Jaunākais izdevums

Tallinas Kaubamaja koncerns šodien noslēdza pirkšanas pārdošanas līgumu par AS ABC King 100% pārpirkšanu, kā rezultātā Kaubamaja koncerna īpašumā nonāks 9 ABC King veikali Igaunijā un Latvijā. Kopā ar februārī iegādāto apavu uzņēmumu Suurtüki Kinga-ja Nahaärid Kaubamaja apavu veikalu ķēdē tagad būs 27 veikali.

"Apavu tirdzniecība specializētos veikalos Tallinas Kaubamaja koncernam ir jauna darbības sfēra, kas līdz ar ABC King iegādi tiek būtiski papildināta," atzīmēja Tallinas Kaubamaja AS valdes priekšsēdētājs Rauls Pūseps (Raul Puusepp). "ABC King 15 gados ir izveidojis spēcīgu apavu veikalu ķēdi, kas kopā ar 5 000 veikalu ir visā Eiropā darbojošās iepirkuma grupas Ariston-Nord-West-Ring Schuh GmbH (ANWR) loceklis. Šādi jauni starptautiski apvāršņi sniedz Kaubamaja koncernam papildu prasmes un zināšanas un jaunu spēcīgu iepirkšanas kanālu, lai padarītu apavu tirdzniecību par perspektīvu un vēl ienesīgāku uzņēmējdarbības virzienu."

Pēc Raula Pūsepa teiktā, Tallinas Kaubamaja koncernā ietilpstošās apavu veikalu ķēdes turpinās darbu patstāvīgi. "Kaubamaja mērķis ir piedāvāt dažādām mērķa grupām plašu apavu izvēli dažādās cenu klasēs," skaidroja Rauls Pūseps. "Vēlamies atdzīvināt apavu tirgu, un tagad mums ir arī visas iespējas, lai to īstenotu. Apavu veikalu ķēde Kaubamaja koncernam papildus Selver ķēdei, automašīnu tirdzniecībai un skaistumkopšanas ķēdei I.L.U ir ceturtais uzņēmējdarbības novirziens, kura ietvaros paplašināmies arī ārpus Igaunijas robežām. Baltijas valstu tirgus Kaubamaja koncernam šajos uzņēmējdarbības virzienos ir perspektīvs, un Igaunijā iegūto pieredzi spējam veiksmīgi izmantot arī Baltijas valstīs."

ABC King AS īpašnieks un vadītājs Miko Kuosmanens (Mikko Kuosmanen) stāsta, ka, lai gan darījuma iniciatīva nāca no Kaubamaja, interese par uzņēmuma pārdošanu viņam bijusi jau iepriekš. "Mana ģimene pastāvīgi dzīvo Somijā un jutu, ka pēc gadiem ilgas braukāšanas no Somijas uz Igauniju vēlos vairāk pievērsties ģimenes lietām," skaidroja Miko Kuosmanens. "Tomēr ar pircēju vienojāmies, ka sākumā palikšu strādāt uzņēmumā un pilnībā ieguldīšu savu darbu ABC praktisko jautājumu risināšanā."

"Augstu novērtēju jauno īpašnieku tieši tāpēc, ka tas savu resursu un ekonomisko rādītāju ziņā ir labākā pozīcijā, lai attīstītu ABC King uzņēmējdarbību un veicinātu uzņēmuma izaugsmi," saka Miko Kuosmanens. "Pēc manām domām ABC labā komanda un darba kultūra ļaus attīstīt uzņēmumu 5–10 reizes augstāk no pašreizējā līmeņa. Pirkumam bija vēl citi kandidāti, taču viens no maniem izvēles kritērijiem bija Kaubamaja interese pievērsties uzņēmējdarbības attīstīšanai. ABC King ir spēcīgs zīmols, un ticu, ka Kaubamaja spēs to vēl arī pierādīt."

Tallinas Kaubamaja (www.kaubamaja.ee) koncernā ietilpst Tallinas Kaubamaja AS, Tartu Kaubamaja AS, AS A-Selver, Selver Latvia SIA, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, TKM Latvia SIA, Kia Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, OptiGroup Invest OÜ, Kia Auto UAB, SIA Kia Automobiles, TKM Beauty OÜ, TKM Beauty Eesti OÜ, Rävala Parkla AS un apavu veikalu ķēde Suurtüki Kinga-ja Nahaärid. Tallinas Kaubamaja koncerna 2007. gada apgrozījums bija 5.9 miljardi kronu. Koncernā 2007. gada beigās bija gandrīz 2 950 darbinieku. Uzņēmuma akcijas, sākot ar 1996. gadu, ir kotētas Tallinas Vērtspapīru biržā.

