Interneta veikalu jājamzirdziņš ir ērtība un piegādes ātrums. Uzvar tas, kam abas lietas ir līdzsvarā
Tā uzskata SIA Mobilukss (interneta veikals 1a) valdes loceklis Mareks Zuika. Uzņēmums ir spējis kāpināt apgrozījumu no 3,2 milj. eiro 2009. gadā līdz 19,4 milj. eiro 2014. gadā, un tas ļāvis uzņēmumam iekļūt DB un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā. Šajā gadā Mobilukss prognozē 23 milj. eiro lielu apgrozījumu. M. Zuika atminas 2002. gadu, kad 1a sāka darbību īsi pirms Ziemassvētkiem un pirmajā dienā tika saņemti seši pasūtījumi. «Nodomāju, ka, šādi turpinot, sanāks vareni veiksmīgs bizness. Tolaik nevarēju iedomāties, ka dienā saņemsim vairākus simtus pasūtījumu un e-komercijas jomā būsim vieni no lielākajiem tirgus spēlētājiem,» viņš turpina.
Atrod enkuru
Pēdējos piecos gados SIA Mobilukss apgrozījuma kāpuma iemesli bijuši vairāki, bet kā vienu no veiksmes stūrakmeņiem M. Zuika min 2007. gadā pieņemto lēmumu sākt specializēties – paplašināt IT preču sortimentu. «Jau no pirmsākumiem 1a interneta veikalu esam centušies veidot kvalitatīvu – tādu, lai katrā kategorijā sortiments būtu pietiekoši plašs. Pirms krīzes visi tirgoja visu, un, jāatzīst, tajā laikā šis bizness bija vienkāršāks nekā patlaban, tomēr arī konkurence bija ļoti sīva, kas savukārt sāka spiest uz leju preču cenu. Sapratām, ka jāpieiet detalizēti piedāvājumam, jāveido laba sadarbība ar piegādātājiem,» atklāj M. Zuika. Jau tolaik lielu daļu no 1a interneta veikala pārdošanas apjoma nodrošināja elektrotehnikas preces, bet tas nav bijis salīdzināms ar parastajiem veikaliem. Mobilukss izveidoja ciešāku sadarbību ar kādu datortehnikas ražotāju un sāka piedāvāt īpašus modeļus, kādu nebija citiem. «2010. gadā sākās mūsu augšupceļš. Salīdzinot ar konkurentiem, bija atrasts t.s. enkura piegādātājs. Līdz 2009. gadam tirgū pēc kopējā apgrozījuma bijām otrie, trešie, pēc tam savas pozīcijas nevienam neesam atdevuši,» apgalvo M. Zuika.
Uzņēmējs stāsta, ka 2002. gadā bijis ļoti maz cilvēku, kas ticēja šādam iepirkšanās veidam, un reti kurš klients bijis vecāks par 25 gadiem, bet patlaban situācija ir mainījusies. «Interneta veikala sistēmas izveide prasa prāvus finanšu resursus. Svarīgi, lai mājaslapa būtu ērti lietojama, katram produktam būtu klāt informācija un fotogrāfijas. Kādreiz pircēji vispirms preces apskatīja ielas veikalā un pēc tam to iegādājās internetā, taču mūsu uzdevums ir panākt, ka visu var izdarīt attālināti,» stāsta M. Zuika.
Visu rakstu Stūrē e-komercijas kuģi lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.