Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: 25 miljoni novērtē galaproduktu

Lāsma Vaivare, 19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dažu pastāvēšanas gadu laikā infogram spējis ļoti strauji attīstīties, kļūstot par pasaulē iecienītu datu vizualizācijas rīku un pirmo publiski zināmo start-up Latvijā, kam izdevies piesaistīt miljonu

SIA Infogram 2014. gada apgrozījums par vairāk nekā trim reizēm pārsniedz 2013. gadā iespēto, turklāt ļoti būtiski audzis eksporta apgrozījums, tiesa, pie peļņas joprojām nav izdevies tikt, izriet no Lursoft datu bāzē rodamās informācijas. Apgrozījums pērn pārsniedzis 416 tūkst. eiro, 95% no tā veido apjoms ārvalstīs. «Mūsu pakalpojumu izmanto 240 valstīs un teritorijās – faktiski visā pasaulē, izņemot Ziemeļkoreju,» nosmaida Infogram valdes loceklis Uldis Leiterts. Strauji pieaugusi arī uzņēmuma formālā vērtība – no apmēram pusmiljona eiro darbības sākšanas laikā līdz 6 milj. eiro šogad, norāda uzņēmumā.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas kopīgi rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 uzņēmums startē kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

3 miljoni grafiku

Šobrīd šo, kā U. Leiterts saka, «ērti lietojamo konstruktoru» izmanto ap 2,5 milj. klientu – mediju uzņēmumu, mārketinga kompāniju, nevalstisko organizāciju utt. Starp klientiem ir, piemēram, Al Jazeera, Euronews, BBC, animācijas studija Disney, viena no lielākajām tirgus pētniecības kompānijām Nielsen, viņš uzskaita. U. Leiterts stāsta, ka interaktīvs saturs ļauj palielināt cilvēku uztveres indeksu, kas ir ļoti svarīgi medijiem, lai ilgāk noturētu lasītāju un vienlaikus varētu solīt reklāmdevējiem ilgāku reklāmas ekspozīcijas laiku. Mediji ir viens no segmentiem, uz kuru Infogram grib fokusēties vēl vairāk, papildina uzņēmuma pārdošanas vadītājs Lauris Lietavietis.

Visu rakstu 25 miljoni novērtē galaproduktu lasiet 19. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts veido jaunu start-up uzņēmumu Fragmentic, kas daļēji automatizēs lietotņu izveides procesu.

Kā šodien žurnālistiem sacīja Leiterts, Fragmentic izstrādātais rīks nodrošinās to lietotņu izstrādes procesu automatizāciju, kas neietver sevī pamata funkcionalitāti un dažādās lietotnēs atkārtojas, proti, lietotāji, e-pasti, čats u.c.

«Lietotnēm piemīt īpašības, kuras ir atkārtojamas, piemēram, visām lietotnēm ir lietotāji, ja ir lietotāji, viņi agrāk vai vēlāk sazināsies e-pastā, vienā brīdī tu vēlēsies saviem lietotājiem kaut ko pārdot, ir arī statistika, čats,» sacīja Leiterts. Ja paskatāmies uz visu bildi, ir fascinējoši, ka lietotne kā tāda ir varbūt puse no tā, kas nepieciešams lietotnes funkcionalitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi nodokļos valsts kopbudžetā pērn samaksājuši 7,58 miljardus eiro, no tiem 5,28 miljardus eiro - Rīgā reģistrētie uzņēmumi. Lielāko nodokļu maksātāju saraksta galvgalī atrodas degvielas tirgotāji, kā arī valsts lielās kapitālsabiedrības, liecina "Lursoft" apkopotā informācija.

Lai izceltu arī reģionos reģistrēto uzņēmumu nozīmi tautsaimniecībā un pienesumu valsts budžetam, "Lursoft" apkopojis informāciju par lielākajiem nodokļu maksātājiem reģionos.

Kurzeme

Puse no TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē reģistrēti Liepājā. Vēl sešiem uzņēmumiem juridiskā adrese reģistrēta Ventspilī, bet vēl pa vienam ir no Dundagas, Grobiņas, Priekules un Rojas novadiem.

Lielākais nodokļu maksātājs starp Kurzemes uzņēmumiem 2019.gadā bijis AS "UPB", kas VID administrētajos nodokļos samaksājis 8,86 milj.eiro. Tas ir par 15,77% vairāk nekā gadu iepriekš.

Straujākais samaksāto nodokļu pieaugums starp Kurzemes TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem pēdējā gada laikā bijis SIA "Quality Jobs" no Ventspils. Lursoft dati rāda, ka 2018.gadā nodokļos uzņēmums samaksājis 1,33 milj.eiro, bet pagājušajā gadā tie bijuši jau 2,13 milj.eiro. Uzņēmums nodarbojas ar elektronisko sistēmu produktu ražošanu un ražošanas pakalpojumu sniegšanu, darbojoties industriālo sistēmu, datu tīklu infrastruktūras, ierīču interneta, kā arī medicīnas un vairāku citu tirgu nišu segmentos. Uzņēmuma vienīgā kapitāldalu turētāja ir Santa Toča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika: mērķis ir kļūt par vizuālās komunikācijas gigantu

Anda Asere, 15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu mērķis ir būt vizuālās komunikācijas gigantam,» intervijā žurnālam Dienas Bizness saka Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika.

«Kāda taktika būs jāpielieto un kā tur nonākt, ir vēl lemjams un stiepjams jēdziens. Šobrīd ir Infogram un Prezi, lietotāji nejutīs izmaiņas to izmantošanā, bet paralēli būs vēl foršāki rīki,» viņa teic.

Jāatgādina, ka pirms diviem gadiem ungāru vizuālās komunikācijas rīku izstrādātājs Prezi iegādājās Latvijā radīto datu vizualizācijas jaunuzņēmumu Infogram, un tas pavēra jaunu lappusi uzņēmuma dzīvē. Kopš tā brīža tā ir patiesi globāla kompānija, intervijā akcentē A. Dīrika.

«Veiksmes pamatā ir tas, ka abiem uzņēmumiem un produktiem ir līdzīgas funkcijas, tirgus un vīzija. Tā nav identiska, mēs nekonkurējam savā starpā, bet strādājam vienā un tajā pašā vizuālās komunikācijas lauciņā. Mēs nodarbojamies ar datu komunikāciju, un Prezi palīdz veidot prezentācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvošanas ceremonijā Dekoratīvās Mākslas un dizaina muzejā noskaidroti pirmie Latvijas Nacionālās dizaina gada balvas ieguvēji – pirmo vietu ieguva Datu vizualizācijas rīks Infogram, autors: Infogram, otro Izstādes stendu dizains Civilizācijas nospiedumi, autors: Ilze Kalnbērziņa Praz, savukārt trešajā vietā ierindojās Bērnu balansa ritenītis Brum Brum, autors: Krišjānis Jermaks. Galvenās balvas ieguvējs no Kultūras ministrijas saņem finansiālu atbalstu 2000 EUR vērtībā dalībai kādā no starptautiskajiem dizaina konkursiem.

IT uzņēmuma Accenture specbalvu Digitālais bizness ieguva zīmola dizains Soma, autors: Zīmolu dizaina studija Overpriced.

«Dizaina nozarē slēpjas Latvijas veiksmes stāsti, tieši tā varam produktam vai pakalpojumam piešķirt pievienoto vērtību. Žūrijas darbs bija ļoti grūts, taču rezultātā no 147 darbiem izvēlēts šīs balvas pirmais ieguvējs,» komentē kultūras ministre Dace Melbārde.

Inforgram vadošais dizaineris Jānis Godiņš skaidro: «Mūsu dizains ir serviss, un tā mērķis ir palīdzēt jebkuram cilvēkam vienkāršā veidā izpaust savus vēstījumus. Dizains ir jebkurā mūsu uzņēmuma procesā – gan veidojot pašu produktu, gan darba kultūrā, gan komunikācijā ar klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Forbes 30 Under 30 Eiropas sarakstā - Alise Semjonova, Kristaps Porziņģis un Sabīne Pole

Lelde Petrāne, Anda Asere, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogram līdzdibinātāja un grafiskā dizainere Alise Semjonova iekļauta Forbes Europe 30 Under 30 2017. gada sarakstā mediju kategorijā. Bez Semjonovas šogad Forbes Eiropas jauno līderu topā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis un jaunuzņēmuma Sorry as a Service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

A. Semjonova ir datu vizualizācijas rīka Infogram līdzdibinātāja un lietotāju pieredzes (UX) dizainere. Infogram tiešsaistē ļauj publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā. A. Semjonova ir arī organizācijas Riga Tech Girls iniciatore - mērķis ir izglītot un iedvesmot sievietes darbam tehnoloģiju nozarē.

Katru gadu Forbes 30 Under 30 godina jaunos līderus, uzņēmējus un ekspertus, kuri vēl nav sasnieguši 30 gadu vecumu. Šā gada sarakstā iekļauti 600 jaunie līderi no 6 kontinentiem un 51 valsts. No Latvijas topā sporta un izklaides kategorijā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis, savukārt e-komercijas sarakstā iekļauta jaunuzņēmuma Sorry as a service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helsinkos bāzētais riska kapitāla fonds "Superhero Capital" plāno ieguldīt arī Latvijas jaunuzņēmumos, fokusējoties uz kompānijām, kas strādā ar datiem.

"Šajā fondā galvenais akcents ir uz uzņēmumiem, kas rada konkurences priekšrocību caur datiem – tos vācot, apstrādājot, analizējot, pievienojot vai atvasinot to vērtību. Lauks ir plašs un šeit ir daudzas iespējas," teic Ernests Štāls, "Superhero Capital" partneris Latvijā un Lietuvā.

Tuvākajos četros gados fonds iecerējis investēt 25 jaunuzņēmumos Somijā un Baltijā. Fonds vienā jaunuzņēmumā iegulda līdz vienam miljonam eiro, vidēji – 400 tūkstošus eiro.

E. Štālam ir bijušas vairākas sarunas ar vietējiem jaunuzņēmumiem un viņš pieļauj, ka drīzumā būs arī pirmās investīcijas.

"Latvijas jaunuzņēmumiem ir potenciāls, bet dažreiz trūkst kontaktu loka ārpusē. Pašlaik lielākais pieredzes trūkums ir tajā, kā būvēt starptautisku uzņēmumu. Šeit gan jāsaka, ka ir arī pirmie veiksmes stāsti, kur uzņēmumi ir izgājuši starptautiski un dalās ar savu pieredzi, piemēram, "Mailigen", kas tagad daļa no "Pipedrive", "Infogram", kas tagad ir daļa no "Prezi", "Lokalise", "Sonarworks". No šiem uzņēmumiem noteikti nāks nākamā jaunuzņēmumu paaudze, kas jau būs ar pieredzi un globālu ambīciju," spriež E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālās komunikācijas rīku izstrādātājs «Prezi», kas šī gada jūlijā paziņoja par darbības uzsākšanu un darbinieku piesaisti arī Rīgā, nākotnē plānojis paplašināt Rīgas biroju.

«Jau šīs vasaras laikā «Prezi» izdevies izveidot savu pirmo komandu Rīgā, piesaistot gan spēcīgus tehnoloģiju arhitektus un inženierus, gan produktu attīstības vadītājus,» stāsta Kristofers Espozito (Cristopher Esposito), Prezi HR viceprezidents.

«Rīgā ir daudz pieredzējušu profesionāļu un talantu, kuri ir gatavi īstenot savas ambīcijas globālā tehnoloģiju uzņēmumā. Esam gandarīti par jaunās komandas sniegumu līdz šim, tādēļ turpināsim ieguldīt papildu līdzekļus Rīgas biroja attīstībā un paplašināšanā. Šobrīd esam atvēruši arī jaunas vakances,» viņš uzsver.

«Prezi» šobrīd izmanto vairāk nekā 100 miljoni lietotāju visā pasaulē, un kopš 2017. gada uzņēmums apvienojies ar Latvijā dibināto «Infogram».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".

"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām. Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone. Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu sieviešu iesaisti darba tirgū un jaunuzņēmumu veidošanā, nevalstiskā organizācija "Riga TechGirls", Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un tehnoloģiju uzņēmums "Accenture" organizē pirmo sievietēm veltīto hakatonu Latvijā "Women in Tech Hackathon #1".

Hakatons notiks 6. un 7. martā Rīgā.

"Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozarē Latvijā šobrīd strādā tikai 23% sieviešu, bet jaunuzņēmumu vidē šis procents ir vēl zemāks. Turklāt Ekonomikas ministrijas prognozes liecina, ka 2022. gadā IKT nozarē Latvijā trūks 16 tūkstoši darbinieku. Mēs ticam, ka šo darba spēka trūkumu varētu veiksmīgāk kompensēt, veicinot sieviešu iesaistīšanos IKT jomā, pārkvalificēšanos un arī ar lielāku sieviešu iesaisti jaunuzņēmumu veidošanā," norāda Anna Andersone, "Riga TechGirls" līdzradītāja.

"Women in Tech Hackathon #1" ir "Riga TechGirls" aicinājums izteikt atzinību sievietēm darba vidē ne tikai 8. martā, dāvājot ziedus un konfektes, bet nodrošinot vienlīdzīgas iespējas un atalgojumu ikdienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra beigās Rīgā notiks globāls tehnoloģiju, dzīves stila un start-up festivāls Digital Freedom Festival, kura organizatori pauž vēlmi padarīt Rīgu par «tehnoloģiju Davosu» - pēc līdzības ar Pasaules ekonomikas forumu Šveices pilsētā Davosā.

Kā šodien, informējot par festivāla norisi, sacīja viena no festivāla līdzdibinātājām Dagnija Lejiņa, šogad festivāls pulcēs vairāk nekā 1000 tehnoloģiju un start-up uzņēmējus, ekspertus, politikas veidotājus un investorus no visas pasaules.

«Šis ir tikai pats sākums, lai līdz 2018.gadam - Latvijas simtgadei - mēs Latvijai varētu uzdāvināt starptautisku konferenci ar 5000 dalībniekiem, kas jau iekļuvusi tehnoloģiju «guru» dienaskārtībā un iezīmējusi Latvijas vietu pasaules kartē,» sacīja Lejiņa. «Pasaule attīstās strauji, jo īpaši tehnoloģiju jomā, tāpēc vēlamies, lai Rīga kļūst par tehnoloģiju Davosu - vietu, kur meklējam risinājumus pasaules līmeņa tehnoloģiju radītajiem izaicinājumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Leiterts: Rīgai jākļūst par vienu no ietekmīgākajām pasaules tehnoloģiju un start-up tikšanās vietām

Lelde Petrāne, 19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 28. un 29. novembrī Rīgā notiks globāls tehnoloģiju, dzīvesstila un start-up festivāls Digital Freedom Festival (DFF), kurā pulcēsies vairāk nekā 1000 tehnoloģiju un start-up uzņēmēji, eksperti, politikas veidotāji, investori un iedvesmojoši runātāji no visas pasaules.

Festivāla centrālā tēma būs digitālā revolūcija, tās ietekme uz biznesu, politiku un dzīvesstilu. Divu dienu garumā dalībnieki meklēs atbildes, kā sabiedrība, politikas veidotāji un uzņēmēji var labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības. Start-up uzņēmēji varēs piedalīties izglītojošās meistarklasēs, start-up ideju (pitching) konkursā un prezentēt savus radītos produktus Expo, lai piesaistītu potenciālo klientu, investoru, darbinieku un starptautisko mediju uzmanību. Savukārt investori aicināti tikties ar daudzsološākajiem start-up un tehnoloģiju uzņēmumiem no Baltijas valstu reģiona, kā arī no Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Alkohola tirdzniecība Igaunijas pierobežā plaukst un zeļ

Sandra Dieziņa, 09.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā alkoholisko dzērienu tirdzniecība Igaunijas pierobežā plaukst un zeļ. Kā DB pārliecinājās Ainažos, igauņu un somu tūristi lielos apjomos iepērk alkoholiskos dzērienus, jo akcīzes starpība ar Igauniju dzērienus ļauj iegādāties krietni vien lētāk.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Alkohola veikalu Alko 1000 Market igauņiem piederošā kompānija SIA ET Invest izveidojusi bijušajā Latvijas-Igaunijas robežpunktā, kurš ilgu laiku stāvējis tukšs. Kompānijai vēl ir veikali Valkā, Apē un nule kā līdzīgs veikals atvērts Grenctālē. Ainažu Alko 1000 Market veikala vadītājs Oskars Kotāns neslēpj, ka alkohola tirdzniecība ir ienesīgs bizness. Kamēr ir iespēja, nauda ir jāpelna, viņš pamato veikalu izveidi.

Alko 1000 Market Ainažos darbu sācis maijā, bet jau pērn decembrī netālu durvis vēra igauņiem piederošs SuPerAlko, kam ir vesels veikalu tīkls Igaunijā. «Neesmu analītiķis, bet ekonomisti jau aprēķinājuši, ka alkohola akcīzes celšana valstij nekādu peļņu nenesīs. Varbūt īstermiņā būs ieguvums – mēnesi, divus, trīs, bet pēc tam viss aizies lejā. Ja izlīdzināsies cenas un akcīzes nodoklis ar Igauniju, tad kāda jēga igauņiem vai somiem būs braukt pie mums iepirkties. Tad arī somi vairs nebrauks, bet iepirksies Igaunijā,» vērtē Kotāns. Viņš atklāj, ka ziemeļvalstu kaimiņi Latvijā nepērk tikai alkoholiskos dzērienus, bet arī pārtiku un būvmateriālus, līdz ar to šī pārrobežu iepirkšanās dod savu artavu Latvijas ekonomikā. Uzņēmums sadarbojas ar lielākajiem pašmāju alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu ražotājiem un, kā lēš Kotāns, pēc akcīzes palielināšanas apjomi var sarukt. Strādāsim, kamēr būs izdevīgi. Ja nebūs izdevīgi, slēgsim veikalus, tā O. Kotāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uldis Leiterts: Kad tiek diskutēts, kā apsteigt igauņus, gribas kādam iespert

Anda Asere, 19.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tajā brīdī, kad pasākumos tiek diskutēts par to, kā Latvijai apsteigt igauņus, gribas uzvilkt armijas zābakus un kādam iespert,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Uldis Leiterts, tehnoloģiju kompānijas Fragmentic, kā arī festivāla Digital Freedom Festival un infogr.am līdzdibinātājs.

«Kā tas īsti ir? Mēs esam viena no pasaulē ātrāk dilstošajām populācijām ar nenormāli mazu tirgu un mēs vēlamies apsteigt valstiņu, kam ir sanācis būt gan teritoriāli, gan cilvēku skaita ziņā vēl mazākai. Tā ambīcija ir kaut kā no nepareizās puses radusies. Baltijā ir kādi seši miljoni cilvēku – apmēram tikpat, cik Londonā. Mums vajadzētu gribēt mēroties spēkiem ar Japānu, Lielbritāniju, Vāciju, ASV. Ja jau par visām varītēm vajag savu enerģiju veltīt tam, lai konkurētu, kas nav slikti, tad vajadzētu veltīt šo enerģiju tam, lai mērotos spēkiem ar līdzvērtīgu pretinieku. Ja tā dziļi ievelkam elpu un pie Baltijas pieskaitām arī Somiju, jo tieši tā skaitās Baltijas valsts, tad kopā mums ir desmit miljonu cilvēku liela populācija, esam ekonomiski spējīgi radīt ļoti jaudīgas kompānijas. Ja paskatāmies uz veiksmīgākajām Baltijas kompānijām, tajās visās vadošos amatos ir cilvēki no vairākām valstīm. Teiksim, Infogr.am vada cilvēks no Somijas, pārdošanas daļā ir daudz lietuviešu. Man šķiet, ka šobrīd nav neviena igauņa, bet to vēl varam labot. Ja skatāmies uz Baltiju kā reģionu, tas ir ļoti jaudīgs, un mēs spējam konkurēt. Ja skatāmies uz to šādi, tad mums jāizvēlas pienācīgi konkurenti,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Digital Freedom Festival startup konkursos uzvar Exonicus un Amplicam no Latvijas

Lelde Petrāne, 16.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digital Freedom Festival ietvaros notikušā pasaules vadošā akceleratora 500 Startups konkursa galvenie uzvarētāji ir Latvijas jaunuzņēmums Exonicus, Nīderlandes akceleratora Rockstart konkursā uzvarēja iLof no Portugāles, bet Latvijas valsts meži GEO konkursā - Latvijas Amplicam.

Digital Freedom Festival līdzdibinātājs un jaunuzņēmumu konkursu žūrijas pārstāvis Uldis Leiterts norāda: «Pēdējā laikā arvien vairāk investoru un fondu Baltiju iekļauj savā interešu zonā, jo te ir daudz nobriedušu startup uzņēmumu, kuri atraduši unikālus un inovatīvus risinājumus nopietnām problēmām. Tajā pašā laikā prieks, ka Digital Freedom Festival jaunuzņēmumu konkursos piesakās arvien vairāk ārvalstu uzņēmumu.»

Exonicus izstrādājis virtuālās realitātes ārkārtas medicīnas apmācības simulatoru, kas palīdz medicīnas studentiem, iedzīvotājiem, veselības aprūpes speciālistiem. Uzņēmums iegūs ceļazīmi uz fināla atlases kārtas interviju Silīcija ielejā iekļūšanai nākamajā akceleratora «iesaukumā», lai cīnītos par iespēju iegūt pasaules klases mentoringu, 150 000 ASV dolāru finansējumu un dalību 4 mēnešu akcelerācijas programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Ir nauda – nav uzņēmēju

Mikus Losāns, LU studentu Biznesa inkubatora vadītājs, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pašlaik esam situācijā, ka relatīvi viegli ir pieejams finansējums uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstīšanai. Piemēram, projekti Atspēriens un Ideju kauss, LU studentu Biznesa inkubatora granti, Latvijas Biznesa eņģeļu tīkla piedāvātās investīcijas. Neaizmirsīsim arī par veiksmīgām privātpersonām un uzņēmējiem, kuri vēlas investēt apņēmīgos uzņēmējdarbības uzsācējos. Tāpat jau drīzumā Attīstības finanšu institūcija Altum noslēgs 15 milj. eiro vērtus līgumus ar trim jauniem akseleratoriem, kam sekos vēl sēklas un sākuma investīcijas 30 milj. eiro apmērā, kā arī izaugsmes investīcijas vēl 30 milj. eiro. Nerunājot nemaz par vairākiem miljoniem eiro, ko valsts un pašvaldības iegulda, lai veicinātu uzņēmējdarbības domāšanu, uzņēmumu rašanos un attīstīšanu. Neesot sīkumainiem aprēķinos, varam lēst, ka tuvākā gada laikā jaunuzņēmumu vidē būs pieejami vismaz 100 milj. eiro, kas gaidīs jaunos uzņēmējus.

Jau šobrīd potenciālie naudas devēji sastopas ar realitāti – uz konkursiem, grantiem un investīcijām piesakās maz pretendentu un kopējā pieteikumu kvalitāte ir salīdzinoši zema. Tas nozīmē, ka nepastāv nekādas konkurences, kas ir galvenais uzņēmējdarbības dzinējspēks. Protams, skeptiķi šajā brīdī teiks, ka latviešiem nav uzņēmējdarbības gēna. Tie, kuri vairāk iepazinuši jaunuzņēmumu vides likumus un citu valstu pieredzi, sapratīs, ka uzņēmēji neaug kā sēnes pēc lietus. Visās valstīs, kas lepojas ar lielu jaunuzņēmēju skaitu, tas nav noticis pats no sevis vai tukšā vietā. Ir radīta un mērķtiecīgi attīstīta vide, kas palīdz cilvēkiem kļūt par uzņēmējiem, kuros ir vērts investēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 laureāti

Šogad tika iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. No tiem žūrijas komisija atlasīja un konkursa otrajā kārtā virzīja 32 uzņēmumus.

Šogad titulu Eksporta čempions saņēma Rīgas Stradiņa universitāte.

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā pirmo vietu ieguva SIA Livonia Print. Otro vietu ieguva SIA Atea Global Services un i/k Rešetilovs un Co. Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā tika atzīts SIA D Dupleks. Otro vietu ieguva SIA Infogram, bet trešo – SIA Glamoralle. Kategorijā Importa aizstājējprodukts pirmo vietu ieguva SIA Milzu! graudaugu pārslas, otro vietu SIA Linum Color beices Paint Eco, trešo – SIA Lat Eko Food biezeņi bērniem Rūdolfs. Par Inovatīvāko produktu tika atzīts a/s SAF Tehnika mikroviļņu spektra analizators Spectrum Compact. Otro vietu ieguva SIA Vizulo āra gaismekļu produktu līnija Vizulo Stork, bet trešo – SIA Blue Shock Race elektrokartingi. Kategorijā Rūpnieciskais dizains pirmo vietu piešķīra SIA Velo Sock velosipēdu pārsegiem iekštelpām, otro vietu SIA Shaman Inventions transformējamam bērnu velosipēdam Leg&Go, bet trešo vietu – SIA Dizaina papīrlietas ādas dienasgrāmatai Flux Book, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Trīs jūru iniciatīvas valstis Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos ieguldījušas 1,96 miljardus eiro

Db.lv, 22.06.2022

20. un 21. jūnijā Rīgā tika aizvadīts Trīs jūru iniciatīvas (3JI) biznesa forums, kurš pulcēja 12 3JI reģiona valstu līderus, iniciatīvas stratēģiskos partnerus, kā arī reģiona un starptautiska līmeņa uzņēmējdarbības un investīciju sektora pārstāvjus.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos ārvalstnieki šobrīd ieguldījuši 11,39 miljardus eiro, liecina Lursoft apkoptā informācija. No tiem 1,96 miljardus eiro veido Trīs jūru iniciatīvā esošās valstis.

Trīs jūru iniciatīva dibināta 2016.gada 25. augustā, apvienojot tajā 12 Eiropas Savienības valstis, kas ģeogrāfiski novietotas starp Adrijas, Balto un Melno jūru, – Austriju, Bulgāriju, Čehiju, Horvātiju, Igauniju, Latviju, Lietuvu, Poliju, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju un Ungāriju.

Lursoft dati rāda, ka šo valstu ieguldījums Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos kopš 2016.gada audzis par 82,13%.

Infografiku skatiet šeit.

Visstraujāk šajā periodā palielinājies ieguldījumu apjoms no Čehijas, kamēr lielākais kritums reģistrēts Slovākijas ieguldījumos. Vienlaikus jānorāda, ka šajā periodā par 37% sarucis gan ieguldītāju skaits, gan arī to uzņēmumu skaits, kuru pamatkapitālos personas no Trīs jūru iniciatīvas valstīm veikušas ieguldījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Dienas Bizness iznāk iknedēļas žurnāla formātā

Dienas Bizness, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu Dienas Bizness. Jaunais izdevums iznāks katru otrdienu un turpinās radīt saturu uzņēmējiem. Ik nedēļu intervijas, apskati, analītika un biznesa aktualitātes katru otrdienu.

«Mēs vēlamies redzēt tālāk par rītdienu, un ceram, ka tas mums izdosies. Izdosies kopā ar mūsu lasītāju – Latvijas uzņēmēju. Kopā ar lielu un varenu uzņēmēju ar miljoniem vērtu apgrozījumu, kopā ar mazu un ņipru mājražotāju. Katra uzņēmīga cilvēka viedoklis ir svarīgs, lai kopā varam celt un būvēt, lai kopā varam pelnīt un atrast ceļu uz stipru un pārtikušu Latviju,» Anita Kantāne, Dienas Bizness galvenā redaktore.

Pirmajā numurā:

- viedokļi par pašvaldības reformu,

- nedēļas notikumi un aktualitātes Latvijā un pasaulē,

- intervija ar Džonu Talliju, tehnoloģiju uzņēmuma Mikrotīkls līdzīpašnieku,

- pensiju uzkrājumu tendences Latvijā un pasaulē,

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Latvijas Dizaina gada balvas 2019 finālisti

Monta Glumane, 04.04.2019

Prefabricēta māja Type A

Autors: OUTOFBOX

Komanda: Pēteris Bajārs, Elīza Anete Kaužēna, Emīls Maksims

Klients: OUTOFBOX.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvošanas ceremonijā Latviešu biedrības namā šovakar tiks paziņots «Latvijas Dizaina gada balvas 2019» galvenās balvas ieguvējs 20 finālistu konkurencē, informē pasākuma organizatori.

Pirmo reizi Latvijas Dizaina gada balvas vēsturē finālistiem bija jāaizstāv savi darbi auditorijas, žūrijas un citu skatītāju priekšā Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā – katram finālistam tika dotas 3 minūtes.

Šā gada finālistu darbus skatiet galerijā!

«Latvijas Dizaina gada balvas 2019» starptautiskajā žūrijā strādāja seši dizaina nozares eksperti: Viktorijas un Alberta muzeja (Victoria and Albert Museum) Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners (Cristopher Turner, Londona, Lielbritānija), dizainere un zīmola «TALANTED» līdzīpašniece Indra Komarova (Rīga, Latvija), starpdisciplināras dizaina studijas «Dotdash» direktore ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi dizainā Despina Makris (Despina Macris, Brisbona, Austrālija), LDGB pirmā gada uzvarētāju, uzņēmuma «Infogram» vadošais produktu dizainers Jānis Godiņš (Rīga, Latvija), dizaina biroja «Fjord» un «Accenture Interactive» Helsinku biroja dizaina nodaļas vadītājs un radošais direktors Daniels Bošs (Daniel Bosch, Helsinki, Somija) un Londonas Dizaina biennāles 2018 uzvarētājs, dizainers Artūrs Analts (Rīga, Latvija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viss, kas ir mums apkārt, ir dizains. Tas ir kļuvis starpdisciplinārs, jomas saplūst, un viss mainās, mēs varam no tā baidīties, bet mums nāksies to pieņemt

Tā DB pauž Una Rozenbauma, kuras veidotā kampaņa #esesmuintroverts saņēma Dizaina Gada balvu 2019. Unu Rozenbaumu kaitina tas, ka Rīgai trūkst vides dizaina vīzijas, un galva viņai ir pilna ar trakām idejām. Viņai pietika drosmes latviešu autorus Londonas grāmatu tirgū pieteikt kā introvertus, bet, ja viņa uz vienu dienu kļūtu par Rīgas pilsētas radošo direktori, strūklakās lītu šampanietis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kādas ir tavas profesionālās attiecības ar dizainu?

Esmu hard core freelancer, kas nozīmē, ka ar melnu muti raujos gabaldarbos, taču man ir daudz vairāk projektu nekā tad, kad strādāju reklāmas aģentūrā. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc kopā ar vēl pāris potenciālajām partnerēm jau sāku plānot uzņēmuma izveidošanu šī gada rudenī. Uzņēmuma Wannabe Intelligent darbības profils būs kultūras komunikācija, ar ko es nodarbojos pēdējos piecus sešus gadus. To redzu kā brīvu nišu Latvijā. Iepriekš šķita, ka šādām aktivitātēm nav naudas, bet kopš valsts simtgades, kad lielākajai daļai projektu tāda bija nepieciešama, daudzi ir aptvēruši, ko kultūras komunikācija spēj dot, ka tā strādā gan filmām, gan literatūrai. Ja par to runā pietiekami interesantā veidā, tas palīdz, nevis traucē. Agrāk Latvijā bija priekšstats, ka mākslu nevajag pārdot, proti, ja ir labs produkts, tas sevi var pārdot pats. Tas ir mīts jeb «bleķis», jo mēs dzīvojam tādā vidē, kur notiek sīva konkurence nevis tikai starp Latvijas, bet visas pasaules produktiem, kas nozīmē, ka mums ir jāspēj pateikt, par ko būs konkrētā filma vai grāmata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumus novērtē Silīcija ielejā

Anda Asere, 12.09.2019

Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumi ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa, un tiem ir nozīmīga loma labi atalgotu darbavietu radīšanā un nodokļu maksājumos valsts budžetā.

Kopš 2014. gada ik gadu Latvijā rodas aptuveni 50 jaunuzņēmumi, un šobrīd to skaits ir sasniedzis 418, liecina Ekonomikas ministrijas, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas un eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas Gateway&Partners pētījums par Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Laikā no 2012. līdz 2018. gadam jaunuzņēmumi budžetā nodokļos iemaksājuši vismaz 34 miljonus eiro. Lai veicinātu šāda veida uzņēmumu aktivitāti un atbalstītu tos panākumu gūšanā, plānoti grozījumi Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, paredzot iespēju piešķirt akciju opcijas SIA darbiniekiem un sniedzot atbalstu arī tādiem uzņēmumiem, kam saistībā ar investīciju piesaisti ir izveidota māteskompānija citā valstī. Vairāk par secinājumiem pētījumā un situāciju Latvijas jaunuzņēmumu vidē stāsta Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksporta un inovācijas balvai 2015 otrajā kārtā izvirzīti 32 uzņēmumi

Dienas Bizness, 08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 četrās kategorijās iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Konkursa otrajai kārtai izvirzīti 32 uzņēmumi, informē LIAA.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: AS ABLV Bank, SIA Atea Global Services, SIA Bio-Venta, Graanul Invest, SIA Kreiss, SIA Livonia print, SIA Nordic Homes, IK Rešetilovs un Co, AS SAF Tehnika.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA D Dupleks, SIA El Prod, SIA Glamoralle, SIA Infogram, SIA Preco, SIA Premium chocolate, SIA Rotons, SIA Velo sock, SIA Vizulo.

Konkursa kategorijā Importa aizstājējprodukts 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA Centre composite (aviācijas inženierpakalpojumi), SIA D Dupleks (gludstobra ložu munīcija), SIA Dizaina papīrlietas (Purpurs grāmatu sērija Etno), SIA GIGI Bloks (GIGI Bloks lielizmēra rotaļkluči), SIA Hebe (bērnu apģērbi), SIA LAT eko food (mammas gardais biezpiens Rūdolfs), SIA Linum color (Paint Eco beices), SIA MILZU! (graudaugu pārslas MILZU!), SIA Vizulo (āra un iekštelpu gaismekļu produktu līnijas).

Komentāri

Pievienot komentāru