Latvijas 112 neatliekamās palīdzības zvanu centrs nespēj atbildēt uz zvaniem vismaz vienā ES valodā, kas nav valsts vai oficiālā valoda, teikts pētījumā, kas veikts, lai veicinātu Eiropas bezmaksas neatliekamās palīdzības numura 112 lietošanu.
Informāciju par 112 neatliekamās palīdzības zvanu centru spējām atbildēt uz zvaniem vismaz vienā ES valodā, kas nav valsts vai oficiālā valoda, neiesniedza 10 dalībvalstis: Latvija, Beļģija, Īrija, Itālija, Kipra, Luksemburga, Polija, Portugāle, Rumānija un Slovākija, Db.lv informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā preses un informācijas nodaļa.
No šodienas jaunā tīmekļa vietne ec.europa.eu/112 iedzīvotājus informēs par to, kā lietot 112 un ko no tā var sagaidīt, jo īpaši viņiem atrodoties citā ES dalībvalstī. Vietnē var atrast informāciju arī par to, kā numurs 112 darbojas dažādās dalībvalstīs: cik ātri atbild uz zvaniem un kādās valodās.
Pēc pētījuma, saskaņā ar kuru tikai 22 % ES iedzīvotāju ir informēti par to, ka ārkārtas situācijā visā Eiropā var zvanīt uz numuru 112, Komisija šāgada februārī dalībvalstu iestādēm lūdza uzlabot sabiedrības informētību par šo numuru.
Šodien Komisija atklāja 112 tīmekļa vietni, lai pirms vasaras brīvdienām informētu iedzīvotājus par numura 112 darbību dalībvalstīs. Pamatojoties uz dalībvalstu sniegto informāciju, tajā salīdzināti valsts iestāžu panākumi, īstenojot ES noteikumus attiecībā uz 112 un atzīmēta labākā prakse. Čehijā, Spānijā un Apvienotajā Karalistē vismaz 97 % zvanu uz 112 tiek atbildēti 20 sekunžu laikā, un Nīderlandē un Somijā vismaz 71 % — 10 sekunžu laikā.
112 neatliekamās palīdzības zvanu centri parasti var apstrādāt zvanus angļu valodā 16 valstīs (Austrijā, Bulgārijā, Čehijā, Dānijā, Vācijā, Igaunijā, Somijā, Francijā, Ungārijā, Grieķijā, Lietuvā, Maltā, Nīderlandē, Slovēnijā, Spānijā un Zviedrijā).
7 dalībvalstis informēja, ka to 112 zvanu centri var atbildēt uz zvaniem kādas kaimiņu dalībvalsts valodā (Bulgārija, Vācija, Igaunija, Spānija, Lietuva, Ungārija un Slovēnija).
Vairākās valstīs ir ieviesti pasākumi, kas ļauj 112 zvanu centriem atbildēt uz zvaniem citās svešvalodās, piemēram, pārsūtot zvanus uz citiem zvanu centriem, kuros tajā brīdī strādā attiecīgajās svešvalodās runājošs personāls (Čehija, Grieķija, Slovēnija, Spānija), vai izmantojot tulku pakalpojumus (Somija, Francija, Nīderlande, Spānija, Zviedrija un AK).