AS ABC King (www.abcking.ee) ir viena no Igaunijas vadošajām apavu veikalu ķēdēm, kas dibināta 1993. gadā. AS ABC King kopā vada 9 veikalus, no kuriem četri atrodas Igaunijā un pieci – Latvijā. ABC King 2007. gada apgrozījums bija gandrīz 200 miljoni kronu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada 30. jūnijā, stājās spēkā pirkšanas-pārdošanas līgums, saskaņā ar kuru koncerns Tallinna Kaubamaja ir iegādājies 100% AS ABC King akciju un 100% SIA ABC King meitas kompānijas akciju.

Neskaitot informāciju, kura ir publicēta agrāk, līgumā ir iekļauta arī apavu veikalu iegāde, kurus pārvalda OÜ ABC Saare uz komercpilnvarojuma līguma pamata.

«Mēs apvienojam ABC King veikalus un februārī iegādātos Suurtüki Kinga- un Nahaärid veikalus, un šī sinerģija sekmēs izvirzītā mērķa sasniegšanu: kļūt par vadošo apavu pārdevēju Baltijas valstīs,» paziņoja Tallinna Kaubamaja AS valdes priekšsēdētājs Rauls Puusepps. «Pateicoties šim darījumam, Tallinna Kaubamaja iegūs kopumā 14 ABC King veikalus – 5 Tallinā, 4 citos Igaunijas reģionos un 5 Latvijā. Salīdzinot ar maijā publicēto iepriekšējo informāciju par darījumu, tagad tajā ir iekļauta arī ABC King veikalu iegāde Igaunijā ārpus Tallinas, kurus līdz šim pārvaldīja firma OÜ ABC Saare uz komercpilnvarojuma līguma pamata.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 28. septembrī, Piņķos oficiāli tika atklāta King’s College, Britu skola Latvijā, kas ir pirmā britu izglītības programmas iestāde Baltijas valstīs, informē King’s College, Britu skolas Latvijā sabiedrisko attiecību pārstāve Gita Deniškāne.

Šogad mācības skolā uzsāka 72 bērni vecumā no 3 līdz 10 gadiem un audzēkņu skaits ik gadu pieaugs.

Skolas pirmajā mācību gadā darbu uzsāka septiņi starptautiski pieredzējuši skolotāji un to skaits ar katru gadu palielināsies. Visi skolotāji ir apmācīti Lielbritānijā un angļu valoda ir viņu dzimtā valoda. G. Deniškāne atzīmē - būtiski, ka visiem šiem skolotājiem ir pieredze darbā ar bērniem, kuriem angļu valoda ir otrā valoda. Papildu starptautiskajam mācībspēkam, ar skolēniem strādā klases asistenti, kas pārzina vairākas valodas un latviešu valodas skolotāja. Bērniem tiek piedāvātas arī dažādas ārpusklases nodarbības - valodu apguve, sporta treniņi, mākslas un mūzikas pulciņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas regulators ir devis atļauju ASV ātrās ēdināšanas kompānijai Burger King iegādāties Kanādas ātrās ēdināšanas uzņēmumu Tim Hortons, apmēram deviņu mljardu eiro vērtā darījuma rezultātā izveidojot trešo lielāko ātrās ēdināšanas uzņēmumu pasaulē.

Kanādas ekonomikas ministrs Džeimss Mūrs, kuram ir regulatora funkcijas, paziņojumā norādījis, ka Burger King ir piekritis viņa izvirzītajam apvienošanās nosacījumam nesamazināt Tim Hortons darbinieku skaitu.

Tim Hortons dos Burger King lielāku ietekmi kafijas un brokastu tirgū.

Jaunās kompānijas galvenā mītne atradīsies Kanādā, kas nodrošinās Burger King zemākus nodokļus. Šādas nodokļu samazināšanas metodes ir kritizējis ASV prezidents Baraks Obama un ASV Kongress, jo tas nozīmē mazākus ieņēmumus ASV budžetā. Burger King un Tim Hortons norāda, ka abas restorānu ķēdes tiks pārvaldītas atsevišķi, un, Burger King joprojām tiks vadīts no ASV pilsētas Maiami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupa iegādājusies franšīzes tiesības globālās ātrās ēdināšanas ķēdes Burger King attīstībai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Baltijas valstis ir vienas no tām retajām valstīm Eiropā, kurās šobrīd nav šīs ķēdes restorāni.

Saskaņā ar šo līgumu Tallink Grupa, kas atvēra pirmo peldošo Burger King restorānu 2016. gadā, šobrīd papildus iegādājusies ekskluzīvas franšīzes tiesības Burger King ķēdes attīstībai Baltijas valstīs. Kompānija atvērs Burger King restorānus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā nākamo gadu laikā, un saskaņā ar līgumu katra atvērtā restorāna licences darbības laiks būs 20 gadi. Pirmos restorānus Igaunijā plānots atvērt šajā ziemā.

«Vispazīstamākais Burger King produkts ir WHOPPER® burgers, kas pēdējos 60 gadus raksturojis īstu Amerikāņu burgeru visā pasaulē,» sacīja Paavo Nogene, AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs.

«Tallink veica vēsturisku darījumu jau 2016. gadā, atverot ķēdes pirmos restorānus uz kuģiem, un šobrīd mēs atkal radām vēsturi, atvedot WHOPPER® burgeri un arī citus populāros Burger King produktus cilvēkiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Leģendas: Latvijas apavu karalis

Ineta Lipša, 13.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No kurpniekiem rūpniekos Rūdolfs Eglītis sevi iecēla pats. Viņa galvenais trumpis bija — iet vienā solī ar modi.

1927. gads. Aina apavu rūpnieka Rūdolfa Eglīša veikalā. Ap avīzes Jaunākās Ziņas un žurnāla Atpūta īpašnieci kaprīzo Emīliju Benjamiņu kurpēm rokā līkņā vairākas pārdevējas. Klāt, kā to liecina izdevums Aizkulises, arī pats veikala īpašnieks.

— Protams, kurpes pasniegtas tās labākās. Emīlijai tās ļoti labi piestāv un viņa reti kad ko pasūta no Vīnes un Parīzes. [..] Patiesībā viņa Latvijas kurpes vien valkā, un, ja Eglīšam būtu visas tik labas klientes kā Emīlija, tad viņš jau sen būtu kļuvis par miljonāru. Emīlija pasūta gadā 20 — 30 pāru. Tiešām, agrākos laikos tā tirgojusies, noteikusi pati savu cenu — 24 lati, un vairāk nekad nav gribējusi dot. Bet tagad tā jau sen maksā to pašu cenu, ko maksā citas dāmas. Viņas figūrai kājas pilnīgi pieklājīgas. Emīlija valkā 38. numuru. Un kaut gan viņu uzskata par vienu no kaprīzākajām klientēm, tad tomēr apavu rūpnieks Eglīts to ciena un ir lepns, ka Emīlija taisni pie viņa pasūta visus savus apavus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tallinna Kaubamaja apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedzis 3 miljardus kronu

, 11.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsolidētais neauditētais koncerna Tallinna Kaubamaja apgrozījums pirmajā pusgadā ir 3.0 miljardi kronu. Koncerna apgrozījums ir palielinājies par 11%, salīdzinot ar tādu pašu pagājuša gada periodu.

Kompānijas A-Selver apgrozījums koncerna Tallinna Kaubamaja sastāvā pirmajā pusgadā sastādīja 1.9 miljardus kronu (123.5 miljonus eiro), kas ir par 12% vairāk, nekā tāda paša perioda rezultāts pagājušajā gadā. Selver neto apgrozījums, rēķinot uz vienu tirdzniecības platību kvadrātmetru, pirmajā pusgadā bija 7100 kronu mēnesī, samazinoties par 1%, salīdzinot ar tāda paša perioda rezultātu pagājušajā gadā, Db.lv informē Rauls Pūseps (Raul Puusepp), Tallinna Kaubamaja AS valdes priekšsēdētājs.

Selver ķēde sastāv no 29 veikaliem. Šogad galvenā uzmanība tika veltīta Selver ķēdes paplašināšanai, un jau ir atvērušies jauni veikali Narvā, Kohtla Jarvē un Hijumā. Jūlija beigās atvērsies Ülejõe Selver Pērnavā, gada otrajā pusē pirmie apmeklētāji ienāks jaunajos Selver veikalos Paidē, Keilā un Narvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tiek reorganizēts apavu tirgotājs ABC King

Gunta Kursiša, 03.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākta SIA ABC King reorganizācija, kuras rezultātā uzņēmums tiks pievienots SIA TKM Latvija, liecina Lursoft dati.

Tāpat TKM Latvija tiks pievienota SIA Suurtuki, kas arī darbojas apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecības jomā. Kā SIA TKM Latvija pamatdarbības veids Lursoft norādīts uzņēmumam piederoša vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanas un ekspluatācijas pakalpojumu sniegšana.

Līdz ar izņēmuma reorganizāciju iespējamie kreditori tiek aicināti savu prasījumu nodrošināšanas prasības pret SIA ABC King pieteikt rakstveidā viena mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas dienas, informē Lursoft.

Apavu tirgotāja SIA ABC King reģistrēta 2004. gadā un pieder SIA TKM Latvija, kura īpašnieks, savukārt, ir Tallinna Kaubamaja Kinnisvara Aktsiaselts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu spēles Candy Crush Saga veidotāja King Digital Entertainment akcijas cena otrajā dienā pēc tirdzniecības sākšanas biržā turpinājusi sarukt.

King akcijas cena pirmajā dienā nogāzās par 16%, un nākamajā dienā saruka par 2,68%.

Tādējādi tas ir lielākais no jauna biržā iekļauta ASV uzņēmuma akcijas cenas kritums pēdējo četru mēnešu laikā. Jāatzīmē, ka kompānija IPO laikā akcijas piedāvāja lētāk nekā tā lielākie konkurenti.

Kā skaidro Sica Wealth Management eksperti, akcijas cenas kritumu veicināja investoru bažas, ka Candy Crush popularitāte drīz izgaisīs, un uzņēmums vairs negūs tik lielus ienākumus. Viņi skaidro, ka daudzi ieguldītāji domāja, ka pēc biržas atvēršanas akcijas cena pēc inerces ies uz augšu, taču tas nenotika, un, ja tas nenotiek, visticamāk, kāpumu nevar gaidīt, tādēļ daudzi slēdz pozīcijas pēc iespējas ātrāk, lai minimizētu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apavu tirgotājs "NS King" (SIA "NITTIS") pievienojies Baltijas e-komercijas uzņēmuma "Pigu Grupa" izveidotajai "marketplace" platformai.

Šobrīd uzņēmuma preces ir pieejamas visos trīs "Pigu Grupai" piederošajos veikalos, tajā skaitā 220.lv.

"NS King" darbojas visā Baltijā ar 50 apavu veikalu lielu ķēdi un interneta veikalu, pārstāvot tādus zīmolus kā "Rieker", "Mustang", "Bugatti" un vēl citus.

"Pievienošanās "Pigu Grupas" tirdzniecības platformai, galvenokārt, bija solis tuvāk mūsu klientiem. Mēs vēlamies būt tur, kur ir ērti veikt pirkumus tiešsaistē. "Pigu Grupas" maksājumi un piegādes nosacījumi pilnīgi noteikti šīs ērtības nodrošina, jo tā ir vide, pie kuras ir pieraduši vairums pircēju Baltijā. Pievienojoties "Pigu Grupai", mēs ne tikai sasniedzam klientus viņiem izdevīgā un ērtā veidā, bet arī paplašinām savu klientu bāzi," norāda "NS King" e-komercijas vadītājs Andrejs Maksimiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: rokām darinātas kurpes Elegantā

Gunta Kursiša, 21.03.2014

Latvijā ražotu apavu zīmols Elegants tika izveidots pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados. No apavu ražotāja tas pārtapa apavu labošanas pakalpojumu sniedzējā, bet nu jau 2,5 gadus atgriezies pie sākotnējās darbības nozares - apavu izgatavošanas.
Db.lv piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavoti apavi Elegantā.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu izgatavošana ar rokām krietni atšķiras no to mehāniskas ražošanas, prasa ilgu laiku, meistara prasmi un pacietību. Latvijā apavu ražošana lielākos apmēros nepastāv, taču ir daži apavu izgatavotāji, kas aizņem rokām darinātu kāju ģērbu nišu. Viens no lielākajiem ir Elegants, kurš izdzīvojis no padomju laikiem. Piedāvājam aplūkot, kā apavu izgatavošanas darbnīcā top kurpes!

Apavu izgatavošanas procesu var aplūkot galerijā augstāk!

Lai arī apavu izgatavošanas apjomi, salīdzinot ar lielajām apavu ražotnēm Eiropā, nav lieli - aptuveni simts apavu pāru mēnesī, salīdzinot ar līdzīgiem vietējiem nišas uzņēmumiem, šie apjomi esot «milzīgi», stāsta Eleganta vadītājs Raimonds Burakēvičs, kurš apavu darbnīcā grozās jau kopš septiņu gadu vecuma. R. Burakēviča tēvs bijis šīs apavu darbnīcas saimnieks, tādēļ varētu teikt, ka Raimonds ir ģimenes tradīciju turpinātājs, viņš iepriekš atzina DB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais Igaunijas mazumtirgotājs pēc pārtikas veikalu Selver neveiksmes atkal sasparojies ienākšanai Latvijā, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Pašlaik Kaubamaja akciju cena biržā kāpj, uzņēmums atrodas Baltijas TOP 500 augšgalā un uzsver, ka strauji atgūstas no smagās krīzes. Jau nākamgad paredzēts Latvijā attīstīt apavu zīmolu Shu, arī Selver veikali gaidot labāku ekonomisko situāciju, lai atgrieztos, un tiekot plānota arī skaistumkopšanas preču veikalu ķēde.

Tallinna Kaubamaja pirmsākumi meklējami 1960. gadā, kad tika nodibināts Tallinas universālveikals. Tieši to arī nozīmē uzņēmuma nosaukums - kaubamaja. Otrs universālveikals Tartu atvērts sešus gadus vēlāk. Līdz ar neatkarības iegūšanu deviņdesmito gadu sākumā abi veikali tika privatizēti. Jau pēc gada nodibināta arī pārtikas veikalu ķēde Selver, kas Igaunijā ātri kļuva populāra, bet mēģinājums ienākt Latvijas tirgū tai bija neveiksmīgs. Pašlaik Igaunijā ir 35 šādi veikali un seši iesaldēti Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plaši zināmās mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātāja King Digital Entertainment akcijas cena pēc tirdzniecības sesijas sākuma Ņujorkas biržā saruka par 15%, liecina Reuters dati.

King sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistīja aptuveni 500 miljonus ASV dolāru, piedāvājot akciju par 22,5 dolāriem, kas ir vidējā atzīme sākotnēji noteiktajā cenas diapazonā.

King akcijas cena tirdzniecības sesijas sākumā maksāja 20,5 dolārus un tad saruka līdz 19,08 dolāriem par akciju.

Db.lv jau rakstīja, ka, kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Elīna Dobele: Radot apavus, palīdz zināšanas un prasmes arhitektūrā

Kristīne Stepiņa, 06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados, kopš Elīna Dobele ir izveidojusi vienu no pirmajām dizaina apavu koncepcijām Baltijā, apavu zīmoli ir savairojušies; viņu priecē amatniecības atdzimšana valstī, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Latvijā ir vismaz astoņi apavu zīmoli, taču Elīna Dobele radītāju konkurence nebiedē. Sadarbībā ar beļģu modes dizaineri Lenu Lumelski (Lena Lumelsky), pamazām tiek iekaroti arī eksporta tirgi, jau šobrīd zīmola Elīna Dobele apavus var iegādāties daudzviet Eiropā, kā arī Japānā un ASV.

Vairākus viņas apavu dizainus saviem fondiem ir iegādājies Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs. Veidojot jauno rudens–ziemas kolekciju, Elīna Dobele iedvesmojas no latviešu sievietēm, koncentrējas uz ģeometriju un materiālu saspēli un gaida, ka arī nākamajā sezonā kāds modelis «izšaus».

Fragments no intervijas

Kad un kā sākās jūsu aizraušanās ar apaviem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane, 10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Euroskor Latvijā vadītājs: Reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā

Dienas Bizness, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu ražošana ir sarežģīta, jo tajā bez roku darba iztikt nav iespējams. Ja kāds uzņēmējs izlemtu, ka tieši Latvijā attīstīs vērienīgu apavu ražošanu, tad būtu jārēķinās ar to, ka vietējais tirgus ir mazs, tāpēc būtu ļoti sarežģīti saražoto produkciju pārdot lielos apjomos, turklāt arī iekarot eksporta tirgus ar mūsu valstī ražotajiem apaviem būtu grūti. Lai Latvijā ražotie apavi būtu konkurētspējīgi eksporta tirgos, nepieciešama ļoti laba kvalitāte, sava īpaša pievienotā vērtība, turklāt vēl arī patērētājam pieņemama cena, bet tas nav viegli panākams, saka Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Mēdz teikt, ka apavu iegādes apjomi ir viens no sabiedrības labklājības reālajiem rādītājiem. Vadoties pēc šī kritērija, Latvijā labklājība aug?

Mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi. Vērtējot pēc tā, ka daudzi pircēji apavus pērk atlaižu laikā, jāsecina, ka Latvijas iedzīvotāji kļūst racionālāki. Dažādas atlaižu akcijas kļūst par aizvien spēcīgāku magnētu. Kādreiz izpārdošanas bija tikai dažas reizes gadā, mainoties sezonai, tagad bieži ir arī starpsezonu izpārdošanas. Kopumā Latvijā pircēju vidū dominē vēlme nopirkt pēc iespējas kvalitatīvāku preci par pēc iespējas zemāku cenu. Maz ir tādu pircēju, kuri lepojas, ka ir kādu preci nopirkuši par augstu cenu, daudz vairāk ir tādu cilvēku, kuri lepojas, ka vērtīgu preci nopirkuši lēti un izdevīgi. Pircējiem psiholoģiski nepieciešams gandarījums, ka par preci nav pārmaksāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salienā piektdien ielikts pamatakmens King's College, Britu skolai Latvijā , kas būs pirmā izglītības iestāde Baltijā, kuras mācību programma tiek veidota pēc Britu izglītības sistēmas augstajiem standartiem un sagatavo skolēnus iestājeksāmeniem labākajās pasaules universitātēs.

King's College Britu skola Latvijā būs viena no astoņām prestižajām britu King's College skolām pasaulē. Kopumā Salienā šī būs trešā izglītības iestāde, kas tiek veidota pēc starptautiskas izglītības programmas pamatprincipiem. King`s College Latvija durvis vērs 2017.gada septembrī, un skolēnu uzņemšana jau ir uzsākta.

Pamatakmens ieguldīšanā piedalījās King's Group korporatīvās attīstības vadītājs Nicholas Fry Jáuregui, Lielbritānijas vēstnieks Latvijā Tim Colley, Babītes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Gatis Senkāns, Saliena SIA valdes priekšsēdētājs Michael Makarov, Diānas Zalānes projektu biroja arhitekte Agnese Tautiete un projekta attīstītājs ESPI SIA projekta vadītājs Reinis Raznačs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Candy Crush Saga izstrādātājs IPO laikā piesaista 500 miljonus dolāru

Žanete Hāka, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātājs King Digital Entertainment sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistījis 500 miljonus ASV dolāru, raksta Wall Street Journal.

Kopumā pārdoti 22,2 miljoni kompānijas akciju.

Vienas akcijas cena noteikta 22,5 dolāri, kas ir pa vidu sākotnēji noteiktajam cenas diapazonam – 21 līdz 24 dolāriem.

Uzņēmuma akcijas trešdien sāks tirgot Ņujorkas biržā.

Pārdodot akcijas, 350 miljonus ASV dolāru piesaistījis King un 150 miljonus dolāru – iepriekšējie investori, kā, piemēram, privātā kapitāla kompānija Apax Partners LLP.

Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu ķēdes Burger King franšīzes īpašnieks Baltijas valstīs Tallink Grupp atvēris pirmo Burger King restorānu ārpus Igaunijas, informē uzņēmumā.

310 kvadrātmetru plašais restorāns ar 112 vietām atrodas iepirkšanās centrā Akropole.

Pandēmijas ierobežojumu dēļ ēdieni sākotnēji būs pieejami tikai līdzņemšanai vai piegādei uz mājām.

Burger King nolūkojis vietas vēl diviem restorāniem Latvijā 

Līdz ar trīs restorānu atvēršanu Latvijā, globālā zīmola Burger King franšīzes īpašnieki...

Komentējot globālās ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes darbības uzsākšanu Latvijā, Tallink Grupp mazumtirdzniecības biznesa attīstības vadītāja Katre Kevaska sacīja, ka "neraugoties uz šķēršļiem, ar kuriem esam saskārušies šogad, mēs priecājamies par iespēju piedāvāt garšas no Burger King ēdienkartes arī Latvijas ātrās ēdināšanas cienītājiem".

"Esam gandarīti par pirmā Burger King restorāna Latvijā atvēršanos tieši pie mums. Burger King ir zīmols, kas Latvijā raisījis plašu interesi," piebilst Zane Kaktiņa, iepirkšanās un izklaides centra Akropole vadītāja.

Restorāns Burger King Akropolē ir pirmais starptautiskā zīmola restorāns, kas atvērts ārpus Igaunijas, un kopumā sestais restorāns Baltijas valstīs, kas atvērts šogad. Jaunajā restorānā Rīgā strādās aptuveni 30 cilvēku.

Līdz 2020.gada beigām uzņēmums plāno atvērt vēl divus restorānus Baltijas valstīs: vienu Viļņā, Lietuvā, un otru Tallinā, Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

ABC King pievienots SIA TKM Latvija

Žanete Hāka, 06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reorganizēts apavu mazumtirgotājs SIA ABC King, liecina Lursoft dati.

SIA ABC King un arī SIA Suurtuki 3.janvārī pievienots SIA TKM Latvija, kura darbība saistīta ar nekustamā īpašuma izīrēšanu, pārvaldīšanu, pirkšanu un pārdošanu.

Igauņu Tallinna Kaubamaja Kinnisvara Aktsiaselts piederošais SIA TKM Latvija darbojas kopš 2006.gada novembra un 2012.gadā apgrozījis vien 15,573 tūkstošus eiro, taču, pateicoties 2,165 miljonu eiro lielajiem ieņēmumiem, kas peļņas/zaudējumu rēķinā definēti kā pārējie procentu ieņēmumi un tamlīdzīgi ieņēmumi, gads noslēgts ar 474 tūkstošu eiro peļņu.

Līdz reorganizācijas brīdim gan SIA ABC King, gan SIA Suurtuki daļas piederējušas SIA TKM Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti Latvijas strauji krītošajai ekonomikai, Igaunijas uzņēmēji, kuri jau darbojas Latvijas tirgū, uzskata, ka patlaban ir īstais laiks ekspansijai, atsaucoties uz Aripaev, ziņo BBN.

Lai gan Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) sarucis par 18%, tādi uzņēmi kā NS King, Euronics, Merks un E.Energy uzskata, ka Latvijas uzņēmējdarbības nozarē vēl ir, kur augt.

Igaunijas apavu mazumtirgotājs NS King savos Rīgas veikalos izlicis plakātus, kas pircējiem sola 50% atlaides. Uzņēmuma vadītājs Tīts Magi norāda, ka situācija ir apmierinoša, jo NS King par spīti krīzei Latvijā ir pelnošs. NS King ir samazinājis izdevumus, slēdzis divus veikalus ar zemiem pārdošanas apjomiem, kuru vietā plāno atvērt veselus trīs jaunus. «Mēs saskatām iespēju, jo, citiem mazumtirgotājiem, pametot tirdzniecības centrus, paveras iespējas tikt pie labām tirdzniecības vietā,» tā T. Magi. Patlaban NS King ir 9 veikali Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Eksperte: Tallinna Kaubamaja akciju cenai ir pamats turpināt kāpumu

Žanete Hāka, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar tālāku patērētāju pārliecības uzlabošanos Igaunijā un mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu, prognozējams, ka Tallinna Kaubamaja akciju cenai ir pamats turpināt kāpumu, portālam naudaslietas.lv norāda LHV analītiķe Zane Tiltānova.

Tallinna Kaubamaja trešā ceturkšņa rezultāti sakrita ar prognozēm, un patīkamu pārsteigumu sagādāja pozitīvais lielveikalu tīkla Selver sniegums. Tallinna Kaubamaja apgrozījums trešajā ceturksnī sasniedza 100,6 miljonus eiro, kas ir par 0,3% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pirms gada.

Selver veikalu tīkla peļņa no pamatdarbības Igaunijā sasniedza 4,5 miljonus eiro. Pavisam nesen Selver vadība paziņoja, ka Ziemassvētku nedēļā apgrozījums Selver veikalos ir bijis lielāks nekā pērn. Ir arī novērots, ka patērētāji izvēlas kvalitatīvākas preces. Līdz ar to var prognozēt, ka Selver darbības rezultāti Igaunijā arī ceturtajā ceturksnī būs bijuši labi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesu balsta lojalitātē

Linda Zalāne, speciāli DB, 13.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzās lielajām apavu veikalu ķēdēm Rīgā, kas lielākoties mājvietu radušas tirdzniecības centros, vieta zem saules ir arī maziem nišas spēlētājiem.

Tiem jākonkurē ne vien ar lielajiem milžiem, kuriem ir izveidotas ķēde, bet arī pieaugošo interneta veikalu popularitāti. DB aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka bizness nav vienkāršs un to ir iespējams uzturēt vien tad, ja īpašniekam ir lielas darba spējas, ambīcijas un dzinulis, turklāt nereti apavu bodītes darbību nākas pastutēt, finansiāli pabalstīt no ieņēmumiem, kas tiek gūti citā biznesā. «Kamēr mazo apavu un modes preču veikala īpašniekam ir dzīvs cīņas spars, tikmēr šādi uzņēmumi var būt dzīvotspējīgi. Tomēr ekonomiski pamatots šis bizness nav. Daži mazie veikali, kas fokusējas uz nišas apaviem, pārstāvot konkrētus zīmolus noteiktā cenu kategorijā, eksistē jau vairākus gadus, tomēr daudz jauniesācēju nav,» tirgus situāciju raksturo apavu veikala Bonbons Shoes (SIA Madam Bonbon) direktore, valdes priekšsēdētāja Jana Lindberga. Viņasprāt, Rīgā dārgāku apavu veikalu piedāvājums ir pietiekams un šis tirgus segments ir piepildīts. Šajā nišā darbojas, piemēram, Bergs, Baltā kumode, Malvīne, Baba, Lilimill.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

AirBaltic izpērk Krājbankas meitasuzņēmuma prasījuma tiesības pret lidsabiedrību

Žanete Hāka, 03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas administrators KPMG Baltics un bankas Snoras administrators vienojušies ar Air Baltic Corporation (ABC) par Latvijas Krājbankas meitas kompānijai SIA Atlantijas Biroji piederošo prasījumu tiesību pret ABC atpirkšanu.

Noslēgtā vienošanās ir kompleksa, un tā ietver virkni savstarpēji saistītu darījumu, kas paredz, ka ABC atpirks pret to vērstās prasījumu tiesības un tiesības uz dažām preču zīmēm vairāku desmitu miljonu eiro vērtībā 15 gadu laikā, maksājot arī līgumā noteiktos procenta maksājumus atbilstoši tā brīža tirgus likmēm, informē administratora pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Šī vienošanās nozīmē, ka Latvijas Krājbanka un banka Snoras iegūs līdzekļus, lai varētu turpināt norēķināšanos ar kreditoriem. Latvijas Krājbankas administrators KPMG Baltics jau ir uzsācis norēķināšanos ar bankas lielāko kreditoru Noguldījumu garantiju fondu, kam jau ir pārskaitīti 203 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bonbon Shoes plāno izveidot arī vīriešu apavu kolekciju

Kristīne Stepiņa, 18.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāmu salons "Bonbon Shoes", kas diktē apavu modes tendences, paplašina pārdošanā esošo apavu zīmolu klāstu un piedāvā šīs sezonas aktualitāti - iešļūcenes ar slēgtu vai atvērtu purngalu jeb babušas un mulles.

Šobrīd salonā var iegādāties 11 dažādu zīmolu apavus, populārākie no tiem ir "Pedro Garcia", "Chie Mihara" un "Pura Lopez". Šie spāņu zīmoli ir iekļauti veikala sortimentā jau 13 gadus, kopš pašiem tā pirmsākumiem. Drīzumā "Bonbon Shoes" kolekciju papildinās jauns apavu zīmols "Pretty Ballerinas," sola veikala saimniece Jana Lindberga.

Tām dāmām, kuras vēlas šavasar būt īpaši stilīgas, J. Lindberga iesaka izvēlēties mulles un babušas. "Šos apavus, kas iemieso sevī bezrūpību un atbrīvotāku dzīves stilu, var valkāt arī kopā ar biznesa apģērbu. Ja sieviete grib trāpīt modes naglai uz galvas, tā būs īstā izvēle," vērtē apavu modes eksperte.

Viņa stāsta, ka maija otrajā nedēļā, kad veikals vēris durvis pēc dīkstāves, bijis necerēti liels pircēju pieplūdums. "Šurp plūda sieviešu bari, bija arī tādas dāmas, kuras iegādājās vairākus kurpju pārus. Krīzes laikā, sēžot mājās, nervi bija pazaudēti un nauda ietaupīta, tāpēc dāmas vēlējās sevi apbalvot par izturību un iepriecināt, iepērkoties," secina "Bonbon Shoes" zīmola radītāja, atzīstot, ka gadu gaitā iegūto pastāvīgo klientūru īpaši novērtējusi COVID-19 pandēmijas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru