Neatkarīgi no tā, vai izdosies drīzumā nopirkt kabeļtelevīzijas un elektronisko sakaru operatoru Baltkom, Izzi mērķis ir kļūt par nopietnu konkurentu Lattelecom visās elektronisko sakaru jomās, saka Izzi valdes priekšsēdētājs Helmuts Kols.

Arī pēc Baltkom paziņojuma 7.aprīlī, ka tas atradis sev finanšu investoru un izsaka pretpiedāvājumu nopirkt 100% Izzi un nomainīt tā vadību, Izzi savu nostāju nemainīja. Izzi preses pārstāvis Oskars Lakšēvics pēc Baltkom paziņojuma informēja, ka Izzi joprojām drīzumā vai arī tālākā nākotnē vēlas nopirkt Baltkom un veidot elektronisko sakaru uzņēmumu, kas varētu konkurēt ar Lattelecom.

Kols jau pirms Baltkom paziņojuma sacīja - viņš zinot, ka Baltkom esot otrs pircējs vai investors
Kols intervijā pirms šī notikumu pavērsiena teica, ka Izzi centīšoties izvērst konkurenci ar Lattelecom trīs galvenajās jomās, kurās abi uzņēmumi cīnās par klientiem, proti, maksas televīzijas tirgū, interneta pakalpojumu sniegšanā un balss telefonijā.
Kā zināms, Izzi jau kādu laiku piedāvā trīs vienā pakalpojumus (televīziju, internetu un balss sakarus), un šis piedāvājums ir bijis veiksmīgs. Vairums mūsu jauno klientu ir «trīs vienā» pakalpojuma pircēji. Vairs nevar runāt par «veco» televīzijas tirgu un «jauno» internetu. Tie ir viss vienā! 40% esošo klientu no mums pērk vairāk nekā vienu pakalpojumu. 80% jauno klientu ņem trīs vai divus pakalpojumus uzreiz,» Kols sacīja. Viņš piebilda, ka jākliedē priekšstats, ka Izzi un kompānijas iecerētais pārpirkšanas objekts Baltkom ir tikai «kabeļtelevīzijas» operatori.

Kols uzsvēra, ka aiz viņa stāvošo ārvalstu investoru mērķis, pētot Latvijas tirgu un tajā ienākot, ir bijis veidot uzņēmumu, kas spētu veiksmīgi konkurēt ar Lattelecom, arī būdams daudzreiz mazāks pēc apgrozījuma.

«Visi šīs nozares uzņēmumi Latvijā ir pārāk mazi, lai spētu konkurēt ar Lattelecom dominējošo teju monopola stāvokli. Tas izraisa spiedienu tirgū. Tādēļ arī Lattelecom tik ļoti nervozēja par iespējamo apvienošanos. Apvienošanās ir vienīgā iespēja radīt pat kaut ko tuvu konkurentam! Un arī saliekot kopā Izzi un Baltkom, Lattelecom ir desmit reizes lielāks, un tas spēj tērēt desmit reizes vairāk mārketinga vajadzībām,» Izzi vadītājs sacīja.

Vienlaikus Lattelecom ir paziņojis, ka sācis ieviest pakalpojumu Biznesa TV, kas ļaus uzņēmumiem veidot savus televīzijas kanālus Lattelecom interaktīvā televīzijā un tieši pārdot savas preces un pakalpojumus skatītājiem, kas tās varēs pasūtīt, veicot darbības ar interaktīvās televīzijas dekodera pulti. Kā pilotprojektu Lattelecom ieviesis iespēju pasūtīt picu restorānu tīklā Pica Lulū, izmantojot interaktīvo televīziju.

Latvijas Telekomunikāciju asociācija (LTA) pērn publicētajā pārskatā par elektronisko sakaru tirgu konstatēja, ka Lattelecom ar 34% tirgus daļu 2009.gadā stabili noturējies kā lielākais spēlētājs Rīgas interneta pakalpojumu sniegšanas tirgū.
Savukārt maksas televīzijas tirgū 2009.gadā, neiekļaujot tobrīd vēl testēšanas režīmā palaisto virszemes ciparu televīziju, Baltkom kabeļtelevīzija bija līdere ar 39,47% tirgus daļu. Otro vietu ieņēma Izzi ar 25,58% tirgus daļu, informēja LTA.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra