Tehnoloģiju kompānija Samsung aizvadītajā gadā reklāmai ASV tirgū tērējusi 401 miljonu dolāru, tādējādi pārspējot Apple, kas pērn tādiem pašiem nolūkiem iztērējusi 333 miljonus dolāru.

Gadu iepriekš dienvidkorejiešu kompānija reklāmās tērēja tikai 78 miljonus ASV dolāru. Eksperti ievērojamo lēcienu gada laikā skaidro ar Samsung cīņu pret Apple, lai iegūtu dominējošas pozīcijas viedtālruņu tirgū. Gadu iepriekš reklāmas tēriņu ziņā dominēja Apple. Samsung aizvadītajā gadā situāciju nolēma mainīt un uzsāka agresīvas kampaņas televīzijā, vides reklāmas jomā, internetā un drukātajos medijos.

Kompānijas apņēmība saglabājusies arī šajā gadā, vēsta Wall Street Journal. Par to liecina ASV Superkausa laikā pārraidītās reklāmas, kā arī Barselonas Pasaules Mobilais kongress, kur Samsung bija izveidojis iespaidīgu izmēru stendu. Samsung nesamierinās tikai ar tiešu reklamēšanos, bet arī veic pamatīgas investīcijas savos stratēģiskajos partneros – apmāca to darbiniekus, palīdz iekārtot veikalus u. c., norāda Wall Street Journal.

Salīdzinot ar Samsung un Apple tēriņiem, pārējie viedtālruņu ražotāji reklāmai atvēlējuši visai pieticīgas summas. Kompānija HTC, kas ieņem trešo vietu, savu produktu reklamēšanai tērējusi 46 miljonus ASV dolāru, BlackBerry – 35 miljonus, bet Nokia – 13 miljonus ASV dolāru.

HTC izpilddirektors Peters Čou (Peter Chou) jau vairākkārt norādījis, ka tieši mārketings ir galvenais iemesls, kāpēc šim viedtālruņu ražotājam pērn veicies salīdzinoši sliktāk. Šogad arī HTC ieplānojusi reklāmas jomā līdzekļus netaupīt.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītā gada ceturto ceturksni Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija Samsung Electronics noslēgusi ar ieņēmumiem 52,45 miljardu ASV dolāru apmērā, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī. Savukārt Samsung konsolidētā pamatražošanas peļņa sasniegusi 8,27 miljardus ASV dolārus, kas ir par 10% vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra