Tehnoloģijas

Konstatēti pirmie audio surogātpasta sūtījumi

, 19.10.2007

Jaunākais izdevums

Antivīrusu kompānija Kaspersky Lab ziņo, ka konstatēti pirmie surogātpasta sūtījumi, kuros par reklāmas informācijas nesējiem tiek izmantoti mp3 audiofaili. Šādu sūtījumu paraugus analītiķi konstatējuši Eiropas e-pasta trafikā.

Kompānijas ekspertu atklātais mp3 surogātpasts ierindojams tā sauktā "stock" surogātpasta kategorijā - tā mērķis ir noteiktas kompānijas akciju reklāma un vērtības palielināšana. Pirmoreiz šādi "stock" neprasītie sūtījumi parādījās pērnā gada augustā un kopš tā laika stabili ieņem pirmo vietu pēc inovatīvu piegādāšanas paņēmienu skaita; inovatīvās metodes ļaunprāši pielieto, lai apietu surogātpasta filtrus un citus līdzekļus, kas tiek izmantoti aizsardzībai pret neprasītiem sūtījumiem. Piemēram, tieši "stock" surogātpasta izplatītāji pirmie pielietoja neprasītu sūtījumu izplatīšanu PDF dokumentu un speciāli kropļotu grafisko failu veidā, kurus tobrīd surogātpasta filtri vēl nespēja detektēt.

Kaspersky Lab atrastās vēstules nesatur nekādu tekstu, bet tām ir piesaistīts mp3 fails ar 25-33 sekunžu skanēšanas ilgumu. Kad lietotājs failu atver, atskan speciāli kropļota sievietes balss, kura aicina iegādāties kompānijas Exit Only Inc. akcijas. Jādomā, ka spamotāji, kuriem pieder šīs kompānijas akcijas, tādā veidā cenšas palielināt tās kapitalizāciju, lai akcijas vēlāk pārdotu par augstāku cenu.

Iespējams, ka šie esot izmēģinājuma sūtījumi, turklāt dažu tehnisku ierobežojumu dēļ tos nevarot uzskatīt par veiksmīgiem. Tā kā sūtījumiem jābūt pēc iespējas kompaktākiem, spamotājiem nācies tiem pievienot ļoti sliktas kvalitātes ierakstus, kuru saturu grūti saklausīt, pat atskaņojot maksimālā skaļumā. Lai apietu surogātpasta filtrus, sūtītāji katrai vēstulei pievienojuši mazliet mainītu ierakstu, un tas vēl vairāk apgrūtina satura uztveršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ekonomiskā nestabilitāte ietekmē arī surogātpasta izplatītājus

Lelde Petrāne, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās problēmas daudzās valstīs, kas likušas ekspertiem malu malās sākt runas par jaunu krīzes vilni, nekavējoties ir atspoguļojušās arī liekpasta izplatītāju uzņēmējdarbībā, informē Kaspersky Lab, kas analizējis surogātpasta izplatītāju darbību šā gada septembrī.

Ekonomiskās konjunktūras pārmaiņas atspoguļojas, piemēram, liekpasta tematiskajā sastāvā. Tādējādi otrajā vietā popularitātes ziņā ir nonākuši nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumi, kuru lielākā daļa ir māju Spānijā reklāma. Tas norāda uz nekustamā īpašuma pārdevēju mēģinājumu atrast noietu šīm mājām, kuru cena drīzumā var ievērojami samazināties. Līderpozīcijās joprojām ir ziņas par izglītības tematiem, bet pirmo trijnieku noslēdz surogātpasta izplatīšanas pakalpojumu reklāma. Populārāko tematu pirmajā piecniekā atkal iekļuvuši medicīnas preču un pakalpojumu piedāvājumi, kā arī luksusa preču atdarinājumu reklāma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada augusta globālie surogātpasta apjomi samazinājušies par teju 50%, ko veicinājis surogātpastu izsūtīšanas robotu izstrādātāju arests, kā arī darbs pie cita veidu surogātpastu sistēmu slēgšanas, vēsta BBC.

Datorsistēmu drošības tehnoloģiju izstrādātāja Symantec veiktais pētījums liecina, ka surogātpasta apjomi globālajā tīmeklī pēdējo trīs mēnešu laikā samazinājušies par 47%. Līdzīgu tendenci novēroja arī kompānija Kaspersky Lab, kas ziņo, ka surogātpasts no visiem izsūtītajiem e-pastiem kopš šā gada jūlija veido vien 81,1%.

Pēdējo mēnešu laikā datorsistēmu drošības kompānijas veikušas vairākus veiksmīgus pasākumus pret surogātpasta izsūtīšanas sistēmu veidotājiem un uzturētājiem.

Par vienu no lielākajiem panākumiem tiek uzskatīts sistēmas Pushdo jeb Cutwail slēgšana. Šī surogātpasta sistēma darbojusies kopš 2007. gada, un tiek lēsts, ka caur to plūdusi aptuveni 10% liela daļa no globālā surogātpasta apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MMM «spamojot» meklē jaunus dalībniekus

Jānis Rancāns, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā novērots daudz surogātpasta ar finanšu piramīdas MMM reklāmu. Aktīvo mēstuļu izplatīšanu, visticamāk, veicinājis MMM 2011 sabrukumus un jaunas struktūras – MMM 2012 – izveidošana, pieļauj datoru drošības kompānijas Kaspersky Lab eksperti.

Visās surogātpasta vēstulēs lietotāji tiek mudināti kļūt par skandalozā projekta dalībniekiem. Informācija par S. Mavrodi lolojumu tiekot izplatīta arī vāciski, tādējādi cerot piesaistīt klientus arī Vācijā.

Vasaras pirmais mēnesis kopumā bijis ievērojams ar surogātpasta daudzuma samazināšanos. Salīdzinājumā ar maiju, jūnijā tā īpatsvars sarucis gandrīz par 2% un kopējā e-pasta datplūsmā sasniedzis 71,9%. Vienlaikus parādījušies jauni paņēmieni, kā inficēt lietotāju datorus, izmantojot surogātpastu.

«Kopš atvaļinājumu sezonas sākuma internetā tiek aktīvi izplatīti ziņojumi, kas līdzinās viesnīcas rezervēšanas apstiprinājumam, kuros kaitīgais pielikums tiek uzdots par rezervēšanas informāciju. Lai nekļūtu par šādas krāpšanas upuri, jābūt piesardzīgiem, noformējot tūrisma braucienus tiešsaistē, un jāatceras, ka neviens liels pakalpojumu sniedzējs nesūta apstiprinājumus ZIP arhīvdatnē,» brīdina Kaspersky Lab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasta komersanti apstrādājuši un piegādājuši 61 milj. pasta sūtījumu, ko veidoja tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonētās preses piegādes pakalpojumi.

Kopējais skaits gan iekšzemes, gan pārrobežu sūtījumiem samazinājies par 6%, kur lielākais jeb 16% sūtījumu samazinājums bijis abonētās preses piegādei, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati.

“Pasta tirgus turpina piedzīvot pārmaiņas līdz ar lietotāju paradumu maiņu. Joprojām, novērojama tendence, ka lietotāji arvien vairāk izmanto iespēju pasūtīt preces no ārvalstīm, kā rezultātā paku sūtījumi, kas saņemti no ārvalstīm, pērn bijuši par 16% vairāk, salīdzinot ar 2022. gadu. Redzam arī, ka pērn bijis pēdējo piecu gadu laikā mazākais pasta komersantu skaits. Lai arī ir komersanti, kas pērn darbību beiguši, vienlaikus tirgum pievienojušies arī jauni dalībnieki,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Datoru drošības tehnoloģijas speciālisti Latvijā konstatējuši simtiem botu tīklā iesaistītu inficētu datorsistēmu, caur kurām lielā apjomā tiek izplatītas surogātpasta vēstules ar saitēm uz inficētām interneta vietnēm un piedāvājumiem izplatīt surogātpastu par maksu. Zombēto datorsistēmu sarakstā nokļuvuši gan mājas lietotāju datori, gan lielāko Latvijas uzņēmumu, mācību un valsts iestāžu datortīkli, Db.lv informēja Kaspersky Lab pārstāvis Latvijā Valdis Šķesters.

Ļoti daudzi interneta lietotāji Latvijā pēdējo nedēļu laikā ir saņēmuši e-pasta sūtījumus krievu valodā ar aicinājumu apskatīt fotogrāfiju arhīvu un saiti uz failu My_foto.exe. Tomēr tikai nedaudzi zina, ka, neskatoties uz ārzemju e-pasta adresēm nosūtītāja laukā, vēstules pārsvarā ir nākušas no datoriem tepat Latvijā.

Liela skaita vienā dienā saņemto surogātpasta vēstuļu automatizēta analīze uzrādīja neiepriecinošus faktus – sūtījumi ar saitēm uz interneta vietnēs izvietotām kaitīgajām programmām masveidā tika izplatīti no 368 unikālām Latvijas IP adresēm. Aiz vairākām no šīm IP adresēm atrodas simti vai pat vairāk par tūkstoti datoru – tātad reālais botu tīklā iesaistīto (zombēto) datoru skaits var būt mērāms pat tūkstošos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas uzņēmums rada sintezatoru, kurš tekstu pārvērš skaņā

Anda Asere, 26.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais uzņēmums "Exceed" sadarbībā ar "ReadSpeaker" izstrādājis jaunu tehnoloģiju - latviešu valodas balss sintezatoru "Oskars".

Tā ir sintezēta, dabiski skanoša balss, kas tekstu pārvērš skaņā. To var izmantot izglītībā, medicīnā, apraides sistēmās, valsts pārvaldē utt. "Sākotnēji sintezators tika izstrādāts, lai palīdzētu vājredzīgiem un neredzīgiem cilvēkiem, bet ar laiku sapratām, ka pielietojums ir daudz plašāks. Produkti neredzīgiem un vājredzīgiem cilvēkiem ir tikai 10% no risinājumiem, kur to var izmantot. Piemēram, sintezatoru var izmantot publiskās apraides sistēmās, sabiedriskā transporta informatīvajos paziņojumos, veselības aprūpē. Pielietojums ir plašs un mēs vēl tikai mācāmies, kā to izmantot," stāsta Gatis Grīntāls, SIA "Exceed" vadītājs.

"Oskars" domāts automatizētai dažādu rakstisku paziņojumu nolasīšanai, piemēram, lai dzelzceļa stacijā ar septiņiem peroniem paziņotu, cikos un no kurienes pienāk un atiet vilciens, kurš reiss kavējas utt. Grafikā visu laiku ir izmaiņas un balss sintezators informāciju par to var atskaņot automātiski bez cilvēka iesaistes, turklāt punktuāli un precīzi. "Tagad Rīgas ielās beidzot parādās elektroniskie stendi, kas palīdz ieraudzīt, pēc cik ilga laika atbrauks tramvajs vai autobuss, bet nākamais solis būtu audiāla informācijas atskaņošana, lai informāciju iegūtu arī tie, kuri to nespēj saskatīt. Jo plašākā veidā informācija tiek piedāvāta, jo pieejamāka tā ir," saka G. Grīntāls. Risinājums tekstus ieraksta speciālā programmā un pēc brīža fails dažādos audio formātos ir pieejams datorā. Tas esot noderīgi ne tikai satiksmē, bet arī veselības sektorā, piemēram, sagatavojot senioriem recepšu instrukcijas audiāli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Krāpnieki izmanto Angry Birds, lai viedtālruņus pārvērstu par «spama» ierīci

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki sākuši izmantot bezmaksas spēles, ieskaitot Angry Birds, lai Android viedtālruņus pārvērstu par surogātpasta izsūtīšanas ierīcēm. Programmatūras, kas izsūtīja surogātpastu, kods bija apslēpts daudzās populārās spēlēs.

Pēc spēles uzstādīšanas kods tika aktivizēts un programmatūra sazinājās ar kādu interneta serveri, kurš uzturēja tālruņu numuru datubāzi, un sāka sūtīt surogātpastu, vēsta BBC. Medijs norāda, ka noziedznieki izmantojuši arī tādas populāras spēles kā Angry Birds Space, Need for Speed Most Wanted u. c.

Vispirms noziedznieki centušies izveidot surogātpasta izplatīšanas tīklu, cilvēkiem izsūtot tūkstošiem ziņojumu, kas piedāvājuši populāru Android spēļu bezmaksas versijas, noskaidrojusi interneta drošības kompānija Cloudmark.

Inficētās bezmaksas spēļu kopijas bijušas izvietotas uz servera Ķīnā un nav bijušas pieejamas oficiālajā Google Play tiešsaistes veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pērn sarukuši surogātpasta apjomi

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevēlamu sūtījumu īpatsvara samazināšanās e-pasta datu plūsmā izrādījusies par vienu no pēdējo divpadsmit mēnešu tendencēm, un kopumā pērn surogātpasta apjomi samazinājušies par astoņiem procentpunktiem, novērojuši Kaspersky Lab eksperti.

Lai arī nevēlamo sūtījumu apjoms ir sarucis, Kaspersky Lab pārstāvji norāda, ka kaitīgus pielikumus saturošu e-pastu apjoms samazinājies nedaudz un pašlaik veido vidēji 3,4% no kopējās datu plūsmas, kas uzskatāms par augstu rādītāju. Turklāt šajos skaitļos nav ietvertas mēstules, kas satur kaitīgu vietņu saites. Visbiežāk surogātpasta ar kaitīgu vietņu saitēm sūtītāji tajās izvietoja kaitīgas programmas, kas paredzētas lietotāju dažādu tīmekļa kontu lietotājvārdu un paroļu zagšanai.

«Aizvadītajā gadā ir novērota pozitīva surogātpasta daudzuma samazināšanās tendence. To ir veicinājuši vairāki faktori, tostarp pretsurogātpasta aizsardzības līmeņa paaugstināšana, e-pasta pakalpojumu sniedzēju ciparparaksta prasība domēna, no kura nosūtīta vēstule, apliecināšanai. Tādējādi liekpasta izsūtīšana kļūst neefektīva, kas liek surogātpasta izplatītājiem pārcelties uz citām platformām,» komentē Kaspersky Lab Satura analītiķu nodaļas vadītāja Darja Gudkova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT blēži «ekspluatē» Ugo Čavesu, solot piekļuvi nelaiķa naudai

Sanita Igaune, 22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nozīmīgā surogātpasta daudzuma pieauguma februārī, martā liekpasta apjoms ir nostabilizējies 70,1% līmenī, taču e-pastos ievērojami palielinājās kaitīgo pielikumu īpatsvars, sasniedzot 4%, tā secinājuši Kaspersky Lab speciālisti.

Martā surogātpasta izplatītāji uzmanības piesaistīšanai savām vēstulēm tradicionāli centās izmantot svētku tēmu, kā arī vēsti par Venecuēlas prezidenta Ugo Čavesa nāvi. Vieni no pirmajiem uz notikumu reaģēja interneta krāpnieki, kas lielapjoma e-pastos sāka aktīvi izmantot ar Bolivāra Republiku saistītus tematus. Piemēram, viena no krāpnieciskajām vēstulēm tika izplatīta it kā Venecuēlas ostas priekšnieka vārdā, kurš it kā lūdz palīdzēt viņam saglabāt naudu, kas saņemta par dīzeļdegvielas pārdošanu Dienvidsudānai. Turklāt pirmajā vēstulē blēži nesola adresātam noteiktu summu par palīdzību, un tikai turpmākās sarakstes gaitā tiek piedāvāta naudas atlīdzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sabiedrībā zināmu cilvēku vārdā izsūta e-pastus ar mērķi izkrāpt naudu

Žanete Hāka, Vēsma Lēvalde, 06.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāpnieki, izmantojot sabiedrībā zināmu cilvēku vārdus, izsūtījuši Latvijas iedzīvotājiem e-pastus, kuros lūdz viņiem aizdot naudu kādu negaidītu izdevumu segšanai. Šādi viltus e-pasti izsūtīti, piemēram, ekonomista Ulda Oša un SIA Afterdog vadītāja Mārtiņa Vidzenieka vārdā.

Epastā angļu valodā skaidrots, ka persona atrodas Ukrainā, taču ir pazaudējusi maku un telefonu, tādēļ netiek projām no viesnīcas, jo pasi paņēmis tās personāls. Epasta saņēmējs tiek lūgts aizdot naudu, lai varētu samaksāt par viesnīcu un tikt mājās. Pats ekonomists jau sociālajā portālā Twitter informējis, ka ziņojumu nav sūtījis viņš. Arī M. Vidzenieks apstiprina, ka ir Latvijā un Ukrainā nemaz nav bijis. Viņš gan skaidro, ka epastus saņēmuši visi viņa kontakti epastā, un viņš vēl šodien turpina atbildēt uz telefona zvaniem un skaidrot, ka viņam nevajag materiālo palīdzību.

Tas, ka epasts ir sūtīts it kā no zināmas personas epasta, ir ļoti viegli izdarāms, stāsta Kaspersky Lab vecākā surogātpasta (Spam) analītiķe Tatjana Ščerbakova, skaidrojot, ka surogātpasta sūtītāji var ielikt lauciņā «from» visu, ko vien viņi vēlas. Tomēr viņa norāda, ka ir jāpievērš uzmanība pašai vēstulei - ja tekstā nav personīgās uzrunas, bet pats teksts izskatās dīvains, tad tas ir surogātpasts. Tas attiecas arī uz lūgumiem aizdot naudu vai standarta stāstiem par sarežģītajām situācijām. Parasti surogātpasta izplatītāji atrod savu upuru e-pasta adreses, izmantojot vai nu piemeklēšanas stratēģiju vai skenējot web-lapas, ziņojumu dēļus, sociālos tīklus, forumus, čatus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta Eksprespasts konkurē par iekārojamāko kumosu – e-komercijas sūtījumiem

Viens no augošākajiem Latvijas Pasta (LP) pakalpojumu segmentiem ir e-komercijas sūtījumi. Uzņēmuma kurjera pakalpojumu sniedzējs Eksprespasts sūtījumus piegādā uz 58 pasaules valstīm un no tikpat daudzām valstīm tos arī saņem piegādei Latvijas klientiem – tie ir daudzu un dažādu interneta veikalu un interneta tirdzniecības platformu sūtījumi. Patlaban LP klienti ir faktiski visi lielākie Latvijas internetveikali. Vienlaikus uzņēmumam ir daudz klientu, kas nav uzskatāmi par klasiskiem internetveikaliem, jo tirgo preces arī veikalā.

LP Eksprespasts piedāvā trīs dažādu kategoriju piegādes iespējas – sūtījumus pa Latviju, Baltiju vai visu pasauli. Atšķirībā no parastajiem pasta sūtījumiem eksprespasta sūtījumi interneta sistēmās ir izsekojami visā to piegādes ceļā, tiek piegādāti noteiktā termiņā arī uz ārvalstīm un tiek nodoti klientam rokās, ko apliecina paraksts. Eksprespasta sūtījumu segments ir viens no augošākajiem LP, liecinot par e-komercijas pieauguma tendencēm. Vidēji gadā eksprespasta sūtījumu skaits LP aug par aptuveni 15%. Savukārt kopš 2016.gada eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējušies saņemt LP sadarbības partnera Circle-K degvielas uzpildes stacijās, ir palielinājies par aptuveni 1000%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Sonarworks risinājums kļuvis par jaunatklājumu starptautiskā auto audio konkursā

Lelde Petrāne, 16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmuma Sonarworks vadītājs un līdzdibinātājs Helmuts Bēms, izmantojot Sonarworks tehnoloģiju, ieguvis Eiropas mobilo mediju asociācijas (EMMA) augstāko apbalvojumu auto audio segmentā.

EMMA ir viena no prestižākajām automašīnu audiosistēmu entuziastu organizācijām pasaulē. Tās rīkotajā ikgadējā konkursā tika pieteikts paša Sonarworks vadītāja auto – 2007. gada Saab 9-3, kas aprīkots ar Focal TNV2 pīkstuļiem, Dayton Audio RS52AN 2« kupola vidusfrekvenču skaļruņiem un DSA215 8» basa skaļruņiem, kā arī JBL W12GTI 12» sabvūferu. Sistēmu darbina Kenwood KAC-PS501F un Pioneer GM-29701 jaudas pastiprinātāji, un šīs audio sistēmas tika uzlabotas ar Sonarworks radītajām tehnoloģijām. Pretstatā jaunākās paaudzes auto, kas aprīkoti ar tūkstošiem eiro vērtām jaunākajām tehnoloģijām, Sonarworks pierādīja, ka skaņu iespējams atklāt no jauna pieejamā un demokrātiskā veidā, lepojas pats uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Gamechanger Audio kāpj uz uzvarētāju pjedestāla Creative Business Cup finālā Dānijā

Laura Mazbērziņa, 21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā jauno uzņēmēju konkursā Creative Business Cup, kura fināls norisinājās Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā Global Entrepreneurship Week ietvaros, Latvijas uzņēmums Gamechanger Audio ieguva 2. vietu.

Creative Business Cup ir starptautisks konkurss radošo industriju uzņēmējiem, kurā jau sesto gadu pēc kārtas piedalās arī Latvija. Sacensību finālā piedalījās radošo industriju uzņēmumi no 49 valstīm, kuri bija izturējuši nacionālo atlasi un sacentās par galveno balvu - naudas prēmiju 7 tūkstošu eiro apmērā. Latvijas pārstāvji - jaunuzņēmums Gamechanger Audio, kurš šogad ieguvis atpazīstamību ar savu mūzikas produktu, Latvijai nodrošināja augstāko rezultātu līdzšinējās dalības vēsturē.

Uzņēmums Gamechanger Audio apvieno talantus inženierzinātņu un mūzikas lauciņā un izstrādā audio efektu ierīces. Pirmo produktu - klavieru tipa ģitāras pedāli - Plus Pedal uzņēmuma komanda sāka piedāvāt 2017. gadā, un to ir pozitīvi novērtējuši atzīti mūzikas eksperti un ģitāristi no pasaulē populārām grupām, to skaitā Pink Floyd, Rolling Stones un Roger Waters. Šā gada vasarā jaunuzņēmums iepazīstināja jau ar otro inovatīvo produktu - distortion tipa ģitāras efektu pedāli Plasma Pedal. Arī Latvijas finālā žūrija bija vienisprātis, ka tieši Gamechanger Audio piemīt liels potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta: DnB Nord – viens no galvenajiem surogātpasta preču transakciju ceļiem

Jānis Rancāns, 24.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības eksperti jau ilgāku laiku ir centušies apturēt surogātpastu, kas pašlaik veido ap 90% no e-pastu plūsmas. Lai gan «spameri» slēpjas aiz tūkstošiem interneta vietņu un aizsega uzņēmumiem, lai izplatītu Viagru, somu pakaļdarinājumus un nelegālu programmatūru, gandrīz visas transakcijas par šīm precēm notiek izmantojot tikai trīs bankas – Azerbaidžānā, Sentkitsā un Nevisā, kā arī Latvijā, secināts Kalifornijas Universitātes pētījumā.

Turklāt gandrīz katru surogātpasta darījumu apstrādā kredītkaršu kompānijas, piemēram, MasterCard vai Visa.

ASV Kalifornijas pavalsts pētnieku komanda izmantoja priekšapmaksas Visa kartes, lai iegādātos dažādas preces, kuras ikdienu milzīgos apmēros reklamē surogātpasta izsūtītāji. Pētnieki pēc tam izsekoja preču piegādes un naudas transakciju ceļus un nonāca pie dramatiska atklājuma.

95% no visām transakcijām, kas tiek veiktas par «spameru» precēm, notiek caur trijām bankām – Azerbaidžānas Azerigazbank, Sentkitsas un Nevisas Nacionālo banku un Latvijas DnB Nord.

Caur DnB Nord tiek veiktas tādu tīklu transakcijas, kā, piemēram, EvaPharmacy, Online Pharmacy un USHealthcare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki kārtējo reizi izmantojuši ziņas, kas interesē cilvēkus, lai inficētu pēc iespējas vairāk datoru. Šoreiz izmantots paziņojums par terorista Osamas bin Ladena nāvi.

Pēdējo dienu laikā Kaspersky Lab eksperti konstatējuši vismaz divus surogātpasta izplatīšanas gadījumus, kuros izmantota bin Ladena nāves tematika. Vienā no tiem vēstules saturēja ar paroli aizsargātu ZIP arhīvu, kurā it kā atrodas nogalinātā terorista fotogrāfijas.

Ļaundari pat nebija nomainījuši standarta surogātvēstules tekstu, kurā «nepazīstama meitene» vēlas iepazīties un iesākumā piedāvā aplūkot savas fotogrāfijas. Apsolīto fotogrāfiju vietā ziņkārīgais lietotājs saņēmis trojas zirgs.

Otrajā gadījumā elektroniskās vēstules it kā solīja saiti uz video, kurā redzama terorista nogalināšana. CNN ziņām līdzīgā spāņu valodā rakstītajā vēstulē bija saite uz mājaslapu Krievijas domēna zonā. No turienes lietotājam tika lejupielādēta kaitīgā programmatūra, kas nodrošināja ļaundarim iespēju nesankcionēti no attāluma vadīt inficēto datoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionālu akustisko sistēmu izstrādātājs Square Audio ir izveidojis pirmo produkcijas modeli ar nosaukumu Square One - profesionāla pielietojuma studijas skandas, kuras ir plānots sākt ražot jau janvārī, informēja uzņēmuma vadītājs Viesturs Balodis.

Drīzumā uzņēmums plāno papildināt produkcijas klāstu ar jaunu skandu modeli Square Mini, kas paredzēts lietošanai skaņu ierakstu un pēcapstrādes studijās. Jaunais modelis būs gatavs ražošanai jau februāra vidū, norādīja Balodis.

Galvenā atšķirība starp abiem modeļiem ir pielietojums un cena: Square One ir universāls, ļoti augstas kvalitātes produkts, savukārt Square Mini ir vairāk paredzēts lietošanai plašākā segmenta amatieru līmeņa skaņu ierakstu studijās, kā arī šim modelim tiek nodrošināta zemāka cena, lai tiktu iegūts lielāks skaits klientu, skaidroja uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sonarworks sadarbosies ar studijas skaņas tehnoloģiju ražotāju ADAM Audio

Žanete Hāka, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas audiotehnoloģiju uzņēmums Sonarworks uzsācis sadarbību ar starptautisko studijas skaņas tehnoloģiju ražotāju ADAM Audio, informē uzņēmums.

Sonarworks guvis pasaules atzinību, pateicoties diviem inovatīviem skanējuma korekcijas risinājumiem – Sonarworks Reference 4 mūzikas radītājiem un Sonarworks True-Fi mūzikas mīļotājiem. Uzņēmuma izstrādātā tehnoloģija ļaus ADAM Audio ražotajām studijas skandām pārvarēt galvenās nepilnības, kādas to skanējumam neizbēgami piešķir telpu akustika. Tādējādi skaņu apstrādes speciālisti varēs precīzi saklausīt ierakstā notiekošo un būt droši, ka viņu paveiktais atstās cerēto iespaidu uz ikvienu klausītāju.

«Mūzikas industrijas nozīmīgākajā izstādē NAMM izziņojām mūsu sadarbību ar ADAM Audio. Plānojam, ka šis būs būtisks izrāviens pasaules tirgū un svarīgs solis ceļā uz to, lai Sonarworks kļūtu par jauno skaņas standartu skaņu industrijā,» norāda Sonarworks līdzdibinātājs Mārtiņš Popelis. «Mums ir prieks, ka tradīcijām bagātais Vācijas uzņēmums ir noticējis tam, ka patiess progress ir atrodams sadarbībā starp inovatīvām digitālajām tehnoloģijām un pamatīgām zināšanām skandu inženierijā, kas piemīt ADAM Audio.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Prokuratūrā sākta pārbaude par Citadeles pārdošanu

LETA;Db.lv, 23.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prokuratūra saistībā ar Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas iesniegumu sākusi resorisko pārbaudi par AS Citadele banka (Citadele) pārdošanas darījumu, pastāstīja prokuratūras preses sekretāre Aiga Eiduka.

Prokuratūra tagad no attiecīgajām iestādēm pieprasīs pārbaudes veikšanai nepieciešamo informāciju, taču Eiduka atturējās minēt, kad pārbaudi varētu pabeigt.

Parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītājs Gunārs Kūtris (NSL) iepriekš atturējās atklāt konkrētus pārbaudāmus faktus, taču, kā vēstīja laikraksts Diena, runa esot par četriem punktiem, no kuriem trīs attiecas uz premjerministri Laimdotu Straujumu (V).

Divas epizodes saistītas ar valdības 2014.gada 29.jūlija slēgto sēdi, kurā ministri aiz slēgtām durvīm izšķīrās sašaurināt iespējamo bankas pircēju loku, kas liedza kaut teorētisku iespēju cīnīties par augstāku pārdošanas cenu, un turpināt sarunas tikai ar vienu investoru Ripplewood, atsijājot divus citus investorus - AS Latvijas balzams īpašnieka Jurija Šeflera SPI Group un Krievijas pilsonim Grigorijam Guseļņikovam piederošo Norvik banku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

VIDEO: Latviešu ražotos Plasma Pedal novērtē pasaulē

Laura Mazbērziņa, 24.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu «Gamechanger Audio» dibināja 2015. gada novembrī četri draugi, uzsākot strādāt pie sava pirmā produkta «Plus Pedal», kuru vēlāk atzinīgi novērtēja Amerikā. Pusotru gadu vēlāk ambiciozie puiši izlēma radīt savu otro produktu «Plasma Pedal».

«Plasma Pedal» ir jauns skaņas pārveidošanas rīks, kuru puiši prezentēja janvārī Kalifornijā, pasaules lielākajā mūzikas izstādē «The NAMM Show». «Tā bija vismaz 10 reizes lielāka par Ķīpsalas izstādēm,» komentē Iļja Krūmiņš, «Gamechanger Audio» līdzdibinātājs. Pēc šīs izstādes «Gamechanger Audio» puišus uzrunājis un atzinīgi novērtējis grupas Red Hot Chili Peppers dibinātājs un grupas Pink Floyd sastāvs.

Šī gada martā «Plasma Pedal» startēja pūļa finansēšanas vietnē «Indiegogo», jau pirmās dienas laikā savācot vairāk nekā 100 tūkstošus dolāru.Visvairāk «Gamechanger Audio» pedāļus iecienījuši ir ASV. Kopumā «Plasma Pedal» iegādājušies 1342 cilvēki, no kuriem 60% ir ASV iedzīvotāji, kamēr Latvijas iedzīvotāji sasniedz vien 0,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LG iegūst trīs EISA 2007 godalgas

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG multivides produktiem atkal izteikta atzinība par progresīvu tehnoloģiju un novatorisku dizainu

Latvija, Rīga, 2007. gada 31. augusts - Sestdien, 1. septembrī, globālā tirgus līderim un tehnoloģiju novatoram sadzīves elektronikas un mobilo komunikāciju jomā LG Electronics (LG) oficiālā ceremonijā pasniegs prestižos Eiropas attēlveidošanas un skaņas asociācijas (EISA - European Imaging and Sound Association) apbalvojumus. Apbalvošanas pasākums notiks Berlīnē starptautiskās komunikāciju elektronikas izstādes IFA ietvaros. LG godalgas saņems trīs nominācijās "European HD Player 2007-2008", "European Compact System 2007-2008" un "European Personal Media Player 2007-2008".

"Mēs esam patiesi priecīgi par atkārtotu pagodinājuma saņemšanu no tik ievērojamas organizācijas, kam ir uzticamība Eiropā un citur pasaulē," komentē LG Electronics Digital Media Company prezidents un valdes priekšsēdētājs B.B. Hwangs. "LG turpinās apmierināt izsmalcināto Eiropas klientu pieaugošās prasības, radot arvien jaunus - ne tikai tehnoloģiski progresīvus, bet arī emocionāli pievilcīgus - produktus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt

Ilze Žaime, 22.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums "DHL" globāli pieredzējis kritumu biznesā vidēji 20% apmērā. Latvijā svārstības piedzīvoja tikai ienākošo sūtījumu skaits, kas samazinājies par apmēram 10%.

"DHL Latvia" rīkotājdirektore Sņežina Kazakova informē, ka izejošo sūtījumu bijis pat vairāk nekā pērn šajā laikā vai šā gada janvārī un februārī. "Tas mani ļoti priecēja. Ticu, ka tas ir biznesa pamatā - ja gribi, lai uzņēmumam veiktos, ir jāmeklē veidi, kā darbību turpināt," viņa teic.

"Un tas attiecas arī uz "DHL" visā pasaulē, lai gan mēs darbu neesam pārtraukuši ilgāk kā dažas stundas. Iesākumā kravas automašīnas saskārās ar sarežģījumiem, šķērsojot robežas, kas bija pārblīvētas un katrs vadītājs pēc kārtas tika apturēts. Krīzes laikā piedzīvojām posmu, kad no Ķīnas, sevišķi Uhaņas reģiona, kas ir gana liels, nenāca tik daudz sūtījumu kā parasti, bet mūsu lidmašīnas turpināja lidot pustukšas," par globālo situāciju stāsta S. Kazakova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sonarworks piesaista 6 miljonus dolāru investīcijas

Db.lv, 14.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas audio tehnoloģiju inovators, profesionālas skaņas digitālās kalibrēšanas uzņēmums Sonarworks noslēdzis papildus finansējuma raundu, investīciju fonda Almaz Capital (ASV) vadībā piesaistot 6 miljonus dolāru.

Raunda noslēgšanā piedalījās arī līdzšinējie investori Karma Ventures un Proks Capital, kā arī jaunie investori Trind Ventures, Smart Growth VC, LLC., Wiser Financial Advisors OÜ, un biznesa eņģeļi Cesar Lamschtein un Victor Yun. Papildus finansējums ļaus Sonarworks paplašināt SoundID mašīnmācīšanās tehnoloģiju integrāciju patērētāju elektroierīcēs visā pasaulē.

2020. gada sākumā Sonarworks prezentēja savu jaunāko tehnoloģijas sasniegumu - SoundID - tā tika izziņota lielākajā tehnoloģiju izstādē pasaulē CES 2020, kas katru gadu norisinās Lasvegasā, ASV.

SoundID ļauj izveidot katram lietotājam personalizētu skaņas profilu, balstoties uz klausītāja dzirdi un individuālajām skaņas vēlmēm. Šī tehnoloģija strauji guva starptautisku industrijas interesi un atzinību. Nepilna gada laikā tirgū jau parādījās pirmie produkti ar SoundID integrāciju. Sonarworks uzsāka sadarbību ar ikonisko amerikāņu zīmolu Gateway, integrējot skaņas tehnoloģiju jaunākajos uzņēmuma planšetdatoros. Tāpat SoundID tehnoloģija jau atrodama austiņu ražotāja Monoprice premium zīmola Monolith bezvadu austiņās, kā arī pirmajās bluetooth bezvadu Drop Panda audiofīlu kategorijas austiņās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Audio reklāmas lauciņā par darba trūkumu nav jābaidās

Anda Asere, 31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par darba trūkumu audio reklāmas lauciņā nav jābaidās – tās būs nepieciešamas tikpat ilgi, cik ilgi pastāvēs radio .

Pēc reklāmu daudzuma, kas dzirdamas radio, varot spriest, ka Valmierā un Latvijā cilvēki uzticas audio reklāmām un tās varot dzirdēt diezgan bieži. «Te ir radio Valmiera, kas vietējiem uzņēmumiem dod iespēju izvietot savas reklāmas, un viņi skaidri zina, ka viņus sadzirdēs tieši šajā reģionā,» norāda Toms Bergs, audio reklāmu studijas 80art vadītājs.

Protams, radio mainās un piemērojas mūsdienu tehnoloģijām, piemēram, par neatņemamu radio sastāvdaļu ir kļuvusi saziņa Twitter, ir web kameras u.tml., bet pašos pamatos radio nav mainījies – vadītāju sarunas, dziesmas un reklāmas. Savukārt, runājot par reklāmas tirgus tendencēm, Toms norāda, ka audio reklāmas joprojām esot gana populāras, lai gan straujākā izaugsme ir reklāmām internetā. «Radio reklāma ir 30 sekunžu gara, un neviens nejaucas pa vidu,» tās priekšrocības uzsver Toms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tūristiem Valmierā šovasar pieejams audio gids

Andra Briekmane, 20.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras viesiem no šīs vasaras tiek piedāvāts jauns pakalpojums – audio gids, kas palīdzēs iepazīt pilsētu un uzzināt informāciju par objektiem savā mobilajā tālrunī, informē Tūrisma attīstības valsts aģentūra. Zvanot uz automātisko tālruņa līniju 642 22322 un ievadot objekta kārtas numuru, iespējams noklausīties stāstījumu par nozīmīgākajiem tūrisma objektiem pilsētā.

Kopumā audio gidā iekļauti 30 tūrisma apskates objekti un ievērojamākās vietas Valmierā.

Tālruņa gids šobrīd pieejams divās valodās - latviešu un angļu, turklāt zvanot no Latvijā reģistrēta telefona, šis pakalpojums pieejams bez maksas. Informācija par audio gida pakalpojumu un iekļautajiem objektiem pieejama īpašā kartē, kas saņemama Valmieras Tūrisma informācijas centrā. Audio gida materiālu iespējams lejupielādēt arī jaunajā tūrisma vortālā http://visit.valmiera.lv sadaļā Maršruti un kartes.

Audio gida pakalpojumi gan Latvijā vairs nav nekas jauns, jo kopš 2009. gada savā mobilajā tālrunī var saņemt informāciju, piemēram, par Ventspils apskates objektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildu audio spēļu kompaktdiskam SIA AVG Prime startē arī mobilo aplikāciju segmentā, piedāvājot Audio spēles laimīgām ģimenēm mobilo lietotņu veikalos iTunes un Google Play.

Pirms pieciem gadiem SIA AVG Prime īpašniece Aiga Jakuškina–Ādama izstrādāja pirmo audio spēļu kompaktdisku Prime Audio Games. Tas tika izdots tūkstoš eksemplāros, un tie tika veiksmīgi pārdoti.

Viņas ģimenē ir trīs bērni, tāpēc vairākus gadus Aiga galvenokārt pievērsās mammas pienākumiem, taču tagad viņai palīdz aukle un tādēļ ir atkal laiks darboties savā uzņēmumā. «Lēmums ņemt pauzi nebija viegls, bet sapratu, ka neviens cits manā vietā bērnus neizaudzinās. Tagad, kad bērni ir lielāki, atgriežos pie šī produkta, jo to arī neviens cits manā vietā neizdarīs. Es pati vislabāk jūtu šī produkta vīziju. Prioritāte šajā uzņēmējdarbībā ir jauna ieraduma radīšana ģimenēm – audio spēļu spēlēšana. Tirgotāji pasūta vēl, tāpēc es laikam domāju pareizajā virzienā. Ir daudz gudru jaunās paaudzes vecāku, kuri ļoti iesaistās bērnu audzināšanā. Tirgus rāda lielu potenciālu pasaules mērogā,» novērojusi Aiga.

Komentāri

Pievienot komentāru