Latvijā liela daļa uzņēmumu vēl neapzinās personalizētu datu vērtību, kas palīdz piesaistīt potenciālos klientus, ietaupīt līdzekļus un netaustīties pa tumsu.
Ne velti mūsdienās datus dēvē par «jauno naftu», jo, tos prasmīgi izmantojot, uzņēmumi var audzēt ieņēmumu grozu, prognozēt nākotnes perspektīvas, apsteigt konkurentus utt., protams, ja pirms tam tiek saņemta lietotāja atļauja. Pasaulē virzienu, kas palīdz vienlaicīgi apstrādāt neiedomājami daudz datu no dažādiem resursiem, tos analizējot, grupējot pēc nepieciešamības, ieskicējot nākotnes perspektīvas un iespējamos scenārijus, dēvē par lielo datu (big data) iespējām.
Latvijā šajā jomā vēl ir tikai iestrādes, tomēr ir jomas, kur šādi nelieli piemēri datu personalizēšanas un analīzes jomā ir novērojami, DB norāda Accenture Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs. Piemēram, Rīgas satiksme, ieviešot e-talonu, ir ieguvusi pavisam citu ainu pārvadāto pasažieru datos, nekā tas ir bijis iepriekš. Šobrīd Latvijā vēl ir visai maz uzņēmumu, kuri, izmantojot iegūtos datus, veido personalizētus piedāvājumus saviem klientiem. Pasaulē šāda prakse tiek izmantota samērā bieži.
Latvijā piemērs personalizētu piedāvājumu izteikšanā ir Rimi Latvia. Lojalitātes programma tiek pilnveidota un nākotnē Rimi Latvia ir iecerējusi citus uzlabojumus, izstrādājot vēl vairāk detalizētus piedāvājumus katram klientam, DB paskaidroja Rimi Latvia pārstāve Laura Podskočija. Šādiem datiem ir liela vērtība, atzīmē J. Jegorovs, jo, balstoties uz tiem, tirdzniecības uzņēmumi nākotnē varēs klientiem piedāvāt jaunus pakalpojumus.