Interneta portāli arī turpmāk bez reklāmas pārdošanas nespēs sevi finansēt. Pēc mēdiju ekspertu domām finansu apgrozījums par maksas informāciju (Paid Content) internetā vēl turpmākos gadus nespēs strauji attīstīties, tāpēc informācijas pārdošana būs tikai papildus ienākums. Interneta maksas pakalpojumu klāstā informācijas pārdošana sastādīs tikai 10% no interneta apgrozījuma. Lielākie finansu balsti interneta portāliem būs tieši reklāmas laukumu pārdošana internetā. Aizvien biežāk izdevniecības bez arhīva pakalpojuma pārdod arī ekskluzīvas intervijas, aktuālus rakstus un citus darbietilpīgākus rakstu darbus. Piemēram, Vācijā maksas informācijas apgrozījums tiek prognozēts uz 45 miljoniem eiro (2002. gadā bija 14 miljoni eiro), taču 2005. gadā tas sasniegs 127 miljonus eiro. Vairākos pētījumos ir konstatēts, ka klienti internetā par informāciju ir gatavi maksāt līdz vienam eiro un kā abonenti līdz 3,50 eiro. Daudz lielākas summas klienti maksā par video, mūzikas un spēļu pirkšanu, kuras ar interneta palīdzību iegūst uz sava datora. Mēdiju eksperti vienlaikus atzīst, ka interneta klientu uzvedība un rīcības motīvi vēl ir maz pētīti, lai precīzi apkalpotu šo mērķa auditoriju. Liela daļa portālu dialogu ar klientu uztur pēc iekšējas pārliecības un intuīcijas. Avots: Handelsblatt

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra