Citas ziņas

Laba Servisa Dienas mudina apkalpošanas jomas uzņēmumus pārvērtēt biznesa prioritātes

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Informācija medijiem, 13.09.2007.

Šogad, 10.un 11.oktobrī, jau sesto reizi notiks konference Laba Servisa Dienas, kuras mērķis ir celt apkalpošanas līmeņa kvalitāti Latvijā, aicinot uzņēmumus novērtēt un adekvāti motivēt savus darbiniekus, vienlaikus arī uzlabojot pakalpojumu jomas speciālistu profesijas tēlu sabiedrības acīs.

Pašreizējā situācija Latvijas darba tirgū lielākās galvassāpes sagādā tieši klientu apkalpošanas jomas uzņēmumiem, jo tie visvairāk izjūt darbaspēka trūkumu, tomēr, kā secina Laba Servisa Dienu rīkotāji, lielā mērā servisa jomas problēmas saistās nevis ar ārējiem apstākļiem, bet gan ar darba devēju attieksmi.

Pēdējos gados Latvijas apkalpošanas nozares uzņēmēji arvien labāk apzinās klientu servisa darbinieku nozīmīgo lomu biznesa attīstībā un reputācijas veidošanā, jo darbinieku tiešā saikne ar esošajiem un potenciālajiem klientiem rada apmeklētājos vēlmi atgriezties - vai turpretī neatgriezties un izplatīt negatīvu informāciju apkārtējiem cilvēkiem. Ar katru gadu uzņēmumu vadītāji arvien spilgtāk izjūt, ka darbinieki ir viņu vērtīgākais resurss, jo īpaši apstākļos, kad darbinieku trūkst. Tomēr šī apziņa bieži vien paliek teorētiska un nerealizējas vadītāju darbā.

LabsServiss.lv projekta vadītāja Latvijā Anda Orlova norāda, ka vadītājiem joprojām trūkst izpratnes par darbinieku neatsveramo nozīmi viņu panākumos vai attiecīgi zaudējumos. Ir daudz iemeslu, kāpēc lai cilvēks neizvēlētos darbu servisa jomā – zemais atalgojums, darba grūtības pakāpe un stress, kā arī latviešu ziemeļnieciskā mentalitāte, kas nav vērsta uz atvērtību. Pašreizējā ekonomiskā situācija ietekmē arī cilvēku domāšanu un nerosina paust patiesas rūpes par citiem cilvēkiem, tomēr kā vadītājiem, tā darbiniekiem un arī pašiem klientiem būtu jāpatur prātā, ka pozitīva attieksme un smaids taču neko nemaksā, toties spēlē nenovērtējamu lomu finansiālo un emocionālo ieguvumu izteiksmē.

Plašāk par darbinieku motivācijas sistēmām, spēcīgas komandas veidošanu, darbinieku novērtēšanu un klientu lojalitātes stimulēšanu runāsim Laba Servisa Dienu VI konferences pirmajā dienā, kas veltīta klientu servisa vadītājiem. Savukārt konferences otrā diena paredzēta pašiem darbiniekiem, palīdzot viņiem veiksmīgāk komunicēt ar klientiem, novērst konfliktus un iebildumus, kā arī apgūstot pozitīvās domāšanas principus. Apkalpošanas līmenis Latvijā šķiet neapmierinošs daudziem, bet tikai retais apzinās, ka pozitīvās pārmaiņas ir mūsu pašu – vadītāju, darbinieku un sabiedrības attieksmes jautājums.

Plašāka informācija par konferenci projekta mājas lapā: www.labsserviss.lv vai pa tālruni 67272769.

Informāciju sagatavoja Anda Orlova, LabsServiss.lv projekta vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada laikā, turpinot pārmaiņu ieviešanu un īstenojot bankas stratēģiskās prioritātes, tostarp darbu pie digitalizācijas un klientu apkalpošanas uzlabošanas, Luminor īstenos klientu apkalpošanas centru tīkla transformāciju, informē bankas pārstāvji.

Klientu apkalpošanas centru tīkla transformācijas ietvaros tiek pārskatīts klientu apkalpošanas modelis, kā arī veikta atsevišķu klientu apkalpošanas centru apvienošana, vienlaicīgi stiprinot bankas digitālo pakalpojumu piedāvājumu. Pārmaiņas klientu apkalpošanas centru tīklā atbalstīs Luminor centienus izveidot jaunu klientu apkalpošanas standartu, galvenokārt koncentrējoties uz klientu konsultācijām ar pievienoto vērtību. Vienlaikus banka nodrošinās, ka ikviens klients varēs saņemt visu nepieciešamo atbalstu līdz brīdim, kad tas patstāvīgi sāks izmantot ikdienas finanšu pakalpojumus digitālajā vidē.

«Sekojot vispārējām digitalizācijas tendencēm nozarē, banku klientu apkalpošanas centru loma turpina mainīties. Mēs jau novērojam mazāk apmeklētāju klientu apkalpošanas centros, un arvien vairām mūsu klientu izvēlas ērtību, ko sniedz internetbanka un mobilā banka. Pagājušajā gadā jau 85% Luminor klientu Baltijā ikdienā izmantoja attālinātos kanālus savām ikdienas finanšu operācijām,» skaidro Kerli Gabrilovica, Luminor Retail banking vadītāja Baltijā / Luminor filiāles vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, atšķirīgi no citur pasaulē izplatītās tendences, gan uzņēmumi, gan privātpersonas parasti iegādājas automašīnu ar līzingu bankā, taču pastāv vienkāršāka un ērtāka alternatīva bez pirmās iemaksas – pilna servisa noma. Kas tā ir un kā automašīnas noma var būt labāka par līzingu, to skaidro Rentest SIA, kas vairāk nekā 10 gadus piedāvā transportlīdzekļu pilna servisa nomu, reģionālais vadītājs Ardo Voll un Rentest Grupp (20 darbības gadu) vadītājs Andrus Valma.

Lielākais ieguvums, ko sniedz pilna servisa noma, ir laika un izdevumu ietaupījums, kā arī cenu pieauguma un neparedzētu apstākļu radīto risku vadība. „Uzņēmumi, tādi kā mēs, kuri ir specializējušies pilna servisa nomā, atbrīvo klientu no riska, fiksējot pilna servisa nomas maksājumus visā periodā,” paskaidro Andrus Valma.

Uzņēmuma laika patēriņš, kas saistīts ar vienu transportlīdzekli, ir aptuveni 20–25 darba stundas gadā

Uzņēmums bieži vien iegādājas transportlīdzekļus līzingā un nozīmē darbinieku, kura uzdevums ir sekot autoparka tehniskās apkopes termiņiem, iegādāties riepas, rezervēt riepu nomaiņas, tehniskās apskates un apkopes laikus. Pilna servisa nomas gadījumā visu klienta autoparka uzturēšanas uzraudzību veic pats nomas piedāvātājs, iegādājas riepas, uzglabā tās, vienojas par tehnisko apkopi, tehnisko apskati un rezervē riepu maiņas laikus. Rentest servisa ietvaros var paši nogādāt automašīnu uz riepu nomaiņu vai tehnisko apkopi, uz to laiku nododot klienta rīcībā maiņas automašīnu. Šo pakalpojumu var izvēlēties kā vienreizēju vai arī kā pastāvīgu papildpakalpojumu. Tā klients ietaupa savu vērtīgo laiku un var veltīt lielāku uzmanību savam pamatdarbam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem jāatbilst virknei prasību, lai spētu iekarot klientu mīlestību un atzinību. Viena no tām – apkalpošanas ātrums un servisa līmenis. Virtuves darbam jābūt organizētam ar pulksteņa precizitāti, tādējādi ātri un kvalitatīvi izpildot klientu vēlmes. Tieši tādēļ, lai atvieglotu darbu un padarītu to daudz ērtāku, uzņēmums Elis piedāvā lielisku risinājumu – dažādu virtuves tekstila produktu nomas un servisa pakalpojumu, kas krietni atslogo ikdienas rūpes.

Kādus produktus piedāvā Elis?

Uzņēmums Elis piedāvā dažādu produktu nomas un servisa pakalpojumu, ko ērti pasūtīt tīmekļvietnē Elis.com. Virtuvē aktuāli būtu vairāki no tiem:

- kokvilnas dvieļu nomas un servisa pakalpojums;

- priekšautu nomas un servisa pakalpojums;

- ergonomisko paklāju nomas un servisa pakalpojums;

- darba apģērbu nomas un servisa pakalpojums.

Nomas un servisa pakalpojums nozīmē to, ka par šo produktu iegādi, to pieejamību un tīrību gādā uzņēmums Elis – pēc iepriekš izveidota grafika sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem piegādā tīrus produktus un paņem lietotos, lai tos profesionāli iztīrītu un pārbaudītu pirms nākamās piegādes. Ko tas nozīmē pakalpojuma saņēmējam?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada laikā vairākkārt ir augusi gan elektrības (+48%), gan dabasgāze cena (+171%), un tā kā abi šie energoresursi veido būtisku daļu no auto servisa pakalpojumu izmaksām, sevišķi virsbūves remonta un krāsošanas darbiem, tas neizbēgami ietekmēs auto servisu pakalpojumu cenas, liecina Auto Asociācijas aprēķini.

Servisa pakalpojumi tiek pārdoti darba stundās, kas parasti klienta rēķinā tiek atspoguļoti kā darbs, kas veikts lai nomainītu, saremontētu vai apkoptu konkrēto automašīnas mezglu. Arī katram ražotājam ir noteiktas konkrētas normstundas, kas pieļaujamas katra darba veikšanai, kuras autorizētajos servisos arī cenšas ievērot.

Šai servisa darba stundas cenai ir vairākas komponentes, kas summā veido to skaitli, ko klients ierauga savā servisa rēķinā, kā samaksu par servisa darbu. Pirmā komponente ir darba spēka izmaksas. Lai auto serviss varētu veiksmīgi funkcionēt un sniegt kvalitatīvus pakalpojumus, tam nepieciešamais darbaspēks dalās divās kategorijās. Produktīvais personāls, jeb personāls, no kura darba tieši ir atkarīga konkrētā pakalpojuma sniegšana. Tie ir meistari un mehāniķi, kuru padarītā darba izmaksas ir precīzi izmērāmās par katru paveikto darbu. Tā kā kvalificēta meistara darba alga autorizētā servisā svārstās no 2000 – 2500 eiro bruto, vidējā stundas likme ir 13,61 eiro. Virsbūves remonta darbos, kur ir izjūtams specialistu trūkums, konkurence par šiem darbiniekiem algas nosaka vēl augstākā līmenī un tur vidējā stundas likme ir 15,65 eiro, norāda asociācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimene ir tautas pamatu pamats. Katras atsevišķas ģimenes turība summāri veido visas tautas turību un valsts kopējo labklājību, tāpēc būtiski saprast, kā nauda kustas un kā tas atspoguļojas katrā ģimenē.

Iepriekš rubrikā Kuram tas rūp? atradām atbildi uz jautājumu «Kur rodas nauda?», bet tagad lūkosim, kā tā kustas, izdalot ģimeni dažādos tautsaimniecības sektoros. Pirmajā šīs tēmas rakstā Kur rodas nauda? (Diena, 05.04.2024.) noskaidrojām, ka pamatu pamats, lai nauda ienāktu Latvijā un sāktu sekmēt «tautsaimniecības spararata» griešanos, ir mūsu pakalpojumu un produktu eksports, bet lai tā tiktu efektīvi izmantota – sabalansēts darbinieku skaits privātajā un publiskajā tautsaimniecības sektorā.

Nauda rada naudu

Ja eksports ienes vismaz tik, cik apēd imports, tad arī iekšzemes vajadzībām radītās preces un pakalpojumi netraucēti turpina darbināt eksporta iedarbināto «tautsaimniecības spararatu», nodrošina daudzu procesu un servisu funkcionēšanu, nodokļu nomaksu valsts budžetā, no kura jau tiek finansēti sabiedrībai nepieciešamie pakalpojumi, arī publiskā servisa jeb valsts pārvaldes darbība. Pavisam vienkārši – visa šī procesa virsmērķis un uzdevums ir nodrošināt mūsu valsts un iedzīvotāju labklājību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Auto izmaksas piebremzē

Aldis Zelmenis, 67084434, 05.09.2008

Pagājušajā gadā, lai noturētu labu speciālistu savā servisā, autotirgotājs bija spiests paaugstināt atalgojumu, šogad atalgojuma spurts ir apstājies — tā par iemesliem, kas likuši pierimt auto remonta cenu skrējienam augšup, saka SIA Motorcentrs direktors Jānis Pormalis.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli straujajam autotirdzniecības kritumam šogad ir noplakušas rindas arī pie autoservisiem. Turklāt servisa stundas izmaksas ir apturētas un pēc vairāku autotirgotāju aplēsēm šogad netiks celtas.

Bija 60 % kāpums

Mazāk braucam

Baltic Motors direktors Andris Kulbergs uzskata, ka pērn teju ikviens autotirgotājs bija spiests optimizēt servisa darbu, pieņemt darbā jaunus darbiniekus vai arī investēt jauna autoservisa būvniecībā, protams, ņemot vērā tā brīža milzīgo pieprasījumu, ko pērn daudziem nebija pa spēkam realizēt. Šogad daudziem autotirgotājiem materiāli tehniskā bāze ir palielināta, radot attiecīgi jaunas darba vietas, taču pieprasījums ir strauji samazinājies. «Nav noslēpums, ka pēdējos divus gadus servisā lielu noslodzi veidoja jauno automašīnu pirmspārdošanas sagatavošanas darbi, bet šogad, strauji krītoties pārdošanas apjomiem, samazinās šim nolūkam paredzētā servisa noslodze,» tā A. Kulbergs. Viņaprāt ekonomiskajā situācijā cilvēki ikdienā daudz retāk lieto auto, attiecīgi mazāk apmeklē servisus. Šim apgalvojumam piekrīt SIA Autofavorīts komercdirektors Andris Ermičs, piebilstot, ka autoīpašnieki šodien uz servisu brauc tikai tajos gadījumos, kad auto jau «brēc» pēc remonta. Profilaktisko servisu apmeklējumu skaits ir ievērojami sarucis. «Visticamāk, ka, palielinoties degvielas cenai, brauktgribētāju skaits turpinās samazināties. Nesen kāds pētījums vēstīja, ka, ja degvielas cena sasniegs vienu latu par litru, tad 20 % no Latvijas esošajiem vieglo auto īpašniekiem vairs nebrauks ar saviem auto,» tā A. Ermičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Vislabākais klientu apkalpošanas serviss starp kredītiestādēm - bankai Citadele

Db.lv, 31.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējā uzņēmuma «Dive» klientu servisa novērtēšanas pētījumā par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā jau ceturto reizi ir atzīta banka Citadele.

Pētījumu 2018. gada nogalē veica viens no vadošajiem klientu servisa novērtēšanas un uzlabošanas uzņēmumiem Centrālajā un Austrumu Eiropā – «Dive». Pētījuma ietvaros veiktas 170 «slepenā klienta» vizītes pētījumā iekļauto banku filiālēs. To laikā pēc vienotas metodoloģijas un pēc identiskiem kritērijiem tika vērtēta banku filiāļu vide, darbinieku izskats, profesionālās zināšanas, komunikācijas prasmes, spēja klientam piedāvāt viņam piemērotāko pakalpojumu un citi parametri.

«Dive» pētījums atklāj, ka triju Baltijas valstu vidū ar labāko klientu apkalpošanas kvalitāti var lepoties Lietuvas bankas ar vidējo rezultātu 89,1% no maksimāli iespējamiem 100% (kopējais vērtējums gada laikā uzlabojies par 1,4%). Otrajā vietā Baltijā klientu apkalpošanas kvalitātē ierindojas Latvijas bankas, kuru rezultāts ir 84,2%, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, samazinājies par 3,5%. Viszemāk klientu apkalpošanas kvalitāte novērtēta bankās Igaunijā - ar 81,0% (samazinājums par 2,3%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Norisināsies Laba Servisa Dienas

, 06.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ, 8. - 9.oktobrī, jau astoto reizi notiks konference Laba Servisa Dienas, kurā labākie apkalpošanas jomas eksperti runās ar servisa kvalitāti kā palīgu krīzes pārvarēšanā, kā arī aktuālākajām tēmām pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos - darbinieku motivācija, sagatavotība, kā arī efektīva apkalpošanas procesu organizēšana.

Konferences Laba Servisa Dienas VIII pirmā diena tiek veltīta klientu servisa darbinieku apmācībai – viņu pašmotivācijas stiprināšanai, komunikācijas prasmju uzlabošanai un emociju vadības iemaņu apgūšanai, jo tieši klientu servisa darbinieks ir uzņēmuma galvenā panākumu ķīla grūtos ekonomiskos apstākļos. Darbinieku dienā uzstāsies tādi lektori kā Aleksejs Saveļjevs, Andrius Žebrauskas no Lietuvas, Diāna Zande un citi profesionāli pasniedzēji un konsultanti.

Otrā konferences diena tiek veltīta klientu servisa vadītājiem, jo uzņēmuma konkurētspējas veidošanā lielu lomu spēlē apkalpošanas procesu sakārtošana un kvalitātes vadība, kā arī darbinieku motivēšanas un apmācīšanas metodes. Šajā dienā pieredzē dalīsies tādi servisa eksperti kā Dmitrijs Kalniņš - Bergs, Itella International vadītājs Aldis Greitāns, mārketinga eksperts Kārlis Apkalns un daudzi citi profesionāļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Elektrotehnikas servisa un loģistikas centra attīstībā investēs 700 tūkstošus eiro

Db.lv, 03.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Elektronika-Serviss" ieguldīs vairāk nekā 700 tūkstošus eiro jauna servisa un loģistikas centra attīstībā.

Uzņēmums sindicētā aizdevuma veidā saņēmis vairāk nekā 400 tūkstošu eiro no "Swedbank" un vairāk nekā 330 tūkstošus no finanšu institūcijas "Altum". Finansējums tiks izmantots, lai celtu uzņēmuma servisa centra kapacitāti.

SIA "Elektronika-Serviss" specializējas plaša profila elektrotehnikas remontā un garantijas servisa nodrošināšanā. Plānots, ka ar iegūto finansējumu uzņēmums iegādājies jaunas telpas, kas ļaus optimālāk veikt elektrotehnikas servisa remontu un arī nodrošināt loģistiku

Abu finanšu iestāžu izsniegtais finansējums ļaus SIA "Elektronika-Serviss" iegādāties jaunu nekustamo īpašumu Rīgā, Slokas ielā. Īpašums, kas sastāv no zemes un ražošanas korpusa ēkas, ļaus optimizēt veicamo elektrotehnikas servisa vienību apmēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FSMTALKS 2022: vadošais izbraukuma pakalpojumu pārvaldības forums

FSMTALKS ir veltīts izbraukuma apkalpošanas un servisa pakalpojumu pārvaldības nozarei, pulcējot vadošos ekspertus, lai dalītos zināšanās un veidotu ciešākus sadarbības tīklus. Vienas dienas pasākumā kopumā būs iespēja dzirdēt 14 pieredzes stāstus, piedalīties aktīvāko klausītāju viktorīna un nozares līderu paneļdiskusijā.

Frontu un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras organizētajā pasākumā piedalīsies nozares pārstāvji no tādiem uzņēmumiem kā Samsung, DATI Group, Ram Mount, Rīgas namu pārvaldnieks, Scandit, Alliance for Recruitment un daudziem citiem. Reģiona nozares profesionāļi tiksies viesnīcā Radisson Blu Daugava Hotel Rīgā 2022. gada 1. decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

No klientu apkalpošanas līdz mājasdarbu risināšanai. Uz ko vēl spējīgi čatboti?

Db.lv, 11.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālais asistents vai klientu apkalpošanas speciālists? Svarīgākā ir problēmjautājumu risināšanas kvalitāte, ne tas, vai atbildes sniedz robots vai reāls cilvēks. Tomēr ir būtiski zināt, ko ņemt vērā, lai “saruna ar robotu” būtu izdevusies, īpaši, ja komunikācijas tēma skar finanšu informāciju, kurai nekādā gadījumā nebūtu jānonāk pie trešajām pusēm.

Septembra izskaņā “4finance” rīkoja tiešsaistes diskusiju par klientu servisa nākotni, kur viens no sarunas tematiem bija robotizācija, procesu automatizācija un tas, kā tās ietekmē klientu apkalpošanas kvalitāti. Sabiedrībā aizvien valda vairāki mīti par čatbotiem, tāpēc par to izmantošanu klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidē komentē “4finance” personāla daļas vadītāja Kristīne Isajeva.

Mīts – čatbots spēj atbildēt tikai uz vienkāršiem jautājumiem

Sarakstes, kurās atbildes sniedz virtuālais palīgs, tiek monitorētas jeb uzraudzītas. Ir gadījumi, kad cilvēki izmanto virtuālo asistentu kā palīgu ikdienas situācijās. Tehnoloģija šodien ir tik ļoti attīstīta, ka spēj risināt kompleksus jautājumus, nesekojot standartizētam algoritmam. Viens no interesantiem piemēriem, ar kuru dalās “4finance” personāla daļas vadītāja, ir par kāda cilvēka uzdoto jautājumu, kas, kā izrādījās, bija matemātikas uzdevums, ar kuru čatbots tika galā teicami. Ir bijuši gadījumi, kad čatbots tiek izmantots kā iepazīšanās rīks, lai atrastu savu otru pusīti, kas vien apliecina to, ka virtuālais sarakstes partneris spēj atpazīt dažādas situācijas un uz tām reaģēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta ar FOTO: Bosch servisa pakalpojumu centra izveidē iegulda vairāk nekā miljonu eiro

Žanete Hāka, 20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Rīgā, Mūkusalas ielā 97, atklāts Bosch elektroinstrumentu servisa un Bosch siltumtehnikas mācību centrs, informē uzņēmuma pārstāvis.

Jaunā centra kopējā platība ir vairāk nekā 800 kvadrātmetru, tā ir, tā sauktā, tailor made jeb built to suite tipa ēka, ko speciāli Bosch vajadzībām ir uzbūvējis nekustamo īpašumu attīstītājs Bauplan Nord.

Papildus 800 tūkstošiem eiro, ko ēkas izbūvē ieguldījis attīstītājs, centra darba nodrošināšanā ir ieguldīti gandrīz 300 tūkstoši eiro modernāko Bosch tehnoloģiju uzstādīšanai. Servisa centrs izpildīs pasūtījumus visā Baltijas reģionā, gadā apkalpojot aptuveni 25 tūkstošus pasūtījumu un vidēji katra pasūtījuma izpildi nodrošinot vienas darba dienas laikā.

Vidēji dienā tiks apkalpotas 100 iekārtas, kas gada griezumā veido aptuveni 25 000 dažādu servisa pasūtījumu izpildi. Jau šobrīd virs 90% pasūtījumu tiek apstrādāti vienas darba dienas laikā. Servisa pakalpojumus turpmāk būs iespējams pieteikt ne tikai pie Bosch sadarbības partneriem, bet arī internetā. Otrā nozīmīgā servisa centra funkcija ir siltumtehnikas instalatoru un apkures iekārtu servisa speciālistu apmācība – tam ir izveidota moderni aprīkota mācību klase ar visu nepieciešamo aparatūru, ne tikai teorētisko, bet arī praktisko nodarbību norisei. Servisa centra kopējā platība ir 830 kvadrātmetru, tajā atrodas remontu veikšanas zona, ērta mācību zāle, noliktavas un tehniskās telpas, personāla telpas, kā arī klientu apkalpošanas zāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nordea paplašina darbību Valmierā

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 14. septembrī Nordea banka svinīgi atzīmes savas darbības paplašināšanos Vidzemes reģionā, atklājot jaunu Valmieras klientu apkalpošanas centru. Tas atradīsies pašā Valmieras centrā - Rīgas ielā 21.

Svinīgajā Nordea bankas Valmieras klientu apkalpošanas centra atklāšanas pasākumā piedalīsies Nordea Latvija vadītājs Valdis Siksnis un Valmieras Domes vadītājs Inesis Boķis.

Nordea Latvija vadītājs Valdis Siksnis saka - "Nordea banka tuvākajos divos gados ir iecerējusi būtiski paplašināt savu darbību arī Latvijā. Mēs plānojam atvērt vismaz 10-15 jaunas filiāles gan Rīgā, gan arī citās lielākajās Latvijas pilsētās. Valmiera ir viena no ekonomiski aktīvākajām pilsētām, un mēs nākotnē saredzam lielu tās ekonomiskās izaugsmes potenciālu".

Nordea bankas Valmieras klientu apkalpošanas centra vadītāja Una Bergsone uzsver - "Paplašinot Valmieras klientu apkalpošanas centru, Nordea būs tuvāka saviem jau esošajiem klientiem. Mūsu mērķis ir piesaistīt arī daudzus jaunus klientus - gan privātpersonas, gan uzņēmumus. Nordea banka atrodas vienā no spēcīgākajām pozīcijām privātpersonu mājokļu kreditēšanā, taču tās konkurētspējas priekšrocība ir pilnīgs pakalpojumu klāsts visiem bankas lietotāju segmentiem".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2,5 miljonus eiro, auto dīleris “Moller Auto” Rīgā, Krasta ielā, rekonstruējis virsbūvju remonta servisu, kas aprīkots ar jaunākajām krāsošanas un virsbūvju remonta tehnoloģijām.

Kopumā rekonstrukcija sniegusi iespēju kāpināt servisa ražošanas jaudu par 50%, turpmāk ļaujot nodrošināt servisa pakalpojumus divreiz lielākam klientu skaitam.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, stāsta, ka, atjaunojot servisu, ievēroti arī ilgtspējas principi, piemēram, līdzās tam, ka visi remonta darbu atkritumi, izlietotie šķidrumi tiek atbilstoši uzglabāti un utilizēti, remonta darbu veikšanai tagad tiek izmantotas specializētas iekārtas plastmasas un alumīnija auto detaļu remontam, tā izvairoties no nevajadzīgas detaļu nomaiņas. Kopumā rekonstruētais serviss radīs ieguvumus kā klientiem, tā darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mersedesu autoserviss nolaiž cenas

, 09.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz dīleris Latvijā SIA Domenikss savos servisa centros vairākiem pakalpojumiem ievērojami samazinājis izcenojumus. Tiesa, kompānija neatklāj, vai cenu samazinājums veikts ekonomiskās krīzes iespaidā, vai tas ir mārketinga triks.

Db.lv jau vēstīja, ka paralēli straujajam autotirdzniecības kritumam jau pērn rudenī noplaka rindas arī pie autoservisiem. Turklāt servisa stundas izmaksas ir apturētas un pēc vairāku autotirgotāju aplēsēm netiks celtas. Salīdzinājumā ar 2007. gadu, kad servisa stundas izmaksas piedzīvoja strauju augšupeju, dažos gadījumos sasniedzot 50 līdz 60 % sadārdzinājumu, bet automašīnu īpašnieki bija spiesti vairākus mēnešus uz priekšu pierakstīties rindā, 2008. gada nogalē situācija bija kardināli pretēja. Esošajā ekonomiskajā situācijā autorizētajiem servisiem bija jādomā, kā maksimāli efektīvi noslogot servisa kapacitāti.

Tā SIA Domenikss nule kā samazinājis stundu likmes cenu servisa pakalpojumiem Mercedes-Benz un citu marku automobiļiem. Šobrīd automobiļiem, kas vecāki par 2 gadiem, elektroiekārtu diagnostiku, remontu, krāsošanas un virsbūvju remontu, kā arī citus servisa pakalpojumus ievērojami lētāk iespējams veikt reģionos – Domenikss Servisa centrā Ventspilī un Daugavpilī, kur šiem pakalpojumiem darba stundas likme samazināta par 44%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tirgū valda liela nenoteiktība, šādos apstākļos dzīvojam jau teju trīs gadus un pie tā pat zināmā mērā esam pieraduši, tirgus jau tāpēc nebūt nav apstājies, un komercbankām bija un joprojām ir vēlme kreditēt perspektīvus un ienesīgus biznesa projektus.

To intervijā Dienas Biznesam stāta AS Reģionālā investīciju banka Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Armands Kokainis.

Kāda ir situācija kreditēšanā?

Nenoliedzami, ka tirgū valda nenoteiktība, šādos apstākļos dzīvojam jau teju trīs gadus un pie tā pat zināmā mērā esam pieraduši, tirgus jau tāpēc nebūt nav apstājies, un komercbankām bija un joprojām ir vēlme kreditēt perspektīvus un ienesīgus biznesa projektus. Vēl vairāk – virknei tirgus spēlētāju vēlme kreditēt pat ir palielinājusies, gribam sevi pieskaitīt pie šo banku loka. Vienlaicīgi jaunajā realitātē atsevišķiem tautsaimniecības sektoriem ir grūtāk piesaistīt finansējumu, jo ir liela neskaidrība par nākotni un valda piesardzība. Būtībā esam posmā, kurā daudzi uzņēmēji ir nogaidošā pozīcijā un vēlas pārziemot, lai virzītos uz priekšu ar saviem investīciju plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - FOTO: Luminor atver jauna koncepta klientu apkalpošanas centru

Žanete Hāka, 05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luminor Tērbatas ielā atvērusi jauna koncepta klientu apkalpošanās centru, kura papildus finanšu konsultācijām tiks piedāvātas telpas individuālam darbam, biznesa tikšanām un publiskiem pasākumiem.

Šogad banka investējusi jaunās IT sistēmās, pārveidojusi klientu apkalpošanas centrus un darba vietas, reaģējot uz klientu paradumiem un tendencēm, atklājot centru, stāstīja Luminor vadītāja Kerli Gabriloviča.

Luminor veiktā aptauja liecina, ka 85% klientu Baltijas valstīs bankas pakalpojumus izvēlas saņemt e-vidē.

«Pērn atvērām pirmo Luminor pašapkalpošanās punktu Cēsīs, bet šodien ejam tālāk, atverot durvis jauna koncepta apkalpošanas centram Tērbata, kas būs tikšanās vieta gan vietējiem uzņēmējiem, gan aktīviem un uzņēmīgiem cilvēkiem. Šobrīd klientiem arvien svarīgākas kļūst tikšanās vietas – ne tikai ar bankas speciālistiem, bet arī ar saviem biznesa partneriem, un to varēs darīt jaunajā Luminor klientu apkalpošanas centrā,» saka Luminor pārdošanas vadītājs Normunds Rudzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Parex banka turpina paplašināt savu darbību Igaunijā

, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 13.augustā tika atvērts jauns Parex bankas klientu apkalpošanas centrs Igaunijas galvaspilsētā Tallinā Lasnamäe rajonā – Mustakivi tirdzniecības centrā. Šis ir jau otrais jaunatvērtais klientu apkalpošanas centrs Igaunijā pēdējā mēneša laikā – 23.jūlijā Parex bankas Igaunijas filiāle atvēra klientu apkalpošanas centru Igaunijas dienvidu pilsētā Tartu.

Parex bankas Igaunijas filiāles vadītājas Eižens Slava uzsver, ka šo klientu apkalpošanas centru atvēršana skaidri norāda uz Parex bankas nopietnajiem biznesa mērķiem Igaunijā. „Lai varētu sniegt mūsu klientiem vislabāko apkalpošanu, mēs aktīvi paplašinām mūsu Igaunijas bankas pakalpojumu tīklu privātpersonām un papildinām mūsu piedāvāto produktu grozu ar jauniem produktiem, kā arī domājam par jaunu klientu apkalpošanas centru atvēršanu” skaidroja Eižens Slava. „Igaunija ir mūsu mājas tirgus, jo, salīdzinot ar konkurentiem, mēs esam patiesa Baltijas banka un labi izprotam Igaunijas klientu vajadzības un vēlmes. Tajā pašā laikā, pateicoties plašajam filiāļu un klientu apkalpošanas centru tīklam Rietumeiropā un NVS valstīs, mēs piedāvājam saviem klientiem pievienoto vērtību - unikālu ekspertīzi šajos tirgos.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot Latvijas valsts budžeta prioritātes nevis pēc publiskiem paziņojumiem, bet pēc mērķiem tērētās naudas, iznāk, ka dažas nozares no vārdos prioritārām kļuvušas par maznozīmīgām naudas izteiksmē. Maznozīmīgās vai visneprioritārākās jomas 2023. gada pirmajā pusē bija valsts kontrole, sociālā aizsardzība un veselības nozare.

Latvijas valdošā politiskā elite (valdība un Saeima) jau ir sākusi diskusiju par nākamā gada valsts pamatbudžetu. Dažādās publiskās diskusijās tiek debatēts tikai par to, kā pārdalīt papildus iecerētos 800 miljonus eiro un kādām būtu jābūt prioritātēm – drošībai, izglītībai vai veselībai? Tādēļ izdevniecības Dienas Bizness iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? ieteic, spriežot par prioritātēm, paraudzīties uz jau sastrādāto pēc fakta.

Kas vairo IKP un nodokļu ieņēmumus

Atgādināšu, ka ikviens valsts iztērētais eiro atstāj ietekmi uz ekonomiku kopumā. Kad preces un pakalpojumi tiek nopirkti no uzņēmējsabiedrības, ekonomiskās sekas būs kumulatīvas. Uzņēmējam būs jāveic pirkumi no citiem uzņēmumiem – izejvielas, transporta pakalpojumi un daudz kas cits. Tiek lēsts, ka katrs šāds iztērēts eiro radīs papildu 3–4 eiro IKP pieaugumu. Neiztērēts eiro pieaugumu neradīs. Ja gandrīz katrs pirkums tiek aplikts ar PVN, tad katrs iztērētais eiro uzriez radīs 20 centu papildu ieņēmums valsts budžetā. Daļu no ienākumiem par preču un pakalpojumu ražošanu ikviens uzņēmums izmaksās algās un citos ar darbaspēku saistītos izdevumos. Atalgojumam ir būtiska ietekme gan uz ekonomikas attīstību kopumā, gan uz nodokļu ieņēmumiem valsts, pašvaldību un speciālajā budžetā. Kad darba devējs (uzņēmums, ministrija, ar valsti vai pašvaldību saistīta struktūra) palielina darbaspēka izmaksas par 100 eiro, tad no šīs summas darba devējam ir jāsamaksā 19,4 eiro valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (kas nonāks speciālajā budžetā), un bruto alga darba ņēmējam tiks aprēķināta 80,4 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru