Tehnoloģijas

Indieši dzenas pēc Latvijas uzņēmuma Elva Baltic tehnoloģijām

Sanita Igaune, speciāli no Losandželosas, 14.07.2011

No kreisās: Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs, starptautiskās tirdzniecības vadītājs Alvils Tabaks un Elva Baltic Auto biznesa risinājumu izstrādes vadītājs Raimonds Dilsons

Foto: Sanita Igaune, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Desmit no 12 Indijas kompānijām bija gatavas nekavējoties slēgt sadarbības līgumu ar Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu Elva Baltic par IT risinājuma izmantošanu autobiznesa nozarei, ASV informācijas tehnoloģiju Microsoft Worldwide Partner konferencē DB pastāstīja Elva Baltic Starptautiskās tirdzniecības vadītājs Alvils Tabaks, kurš kopā ar uzņēmuma pārstāvjiem divas nedēļas iepriekš Indijā bija ticies ar potenciālajiem sadarbības partneriem.

«Pirmo reizi mums bija ļoti grūti nolemt ar kuru uzņēmumu sākt strādāt,» teica A. Tabaks.

Lielo Indijas uzņēmumu interesi viņš skaidroja ar to, ka salīdzinājumā ar citām valstīm Indijā auto motīvu sfērā katru gadu ir 30% pieaugums. Tāpat jāņem vērā tas, ka Indijas apmēri ir ļoti lieli, piemēram, ja Latvijā auto markai parasti ir viens dīleris, tad Indijā Škodai vien ir ap 4 tūkst. dīleru.

Kopumā starptautiskas izstādes, tostarp Microsoft Worldwide Partner konference, palīdz uzņēmumiem nodibināt starptautiskus kontaktus, ir pārliecināts A. Tabaks, vēršot uzmanību, ka Elva Baltic pa tiešo ar klientiem strādā tikai Baltijas valstīs, bet ārpus tām, uzņēmums strādā tikai ar partneriem.

Valstis atšķirīgi attiecās pret sadarbības partneru izraudzīšanos, novērojis A. Tabaks, proti, ja Indijā uzņēmumi bija gatavi uzreiz slēgt līgumu, tad citur, piemēram, Japānā uzņēmuma partneris jau trešo gadu vērtē Elvic Baltic darbu.

Elva Baltic speciālisti autobiznesa nozarei ir izstrādājuši uzņēmuma resursu un finanšu vadības sistēmu Elva DMS, kas 100% veidota uz Microsoft Dynamics NAV platformas. Tā piemērota vidējiem un lieliem uzņēmumiem, kuri vēlas sakārtot, paplašināt un attīstīt savu biznesu. Latvijā Elva DMS izmanto tādu zīmolu pārstāvji kā Mitsubishi, Peugeot, Renault, Volvo, Škoda, Dacia, Nissan, Mercedes Benz, Hyundai u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic eksportā soļo ar vadības sistēmu transporta nozarei Elva DMS, kas izstrādāta uz Microsoft programmatūras bāzes .

«Esam Microsoft partneri,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Uzņēmumam ir trīs pamatdarbības virzieni – Microsoft licenču pārdošana, tehniskais darbs ar licencēm, kuru moduļus Elva Baltic ir tiesīgi uzlabot atbilstoši klientu vajadzībām, kā arī izstrādā jaunus moduļus Microsoft programmatūrai.

Galvenais uzņēmuma eksporta produkts ir Elva DMS. «Tas ir Microsoft sertificēts risinājums uz tā programmatūras bāzes. Tas piedāvā uzņēmuma resursu plānošanas sistēmu auto biznesam. Sākotnēji Micro soft nebija īpašu produktu auto biznesam,» viņš teic. Klientu vidū ir auto dīleri, auto nomas uzņēmumi, servisi u.c. Uzņēmuma izstrādātā transporta nozares vadības sistēma Elva DMS startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2013 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT uzņēmums tiek klāt auto gigantiem Mercedes un Volkswagen

Sanita Igaune, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic vienojies, lai nodrošinātu savam produktam savietojamību ar Mercedes un Volkswagen, šodien raksta Dienas bizness.

Latvijas IT uzņēmums Elva Baltic, kas autobiznesa nozarei ir izstrādājis uzņēmuma resursu un finanšu vadības sistēmu Elva DMS, to ir integrējis ar Mercedes rūpnīcas sistēmām, un šobrīd turpinās integrācijas pilnveidošanas darbs ar Volkswagen. Jāatzīmē, ka Elva DMS ir veidota uz Microsoft Dynamics NAV platformas. «Tas ir liels priekšnosacījums, lai varētu ieiet šajā risinājumu tirgū visā pasaulē, jo tas paver ceļu pie oficiāliem dīleriem un izplatītājiem, kas tirgo konkrētas markas mašīnas,» DB pamatoja Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs, vēršot uzmanību, ka parasti autorūpnīca rekomendē saviem sadarbības partneriem sistēmas, ar kurām ikdienā var labāk strādāt. «Sākotnēji bija skepse un neticība, ka no mazās Latvijas ir atbraucis neliels uzņēmums un vēlas taisīt saikni ar lielā ražotāja sistēmām. Taču pērn mēs sākām sajust, ka pret mums sāk nopietnāk attiekties, un veidojās sadarbība,» stāsta J. Dambergs. Uzņēmums ir paredzējis vērsties arī LIAA, lai šajā jomā lūgtu valstiska līmeņa palīdzību. «Šobrīd norisinās testi sadarbībā ar Volkswagen grupu, ar tādiem zīmoliem kā Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT un Bentley. Būtiska loma ir tajā, ka ražotājs mūs ir akceptējis kā sistēmu, kura var strādāt ar viņu sistēmām,» turpināja J. Dambergs. Savietojamība nodrošinās to, ka tiem uzņēmumiem, kuri strādā ar Elva Baltic sistēmu, automātiski būs saikne ar rūpnīcas ražošanas sistēmu, līdz ar to uzņēmuma klientiem nebūs jāstrādā divās atsevišķās sistēmās. DMS savietojamība ar Mercedes rūpnīcas sistēmām tika pabeigta 2011. gadā, bet ar Volkswagen - šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT tirgus kļūst izglītotāks un kompānijas pieredzējušākas

Anda Asere, 05.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā informāciju tehnoloģiju kompānija SIA Elva Baltic augusi par 10%, līdzīga izaugsme tiek gaidīta arī šogad.

«2017. gads bija labs, esam auguši par 10%, attīstot jaunus virzienus,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Pērn kompānija visvairāk strādāja ar Microsoft biznesa vadības sistēmu ieviešanu. Uzņēmumam ir gan jauni klienti, gan arī esošie pāriet uz jaunākām sistēmām. «Tas parāda, ka uzņēmumi attīstās un tiem ir līdzekļi, ko investēt. Latvijā ir jūtams izaugsmes vilnis,» viņš spriež. J. Dambergs novērojis, ka tirgus kļūst izglītotāks un IT kompānijas – pieredzējušākas.

Paralēli dažādām Microsoft biznesa risinājumu programmatūrām nozīmīgu lomu SIA Elva Baltic produktu portfelī ieņem dažādi uzņēmuma paša radīti vai adaptēti risinājumi. «Šobrīd topā ir biznesa inteliģences risinājumi. Esam sagatavojuši gatavus rīkus grafiskai, viegli pārskatāmai biznesa analīzei, lai vadītāji bez specifiskām IT zināšanām var redzēt aktuālos datus par biznesu, tostarp pat savos viedtālruņos. Vēl aktuāls ir viss saistībā ar personālu. Cilvēkresursu trūkums daudzās jomās liek uzņēmumiem modernizēt personālvadību. Esam izveidojuši personāla pārvaldības risinājumu, lai maksimāli automatizētu procesus – lai nav jāraksta papīra iesniegumi, lai darbinieki redz visu informāciju par atvaļinājumu, algu u.c. Uzņēmumi šobrīd dara daudz, lai noturētu cilvēkus, un moderni rīki ir viena no tādām lietām,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jebkura uzņēmuma attīstības tempu un konkurētspēju nosaka tas, cik veiksmīgi un ātri varam apgūt jaunākās tehnoloģijas un cik efektīvi spējam tās izmantot sava biznesa izaugsmē. Kā rāda pieredze, Latvijas vairumtirgotāji spēj būt pietiekami konkurētspējīgi, ja vien savā domāšanā un biznesa procesu pārvaldībā ir atvērti modernajām tehnoloģijām un nebaidās no tām.

Lai aktualizētu vairumtirgotāju izaicinājumus tehnoloģiju kontekstā un apzinātu tehnoloģiju sniegtās iespējas nozarei, Elva Baltic sadarbībā ar Microsoft organizē semināru Attīstības perspektīva V: tehnoloģiju iespējas vairumtirgotājiem.

Seminārs norisināsies 16. oktobrī Park Inn by Radisson viesnīcā. Tā fokuss būs vērsts uz tehnoloģiju lomu tieši vairumtirdzniecības nozarē, mītu atspēkošanu un vērtīgām demonstrācijām. Tāpat ar savu pieredzi dalīsies tādi Latvijā pazīstami uzņēmumi kā SLO Latvia un Balticovo, stāstot par biežāk sastopamajām kļūdām un veiksmes stāstiem informācijas tehnoloģiju kontekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT uzņēmums Elva Baltic labāko Microsoft partneru vidū

Sanita Igaune, speciāli no Losandželosas, 14.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Elva Baltic ir atzīts par vienu no labākajiem ASV IT korporācijas Microsoft sadarbības partneriem, šī iemesla dēļ - trešdien Microsoft Worldwide Partner konferences laikā uz skatuves 92 valstu vidū bija redzams arī Latvijas karogs, kuru nesa Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Uzņēmēji: Sākot biznesu Brazīlijā, jārēķinās ar protekcionismu

Nozare.lv, 14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem, kas vēlas sākt biznesu Brazīlijā, jārēķinās ar šajā valstī izteikto protekcionisma politiku, liecina aptaujāto šajā valstī darbību veicošo tehnoloģiju uzņēmumu pārstāvju teiktais.

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma SIA Elva Baltic starptautiskās tirdzniecības vadītājs Alvils Tabaks secinājis, ka šajā tirgū nav viegla ienākšana. Tajā izteikti jūtama protekcionisma politika, kas izpaužas vairākos ar importu saistītos aspektos un ko īsteno ar dažādu nodokļu palīdzību.

Arī telekomunikāciju iekārtu ražotāja AS SAF Tehnika līdzīpašnieks Normunds Bergs norādīja, ka Brazīlija ir ļoti protekcionistiska zeme, tā ir pašpietiekama valsts un ienācējus neviens negaida. Uzņēmējs arī novērojis, ka tā ir ļoti lēnu procesu zeme, kur nekas nenotiek ātri. Brazīlijai arī raksturīga ļoti plaša un sazarota birokrātija, kas vērojama daudzos līmeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ražo idejas, indieši tās realizē līdz galam; Latvijas IT nozare no amerikāņiem var mācīties pašpārliecību, bet no indiešiem – ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem.

ASV un Indija informācijas tehnoloģiju (IT) jomā ir lielvalstis, un atšķirībā no Latvijas tām nav problēmu uzņēmumos vienlaicīgi nodarbināt tūkstošiem IT speciālistu. Katrai valstij ir savas stiprās un vājās puses. Iepriekš (DB, 19.08.2013.) tika apskatītas iespējas, ko Latvijas IT nozare var mācīties no igauņiem un leišiem, bet šobrīd pievērsīsimes Indijai un ASV. No amerikāņiem Latvijas IT nozare varētu mācīties pašpārliecību – spēju aizstāvēt savu ideju. No indiešiem varam mācīties ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem. Vēl varam no indiešiem mācīties to, kā valsts mērogā attīstīt jaunus eksporta tirgus – Indijā IT ir viena no svarīgākajām eksporta nozarēm, DB norāda Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IKT nozares pakalpojumu eksports strauji pieaudzis

Žanete Hāka, 01.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) nozares pakalpojumu eksports aizvadītajā gadā uzrādījis ievērojamu izaugsmi – salīdzinot ar 2014. gadu, pērn kopējais nozares pakalpojumu eksports pieaudzis par 24%, sasniedzot 361,32 miljonus eiro, liecina jaunākie Latvijas Bankas (LB) dati.

