Tehnoloģijas

Interneta telefonijas kvalitāte – ļoti dažāda

Juris Kaža [email protected], 18.07.2005

Jaunākais izdevums

Interneta telefonijas (VOIP) kvalitāte un šādu sakaru pieejamība ir ļoti dažāda, raksta ASV žurnāls PC World, atsaucoties uz speciālistu veiktiem testiem izmantojot vairākus ASV interneta pakalpojumu sniedzējus. Paļāvības ziņā (cik bieži var dabūt savienojumu) labākais esot Vonage, taču dzidrāko balss kvalitāti piedāvājot AT&T CallVantage, ko piedāvā t.s. parastās telefonijkas operators. Kopumā interneta telefonijas kvalitātes rādītāji nedaudz (un dažos gadījumos, krietni) atpaliek no parastiem, dārgākiem komutētiem balss sakariem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Fiksētās telefonijas tirgū zema konkurence

, 28.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) veiktais pētījums par konkurences situāciju fiksētās un mobilās balss telefonijas tirgū liecina, ka fiksētās balss telefonijas tirgū ir zema konkurce, savukārt mobilās balss telefonijas tirgū valda efektīva konkurence, DB.lv informēja KP vecākais referents sabiedrisko attiecību jautājumos Māris Gorbunovs.

Ziņojuma mērķis ir sniegt priekšstatu, izmantojot līdzšinējo Konkurences padomes (KP) uzkrāto pieredzi, par fiksētās un mobilās balss telefonijas pakalpojumu tirgū notiekošiem procesiem.

Fiksētās un mobilās balss telefonijas pakalpojumu tirgos konkurences situācija ir dažāda, bet pēdējo gadu garumā ir vērojama pozitīva tendence- konkurences attīstība, kas orientēta uz patērētāju labuma gūšanu.

Vērtējot savstarpējo aizvietojamību fiksētajā elektronisko sakaru tīklā un mobilajā elektronisko sakaru tīklā pēc cenas, funkcionalitātes un citiem faktoriem, KP ir nonākusi pie secinājuma, ka pakalpojumi nav savstarpēji aizvietojami. KP prognozē, ka, pazeminoties mobilo balss telefonijas pakalpojumu tarifiem, mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumi pēc cenas varētu kļūt aizstājamāki lielākai daļai klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alcatel-Lucent ieņem pirmo vietu biznesa telefonijas tirgū Rietumeiropā.

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 13.septembris

Paziņojums presei

Alcatel-Lucent (Euronext Paris un NYSE: ALU) informē, ka nozares analītiķu uzņēmums Gartner jau piekto gadu pēc kārtas ir ierindojis Alcatel-Lucent pirmajā vietā Rietumeiropas biznesa telefonijas tirgū. Balstoties uz piegādāto tālruņu līniju skaitu 2006.gadā, Alcatel-Lucent tirgus daļa sasniedza 17%. Papildus, uzņēmums ir ierindots līderu sektorā, Gartner izstrādātajā diagrammā "The Magic Quadrant for Corporate Telephony in Europe, the Middle East and Africa, 2007" [Maģiskais kvadrants biznesa telefonijai Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā 2007.gadā].

Savā ikgadējā ziņojumā Gartner analītiķi lēš, ka 2006.gadā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, vispārējais biznesa telefonijas tirgus ir nedaudz krities, taču IP telefonijas ienākšana tirgū ir būtiski paplašinājusies. Alcatel-Lucent joprojām atrodas pirmajā pozīcijā TDM (Time Division Multiplex), kā arī kopējā TDM un IP telefonijas sektorā un ieņem otro vietu IP sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom ir jāpieņem stratēģisks lēmums par darbību mobilo sakaru tirgū, jo savādāk kompānija zaudētu konkurētspēju un vērtību.To Db pauda Lattelecom valdes priekšsēdētājs Nils Melngailis. "Tas ir stratēģiskas dabas lēmums, kas jāapspriež ar akcionāriem," N. Melngailis teica. Viņš nevēlējās komentēt, kā Lattelecom varētu tikt pie mobilajiem sakariem, jo to risinās pēc lēmuma pieņemšanas.

Nozarē uzskata, ka tas izdarāms, dibinot t.s. virtuālo mobilo operatoru kāda esoša mobilā operatora tīklā, pērkot esošu mobilo operatoru vai arī gaidot brīdi, kad piedāvās jaunu mobilo sakaru licenci, un cerot to iegūt. Satiksmes ministrijas (SM) Sakaru departamenta direktors Raimonds Bergmanis Db teica, ka šobrīd neesot radiofrekvenču resursu, ko pārdot jaunam operatoram. Tele2 direktors Petrs Kirdeika (Petras Kirdeika) Db teica, ka nevarot nopietni komentēt Lattelecom lēmumu, kas vēl neesot pieņemts. Tomēr viņš uzskata, ka Lattelecom ir stiprs zīmols, kas, piem., palīdzētu tam ienākt virtuālo operatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db, 05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Latvijas mobilā telefona (LMT) un Lattelecom (LTC) apvienošanās ietekmēs konkurenci? Šī, pēdējā laikā plaši apspriestā, iespējamā apvienošanās līdz šim, pārsvarā, komentēta no, iespējamo, abu uzņēmu ieguvumu pozīcijas. Savukārt tās ietekme uz konkurenci tirgos, kuros abi uzņēmumi darbojas, komentēta īsi un vispārīgi.

Analizēt apvienošanās ietekmi uz konkurenci var ar Konkurences likumā (KL) noteiktā apvienošanās kontroles mehānisma palīdzību. Apvienošanās kontroles primārais mērķis ir kontrolēt un ierobežot apvienošanās, kuras varētu būtiski samazināt konkurenci jebkurā tirgū Latvijas teritorijā. Šī mērķa realizēšanai, visupirms, ir jānonāk skaidrībā par to, kas uzskatāms par atsevišķu tirgu (konkrēto tirgu, kā tas definēts KL). Tas ir, cik plašas ir tās uzņēmējdarbības jomas, kurās uzņēmumi savstarpēji konkurē. Pēc tam jāizvērtē kā attiecīgo uzņēmumu apvienošanās varētu mainīt konkurences apstākļus šajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilais tālrunis pārņem biroja fiksētā tālruņa funkcijas

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avaya risinājums sniedz darbiniekiem iespēju zvanīt no saviem mobilajiem tālruņiem darbavietā, izmantojot iekšējo pieslēgumu un aizmirstot par mobilo telekomunikāciju izmaksām.

Šodien uzņēmums Avaya visā pasaulē, tostarp Latvijā, piedāvā patērētāju uzmanībai jaunu risinājumu, kas ļauj sazvanīt Nokia Eseries biznesa ierīču īpašniekus pa vienu numuru un izmantot uzlabotas biznesa telefonijas iespējas ceļojumu laikā gan privātā Wi-Fi tīklā, gan publiskajos mobilajos tīklos.

Darbinieki, kuri pamet uzņēmuma ēku (parastu Wi-Fi tīklu) un dodas uz ārēju zonu (mobilā savienojuma zonu) vai atgriežas uzņēmuma ēkā, var izmantot dubultrežīma saziņas līdzekli un pāradresēt telefona zvanus, izmantojot tikai vienu mobilo ierīci ar VoIP funkciju. Tas ļauj darbiniekiem ne tikai izmantot visas biroja fiksētā tālruņa priekšrocības, bet arī ietaupīt laiku un telefona sarunu izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas uzņēmējiem piedāvās IP telefoniju

, 27.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Avaya Inc. paziņojusi par savu sadarbību ar Latvijas kompāniju iPro, kuras apvienojot spēkus plāno nodrošināt IP telefoniju, telefonijas pakalpojumus un citus risinājumus Latvijas uzņēmumiem.

Vienošanās starp Avaya un iPro ir jau stājusies spēkā, un iPro pārstāvēs visu Avaya produktu klastu, ieskaitot visus risinājumus, kā arī IP telefonijas un to pielikumu apkalpošanu.

"Abas puses lieliski papildina viena otru. Abām ir vienādas vērtības, kā arī vienādi mērķi tirgū. Kompānija iPro ir pazīstama ar saviem panākumiem finanšu iestāžu apkalpošanas jomā, tieši tāpēc vienošanās par sadarbību palīdzēs mums veiksmīgi darboties tajā segmentā, kurš līdz šim nav bijis mūsu stiprā puse. Ja ir vēlēšanās pārdot visaugstākās kvalitātes produktus, ir nepieciešams pieredzējis personāls, kā arī ilgtermiņa partnerattiecības", - saka Tomass Mačernis, kompānijas Avaya reģionāls menedžeris Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV draud atslēgt interneta telefonus

Juris Kaža [email protected], 26.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektronisko sakaru uzraudzības un regulēšanas iestāde Federal Communications Commission (FCC) draudējusi atslēgt aptuveni 100 000 interneta telefonijas lietotājus, kas nav apstiprinājuši, ka, izmantojot šo tehnoloģiju, uzņemās risku nepiekļūt neatliekāmās palīdzības dienestiem. Par to raksta portāls news.com. Rakstā norādīts, ka pēc vairākiem gadījumiem, kad interneta telefonu lietotāji nespēja sazvanīt policiju, ātro palīdzību vai ugunsdzēsējus un glābējus pa universālo numuru 911 (atbilst Eiropas 112), FCC uzlika par pienākumu visiem interneta telefonijas pakalpojumu sniedzējiem pieprasīt rakstisku apstiprinājumu no klientiem, ka tie apzinās risku. Parastās telefonijas sistēmās 911 zvani tiek savienoti, vienlaikus atšifrējot zvanītāja atrašanos vietu, ka ir palīdzējis glābt zvanītājus gadījumos, kad 911 operators dzird tikai slimnieka vaidus vai, piem., kautiņa vai apšaudes skaņas. Interneta telefonija darbojas ar tehnoloģijām, kas patlaban ne vienmēr ļauj atrast zvanītāja adresi vai arī kas mulsina automātiskās 911 tehnoloģijas. No aptuveni 1.5 miljoniem interneta telefonu lietotājiem, aptuveni 100 000 vēl neesot atsūtījuši rakstisko piekrišanu uzņemties risku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes uzņēmuma Gemius Latvia vadītāja Linda Egle stāsta par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem, par to, ko visbiežāk meklē google meklētājā, kā arī skaidro, kāds ir vidējais interneta lietotājs Latvijā.

80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā

Latvieši ir aktīvi interneta lietotāji. Pirms vairākiem gadiem valdīja uzskats, ka internets ir domāts jauniešiem, tāpēc arī reklāmdevēji bieži svārstījās, vai likt reklāmu internetā vai nelikt, jo tādējādi sasniegtu tikai jauniešus. Šobrīd varu teikt, ka tā noteikti nav - arī vecāka gada gājuma cilvēki apgūst un lieto internetu. Šobrīd 80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā. Tendences liecina - jo mazāka valsts, jo lielāka sasniedzamība. Noteikti var teikt, ka esam aktīvi lietotāji, lai gan par mums aktīvāki ir igauņi. Runājot skaitļos, Latvijā mēneša griezumā ir 1 430 000 aktīvie interneta lietotāji, kuri izmanto datoru; 800 000, kuri lieto internetu telefonā un apmēram 400 000 - planšetē, protams, jāatceras, ka šie skaitļi nav saskaitāmi, jo viens un tas pats cilvēks var lietot internetu gan datorā, gan telefonā, gan planšetē - šie dati pārklājas. Mēs mērām ne vien to, kā internets tiek lietots, bet arī reklāmas kampaņu efektivitāti internetā, piemēram, kuras vecuma grupas vairāk klikšķina uz baneriem. Esam noskaidrojuši, ka vairāk uz baneriem klikšķina vecuma grupa 55+, jaunieši skrien visam pāri ar acīm, viņu uzmanību piesaista bildes un video - viņi nav pieraduši lasīt garus tekstus, taču, ja 40+ vecuma grupas cilvēku ieinteresēs informācija banerī, viņš uz tā uzklikšķinās un uzzinās par konkrēto piedāvājumu visu iespējamo informāciju. Vidējā un vecākā paaudze ir pieradusi pie avīžu laika, viņi ir gatavi lasīt un iedziļināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apkopojusi rādītājus par interneta un balss telefonijas pakalpojumu kvalitāti pērn. Latvijā 4G tīkla pieejamība novērota vairāk nekā 97% līdz pat 99% mērījumu.

Visos mobilo sakaru operatoru tīklos Latvijā apdzīvotās vietās 4G pārklājums bija pieejams 97% līdz 99% mērījumu. Pakalpojumu kvalitāte katru gadu lietotājiem uzlabojas, mazinoties to vietu skaitam Latvijā, kur interneta pakalpojums nav pieejams. Starp mobilo sakaru operatoriem novērots vien 1% šādu gadījumu.

"SPRK interneta pakalpojuma kvalitāti mēra konkrētajā vietā un laikā – izlases veidā izvēlētās koordinātēs. Kopumā pērn esam veikuši 18 000 izlases veida mērījumus 1200 dažādās brīvi izvēlētās vietās un vairāk nekā 211 000 sērijveida mērījumu 24 dažādās vietās. Jāņem vērā – mērījumu rezultāti dažādās diennakts stundās var atšķirties. Tāpat var rasties situācija – netālu dažu metru attālumā interneta ātrums ir atšķirīgs vai nav pieejams," stāsta Elektronisko sakaru pakalpojuma kvalitātes nodaļas vadītājs Elmārs Lipenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā grib ieviest elektroniskās numurēšanas sistēmu

Sanita Igaune, 12.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu interneta telefonijas izmantošanu un citu elektronisko sakaru pakalpojumu attīstību, Latvijā ir jāievieš elektroniskās numurēšanas sistēma (ENUM).

To paredz Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie grozījumi Ministru kabineta «Noteikumos par augstākā līmeņa domēna «.lv» reģistra turētāja noteikšanas kārtību, prasībām un to izpildes uzraudzību», kas ceturtdien, 12. maijā, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.

ENUM ir jānodrošina tālruņa numuru pārveidošana par interneta domēna vārdu un otrādi, kas, savukārt, ļaus lietotājiem sazināties savā starpā gan interneta, gan balss telefonijas pakalpojumu vidē.

«Interneta telefonijas lietotāju skaits Latvijā pastāvīgi palielinās, un ENUM tehnoloģijas ieviešana to veicinās vēl vairāk. ENUM lietotāja informācijā varēs iekļaut informāciju par fiksētā un mobilā tālruņa numuru, balss pastkastīti, faksu vai par e-pastu un mājaslapu. Tāpēc šīs sistēmas lietotāji varēs sazināties savā starpā, zinot tikai viens otra tālruņa numurus,» skaidro SM Sakaru departamenta direktors Edmunds Beļskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Britu pārtikas veikals piedāvā interneta telefoniju

Juris Kaža [email protected], 23.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielais britu pārtikas un mājsaimniecības preču veikalu tīkls «Tesco» sācis piedāvāt IT telefonijas pakalpojumus saviem pircējiem. Tos varēs nopirkt «Tesco» veikalos un internetā. «Tesco» starta pakete maksās 20 mārciņas (apmēram 20 Ls), par ko pircējs saņems datoram pieslēdzamu telefonu, programmatūru un 5 mārciņas zvanos. Cik saprotams, pircējam ir jāizmanto savs esošais platjoslas interneta pieslēgums, lai zvanītu ar «Tesco» telefonu. Zvani uz fiksētiem telefoniem Lielbritānija un uz vairākām ārvalstīm maksā 0.02 mārciņu (2 santīmi) minūtē. Par to ziņo telekomunikāciju analīzes uzņēmums «Ovum», kas arī komentē, ka «Tesco» pakalpojums riskē ar savu pircēju interneta pieslēguma kvalitāti. Ja tā būs slikta, tad arī «Tesco» balss pakalpojums cietīs. «Ovum» arī piebilst – zvanīšana caur galda datoru nav sevišķi ērta, un «Tesco» tarifi uzskatāmi par viduvējiem – ir lētāki interneta telefonijas pakalpojumu sniedzēji un var arī atrast līdzīgi zemus «parastās» telefonijas tarifus zināmiem zvanu virzieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK: Latvijā mobilā interneta lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izvērtējusi mobilā interneta pakalpojuma kvalitāti Latvijā.

Izvērtējot veiktos interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus Bite Latvija, LMT, Tele2 un Telekom Baltija mobilajos elektronisko sakaru tīklos, SPRK secina, ka kopumā interneta kvalitāte Latvijā atbilst noteiktajām kvalitātes prasībām. Latvijā mobilā interneta ātruma ziņā vērojama nozīmīga izaugsme, tomēr lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumos SPRK nosaka tādus parametrus kā pieslēguma ātrums (lejupielādes un augšupielādes), latentums, trīce un pakešu zuduma koeficients.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus SPRK veic, izmantojot interneta pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmu, kas nodrošina pakalpojuma kvalitātes novērtējumu posmā starp pieslēguma punktu un Latvijas interneta apmaiņas punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iedzīvotāji retāk sūdzas par elektronisko sakaru pakalpojumiem

Dienas Bizness, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apkopojusi informāciju par aizvadītajā gadā iesniegtajām iedzīvotāju sūdzībām elektronisko sakaru jomā. 2014.gadā gadā SPRK saņēma un sniedza atbildes uz 59 sūdzībām. Salīdzinot ar 2013.gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 23% jeb par 18 sūdzībām, informŗ SPRK pārstāve Ieva Bethere.

Vairākās sūdzībās ir pretenzijas par vairākiem komersantiem, tādējādi 59 iesniegtajās sūdzībās kopā ir 70 pretenzijas par komersantiem.

2014.gadā Regulators saņēma sūdzības par tādiem regulējamiem elektronisko sakaru pakalpojumiem (pakalpojumi) kā balss telefonijas pakalpojumi publiskajos fiksētajos elektronisko sakaru tīklos (2), balss telefonijas pakalpojumi publiskajos mobilajos elektronisko sakaru tīklos (40), televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumi publiskajos elektronisko sakaru tīklos (5), publiskā interneta piekļuves pakalpojumi (14), kā arī īsziņu pakalpojumi (2).

Kopumā ņemot, par visiem minētajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem Regulators aizvadītajā gadā ir saņēmis mazāk sūdzību, nekā 2013.gadā, izņemot par balss telefonijas pakalpojumiem publiskajos mobilajos elektronisko sakaru tīklos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Telekomunikāciju tarifi Latvijā nesaprotami augsti

Tatjana Verjē, [email protected], 12.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā Latvijas uzņēmumi var līdzvērtīgi konkurēt Eiropas tirgos, ja Latvijā uzņēmējdarbībai vitāli svarīgās nozarēs pastāv monopoli, bieži vien ar valsts kontroli, kas nosaka tarifus, kas ir 5-10 reizes lielāki nekā Rietumeiropā? Viens piemērs – telekomunikācija un Lattelecom.

Katram uzņēmumam, it īpaši tiem, kas eksportē, ir nepieciešams bieži zvanīt uz ārzemēm. Valdība daudz runā par eksporta atbalstu un eksportējošo firmu konkurētspējas palielināšanu Latvijā. Tas būtu pirmais atbalsta solis – palīdzēt samazināt neatbilstoši lielus tarifus no Lattelecom puses un novest tos līdz Rietumeiropas standarta līmenim.

Salīdzināsim tarifus:

• Biznesa tarifs darba laikos zvaniem no Latvijas uz Rietumeiropu svārstās no 0.6-0.65 eiro par minūti (0.42 līdz 0.48 lati ).

• Zvaniem, piemēram, no Beļģijas uz citām Rietumeiropas valstīm tarifi ir starp 0.05-0.08 eiro par minūti. Tātad, tarifi Latvijā ir 7-8 reizes lielāki.

• Lattelecom praktizē arī speciālās cenas atsevišķām firmām, kur tarifi zvaniem uz ārzemēm varētu būt ap 0.28 -0.42 eiro. Tomēr Latvijas firmas pārmaksā vismaz 5 līdz 6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku dāvanu pirkumu steigā aicina izvērtēt, cik uzticams ir interneta veikals

Žanete Hāka, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā lai ietaupītu laiku un izvairītos no garajām rindām tirdzniecības vietās, cilvēki arvien biežāk izvēlas Ziemassvētku dāvanas iegādāties interneta veikalos.

Tā kā jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā saistās ar zināmu risku, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus būt uzmanīgiem un veltīt laiku interneta vietnes izpētei.

Diemžēl, pieaugot patērētāju interesei par preču iegādi interneta veikalos un paplašinoties interneta veikalu tirgum, pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Šī gada pirmajos vienpadsmit mēnešos par distances līgumiem PTAC ir saņemtas 470 sūdzības, kas ir par 255 sūdzībām jeb 119% vairāk kā 2016.gada tādā pašā laika periodā. Arī 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu bija vērojams sūdzību skaita pieaugums, proti, 2016.gadā – 264 sūdzības un 2015.gadā – 175 sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ar attīstības ambīcijām un cerībām uz godīgu konkurenci

Jānis Goldbergs, 23.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKT pakalpojumu sniedzējs Bite Latvija pēc pusgadu ilgas cīņas saņēmis pozitīvu SPRK lēmumu, kas atļauj uzņēmumam ar grupā ietilpstošo uzņēmumu, elektronisko pakalpojumu sniedzēju Unistars kopīgi izmantot 5G attīstīšanai nepieciešamās frekvences, līdz ar to šobrīd visiem mobilo sakaru operatoriem ir iespējas attīstīt 5G tīklu.

Par Bite Latvija plāniem un tirgus redzējumu Dienas Biznesa jautājumi uzņēmuma izpilddirektoram Arūnam Mickevičam (Arunas Mickevicius).

Nupat SPRK atļāva Bite Latvija izmantot meitas uzņēmuma rīcībā esošo 5G frekvenci, un var teikt, ka tirgus ir vaļā. Esat gatavi? Kas notiek tālāk?

Jā, jautājums par 5G frekvences kopīgu izmantošanu ir noslēgts. Kopumā 5G tīkla attīstība ir mūsu stratēģiskā prioritāte. Līdz ar pozitīvu SPRK lēmumu aktīvi strādāsim pie tā, lai attīstītu mūsu 5G kopā ar partneri Ericsson, piedāvātu augstas kvalitātes 5G pakalpojumus kā mājsaimniecību, tā juridisku personu vajadzībām. Gaidot atļauju par 5G frekvenču kopīgu izmantošanu, mēs jau paralēli veicām priekšdarbus, sagatavojot tīklu 5G, aprīkojot bāzes stacijas ar nepieciešamajām iekārtām, kā arī strādājot pie pakalpojumu attīstīšanas. Līdz ar to 5G pakalpojumus mēs varējām nodrošināt pat ātrāk, ja vien nebūtu bijis tik ilgs apstiprināšanas process. Šobrīd varam teikt, ka esam gatavi startēt 5G tīklā ar jauniem piedāvājumiem, turklāt šobrīd mēs to ne tikai varam, bet arī drīkstam darīt. Par 5G komerciālajiem pakalpojumiem paziņosim šomēnes. Tuvāko piecu gadu laikā tīkla attīstībai budžetā esam paredzējuši aptuveni 70 miljonu eiro investīcijas. Jāpiebilst, ka šie 70 miljoni eiro ir iezīmēti atbilstoši šā brīža aprēķiniem par situāciju tirgū un šā brīža izmaksām, bet potenciāli runa varētu būt arī par lielāku summu. Līdz ar šiem ieguldījumiem esam iecerējuši nodrošināt modernāko nākamās paaudzes tīklu Latvijā. Plānojam, ka līdz 2023. gada beigām Bites tīklā būs 350 5G bāzes stacijas, mūsu 5G tīkls aptvers 30% Latvijas teritorijas un teju 50% Latvijas iedzīvotāju. Tuvākajā laikā plānojam atklāt 200 5G bāzes stacijas tādās Latvijas pilsētās kā Rīga un tās apkārtne, Jūrmala, Liepāja, Daugavpils, Rēzekne, Valmiera, Jelgava, Ventspils, Jēkabpils, Ogre, Sigulda, Kuldīga, Cēsis, Aizpute un citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 44% jeb 803 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji 15 līdz 74 gadu vecumā.

Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā Internetu ir lietojuši 39% Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, kopumā Interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.

Analizējot Interneta lietošanas vietas, strauji ir pieaugusi Interneta lietošana mājās. Ja Rudens 2006 pētījuma periodā Internetu mājās lietoja 56%, tad periodā Ziema 2007 mājas kā Interneta lietošanas vietu bija nosaukuši 69% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši Internetu. TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze skaidro, ka šāda tendence izskaidrojama ar to, ka pēdējā ceturksnī strauji pieaudzis Interneta pieslēgumu skaits mājsaimniecībās. Jaunākie dati liecina, ka 36% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir pieejams Interneta pieslēgums mājās (Rudens 2006 – 27 % ).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Manaslecas.lv: PTAC, saņemiet drosmi un pasakiet, kuri interneta veikali krāpj savus klientus

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas kampaņa, ko mediju vidē ir uzsācis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), ir nekorekta pret apzinīgiem, klienta interesēs strādājošiem interneta veikaliem, šorīt izplatītā paziņojumā norāda interneta veikals Manaslecas.lv. Savukārt pats centrs akcentē, ka sūdzību skaits par iepirkšanos internetā strauji aug.

(Teksts papildināts ar PTAC viedokli.)

Jaunā kampaņa, kuru ir aizsākusi PTAC gan medijos, gan vietnē percgudri.lv, esot apzināti, vai arī, cerams, neapzināti vērsta ne tikai pret negodprātīgiem tirgotājiem, kuri savus pakalpojumus sniedz arī e-vidē, bet arī pret tiem, kas ir godprātīgi pret saviem klientiem, un rūpējās par savu reputāciju. Tā apgalvo tirgotājs.

Tas akcentē, ka jau šobrīd internetā patērētājiem iepirkties esot daudz drošāk nekā ierastajā vidē. «Neviens tirgotājs netiek tik stingri reglamentēts, kā interneta veikala tirgotāji. Piemēram, jebkurš klients 14 dienu laikā var atgriezt internetā nopirkto preci, pat nepaskaidrojot iemeslu, kas viņu neapmierina. Pretēji, «ielas tirgotāji» ar šādām prasībām nesastopas,» teikts internetveikala paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru