Tuvāko 3 līdz 5 gadu laikā Lidostā Rīga gaidāmas milzu pārmaiņas. Ar jau esošo termināli vienotā arhitektūras ansamblī taps jaunā lidosta Rīga, kas būs 2 reizes augstāka un ar 2.5 reižu lielāku kapacitāti, apkalpojot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā.
Pabeidzot plānotās attīstības kārtas, starptautiskā lidosta Rīga kļūs par otru lielāko lidostu reģionā aiz Kopenhāgenas, apsteidzot Helsinku un Gardemoenas (Oslo) lidostu. Pēc 5. un 6. attīstības kārtu īstenošanas, starptautiskās lidostas Rīga platība būs vairāk nekā 4 reizes lielāka par esošo un tā spēs apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā.
Šobrīd starptautiskās lidostas Rīga platība – 37 000 kvadrātmetri, un infrastruktūras kapacitāte spēj apkalpot līdz 5 miljoniem pasažieru gadā. Pēc attīstības projekta pabeigšanas, tā spēs apkalpot 10 – 12 miljonus pasažieru gadā. Kopējā starptautiskās lidostas Rīga attīstības vīzija ir izstrādāta tā, lai ilgtermiņā būtu iespējams attīstīt infrastruktūru, kas apkalpotu līdz 20 miljoniem pasažieru gadā.
"Starptautiskās lidostas Rīga 5. un 6. attīstības kārtas faktiski nozīmē jaunas lidostas celtniecību. Šis projekts iemieso mūsu ambīcijas – tās zināšanas, radošos risinājumus un darbspējas, lai nostātos līdzvērtīgās pozīcijās ar Ziemeļvalstu un Eiropas lidostām. Starptautiskās lidostas Rīga projekts akcentē valsts tēlu. Tas Latviju raksturo kā modernu valsti, kur ciena apkārtējo vidi, kur ir atvērta un radoša telpa" saka VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.
"Šis projekts veido vienotu lidostas arhitektūras ansambli, iegūstot jaunu arhitektonisku formu un stila kopainu. To raksturo vienkāršas, lakoniskas formas, pārdomāta funkcionalitāte un saspēle ar Latvijas ainavu un vides raksturu," norāda projektēšanas biroja Arhis vadītājs Andris Kronbergs.
Starptautiskās lidostas Rīga attīstības projektu realizēs divās kārtās: 5. kārta paredz 510 metru gaisa kuģu piestātnes ēkas celtniecību ziemeļu virzienā no esošā termināļa ar 23 piestātnēm dažādiem gaisa kuģu tipiem. Attīstības 6. kārta paredz jaunu termināļa ēkas būvniecību ar izlidošanas un ielidošanas zāles pamatfunkcijām. Paredzamās projekta izmaksas ir ap 200 miljoniem LVL.
Iepriekš starptautiskās lidostas Rīga attīstība notika vairākās kārtās:
1994. gadā notika pirmie lielākie rekonstrukcijas darbi - skrejceļa atjaunošana un gaismu sistēmas nomaiņa.
1. Attīstības kārta 1999. gadā
Ielidošanas sektora rekonstrukcija un paplašināšana.
2. Attīstības kārta 2001. gadā
Jaunas gaisa kuģu piestātnes un daļēja termināla rekonstrukcija.
3. Attīstības kārta 2002./2003. gadā
Pasažieru reģistrācijas zāles rekonstrukcija.
4. Attīstības kārta 2007. gadā
Ne - Šengenas termināļa (Izlidošana 2, Atlidošana 2) izveide.
Jaunās Starptautiskā lidosta Rīga attīstības skiču projektu ir izstrādājis Projektēšanas birojs Arhis sadarbībā ar konsultantiem – arhitektu, lidostu plānotāju un inženieru biroju Aviaplan no Norvēģijas.