«Pozitīvi, ka IKT nozares pakalpojumu eksporta apjomu pieaugums ir vērojams katru gadu, tādējādi liecinot par nozares stabilo, vienmērīgo un mērķtiecīgo attīstību. Turklāt izaugsme ik gadu ir diezgan ievērojama – 2015. gadā Latvijas IKT nozares pakalpojuma eksports audzis par 24%, bet 2014. gadā par 22%. Tas ir lielisks pierādījums IKT nozares konkurētspējai un Latvijas IKT speciālistu kompetencei, ko novērtē arī starptautiskā mērogā. Apsveicama ir uzņēmumu spēja nemitīgi izstrādāt un attīstīt jaunus pakalpojumus, pielāgojot tos katras valsts specifiskajam tirgum. Manuprāt, tas arī ir galvenais panākumu stūrakmens – nepārtraukta attīstība un jaunu prasmju apgūšana,» uzsver Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft konference Losandželosā pulcē 15 tūkstošus dalībnieku, tostarp vairākus Latvijas uzņēmumus

Sanita Igaune, 12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī šogad ASV informācijas tehnoloģiju kompānijas Microsoft Worldwide Partner konference ir plaši apmeklēta, kopumā tajā dalību ņem aptuveni 15 tūkst. dalībnieku no visas pasaules.

No Latvijas konferencē piedalās pārstāvji no Microsoft Latvia, Elva Baltic, Datakom, DPA, ALSO Latvia, Baltijas Datoru Akadēmija, Tilde un iSoft Solutions.

Lielu lomu konferencē ieņem tieši cloud computing jeb mākoņu datošanas tēma. Tās aktualitāti nozarē savā uzrunā īpaši akcentēja Microsoft vadītājs Stīvs Balmers (Steve Ballmer). Piemēram, uzņēmumiem, izmantojot Microsoft jauno mākoņa pakalpojumu Office 365, nav jāpērk programmatūra, bet tie pakalpojumus var izmantot maksājot ikmēneša maksu.

Microsoft ņem vērā planšetdatoru uzvaras gājienu, norādīja S. Balmers, vēršot uzmanību, ka Windows 8 būs pielāgots planšetdatoriem. Jāatzīmē, ka šobrīd ir jau pieejama Windows 8 beta versija. Vienlaikus S. Balmers akcentēja Microsoft partneru lomu kompānijas biznesā un pateicās tiem par veiksmīgo sadarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labu speciālistu trūkst, tāpēc uzņēmumi audzina nākamos darbiniekus paši, veido pozitīvu tēlu ārpus kompānijas , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Situācija vēl joprojām ir smaga, bet, ja labu laiku ir zināms, ka būs brīva vakance, tad process nav grūts. Apzināmies, ka vienas vakances aizpildīšanai IT nozarē nepieciešami vismaz trīs mēneši. Nevar paļauties tikai uz sludinājumu izvietošanu, ir jāveic rūpīgs darbs, meklējot kandidātus. Ieguldījumi atpazīstamības veicināšanā nes rezultātus – ir kandidāti, kuri piesakās paši,» apgalvo Juris Vilders, DPA valdes loceklis. IT nozarē ir salīdzinoši viegli sameklēt pārdošanas speciālistus, situācija ar izstrādes speciālistu piesaisti ir nedaudz uzlabojusies, taču trūkst programmatūras testēšanas speciālistu, jo šī profesija Latvijā ir samērā jauna. Arī profesionālu sistēmanalītiķu, kuri izstrādā specifikāciju tālākajam izstrādātāju darbam, ir grūti atrast, arī IT infrastruktūras risinājumu konsultantu meklējumi mēdzot ieilgt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir efektīva un kas ir neefektīva pārdošana? Vai uzņēmuma pārdošanas rezultāti ir maksimāli sasniedzami ar uzņēmuma rīcībā jau esošajiem resursiem? Šos jautājumus droši vien ikdienā sev uzdod gandrīz katrs uzņēmuma vai pārdošanas nodaļas vadītājs.

Ir astoņas galvenās pazīmes, kas liecina, ka pārdošanas nodaļas darbs «klibo»:

  1. «Nezinīša» sindroms

    Pārdošanas nodaļas darbinieki precīzi nepārzina savus darba uzdevumus, kā rezultātā jūsu klients nav ticis apkalpots savlaicīgi vai vispār ir ticis pazaudēts daudzu darba uzdevumu gūzmā.

  2. Izplūdusi kopējā bilde vai informācijas blokāde

    Nav pieejama informācija par potenciālo klientu skaitu un to apstrādes stadijām, ienākošo interesentu avotiem, pieprasītākajiem produktiem, efektīvākajām kampaņām u.c. Šī informācija, kas ir ļoti svarīga jebkuram vadītājam, vai nu vispār nav dabūjama, vai, lai to iegūtu, ir jāpatērē tik daudz laika, ka pa šo laiku dati jau ir paspējuši novecot.

  3. Kontroles šķietamība

    Jūs katru nedēļu saņemat atskaiti par darījumiem, uz kuriem strādā jūsu pārdošanas nodaļas darbinieki, bet katru nedēļu vieni un tie paši potenciālie darījumi un vieni un tie paši statusi? Varbūt bija kādreiz doma pieņemt darbā varenu transporta kontrolieru komandu, kas sekotu līdzi izpildāmajiem darbiem un uzliktu sodu par to, kas nav izdarīts kvalitatīvi vai laicīgi?

  4. Pēteris atvaļinājumā, dzīve ir apstājusies

    Pārdošanas rezultāti ir atkarīgi no konkrētu cilvēku dzīves situācijām.

  5. «Ups» situācijas vai cik pacietīgs ir jūsu klients?

    Vai ir pazīstamas situācijas, kad klients Jānis saņēma jau trešo reizi apsveikumu sieviešu dienā, bet klients John saņēma vēstuli par akciju latviešu valodā un tad, kad tā jau ir beigusies?

    Bez šaubām, tādas mārketinga aktivitātes noteikti pamanīs. Bet cik daudz vēl ir pacietības jūsu klientiem?

  6. «Nejauša» darba procesa imitācija

    It kā visi čakli strādā, bet rezultātu kā nebija, tā arī nav. Rezultātā ir konstatēts, ka tiek notērēts laiks peļņu nenesošajiem projektiem vai potenciālajiem klientiem, tika piedāvāti produkti neīstajai auditorijai, un nauda ir iztērēta neefektīvajām reklāmas kampaņām u.t.t. Vai jūs strādājat, lai izbaudītu procesu vai, tomēr, lai sasniegtu rezultātus?

  7. Katrs sev «mākslinieks»

    Katrs pārdevējs strādā tā, kā viņam ir ērtāk un šķiet labi. Viens pieraksta kladē, otrs datorā. Viens raksta ar pilniem tekstiem, otrs saīsina. Rezultātā, visa klientu datu bāze ar visu komunikācijas vēsturi nav ne tikai saprotama, bet to arī nevar ne apkopot, ne nodot citam cilvēkam.

  8. Ja gribi kafiju ar pienu, nevajag sūtīt mārketingu slaukt govis

    Vai tavs mārketings divas dienas sēdēja, atlasot vajadzīgo mērķauditoriju, sakārtojot e-pastu datubāzi un pēc tam sūtīja katram klientam e-pastus ar jaunu piedāvājumu? Ir laiks aizdomāties, tagad to visu var izdarīt ar dažiem klikšķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru