 2009, ko šodien atklāja Alma-Atā, pirmo reizi ar kopstendu piedalās Latvija, kuru pārstāv 4 uzņēmumi.

Savu dalību Latvijas pārstāvētajā kopstendā, kuru organizē biedrība Mārketinga padome sadarbībā ar Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūtu (LVAEI) un Zemkopības ministriju, īstenojot lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmu par atbalstu mārketinga pasākumiem ārvalstu tirgos pieteikušas un atbalstu saņem sekojošas kompānijas: SIA Kuršu zeme- zivju un gaļas konservi; LSEZ SIA Kolumbija- zivju konservi; a/s Rīgas piena kombināts - piena produktu pārstrāde un ražošana un SIA Velte-L - delikatešu piedevu ražošana.

Kazahstānas izstāde ir pati lielākā pārtikas tematikas izstāde, kas notiek Centrālāzijas valstīs, un kuras atslēgas vārds ir «attīstība», informē Mārketinga padomes sabiedrisko attiecību speciāliste Andra Ūdre. Izstāde ir vadošais industrijas forums, jo tā dzīvo un attīstās līdz ar to.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnija beigās seši Latvijas biomedicīnas nozares dalībnieki piedalījās izstādē "Arab Health 2021", kura norisinājās Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) Dubaijā. Šī izstāde savā ziņā ievadīja vienu no šī gada lielākajiem globālajiem notikumiem EXPO 2020, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Oficiāli izstāde tiks atklāta 1. oktobrī un turpināsies līdz 31. martam, bet jau šobrīd notiek vairāki pasākumi, kuros uzņēmēji var prezentēt sevi plašai auditorijai.

"Kopējie rezultāti aizvadītajai izstādei vērtējami kā ļoti labi, jo Latvijas uzņēmējiem izdevās uzrunāt plašu kontaktu loku un noslēgt vairākus sadarbības līgumus. Viens no veiksmes faktoriem bija tas, ka šī bija hibrīdizstāde, kura digitālā formātā sākās jau mēnesi pirms klātienes pasākuma. Tādā veidā bija iespēja ērti vienoties ar potenciāliem sadarbības partneriem par klātienes tikšanos. Pandēmijas ietekmē klātienes Izstādes apmeklētāju skaits gan bija par aptuveni trešdaļu mazāks nekā ierasts, bet apmeklētāji bija daudz motivētāki, un Latvijas uzņēmumiem izdevās uzrunāt no 50 līdz pat 270 potenciālos klientus, kas vērtējams kā labs rezultāts," stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītāja Apvienotajos Arābu Emirātos Inga Ulmane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 10.līdz 14. februārim Maskavā notiek ikgadējā pārtikas nozares izstāde “Prodexpo 2020”, kur piedalās arī Latvijas ražotāji.

Izstādē savu produkciju prezentē pārtikas, dzērienu un pārtikas izejvielu ražotāji un tirgotāji. Šajā gadā izstāde notiek jau 27.reizi, un tajā piedalās 2600 dalībnieki no 70 valstīm, savukārt apmeklētāju skaits sasniedz 67 000, pārstāvot 112 valstis. Izstādē piedalās arī vairāk nekā 120 starptautiskās un Krievijas mazumtirdzniecības veikalu ķēdes.

Izstādē piedalās arī Latvijas uzņēmumi, pārstāvot gan zivju pārstrādes, gan saldumu nozares un citas. Daļa Latvijas uzņēmēju izstādē piedalījušies jau vairākus gadus un norāda, ka iepriekš izdevies atrast jaunus sadarbības partnerus, tādēļ piedalās atkal.

SIA “Ilgezeem” (“Iļģuciema” medalus, kvass) mārketinga vadītājs Rihards Jablokovs stāsta, ka uzņēmums izstādē piedalās jau vairākus gadus pēc kārtas. “Apmeklētāju un potenciālo sadarbības partneru ir ļoti daudz, un mūsu produkcija – kvass, iesala dzērieni, alus – vienmēr izraisa lielu interesi,” viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru