Tehnoloģijas

Interneta portāli bez reklāmas nespēs sevi finansēt

Aivars Mackevics [email protected], 27.05.2003

Jaunākais izdevums

Interneta portāli arī turpmāk bez reklāmas pārdošanas nespēs sevi finansēt. Pēc mēdiju ekspertu domām finansu apgrozījums par maksas informāciju (Paid Content) internetā vēl turpmākos gadus nespēs strauji attīstīties, tāpēc informācijas pārdošana būs tikai papildus ienākums. Interneta maksas pakalpojumu klāstā informācijas pārdošana sastādīs tikai 10% no interneta apgrozījuma. Lielākie finansu balsti interneta portāliem būs tieši reklāmas laukumu pārdošana internetā. Aizvien biežāk izdevniecības bez arhīva pakalpojuma pārdod arī ekskluzīvas intervijas, aktuālus rakstus un citus darbietilpīgākus rakstu darbus. Piemēram, Vācijā maksas informācijas apgrozījums tiek prognozēts uz 45 miljoniem eiro (2002. gadā bija 14 miljoni eiro), taču 2005. gadā tas sasniegs 127 miljonus eiro. Vairākos pētījumos ir konstatēts, ka klienti internetā par informāciju ir gatavi maksāt līdz vienam eiro un kā abonenti līdz 3,50 eiro. Daudz lielākas summas klienti maksā par video, mūzikas un spēļu pirkšanu, kuras ar interneta palīdzību iegūst uz sava datora. Mēdiju eksperti vienlaikus atzīst, ka interneta klientu uzvedība un rīcības motīvi vēl ir maz pētīti, lai precīzi apkalpotu šo mērķa auditoriju. Liela daļa portālu dialogu ar klientu uztur pēc iekšējas pārliecības un intuīcijas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Konkurenti neizprot CityLife.lv un Cherry.lv lēmumu atteikties no portāliem - piedāvājumu apkopotājiem

Lelde Petrāne, 06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kolektīvās iepirkšanās portāli CityLife.lv un Cherry.lv nonākuši pie kopīga lēmuma - neļaut savus piedāvājumus izvietot portālos, kuri apkopo visu Latvijas kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus. Konkurenti un piedāvājumu apkopotāji par šādu lēmumu pauž gan izbrīnu, gan nožēlu.

Kā iepriekš norādīja CityLife.lv un Cherry.lv, šāds lēmums esot pieņemts, «lai pircējiem aktīvāk skaidrotu atšķirības starp kvalitāti, ko spēj piedāvāt vadošie kolektīvās iepirkšanās portāli, un mazo portālu piedāvājumiem, kuru ierobežotie resursi liedz iespēju uzņemties atbildību par to piedāvājumiem». CityLife.lv un Cherry.lv akcentēja, ka šobrīd Latvijā darbojas ap 40 kolektīvās iepirkšanās portālu, tomēr 93% no tirgus veido četri vadošie kolektīvās iepirkšanās portāli CityLife.lv, Cherry.lv, Zizu.lv un Perkamkopa.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook, MySpace un vairāki citi sociālie mediji tika sūtījuši reklāmas kompānijām datus, kas varēja tikt izmantoti patērētāju vārdu un citu personas datu iegūšanai, lai gan tika solīts, ka šie sociālie portāli neatklāj šādu informāciju bez patērētāju piekrišanas.

Sociālie portāli piekopa praksi, kurā reklāmdevējiem tika nosūtīti lietotāju vārdi un personas kodi kopā ar personīgo profila informāciju ikreiz, kad lietotājs atvēra kādu reklāmas logu. Pēc The Wall Street Journal aktualizētajiem jautājumiem Facebook un MySpace nolēma veikt izmaiņas savās darbībās. «Mēs izlabojām problēmu tiklīdz par to dzirdējām,» atklāj Facebook pārstāvis.

Reklāmas kompānijas saņem informāciju, kura var tikt izmantota, lai sameklētu individuālos profilus, kurus atkarībā no lapas informācijas lietotājs ir padarījis publiski pieejamu un kuros ietverta tāda informācija kā personas īstais vārds, vecums, dzīvesvieta un nodarbošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pētījums: pelnošākais no kolektīvās iepirkšanās portāliem Latvijā ir Pērkam Kopā

Lelde Petrāne, 10.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka kolektīvās iepirkšanās tirgum vēl nav pat gads, tas ir kļuvis par nopietnu biznesa nišu, norāda vietne MrDeal.lv, kas izskaitļojusi, cik pelna kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā.

Kopumā Latvijā savu darbību mēģinājuši uzsākt 39 portāli, taču, ņemot vērā lielo konkurenci un darba intensitāti, ne visi ir izturējuši cīņu par izdzīvošanu, un šobrīd darbu turpina 28 portāli, kas esot ļoti liels skaits Latvijas tirgum.

Pētījuma veicēji norāda, ka šī biznesa vēsture mūsu valstī ir uzsākusies 2010. gada vasarā, kad šādus pakalpojumus sāka piedāvāt portāls oppaa.lv, lai gan daudzi uzskata, ka pirmais portāls bija Kopā Lētak, jo tas savu darbību uzsāka skaļāk un ar reklāmu.

Pavisam periodā no 2010. gada 23. augusta līdz 2011. gada 29. jūlijam kolektīvās iepirkšanās portāli pārdevuši kuponus par summu Ls 3 043 148 un kopumā lielākie portāli ir pārdevuši 504 107 kuponus. Līdz ar to vidējā kupona cena ir 6 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv, 26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmisīgā cīņa par pašvaldību un Eiroparlamenta deputātu krēsliem daudzām partijām izvērtusies ievērojami dārgāka nekā pirms tam gūtie ienākumi vēlēšanu izdevumiem.

Līdere ir pirms vēlēšanām agresīvu reklāmas kampaņu izvērsusī TB/LNNK, kurai pat 346.3 tūkst. Ls iztērēšana sevis slavināšanai nav līdzējusi iekļūt kārotajā Rīgas domē, kur nu vēl saglabāt mēra krēslu. Tikai 3.3 % galvaspilsētas iedzīvotāju balsoja par tēvzemiešiem. Arī cīņā par Eiropas Parlamentu TB/LNNK ieguva tikai vienu deputāta vietu, kas tika partijas līderim Robertam Zīlem, pretstatā četrām 2004. gadā notikušajās vēlēšanās.

Apvienības kopējie izdevumi vēlēšanām (jāuzrāda visi izdevumi no 7. februāra līdz vēlēšanu dienai, kā to paredz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums bija 406.7 tūkst. Ls, kas par 213.3 tūkst. Ls pārsniedz tai pat laikā gūtos ienākumus. Pat ņemot vērā līdz 7. februārim gūtos ziedojumus (45 tūkst. Ls), naudas atlikumu kontā (56.9 tūkst. Ls) un rezerves fonda atlikumu pērnā gada beigās (52,3 tūkst. Ls), ar to nav gana, lai segtu izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā attiecībā pret 2007. gadu reklāmas apjomi Latvijas biznesa laikrakstos pēc bruto cenas pieauguši par 3.5%, liecina TNS Latvia sniegtā informācija.

«Saskaņā ar TNS Reklāmu reģistra datiem, šis pieaugums ir 3,5%, kas uztverams kā biznesa laikrakstu stabilitātes rādītājs,» stāsta TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters. «Šī tendence ir pozitīvi vērtējama, ņemot vērā augsto inflācijas līmeni valstī. Līdz ar to var secināt, ka reklāmdevēji paļaujas uz šo izdevumu mērķauditoriju arī ekonomikas lejupslīdes apstākļos.»

Izdevniecības Dienas bizness reklāmas daļas vadītājs Juris Rožkalns piekrīt, ka reklāmas apjoma pieaugums biznesa laikrakstos skaidrojams ar stabilitāti. «Pēdējos gadus ir audzis laikraksta Dienas bizness abonentu skaits, kas šogad nostabilizējies virs 10 tūkstošiem. Patreizējā ekonomiskajā situācijā tirgū notiek ievērojamas izmaiņas, un līdz ar to uzņēmumu vadošo darbinieku pieprasījums pēc profesionālas biznesa informācijas pieaug gan laikrakstā, gan internetā. Līdz ar to reklāmas apjomi palielinās, pateicoties laikraksta auditorijas stabilitātei,» tā J. Rožkalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs, 14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kolektīvās iepirkšanās portāli CityLife.lv un Cherry.lv nonākuši pie kopīga lēmuma - neļaut savus piedāvājumus izvietot portālos, kuri apkopo visu Latvijas kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus. Šāds lēmums esot pieņemts, «lai pircējiem aktīvāk skaidrotu atšķirības starp kvalitāti, ko spēj piedāvāt vadošie kolektīvās iepirkšanās portāli, un mazo portālu piedāvājumiem, kuru ierobežotie resursi liedz iespēju uzņemties atbildību par to piedāvājumiem».

Kā akcentē CityLife.lv un Cherry.lv, šobrīd Latvijā darbojas ap 40 kolektīvās iepirkšanās portālu, tomēr 93% no tirgus veido četri vadošie kolektīvās iepirkšanās portāli CityLife.lv, Cherry.lv, Zizu.lv un Perkamkopa.lv. CityLife.lv un Cherry.lv sasniedz gandrīz 60% no industrijas kopējā apgrozījuma.

Pēc CityLife.lv mārketinga vadītājas Ances Rancānes un Cherry.lv mārketinga vadītājas Annas Brūnas teiktā, «mazie portāli bieži kaitē industrijai kopumā, jo nespēj nodrošināt pienācīgu kvalitāti. Savukārt, piedāvājumus apkopojošajos portālos, piemēram, refresh.lv, salidzini.lv un gudriem.lv, cilvēki nezina, no kāda portāla piedāvājums tiek iegādāts».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama, sākot no 2010. gada, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus prognožu un tendenču pētījuma rezultāti.

Pētnieki akcentē, ka krīzes laikā mazumtirdzniecības sektorā reklāmdevēji var piesaistīt patērētājus ar reklāmu, kas demonstrē pirkuma vērtību, kā arī to, ka virknei interneta mediju, kas savu biznesu balstījuši reklāmā, būs jāmeklē citas iespējas.

Centrāleiropas un Austrumeiropas tirgos 2009. gadā reklāmas investīciju apjoms samazināsies par 13.9%, bet pasaules kopējais reklāmas tirgus samazinājums paredzams 6.9% apjomā, liecina pētījuma rezultāti.

Pasaules reklāmas tirgus pakāpeniska atgūšanās esot prognozējama, sākot no 2010. gada.

Kopš 2008. gada decembra prognožu pētījuma rezultātu izziņošanas ekonomiskā situācija dažādās pasaules valstīs ir pieredzējusi būtisku recesiju, kas ietekmējis tirgus datu prognozes, norāda ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas apjoms radio un TV pieaug

, 07.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms televīzijā un radio maijā, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis, kamēr presē – sarucis, liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar aprīli, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē - nelies kritums.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 2 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, bet maijā – 38 162 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada maijā bija 97 222 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, kad tika reģistrēts 125 191 reklāmas gadījums, ir par 22 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

NATO samita dēļ reklamējas mazāk

, 04.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, novembrī samazinājās par 8 %, liecina TNS Latvia dati. Apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams neliels reklāmas apjomu kritums, informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir samazinājies par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,65 miljoni cm², bet oktobrī - 2,88 miljoni cm² reklāmas. Kā norāda TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi. Līdz ar to daļa reklāmas netika nopublicēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oktobrī - reklāmas apjomu kāpums

, 03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses un TV reklāmas apjoms samazinājies

, 29.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī - 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas asociācijas (LRA) un TNS Latvija apkopotie dati par 2007. gada mediju reklāmas tirgu liecina, ka kopējais reklāmas tirgus ir pieaudzis par 24% līdz 93,94 miljoniem latu. 2006. gadā Latvijas reklāmas tirgus pieauga līdz 76 miljoniem latu.

2% - jauni reklāmdevēji ar jaunu budžetu;

3% - esošie reklāmdevēji palielina reklāmas apjomus;

19% - mediju inflācija jeb reklāmas izvietošanas cenu palielināšanās.

TV gadījumā tiešā cenu inflācija ir bijusi 16%, internetā tā sasniegusi pat 30%, savukārt preses situācija nav tik viennozīmīga. Preses reklāmdevēji, izvietojot reklāmas tādos pašos apjomos, kā 2006. gadā, par to ir maksājuši 23% dārgāk. Taču tas ir saistīts arī ar izvietojuma kvalitātes maiņu, pārgrupējot ievērojamus budžetus no laikrakstiem uz žurnāliem un pērkot reklāmu par atbilstoši augstāku cenu, norāda LRA Apvienotās Nozares komitejas priekšsēdētājs Kaspars Ulsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra ZenithOptimedia samazinājusi savu starptautiskā reklāmas tirgus attīstības prognozi 2009. gadam, norādot, ka tirgus saruks par 8.5%. Aģentūra lēš, ka pasaules reklāmas tirgū kritums tuvojas zemākajam līmenim - neliela atgūšanās paredzama 2010. gadā, bet attīstība visos reģionos atsāksies 2011. gadā.

Aprīlī tika prognozēts, ka kritums pasaules reklāmas tirgū būs par 6.9%, taču gada 1. ceturkšņa tirgus rezultāti izrādījušies ievērojami zemāki nekā sākotnēji prognozēts. «Saskaroties ar ārkārtēju nedrošību, reklāmdevēji vairumā biznesa sektoru gatavojās sliktākajam scenārijam un samazināja savas investīcijas un izdevumus, paredzot strauju ienākumu samazināšanos. Nedrošā ekonomikas situācijā reklāma bieži vien tiek uzskatīta par liekiem izdevumiem un ātri samazināts reklāmas investīciju apjoms, neskatoties uz daudzajiem pētījumiem, kas liecina, ka kompānijas, kuras saglabā reklāmas investīcijas krīzes laikā, pēc krīzes izrādās stiprākas nekā kompānijas, kuras to nedara,» skaidro ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas rīmu nakts jau 10.reizi Latvijā

, 27.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada aizraujošākais pasākums reklāmas gardēžiem – Reklāmas Rīmu Nakts šogad Latvijā risināsies jau 10.reizi. 2.novembrī Kongresu namā gaidāmā allaž pievilcīgā un pārsteidzošā Rīmu ēdienkarte sastāvēs no 500 klipiem, no kuriem 480 iepriekšējos gados programmā neredzēti, Db.lv informēja SIA UNTITLED projektu vadītāja Dita Ābola.

Programmā iekļautas starptautiskas, eksotiskas un vēsturiskas (no 1898.gada līdz mūsdienām) reklāmas, kas iemieso reklāmas pasaules vitalitāti un jaunākās tendences.

Biļetes iespējams iegādāties Biļešu servisa tirdzniecības vietās visā Latvijā un www.bilesuserviss.lv. Pašlaik biļešu cena Ls 12!

Reklāmas Rīmu Nakts ir izrāde, kas notiek vairāk kā 40 valstīs un atspoguļo vairāk kā 60 dažādu tautību reklāmas mākslinieku radīto. Tā ir iespēja atvērt logu uz pasauli un vairāk kā 6 stundu garumā izbaudīt krievisku, aziātisku, afrikānisku, dienvidamerikānisku atmosfēru, atklāt mongoļu, irākiešu un pat indiāņu reklāmas rullīšus. Programmā mijās seni un jauni klipi, klasika un jaunumi, kā arī, protams, daudzās sāgas ar iemīļotiem reklāmu varoņiem. Reklāmas klipiem nav veikta cenzūra: redzams gan alkohols un tabaka, gan sekss. Programma, kuras sastādītājs ir Žans Marī Bursiko, ik gadu tiek atjaunota. Klipi vienmēr ir oriģinālajā versijā un bez subtitriem, tie vienmēr tiek rādīti pilnībā. Subtitri tiek izmantoti tikai, lai katras filmas sākumā parādītu tās radīšanas gadu un valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru