Tehnoloģijas

Ķīnieši ir kļuvuši par īsziņu \"vergiem\"

Aivars Mackevics [email protected], 22.08.2002

Jaunākais izdevums

Laikraksts Handelsblatt ziņo, ka ķīnieši ir kļuvuši par īsziņu "vergiem", kuri pagājušajā gadā par šo pakalpojumu samaksāja 234 miljoni ASV dolāru. Daudzi telekomunikāciju eksperi uzskata, ka šajā gadā šī summa būs trīskārtīga un pēc 5 gadiem sasniegs 16 miljardus ASV dolārus gadā. Vien jūnijā valsts mobilo telefonu operators reģistrēja 8,53 miljardi īsziņu, bet pirmajā pusgadā 28,2 miljardi. Tas uz pusi vairāk nekā bija plānots, jeb 30 miljardi 2002. gadā. Pēc pieciem gadiem šīs skaitlis sasniegs 1,2 biljoni īsziņu gadā. Pašlaik Ķīnā īsziņu pakalpojumus piedāvā vairāk kā 300 uzņēmumu. Ķīna GSM sakarus piedāvā vairāk kā 167 miljoniem klientu (aprīlā beigās), kas tai nodrošina pasaules līdera pozīciju. Otrajā vietā seko ASV. Līdz gada beigām klientu skaits pieaugs līdz 200 miljoniem klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās sms sūtīšanas un mobilo datu pārraides pakalpojumu izmaksas ārzemēs

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņa lietotājiem nākamā gada vasarā par īsziņu sūtīšanu no ārzemēm ES teritorijā būs jāmaksā daudz mazāk.

Eiropas Komisija otrdien, 23. septembrī ierosināja no 2009. gada 1. jūlija samazināt īsziņu viesabonēšanas maksu par 60 %. ES iedzīvotājiem, kas uzturās citās ES valstīs, nevajadzētu maksāt vairāk kā EUR 0.11 par vienu īsziņu, salīdzinot ar pašreizējo pakalpojuma maksu, kas ES vidēji ir EUR 0.29.

Komisija arī vēlas uzlabot pārredzamību attiecībā uz sērfošanu tīmeklī un datu lejupielādēšanu mobilajā telefonā, atrodoties ārzemēs — klientiem, kas pieraduši pie lētākiem datu pārraides pakalpojumiem savā valstī, jābūt labāk pasargātiem pret šokējošiem viesabonēšanas rēķiniem, kas var sasniegt vairākus tūkstošus euro. Priekšlikumi tiks iesniegti Eiropas Parlamentam un Padomei, kuriem tie ir jāapstiprina pirms tie kļūst par tiesību aktiem. ES jau 2007. gada vasarā par 60 % samazināja maksu par zvanu veikšanu un saņemšanu ārzemēs (balss pakalpojumu viesabonēšana).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu popularitāte un viedtālruņu izplatība nezāģē īsziņu biznesu Latvijā.

Lai arī globālā mērogā kopumā novērojama tendence, ka robus mobilo sakaru operatoru īsziņu (SMS) biznesā ir iecirtušas mobilās aplikācijas, sociālie tīkli un saziņas kanāli, Latvijā īsziņu sūtīšanas apmērs nav sarucis. Gluži pretēji – SMS tiek sūtītas vairāk. Latvijas Mobilā telefona (LMT) provizoriskas aplēses liecina, ka Latvijā ik dienu iedzīvotāji nosūta vidēji 3,5 milj. īsziņu.

«Nav tā, ka sociālie mediji mainījuši īsziņu sūtīšanas popularitāti. Turklāt kopumā LMT tīklā izsūtīto īsziņu skaits nevis samazinās, bet pat pieaug,» stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 13.jūnija, Valsts ieņēmumu dienests (VID) ikvienam interesentam piedāvā jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību par transportlīdzekļu skaitu rindās uz Latvijas – Krievijas robežas Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktos, informē VID komunikāciju daļa.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Apmēram 30 sekunžu laikā pēc pieprasījuma īsziņas saņemšanas klientam uz mobilo telefonu tiks nosūtīta atbilde, kurā būs norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā.

Atbildes īsziņas teksts izskatīsies šādi: Info 13.06.2007. 8:00 Terehovas MKP – 740 (~44 h); Grebnevas MKP – 470 (~53 h).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairs aiz kalniem nav Līgo svētki un Jāņu diena. Tuvojoties vasaras saulgriežiem Latvijas uzņēmumi sveic savus klientus un iedzīvotājus. Daļa no tiem izveidojusi arī interaktīvus apsveikumus.

Banka DNB izveidojusi interaktīvu vietni, kurā piedāvā izvēlēties divas tēmas, kuras dominēs lietotāja Līgo svētkos. Pēc tam, kad atlasītas tēmas – kas var būt gan alus un siers, gan Jāņa māte un papardes zieds, vietnē tiek atrasta šīm tēmām piemērotākā tautasdziesma, kuru pēc tam iespējams nosūtīt saviem draugiem.

Sakaru operators Lattelecom Dziesmu svētkiem un Līgo izveidojis speciālu mobilo sadziedāšanās lietojumprogrammu. Ar tās palīdzību iesildīt balsis Dziesmu svētkiem iespējams jau Jāņu naktī. Lietojumprogramma satur dziesmu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otru gadu pēc kārtas ASV īsziņu rakstīšanas čempionātā uzvarējis 16. gadus vecais Ostins Vierške (Austin Wierschke). Kā pirmās vietas ieguvējs viņš balvā saņēmis 50 tūkstošus ASV dolāru.

Sacensības aizritējušas trīs kārtās – dalībniekiem vajadzējis rakstīt īsziņas ar aizsietām acīm, turot rokas aiz muguras un censties atminēties uz īsu brīdi demonstrētu frāzi.

Īsziņu rakstīšanas čempionātā piedalījās vienpadsmit dalībnieku no visas ASV. Dalībniekiem vajadzējis izmantot vienādus telefonus un tikušas vērtētas trīs īsziņu rakstīšanas prasmes – ātrums, precizitāte un veiklība.Uzvarētājs 149 simbolu garu īsziņu, ievērojot visus pareizrakstības noteikumus, uzrakstījis 39 sekundēs.

Ostins Vierške par ASV īsziņu rakstīšanas čempienu kļuva jau pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.novembri, būs iespējams zvanīt tikai uz 8-zīmju mobilajiem tālruņu numuriem.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.893, Latvijā noris pakāpeniska mobilo sakaru pāreja uz 8-zīmju numerācijas sistēmu, lai palielinātu brīvo numuru resursus.

No 2006.gada 1.maija līdz 31.oktobrim zvaniem, īsziņām un multivides ziņām tika saglabāta iespēja izmantot gan 7-zīmju, gan 8-zīmju numurus, kā arī šī iespēja tika saglabāta viesabonēšanā. Tomēr, sākot ar 1.novembri, mobilo pakalpojumu lietotāji varēs zvanīt, sūtīt īsziņas un multivides ziņas tikai uz astoņu zīmju mobilo telefonu numuriem.

Lai izvairītos no negaidītām un nepatīkamām situācijām darbā un personīgajā dzīvē, kurās, piemēram, klienti vai ģimenes locekļi nesaņem svarīgu īsziņu, mobilo sakaru operators Tele 2 iesaka:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka viesabonēšanas cenas patērētājiem ir ievērojami samazinājušās, joprojām netiek piedāvāti tarifi, kas būtu ievērojami zemāki par ES noteikumos paredzētajiem, tādēļ secināts, ka ES viesabonēšanas tirgū konkurence nav pietiekami liela, lai piedāvātu patērētājiem labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus, teikts Eiropas Komisijas (EK) ziņojumā.

Viesabonēšanas zvanu izmaksas kopš 2005. gada ir samazinājušās par vairāk nekā 70 %, savukārt īsziņu sūtīšana uz kādu no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm izmaksā par 60 % mazāk.

Komisijas priekšsēdētāja vietniece Nēlī Krusa, kura atbild par digitālās programmas īstenošanu, norāda, ka mobilo tālruņu un ierīču lietošanas izmaksas ārzemēs, ceļojot pa ES valstīm, ir nepārtraukti mazinājušās, kopš tika pieņemti pirmie viesabonēšanas noteikumi. Tomēr pēc trim gadiem kopš šo noteikumu ieviešanas lielākā daļa operatoru piedāvā mazumtirdzniecības cenas, kas ir tuvu tiesību aktos noteiktajiem maksimālajiem ierobežojumiem. «Lielāka konkurence ES viesabonēšanas tirgū patērētājiem nodrošinātu labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Robežu rindu uzziņas pakalpojums - pieprasīts

, 18.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecu dienu laikā informāciju par automašīnu skaitu rindās uz Latvijas - Krievijas robežas, izmantojot jauno Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piedāvāto pakalpojumu, izmantojuši jau 416 cilvēki, Db.lv informēja VID.

VID jau informēja, ka, sākot no šī gada 13.jūnija, lai operatīvi, neatkarīgi no klienta atrašanās vietas, informētu pārvadātājus, loģistikas speciālistus un citus interesentus par transportlīdzekļu rindām uz Latvijas - Krievijas robežas pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, VID piedāvā klientiem jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Atbildes īsziņā tiek norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā. Īsziņas saturs sistēmā tiek aktualizēts divas reizes dienā - aptuveni pulksten 8:00 un pulksten 20:00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID īsziņu pakalpojums - pieprasīts

, 14.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājis pusgads, kopš ikviens Latvijas vai Lietuvas iedzīvotājs, kuram ir mobilais tālrunis un kuru interesē aktuālā informācija par automašīnu rindām pie Latvijas un Krievijas robežas, var to saņemt īsziņas veidā. Autopārvadātāju un loģistikas speciālistu ikdienas darbā noderīga ir ne vien informācija par transportlīdzekļu, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, skaitu, bet arī aptuveno gaidīšanas ilgumu, norāda Valsts ieņēmumu dienests.

Uzzināt par transportlīdzekļu rindām iespējams, no sava mobilā tālruņa uz numuru 157 nosūtot pieprasījuma īsziņu – vārdu BORDER. Atbildes īsziņa tiek nosūtīta dažu sekunžu laikā.

No šī gada 13.jūnija, kad tika radīta iespēja pa mobilo tālruni iegūt minēto informāciju, līdz 13.decembrim (ieskaitot) ir saņemtas 15 294 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Šomēnes informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā diennaktī pieprasījuši vidēji 90 interesenti. Diennaktī saņemto pieprasījuma īsziņu skaits pakalpojuma pieejamības laikā ir būtiski pieaudzis: jūnijā – tika saņemtas vidēji 65 īsziņas, oktobrī - vidēji 103 īsziņas. Turklāt nepārtraukti pieaug no Lietuvas saņemto īsziņu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2 mēnešu laikā saņemtas 6932 pieprasījuma īsziņas par automašīnu rindām pie muitas kontroles punktiem

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienests INFORMĒ

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta „Terehova” un muitas kontroles punkta „Grebņeva”. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam ieskaitot ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saņemtas 6932 pieprasījuma sms par automašīnu rindām

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13.jūnija pārvadātājiem dota iespēja, sūtot īsziņu, iegūt informāciju par transportlīdzekļu rindām, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms muitas kontroles punkta Terehova un muitas kontroles punkta Grebņeva. Laika posmā līdz šā gada 19.augustam (ieskaitot) ir saņemtas 6932 informācijas pieprasījuma īsziņas, liecina Valsts ieņēmumu dienesta sniegtā informācija medijiem.

Informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā pieprasa vidēji 70 personas diennaktī (jūnijā – vidēji 65 īsziņas diennaktī, jūlijā – 66, augustā – 76, septembrī (no 1.līdz 19.septembrim) – vidēji 73 īsziņas diennaktī).

Tā kā rindā stāvošo transportlīdzekļu vadītāju vidū visai augsts ir Lietuvas pārvadātāju īpatsvars, no 2007.gada 5.jūlija jebkuram muitas klientam, arī atrodoties Lietuvā, ir iespēja īsziņu veidā saņemt informāciju par situāciju

uz Latvijas – Krievijas robežas.

Informācija par transportlīdzekļu rindām katru darba dienu tiek publiskota arī VID mājas lapā. Tomēr jāņem vērā tas, ka internetā pieejamā informācija tiek aktualizēta vienreiz dienā, savukārt SMS datubāzē – divreiz dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CiTYCREDiT dāvina 1000 latus stāvvietu apmaksai ar īsziņu

, 07.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcijas Bezmaksas autostāvvieta laikā, no 29. janvāra līdz 25. februārim, visi jaunie klienti, kas reģistrējās CiTYCREDiT sistēmā, saņēma divus latus. Tie, kas šajā laikā papildināja savu CiTYCREDiT kontu, piedalījās izlozē. Tajā varēja laimēt piecus 100 latu laimestus un vienu galveno balvu - 1000 latus stāvvietas apmaksai ar īsziņu.

Galveno balvu - 1000 latus - izlozes kārtībā ir ieguvis Gints Mucenieks. 100 latus norēķiniem par stāvvietu ar īsziņu, savukārt, ir laimējuši Dmitrijs Poļiščuks, Igors Ščavļevs, Juris Ducens, Kristīne Pabērza un Arvīds Ozols.

Starp laimestu ieguvējiem ir arī vadošā Latvijas IT vairumtirdzniecības uzņēmuma, GNT Latvia Valdes priekšsēdētājs Juris Ducens, kurš izteicās: "Esmu priecīgs par iegūto laimestu. CiTYCREDiT izmantoju jau labu laiku, jo tas ir ērti - nav jāmeklē makā sīknauda, nav jāiet turp un atpakaļ līdz maksāšanas automātam un nav jādomā, cik ilgi tieši es plānoju stāvvietā atstāt automašīnu Ja arī nebūtu laimējis, esmu pārliecināts, ka turpinātu apmaksāt stāvvietu ar īsziņu, jo pie ērtībām pierod ātri. "

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā kvantu īsziņas

Juris Kaža [email protected], 01.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot uz Latvijas mobilā telefona (LMT) multimediālo īsziņu pakalpojuma ieviešanu, Tele2 saviem klientiem no 1. aprīļa piedāvā īsziņu pakalpojumu, kas izmanto kvantu pārraides tehnoloģiju. «Mūsu EMMS (Entangled Multiuniverse Messaging System) ir līdzvērtīgs, ja ne labāks par LMT sistēmu,» teica Tele2 jaunais direktors Mats Tilli. Kvantu īsziņas izmanto t.s. kvantu fizikas atziņu, ka realitāte sastāv no bezgalīga skaita nejauši, bet paralēli uzplaiksnījušiem Visumiem, kuros var notikt simultāna un momentāna informācijas fiksācija. Parastās īsziņas savukārt pārraida radiotīklos. «Pildot solījumu visur un visos Visumos būt cenu līderiem, mēs EMMS pakalpojumu piedāvājam kvantu bezmaksas režīmā. Tas faktiski nozīmē, ka par pakalpojumu maksā kāds cits paralēlā pasaulē, kur Tele2 nav tik dāsns, bet īsziņu nosūtāt mūsu dimensijās,» teica M. Tilli. «Kas par muļķībām! Visas īsziņas, pat parastās, satur kvantu īpašību — tikai tās apskatot, konkretizējam, kas tās īsti ir. Neatvērta īsziņa pēc savas būtības ir visu iespējamo vēstījumu kvantu samudžinājums vai t.s. entanglement» Tele2 paziņojumu komentēja LMT prezidents Juris Binde. M. Tilli pavēstīja, ka Tele2 kvantu īsziņu piedāvājumā ietilpst elektronisko pastkartīšu matrices, ko izstrādājusi britu performances māksliniece Eiprila Fūla (April Foole).

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Arvien vairāk ļaunprogrammatūru sāk medīt lietotāju naudu

Dienas Bizness, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot 2015. gada pirmajā ceturksnī atklātos kiberdraudus, Kaspersky Lab eksperti konstatējuši krasu finansiālo uzbrukumu skaita pieaugumu - salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni lietotāju skaits, kuri ir saskārušies ar mēģinājumiem nozagt naudu no banku tiešsaistes kontiem, šā gada pirmajos trijos mēnešos ir pieaudzis par 64%.

Kopumā laikposmā no janvāra līdz martam Kaspersky Lab risinājumi ir bloķējuši vairāk nekā piecus miljonus mēģinājumu inficēt lietotāju datorus ar ļaunprogrammatūrām, kas ir paredzētas kontu iztukšošanai tiešsaistes banku sistēmās.

Pēdējā laikā uzbrucēji īpaši aktīvi cenšas ar visiem iespējamajiem līdzekļiem jebkurā ļaunprogrammatūrā ieviest konfidenciālās informācijas pārtveršanas funkcijas piekļuvei banku kontiem un maksājumu sistēmām. Īpaši spilgti šī tendence ir izpaudusies mobilo ierīču draudu vidū.

Tiek modificēts arvien vairāk īsziņu un spiegošanas Trojas zirgu, tos apgādājot ar instrumentiem, kas ir piemēroti uzbrukumiem lietotāju banku kontiem. Piemēram, uzbrucēju vidū populārais īsziņu Trojas zirgs Opfake, kas pirms diviem gadiem zaga naudu tikai no mobilo tālruņu kontiem, tagad prot uzbrukt aptuveni 30 banku un finansiālajām lietojumprogrammām. Turklāt daži īsziņu Trojas zirgi sāk uzvesties kā izspiedējprogrammas. Iespējams, lielā mērā tieši tāpēc pirmajā ceturksnī ir ievērojami krities «tīro» banku Trojas zirgu skaits — to īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo atbilstošo periodu ir samazinājies vairāk nekā četras reizes un veido tikai 1,1%. Vienlaikus īsziņu Trojas zirgu īpatsvars vien ir sasniedzis 21%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstermiņā straujo patēriņa cenu pieaugumu Igaunijā nebūs iespējams apkarot, savukārt nākotni pašlaik ir grūti prognozēt, jo nav zināms, kā mainīsies dažādu resursu cenas pasaules tirgos.

Tādēļ pagaidām igauņi prognozē, ka kronas ar eiro tiks aizstātas ne ātrāk kā 2012. gadā. To intervijā Db atzīst Igaunijas finanšu ministrs Ivari Padars (Ivari Padar).

Jau vairākus gadus Igaunija tika minēta kā pozitīvais piemērs – valsts, kuras budžets jau ilgstoši tiek veidots ar pārpalikumu, valsts ar vismazāko ārējo parādu visā Eiropas Savienībā. Kāds ir iemesls tam, ka pēdējos mēnešos Igaunijā ir tik augsta inflācija – šī gada novembrī ap 10 %?

Mūsu vēsturiski augstākā inflācija ir bijusi 1075 % 1991. gadā. Pašlaik, protams, inflācija ir diezgan augsta un realitāte ir tāda, ka 2008. gada pirmajā pusgadā mēs prognozējam ap 10 % augstu inflāciju. Tā ir problēma visā Eiropā. Protams, eirozonas valstīs inflācija nav tik augsta, tomēr tā ir ap 3 %. Tāda ir realitāte. Augstai inflācijai ir diezgan daudz iemeslu. Baltijas valstīs viens no galvenajiem iemesliem ir cenu izlīdzināšanās ar pārējo ES. Vēl viens inflācijas dzinējs ir degvielas cenas un pārtikas cenas pasaules tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Binde: LMT spam īsziņas uz citiem tīkliem nesūta

Dienas Bizness, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.

Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īsziņu rakstīšana kļūst bīstama veselībai

Aivars Mackevics [email protected], 28.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā īsziņu sūtīšana no mobilajiem tālruņiem ir kļuvusi tik populāra, ka miljoniem sūtītāju šobrīd ir traumēti pirksti no rakstīšanas. Ik dienu Lielbritānijā tiek nosūtītas vairāk nekā 93,5 miljoni īsziņas, bet visa šī digitālā aktivitāte ir radījusi daudzu cilvēku sūdzības par atkārtotajiem spriedzes savainojumiem (repetitive strain injury (RSI)). Vēl 38% cilvēku cieš no sāpēm plaukstas locītavās un īkšķos īsziņu rakstīšanas brīdī un 3,8 miljoni cilvēki ik gadu sūdzas par citām veselības problēmām, ko radījusi rakstīšana ar mobilo tālruni. Virgin Mobili veiktais pētījums atklāj, ka īsziņu rakstīšanas fenomenam nav tendence samazināties. Vairāk kā 12% valsts iedzīvotāji izsūta aptuveni 20 īsziņas dienā un 10% pat 100 īsziņas dienā. Psihologi apgalvo, ka cilvēkiem ir svarīgi šādā veidā komunicēties, bet ir jāatzīmē, ka komunikācija ar īsziņām un e-pastiem cilvēkiem rada vēlāk kompleksus sarunāties klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dzintara tirgotājiem šobrīd nākas pazemināt savas preces cenas, kas pašiem lietuviešiem pēdējos gados vairs nav īsti pa kabatai, tomēr tās vēl aizvien ir nesamērīgi augstas, raksta avīze Lietuvos žinios.

Ķīnieši, kas pirms dažiem gadiem dzintaru uzpirka masveidā, nu vairs to nedara, jo paši sākuši nomāt dzintara raktuves Krievijas Kaļiņingradas apgabalā.

Dzintara tirgū vērojamas arī citas tendences - pieaugusi interese par lētāko Ukrainas dzintaru, bet baltais jeb ziloņkaula krāsas dzintars, kas agrāk netika vērtēts īpaši augstu, nu kļuvis par kārotāko un arī dārgāko preci.

«Cenas, ko uzpircēji bija pacēluši līdz kosmiskiem augstumiem, sākušas atspēlēties,» avīzei sacījis Padomes loceklis, pazīstamais Lietuvas dzintara kolekcionārs un vairāku galeriju īpašnieks Kazimirs Mizgiris. «Pirms četriem gadiem prāvāks tīrradnis ielas tirdzniecībā maksāja vienu eiro gramā, bet šobrīd - vismaz piecus līdz septiņus eiro. Vairs neatradīsiet arī slīpētas, apaļas krelles, jo no vecmāmiņu pūralādēm viss jau uzpirkts un aizceļojis uz ārzemēm. Ja nu arī kāds saka, ka dzintara cenas kritušās, jāatzīst, ka tās joprojām ir neadekvāti augstas. Nākamās lietuviešu paaudzes par dzintara rotām un dzintara izstrādājumiem varēs tikai pasapņot.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)

«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.

Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.

Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CSDD informācija ir pieejama arī TRIATEL mobilā tīkla abonentiem

, 21.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārraudzībā esošā informācija par transportlīdzekļu un to vadītāju reģistru kļūst pieejama arī TRIATEL mobilā tīkla abonentiem. No 22. marta TRIATEL klientiem būs iespējams, nosūtot īsziņu, saņemt datus par konkrētu autovadītāju vai transportlīdzekli. Līdz šim šādu informāciju varēja saņemt LMT un TELE2 abonenti.

Nosūtot īsziņu uz TRIATEL servera kodu 25800852 (atbildes informācija maksā Ls 0,59),

norādot īsziņas tekstā personas kodu, atstarpi un:

" VA (Piemēram: 01016011111 VA), var uzzināt, vai konkrētai personai ir derīga vadītāja apliecība un kādas kategorijas transportlīdzekļus drīkst vadīt;

" SP (Piemēram: 01016011111 SP), var uzzināt, vai konkrētai personai ir pārkāpumu uzskaites punkti, precizēt, cik un par kādiem pārkāpumiem;

" NS (Piemēram: 01016011111 NS), var uzzināt, vai konkrētai personai ir neapmaksāts sods par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu un neapmaksātā soda summu.

" V (Piemēram: 01016011111 V), lai saņemtu paskaidrojumus.

Nosūtot īsziņu ar transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numuru (Piemēram, AA4545), var uzzināt informāciju par automobiļa:

Komentāri

Pievienot komentāru