Antivīrusu kompānija Kaspersky Lab ziņo, ka konstatēti pirmie surogātpasta sūtījumi, kuros par reklāmas informācijas nesējiem tiek izmantoti mp3 audiofaili. Šādu sūtījumu paraugus analītiķi konstatējuši Eiropas e-pasta trafikā.
Kompānijas ekspertu atklātais mp3 surogātpasts ierindojams tā sauktā "stock" surogātpasta kategorijā - tā mērķis ir noteiktas kompānijas akciju reklāma un vērtības palielināšana. Pirmoreiz šādi "stock" neprasītie sūtījumi parādījās pērnā gada augustā un kopš tā laika stabili ieņem pirmo vietu pēc inovatīvu piegādāšanas paņēmienu skaita; inovatīvās metodes ļaunprāši pielieto, lai apietu surogātpasta filtrus un citus līdzekļus, kas tiek izmantoti aizsardzībai pret neprasītiem sūtījumiem. Piemēram, tieši "stock" surogātpasta izplatītāji pirmie pielietoja neprasītu sūtījumu izplatīšanu PDF dokumentu un speciāli kropļotu grafisko failu veidā, kurus tobrīd surogātpasta filtri vēl nespēja detektēt.
Kaspersky Lab atrastās vēstules nesatur nekādu tekstu, bet tām ir piesaistīts mp3 fails ar 25-33 sekunžu skanēšanas ilgumu. Kad lietotājs failu atver, atskan speciāli kropļota sievietes balss, kura aicina iegādāties kompānijas Exit Only Inc. akcijas. Jādomā, ka spamotāji, kuriem pieder šīs kompānijas akcijas, tādā veidā cenšas palielināt tās kapitalizāciju, lai akcijas vēlāk pārdotu par augstāku cenu.
Iespējams, ka šie esot izmēģinājuma sūtījumi, turklāt dažu tehnisku ierobežojumu dēļ tos nevarot uzskatīt par veiksmīgiem. Tā kā sūtījumiem jābūt pēc iespējas kompaktākiem, spamotājiem nācies tiem pievienot ļoti sliktas kvalitātes ierakstus, kuru saturu grūti saklausīt, pat atskaņojot maksimālā skaļumā. Lai apietu surogātpasta filtrus, sūtītāji katrai vēstulei pievienojuši mazliet mainītu ierakstu, un tas vēl vairāk apgrūtina satura uztveršanu.