Tehnoloģijas

inbox.lv bezmaksas pastakstītes izmēru palielina līdz 100 MB

Ainars Sedlenieks [email protected], 10.08.2004

Jaunākais izdevums

Atbilstoši tendencei, ko diktē interneta pakalpojumu globālā tirgus līderi Google, Yahoo un Hotmail, Latvijas e-pasta tirgus līderis inbox.lv ievērojami palielina gan bezmaksas, gan maksas elektronisko pastkastīšu izmēru lielumu. Līdzšinējo bezmaksas 8 MB vietā, inbox.lv lietotāji sākot ar šī gada 10. augustu varēs izmantot 100MB, kas būs minimālais pastkastīšu apjoms iekš inbox.lv. Savukārt klientiem, kuri izmantoja maksas pakalpojumu “inbox mail+”, inbox.lv pasta kastes lielums virtuāli netiks limitēts. E-pasta pakalpojumu tirgū jaunās vēsmas parādījās šī gada pavasarī. Pasaules vadošie interneta pakalpojumu sniedzēji Yahoo, Google un Hotmail izplatīja ziņas par gaidāmo e-pasta kastīšu apjoma palielinājumu. Aprīlī viens no pasaules mēroga interneta pakalpojumu sniegšanas “dūžiem” Google paziņoja par nodomiem ieviest bezmaksas e-pasta pakalpojumu Gmail, klientiem piedāvājot 1 GB ietilpīgu pasta kasti (tiesa gan, šis pakalpojums vēl joprojām darbojas izmēģinājuma režīmā, un lietotājiem nav pieejams). Savukārt jūnijā sekoja tā sīvākā konkurenta Yahoo atbildes trieciens. Bezmaksas elektronisko pastkastīšu lietotājiem līdzšinējo 4 MB vietā Yahoo piešķīra 100 MB. Savukārt maksas pastkastītes tika palielinātas pat līdz 2 GB. Arī pasaulē lielākā datorprogrammu ražotājkompānija Microsoft plāno tuvākajā laikā palielināt tai piederošā Hotmail maksas elektronisko pasta kastīšu ietilpību uz 25 MB, 50 MB vai 100 MB, atkarībā no samaksas par pakalpojumu, kas paredzams varētu būt no 40 - 60$ gadā. Līdztekus maksas pakalpojumiem Hotmail saglabās arī līdzšinējās bezmaksas pasta kastītes, kuru ietilpība ir 2 MB. Tomēr kā norāda eksperti, mūsdienu vajadzībām tas ir krietni pamaz un ar šādiem argumentiem Hotmail būs grūti konkurēt e-pasta pakalpojumu tirgū. Salīdzinājumā ar citi lielākākie Latvijas interneta portāli ONE, Delfi, TVNET, Apollo, piedāvā izveidot e-pasta kastes ar ietilpību vidēji no 5 – 10 MB, inbox.lv patlaban Latvijā ir vienīgais portāls, kurš e-pasta kastīšu lietotājiem piedāvā būtisku tās palielinājumu, min 100 MB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Inbokss 1.decembrī nāk klajā ar jaunu produktu – Inbox Smart, kas šobrīd jau pieejams caur adresi smart.inbox.lv, Db pavēstīja SIA Inbokss Mārketinga projektu vadītāja Ilze Šestakovska.

Viņa paskaidroja, ka Inbox Smart ir pirmais produkts Latvijas interneta vidē, kurš piedāvā 16 dažāda veida krustvārdu mīklas, dažādu tēmu prāta mīklas, kā arī pirmo reizi atsevišķi tiek veidotas mīklas krievu valodā. Uz šo brīdi Inbox Smart ir jau vairāk kā 3 000 dažādu mīklu un radīta iespēja lietotājam pašam nopelnīt, izveidojot savas unikālas mīklas.

Uzņēmuma vadība prognozē, ka pirmajā mēnesī produkta auditorija sasniegs līdz pat 100 000 unikālu lietotāju uzmanību un būtiski palielinās jau tā pieaugošo laiku, ko cilvēki pavada internetā.

Pašreiz Latvijas portālā www.inbox.lv ir vairāk nekā 4.2 miljoni reģistrētu lietotāju kontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Katra uzņēmuma veiksmes stāsts ir citādāks, taču pašai veiksmei tajā parasti nav atvēlēta liela loma. Panākumu atslēga slēpjas mērķtiecīgā attīstībā, neatlaidībā un aizrautībā. Ir jābūt skaidrai vīzijai par to, ko vēlies sasniegt, taču nedrīkst aizmirst – ja nemīlēsi to, ko dari no visas sirds, nav lielu cerību izveidot veiksmīgu biznesu ilgtermiņā,” saka Andris Griķis, SIA Inbokss īpašnieks. Viņa lolojuma – portāla Inbox.lv panākumu receptē ir vairākas būtiskas sastāvdaļas:

Pakāpeniska, bet nepārtraukta attīstība.

SIA Inbokss, jeb Inbox.lv ir augsto tehnoloģiju uzņēmums, kas vairāk nekā 20 gadus piedāvā savus pakalpojumus interneta lietotājiem. Šo gadu laikā, Inbox e-pasta servisa aktīvo lietotāju skaits ir sasniedzis vairāk kā 1 miljonu un jau vairākus gadus pēc kārtas, Inbox.lv atrodas Latvijas mīlētāko zīmolu topa trijniekā, kas parāda darbības rezultātus ne tikai skaitliskā, bet arī tautas atzinumā.

Jāatzīst, ka uzņēmums audzis pakāpeniski – papildus e-pasta servisam ar laiku tika ieviesti arvien jauni pakalpojumi: failu un fotogrāfiju glabāšanas un koplietošanas serviss, ērts elektroniskais kalendārs, lai plānotu sapulces, tikšanās, un dažādus pasākumus un daudzi citi produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Inbox nostiprinās Lietuvā

, 13.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inbox.lt reģistrējušies jau vairāk kā 200 tūkstoši lietotāju, Db informē Inbox.lt pārstāve Lietuvā Edita Petrauskaite. Pieaugusi arī Inbox.lt mēneša auditorija, sasniedzot līdz pat 115 tūkstošiem unikālu lietotāju mēnesī.

«Mēs esam ļoti priecīgi, ka jau pusotra gada darbības laikā, mēs esam sasnieguši 200 tūkstošus reģistrētu lietotāju. Un pie šī apjoma mēs vēl neplānojam apstāties. Šobrīd, pēc Gemius LT Audience datiem, Inbox.lt ieņem jau 11-to vietu pēc laika, ko cilvēki pavada portālā,» gandarīta ir E. Petrauskaite.

Inbox.lt neplāno apstāties pie sasniegtā un tuvākajā nākotnē plāno ieviest 3 jaunus interneta servisus – Inbox Faili, Inbox Smart un Inbox Saites, ar kuru palīdzību tiktu paplašināts horizontālā tipa portāla servisu klāsts.

Inbox.lt tika atvērts 2008.gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interneta pakalpojumu uzņēmums Inbox.lv šogad plāno veicināt attīstību Baltijas valstīs. Kopumā gan Latvijā, gan Igaunijā, gan Lietuvā mārketinga aktivitātēs plānots ieguldīt aptuveni pusmiljonu eiro, DB norādīja uzņēmuma pārstāvji.

«Mums ir potenciālie pārņemšanas mērķi Bulgārijā, Ungārijā. Mēs vienmēr interesējamies, ko varam nopirkt par savu vai svešu naudu, jo ielikt mākonī vēl vienu vai divus miljonus lietotāju no tehniskā viedokļa neveido nekādas problēmas. Skandināvijā mēs diemžēl nespējam neko atrast, jo tādu pakalpojumu sniedzēji kā Inbox.lv ir beiguši savu eksistenci,» norāda SIA Inbox valdes priekšsēdētājs Andris Griķis.

Jāatgādina, ka 2014. gadā Tele2 Eesti pārdeva Inbox.lv e-pasta servisu Mail.ee, kas ļāva Latvijas interneta portālam izvērst savu darbību Igaunijā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs piebilst, ka pavisam drīz Igaunijā ieguldītās investīcijas būs atpelnījušās. Šobrīd Mail.ee ir 121,55 tūkst. lietotāju, bet inbox.lt, kas kopš 2008. gada darbojas Lietuvā – 94,94 tūkst. lietotāju, bet Latvijā reģistrēti 857,25 tūkst. unikālo lietotāju. Latvijā Inbox sistēmā aktivizēto e-pasta kastīšu skaits pārniedz sešus miljonus. Kopumā ar grupas uzņēmumiem kaimiņvalstīs ir vairāk nekā 1,7 milj. aktīvu e-pasta lietotāju. Krasas auditorijas svārstības gan nav novērotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LG Smart televizoros Gmail vietā būs Inbox

Jānis Rancāns, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija LG Electronics sadarbībā ar inbox.lv izstrādājusi e-pasta lietojumprogrammu Inbox, kas paredzēta izmantošanai LG Smart TV televizoros.

Inbox.lv mārketinga nodaļas vadītāja Poļina Nazarova norāda, ka citās valstīs un reģionos LG Smart TV kā sadarbības partnerus e-pasta jomā izvēlas tādus globālus spēlētājus kā Gmail, tāpēc esot īpašs gandarījums, ka Latvijā izvēlēts Inbox.

Lietojumprogramma Inbox ir pieejama visiem reģistrētajiem Inbox.lv portāla lietotājiem, tomēr jāņem vērā, ka tās interfeiss atbalsta tikai angļu valodu, skaidro uzņēmums.

Inbox lietojumprogrammas izstrāde noritējusi ļoti intensīvi un ātrā tempā, norāda uzņēmums. «Pietika tikai ar diviem mēnešiem visa projekta realizācijai, lai tas sekmīgi izietu gala pārbaudes un tiktu sagatavots nodošanai visu 2011. un 2012.gadā izlaisto LG televizoru īpašnieku lietošanai visā Latvijā,»” stāstīja Inbox lietojumprogrammas galvenais izstrādātājs Nikolajs Krasnovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzdarbojas ātro kredītu izsniedzēji – krāpnieki

Elīna Pankovska, 22.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policija atklājusi vairākus krāpniekus, kuri, piedāvājot iespēju ātri saņemt kredīta aizdevumu, izkrāpuši naudu.

Valsts policija Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkaršanas pārvaldes (ENAP) darbinieki atklājuši organizētu personu grupu, kura iedzīvotājiem piedāvāja iespēju saņemt kredītu, neskatoties uz personas kredīta vēsturi. Sludinājumi par kredītu izsniegšanu tika ievietoti portālā ss.lv, DB informēja policijas pārstāvis Andris Rinkevics.

Lai saņemtu kredītu personai tika lūgts uz iepriekš speciāli izveidotu konta numuru pārskaitīt drošības maksu, kas svārstījās no 10 līdz 150 Ls. Drošības maksas summa bijusi atkarīga no prasītā kredīta apjoma.

Pēc drošības maksas pārskaitīšanas nauda no konta izņemta, bet personai kredīts izsniegts netika. Organizētā grupa savas noziedzīgās darbības veikusi vismaz pusgada garumā un šobrīd ir apzinātas vairāk nekā 30 personas, kuras kļuvušas par šīs noziedzīgās darbības upuriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Pērn Inbox.lv saskāries ar diviem lieliem DDoS kiberuzbrukumiem

Lelde Petrāne, 24.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā epasta pakalpojuma sniedzējs Inbox.lv saskāries ar diviem lieliem DDoS uzbrukumiem un daudziem mazākiem šāda tipa kiberuzbrukumiem, kas operatīvi novērsti, jo portālā izstrādātā drošības sistēma neitralizē trešo pušu piekļuvi, informē pašmāju tehnoloģiju uzņēmumā.

Tāpat pērn esot bijuši mēģinājumi uzlauzt lietotāju pastkastes, izplatītas vīrusu un pikšķerēšanas vēstules, tāpēc ieviesta «reCaptcha» programma, palielinot lietotāju aizsardzības līmeni.

SIA INBOKSS apkopotie dati par aizvadīto gadu liecina, ka DDoS uzbrukuma veids bijis viens no izplatītākajiem, ko apliecina arī nesenie uzbrukumi e-veselības sistēmai un nacionālajai informācijas aģentūrai LETA.

Viedierīču izmantošanas pieaugums un lietu interneta (IoT) straujā attīstība radot vēl plašākas kiberuzbrukumu iespējas, tāpēc arvien būtiskāka kļūstot ārvalstu notikumu padziļināta analīze. Piesardzības nolūkos nesen daļai Inbox.lv lietotāju lūgts nomainīt paroles, jo pasaulē tika nopludinātas paroles no tādām vietnēm kā LinkedIn, Yahoo u.c. Lietotāji, kas reģistrējušies gan šajos portālos, gan Inbox.lv ar vienādu paroli, bija nokļuvuši riska grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada martā starp tehnoloģiju uzņēmumu SIA INBOKSS un portālu TVNET noslēgta vienošanās, saskaņā ar kuru elektroniskais pasta serviss @tvnet.lv turpmāk izmantos Inbox.lv tehnisko platformu.

Šīs izmaiņas nozīmē, ka, sākot ar 14. aprīli, Tvnet.lv e-pasta lietotājs izmantos Inbox.lv izstrādāto un pārvaldīto e-pastu.

Pēc šīm pārmaiņām Tvnet.lv e-pasta lietotājam tiks piedāvāta elektroniskā pastkastīte ar 20 reizes lielāku ietilpību nekā iepriekš, bezmaksas tehniskā atbalsta dienesta pakalpojumi, kā arī lejupielādei būs pieejama e-pasta mobilā lietotne. Tvnet.lv e-pasta lietotājs turpmāk varēs autorizēties Inbox.lv lapā ievadot savu lietotājvārdu ([email protected] un esošo paroli). Pastkastīšu saturs jau ir pārcelts un saglabāts nemainīgs, apstiprina Inbox.lv pārstāvji.

Inbox.lv e-pastu šobrīd izmanto 1 000 000 lietotāju, un tam pievienosies arī 60 000 Tvnet.lv e-pasta klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Inbox.lv valdes priekšsēdētāju Andri Griķi

Lelde Petrāne, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andris Griķis, Inbox.lv valdes priekšsēdētājs. A. Griķis uzsver, ka Inbox.lv nav pārdots ārvalstu investoriem, un tā kapitāls joprojām ir 100% Latvijas uzņēmēju rokās. Inbox.lv trīs gadus ir mīlētākais pašmāju zīmols un otrais mīlētākais zīmols Latvijā kopumā. Pagaidām to apsteidz ASV IT megakorporācija Google.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nedaudz par sevi pasmejoties, tad tāpēc, ka līdz šim nav izdevies atrast atbilstošāku valdes priekšsēdētāju. Savukārt, ja gluži nopietni, tad, manuprāt, šis ir viens no interesantākajiem darbiem Latvijā. Uzņēmumā ir divas būtiskas daļas – IT, kas pastāvīgi uzlabo produktus, attīsta tehnoloģisko platformu un risinājums, kamēr otra daļa ir reklāma, pārdošana un mārketings. Starp šīm abām daļām nepārtraukti ir jāmeklē līdzsvara punkti un zelta vidusceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas datorkrāpnieki piedāvā laimēt auto

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab informē, ka Latvijas internetā konstatēts interesants datorkrāpniecības (phishing) gadījums. Tiek sūtītas viltotas vēstules, kuras it kā nāk no adreses [email protected], bet īstenībā ceļojušas no TurkTelekom DSL pieslēguma, gan, lai arī diezgan neprecīzi, bet viltota Inbox.lv pirmā lapa, uz kuru ved saite no vēstulēm. Mērķis šoreiz gan nav interneta bankas pieejas informācija, bet diez vai kāds būs priecīgs, ka ar viņa e-pastu rīkojas kāds cits. Krāpnieku sūtīto vēstuļu tēma ir „Vinne Skoda Octavia!”, bet to saturs, diezgan primitīvā veidā mēģināts pieskaņot notiekošajai Škoda reklāmas kampaņai: Viltotā interneta vietne, lai arī atgādina Inbox.lv pirmo lapu, tā kā tajā izmantoti elementi no oriģinālā dizaina, arī ir tālu no pilnības. Diemžēl lietotāju neuzmanība un neapdomīga rīcība reizēm pārsniedz jebkuras robežas. Arī krāpnieki nav ar pliku roku ņemami – viņu arsenālā ir ne tikai viltotās vēstules un interneta vietne, betarī skripti, kas Inbox.lv lietotājam, ja viņš ir noklikšķinājis uz viltus vēstulē ievietotās saites, aizver tekošo sesiju ar Inbox.lv, bet tajā pašā laikā pārlūkprogrammā atveras Inbox.lv pirmās lapas viltus atdarinājums. Līdz ar to auto kārdinājumā kritušajam lietotājam nekas cits neatliek kā vēlreiz ievadīt savu vārdu un paroli ... nu jau krāpnieku datorā! Esiet uzmanīgi! Tas nav ne pirmais un, pilnīgi droši, arī ne pēdējais gadījums, kad krāpnieki ķeras pie Latvijas interneta resursiem. Lai gan pieredzējuši lietotāji bez grūtībām atpazīs viltojumus, ja tie izveidoti tādā līmenī, kā aprakstītajā gadījumā, iesācējiem un arī citiem lietotājiem varētu noderēt sekojošs padoms. Ja jūs vēlaties apmeklēt interneta lapu, kuras adrese norādīta vēstulē, tad drošāks paņēmiens ir to iekopēt pārlūkprogrammas adreses laukā nevis klikšķināt uz tās. Tā jūs izvairīsieties no gadījumiem, kad aiz vizuāli nevainīgas adreses ir paslēpta norāde uz pavisam citu viltotu interneta vietni, kas var tikt izmantota identifikācijas datu izkrāpšanai vai datora inficēšanai ar kādu kaitīgo programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkal sinoptiķi ir ieminējušies par sniega iespējamību tuvākajās nedēļās un atkal aktuāls kļūst jautājums - kādas ziemas riepas izvēlēties? Kas jauns riepu nozarē?

Principā nekas nav mainījies. Revolūcija nav notikusi. Nav izdomāta super riepa, kas ir pārāka par visām pārējām un ir ideāla visām dzīves situācijām. Kā katru gadu gandrīz katram riepu ražotājam ir kāds jauns modelis. Lielākais jaunumu klāsts no premium riepu ražotājiem šosezon ir Nokian. Atjaunots gandrīz viss ziemas riepu sortiments. Gan radžotās riepas, gan skandināvijas tipa frikcijas riepu modelis, kā arī SUV Eiropas tipa ziemas riepu modelis. Šobrīd jaunajiem modeļiem vēl nav pieejami riepu testi pietiekamā daudzumā, lai varētu kaut ko secināt un izlobīt patiesību. Mans uzskats, ka no viena riepu testa secināt par riepas izcilību nevar, bet, apkopojot vairāku testu rezultātus, jau var sākt izdarīt secinājumus. Šobrīd vismaz viena pirmā vieta jaunajai radžotajai riepai Nokian Hakkapeliitta 9 jau ir! Ar lielisku startu un godalgotām vietām startējis ir arī korejiešu riepu ražotājs Hankook ar jaunu radžoto riepu modeli Hankook I*Pike RS2. Dalīta otrā - trēšā vieta ZaRuljom ziemas riepu testā. Jaunumi arī Michelin nometnē. Jauna radžotā riepa Michelin X-Ice North 4 un Eiropas tipa ziemas riepa Alpin 6. Pēdējā gan vairāk izskatās, kā Michelin vissezonas riepas Crossclimate nedaudz ziemīgāka versija. Iepriekšējais Michelin modelis Alpin 5 noteikti izskatījās piemērotāks braukšanai pa sniegu un ledu. Ne vienmēr riepas sniegumu var novērtēt tikai pēc riepas protektora izskata, tāpēc gaidīsim pirmos testu rezultātus un ar palielinātu interesi vērosim sadaļu par sniegumu uz ledus un sniega.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Andris Griķis atklāj, kāda būtu inbox.lv šī brīža tirgus cena

Kristīne Stepiņa, 24.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inbox.lv vērtība 15 gados ir pieaugusi vairāk nekā 100 reizes, lēš tā īpašnieks Andris Griķis

Ar viņu tiekamies Ķīpsalā, Ostas skatos, kur pēdējos stāvos mājīgi iekārtots uzņēmuma birojs.

Fragments no intervijas:

Par cik jūs nopirkāt inbox.lv?

Par 50 tūkstošiem ASV dolāru. Tolaik visi teica, ka esmu galīgi izkūkojis prātu. Pirkuma brīdī bija atvērti 100 tūkstoši kontu un bija 50–60 tūkstoši aktīvu lietotāju. Tajā laikā internetu lietoja tikai 5–6% Latvijas iedzīvotāju. Un tad 2001. gadā sākās tas maratons, kas turpinās vēl šo baltu dienu. Inbox ir daudz senāks par Gmail, par kādiem deviņiem gadiem, tāpēc varam droši lietot apzīmējumu «ārvalstu analogs».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mums ir divreiz lielāka pastkastīte par Gmail, divreiz lielāks atļautais e-pasta pielikumu apjoms, galu galā, mūsu serveri atrodas Latvijā, viss vienkārši ātrāk strādā,» lepojas vietējā e-pastu servisa Inbox līdzīpašnieks Andris Griķis. To viņš sacījis, atbildot uz izdevuma Ir jautājumu, vai pasaules interneta gigants Google nav Inbox bieds.

Viņaprāt, priekšstats par Gmail popularitāti esot tikai latviešu fobija: «Latvijā Gmail ir aptuveni trīs reizes mazāks par mums un mazāks arī par Mail.ru. Vidējai mājsaimniecei Gmail ir par sarežģītu, tas ir specifisks produkts.»

A. Griķis arī stāstījis, ka e-pasts ir otrais dārgākais IT segments aiz meklētāja, to attīstīt un uzturēt esot dārgi. «Mūsu tehnoloģiskās platformas uzturēšanai, attīstīšanai tērējam aptuveni vienu miljonu latu gadā,» stāstījis A. Griķis.

Jāatgādina, ka šogad A. Griķis atbildēja arī uz biznesa portāla db.lv Piektdienas intervijas jautājumiem. Viņš uzsvēra, ka Inbox.lv nav pārdots ārvalstu investoriem, un tā kapitāls joprojām ir 100% Latvijas uzņēmēju rokās. Inbox.lv ir otrais mīlētākais zīmols Latvijā. Pagaidām gan to apsteidz tieši ASV IT megakorporācija Google.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Inbox.lv šobrīd cīnās ar lielāko lielāko hakeru uzbrukumu

Db.lv, 16.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma un interneta vietnes Inbox.lv šobrīd cīnās ar savā vēsturē vislielāko hakeru uzbrukumu. Inbox.lv pakalpojumi šobrīd ir apgrūtināti, daudziem lietotājiem nav pieeja e-pastam, failiem, kalendāram, foto un video galerijām, informē Inbox.lv valdes priekšsēdētājs Andris Griķis.

Tas ir izkliedētais pakalpojuma atteikuma uzbrukums, ko plašāk raksturo angliskais termins DDoS (Distributed denial of service), vienam mērķim uzbrūkot ar viltus pieprasījumiem no vairākiem avotiem, kas parasti ir viena uzbrucēja kontrolēti, tādējādi panākot lielāku efektivitāti.

A.Griķis precizē, ka uzbrukums sākās 16.maijā, uzreiz pēc pusnakts, viltus pieprasījumu skaita ar katru brīdi turpinot palielināties, būtiski pieaugot rīta stundās.

“Šobrīd tehniskais dienests strādā pie tā, lai apturētu datu plūsmu no ārzemēm. Senāk bija vienkāršāk, jo Latvijas datu centros varēja vienkāršāk atslēgt ārzemju plūsmu, taču tagad tas nav tik vienkārši iespējams, jo viss ir pārāk integrēts,” precizē A.Griķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes uzņēmuma Gemius Latvia vadītāja Linda Egle stāsta par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem, par to, ko visbiežāk meklē google meklētājā, kā arī skaidro, kāds ir vidējais interneta lietotājs Latvijā.

80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā

Latvieši ir aktīvi interneta lietotāji. Pirms vairākiem gadiem valdīja uzskats, ka internets ir domāts jauniešiem, tāpēc arī reklāmdevēji bieži svārstījās, vai likt reklāmu internetā vai nelikt, jo tādējādi sasniegtu tikai jauniešus. Šobrīd varu teikt, ka tā noteikti nav - arī vecāka gada gājuma cilvēki apgūst un lieto internetu. Šobrīd 80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā. Tendences liecina - jo mazāka valsts, jo lielāka sasniedzamība. Noteikti var teikt, ka esam aktīvi lietotāji, lai gan par mums aktīvāki ir igauņi. Runājot skaitļos, Latvijā mēneša griezumā ir 1 430 000 aktīvie interneta lietotāji, kuri izmanto datoru; 800 000, kuri lieto internetu telefonā un apmēram 400 000 - planšetē, protams, jāatceras, ka šie skaitļi nav saskaitāmi, jo viens un tas pats cilvēks var lietot internetu gan datorā, gan telefonā, gan planšetē - šie dati pārklājas. Mēs mērām ne vien to, kā internets tiek lietots, bet arī reklāmas kampaņu efektivitāti internetā, piemēram, kuras vecuma grupas vairāk klikšķina uz baneriem. Esam noskaidrojuši, ka vairāk uz baneriem klikšķina vecuma grupa 55+, jaunieši skrien visam pāri ar acīm, viņu uzmanību piesaista bildes un video - viņi nav pieraduši lasīt garus tekstus, taču, ja 40+ vecuma grupas cilvēku ieinteresēs informācija banerī, viņš uz tā uzklikšķinās un uzzinās par konkrēto piedāvājumu visu iespējamo informāciju. Vidējā un vecākā paaudze ir pieradusi pie avīžu laika, viņi ir gatavi lasīt un iedziļināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.augusta Inbox.lv bez maksas ir pieejams saviem lietotājiem visos Lattelecom un citos Wi-Fi punktos, kas kopumā ir vairāk nekā 1 000 vietās visā, informē Latvijā Nacionālais e-dienests Inbox.lv.

Uz šodienu portālā Inbox.lv ir vairāk nekā 3.8 miljoni reģistrētu lietotāju kontu, un to izmanto aptuveni 70% Latvijas interneta lietotāju. Pēc statistikas trīs mēnešu aktīvā portāla auditorija ir 950 000 unikālie lietotāji.

Kā apliecina TNS Latvia pētījums, jau 35% no portatīvo datoru īpašniekiem pēdējā pusgada laikā ir izmantojuši bezvadu interneta publiskās piekļuves vietas. Šai tendencei augot, Inbox.lv saskatīja nepieciešamību paplašināt portāla pieejamību un sniegt brīvu piekļuvi nacionālajam e-dienestam.

"Darba vide kļūst arvien mobilāka - to nosaka laiks. Cilvēki apmainās idejām un rada ģeniālus projektus pie kafijas tases ārpus biroja vai lidostā, gaidot savu reisu. Mums ir jābūt kopā ar savu lietotāju un viņa vajadzībām, lai attaisnotu savu misiju - būt mūsdienīgam, interesantam un funkcionālam," jaunā pakalpojuma ieviešanu pamato SIA Inboss valdes loceklis Andris Griķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu apstrādes uzņēmums SIA "Inbokss", kam pieder interneta vietnes kā inbox.lt, inbox.ee, inbox.eu un inbox.lv, 2019.gadā turpināja strādāt pie mazumtirdzniecības tiešsaistes platformas izstrādes, liecina uzņēmuma gada pārskats "Lursoft".

Tāpat uzņēmums arī realizēja mārketinga plānu publicitātes, apmācības un reklāmas jomā par jauno produktu iespējām un priekšrocībām.

Pagājušajā gadā SIA "Inbokss" apgrozījums nav būtiski mainījies, tas bija 4,01 miljons eiro, savukārt peļņa palielinājusies līdz 411,11 tūkstošiem eiro, kas, attiecinot pret 2018.gadu, ir pieaugums par 29,43%. Līdz ar koronavīrusu izplatības ierobežošanu saistītajiem ierobežojumiem, arī SIA "Inbokss" izjutis ekonomikas attīstības samazināšanos, jo tā apjomi samazinājušies par aptuveni 20%.

Šogad SIA "Inbokss" darbībā paredzējis ieviest mazumtirdzniecības tiešsaistes platformu. Tā sākotnēji darbosies testa režīmā, bet pēc nepilnību novēršanas uzņēmums paredzējis gūt ieņēmumus no mazumtirdzniecības platformas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inbox.lv paziņojis par bezmaksas un maksas e-pasta kastīšu apjoma vairākkārtīgu palielināšanu. Jaunais piedāvājums ievērojami pārspējot tādu globālā interneta gigantu servisu kā Google Gmail un Windows Live Hotmail tehniskos rādītājus.

Inbox.lv bezmaksas e-pasta kastīšu apjoms kopš šā gada 15. februāra ir palielināts no 2,5 GB uz 10 GB, savukārt maksas e-pasta kastīšu izmērs - no 10 GB uz 100 GB, liecina sniegtā informācija medijiem.

"Būt soli priekšā šodienas prasībām – tāds ir viens no pamatprincipiem, kuram mēs konsekventi sekojam," stāsta Andris Griķis, SIA Inbokss valdes loceklis, piebilstot: "Tuvākajā laikā mēs gatavojamies iepriecināt Inbox.lv e-pasta lietotājus ar vēl vienu jauninājumu, kas attieksies uz tādu mūsdienās aktuālu tēmu, kā drošība. Sīkāk par to tiks paziņots atsevišķi."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Inbox.lv ienākumi pērn pārsnieguši 1.5 miljonus latu

, 23.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inbox.lv apmeklētāju skaits gada laikā pieaudzis par 8.8%, sasniedzot 766 000 unikālo lietotāju mēnesī, liecina TNS Latvia dati.

Pēc TNS Latvia veiktā pētījuma Ziema 2008/2009 datiem, portālu Inbox.lv mēneša laikā izmanto vidēji 78% no visiem Latvijas interneta lietotājiem. Salīdzinot ar Ziema 2007/2008 pētījumu, pieaugums ir 8.8%. Savukārt interneta medija Inbox.lv 2008.gada ienākumi sasniedza 1.6 milj. latu, kas ir par 51% vairāk nekā 2007.gadā.

“E-pasts vēl arvien ir un arī paliks primārais mērķis, kādēļ cilvēki izmanto internetu un mēs, kā Latvijas interneta līderis, kā savu primāro pienākumu uztveram, veidot lietotājiem vajadzīgus interneta produktus un arī nodrošināt šiem produktiem bezmaksas pieeju arī maksas interneta piekļuves punktos”, stāsta A.Griķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas mainīsies pēc 1.jūnija, kad būs notikusi pāreja uz ciparu televīziju? Tikai Lattelecom Virszemes TV ir iespēja bez mēneša maksas skatīties iemīļotos televīzijas kanālus, to vidū arī TV5, liecināja informācija ciparu televīzijas ieviešanas gaitā medijos, kā arī Lattelecom mājas lapā internetā, kas gan šodien ir pazudusi. Tagad no pieciem solītajiem bezmaksas kanāliem palikuši vien četri.

Sākot no šīs nedēļas klienti, kuri nopirkuši Lattelecom dekoderi, TV5 vairs neredz bezmaksas piedāvājumā. Uz to Diena.lv norādīja kāda televīzijas skatītāja, kas atgādināja, ka Lattelecom solījis piecus bezmaksas kanālus. Viņa uzskata, ka uzņēmuma reklāmas ir bijušas skatītājiem maldinošas. Kanāls šobrīd ir kodēts un pieejams tiem skatītājiem, kas abonē kādu no Virszemes TV maksas pakām.

Lattelecom uzsver, ka, izņemot sabiedrisko televīziju (LTV1 un LTV7), ko uztur nodokļu maksātāji un kam likumā paredzēts būt bezmaksas apraidē, komerckanāliem pašiem ir tiesības izvēlēties savu biznesa modeli – būt vai nebūt pieejamiem bezmaksas ēterā. Šis ir TV5 lēmums, ko mēs respektējam, komentē Lattelecom Televīzijas biznesa daļas direktore Inga Alika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

SIA Inbokss valdes priekšsēdētājam nav pretenziju pret InBoxLifestyle zīmolu

Lelde Petrāne, 27.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā startējis moduļmāju zīmols InBoxLifestyle. Biznesa portāls db.lv vaicāja Latvijas tirgū jau sen strādājošā Inbox.lv komentāru, vai abi zīmoli un to vizuālās identitātes nav sajaucami līdzīgas.

Andris Griķis, SIA Inbokss (Inbox.lv) valdes priekšsēdētājs:

«Mums nav pretenziju pret minētā zīmola vizuālo risinājumu, jo nesaskatām, ka tas varētu ietekmēt SIA Inbokss darbību. Turklāt šā gada sākumā mainījām zīmola krāsas, kas liek Inbox.lv zīmolam vēl vairāk vizuāli atšķirties no InBoxLifestyle zīmola.»

Kā vēstīts, uzņēmums APB nodevis vērtēšanai sava projekta InBoxLifestyle pirmo mikro māju. Izstrādes process izmaksājis aptuveni 100 tūkstošus eiro. 2,5 gadu laikā ieguldīti vēl 100 tūkstoši ražotnes izveidē un aprīkojumā. Ražošana notiek Rīgā, Ventspils ielas noliktavu kompleksā. Nākamie pasūtījumi patlaban ir saskaņošanas stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetu pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 57% jeb 1 026 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā.

Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā - globālo tīmekli ir izmantojuši vidēji 54 % jeb 964 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk, nekā 2009. gada ziemā.

Pavasara pētījuma perioda dati norāda uz straujāku interneta lietotāju skaita pieaugumu 40 līdz 49 gadu vecu iedzīvotāju vidū. Internetu pēdējo 7 dienu laikā bija izmantojuši vairāk nekā puse jeb 53% šīs vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 11 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.

Interneta lietotāju īpatsvars galvaspilsētā un ārpus Rīgas, salīdzinot ar 2008. gada pavasarī veikto aptauju, ir izlīdzinājies. Ārpus Rīgas dzīvojošie iedzīvotāji aptuveni uz pusi biežāk nekā pagājušogad atzīst, ka internetam piekļūst bibliotēkās. Par vidēji 2 procentpunktiem ir pieaudzis arī interneta lietotāju īpatsvars skolās. TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Rīgas iedzīvotāji nedaudz biežāk izmanto iespēju piekļūt internetam, atrodoties pie draugiem vai paziņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetu pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 51 % jeb 928 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Vidēji 47 % jeb 853 000 aptaujātajā vecuma grupā internetu ir izmantojuši pēdējo 7 dienu laikā, liecina TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma Vasara 2008 rezultāti.

Salīdzinot interneta lietotāju skaitu 2007. gada vasarā un 2008. gada vasarā, redzams, ka pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies vidēji par 6 procentpunktiem. Vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies par vidēji 13 procentpunktiem - no 49 % 2007. gada vasarā līdz 62 % 2008. gada vasarā.

TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka interneta lietotāju vidū turpina pieaugt biežo lietotāju jeb tā saukto heavy users īpatsvars . 2008. gada vasarā vidēji 7 no 10 tīmekļa lietotājiem internetu izmantoja vismaz 5 dienas nedēļā, bet 2007. gada vasarā tādi bija vidēji 6 no 10 interneta lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pētījums: Televīzija kļuvusi par fona mediju

Gunta Kursiša, 11.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas nozīme cilvēku dzīvēs ir būtiski mazinājusies – pārsvarā tā tiek izmantota fonam un reizēm izklaidei, tā uzskata 50% Inbox Polls aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.

Aptaujas dalībnieki norādījuši, ka no rītiem fonam ieslēdz kādu televīzijas vai radio kanālu, tomēr lielākoties pievēršas ziņu lasīšanai internetā, e‑pastu pārbaudei vai lieto sociālos tīklus.

TV skatītāji ir kļuvuši izvēlīgāki attiecībā uz pārraidēm, kam veltīt pilnīgu savu uzmanību. 38% respondentu atklāj, ka vēlas uzzināt vien konkrētu informāciju, kādēļ tie skatās tikai konkrētus raidījumus, atklāj Inbox Polls aptauja.

«Iedzīvotāju mediju patēriņa izmaiņas sevišķi spilgti vērojamas vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem, kur pēdējo trīs gadu laikā izvēle ir bijusi izteikti par labu internetam. Ja 2005. gadā ar televīziju nedēļas ietvaros varēja sasniegt 90% šā vecuma auditorijas, 2010. gadā - 80%, tad pašlaik šis rādītājs ir nokrities līdz 70%,» stāsta Minshare, Baltijas mediju aģentūras, pārstāvis Aivars Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru