Tehnoloģijas

Latvijas dzelzceļš drīzuma saņems telekomunikāciju licenci

Juris Kaža [email protected], 03.01.2003

Jaunākais izdevums

Latvijas dzelzceļš (LDz) janvāra vidū saņems telekomunikāciju operatora licenci, taču balss un citus pakalpojumus sāks piedāvāt vasarā. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) preses sekretāre Līga Rimševica teica, ka LDz licences pieprasījums iesniegts jau decembra vidū un to, visticamāk, izskatīs janvāra vidū. LDz infrastruktūras pārvaldes direktora vietnieks Māris Riekstiņš sacīja, ka LDz iecerējis sākt balss un citu telekomunikāciju pakalpojumu aktīvu mārketingu vasaras vidū. Licenci LDz saņemšot darbībai visā Latvijā, lai gan praktiski pieslēgties LDz ciparu tīklam būs iespējams tikai vietās, kas ir netālu no dzelzceļa stacijām, M. Riekstiņš teica. Viņš paskaidroja, ka nekavējoties varētu izmantot to apmēram 130 līdz 150 biroja centrāļu (PBX) lieko jaudu, kuras patlaban apkalpo LDz iekšējo sakaru vajadzības un citus klientus, kas vēsturisku apstākļu dēļ pieslēgti LDz tīklam. Šīm vajadzībām parasti neizmantojam visu PBX jaudu un liekās līnijas varētu izdalīt ātri,» M. Riekstiņš sacīja. Viņš paskaidroja, ka vairumu PBX iekārtu var paplašināt jaunu klientu uzņēmšanai kā arī šīm iekārtām blakus iemontēt ierīces, kas vajadzīgas pastāvīgu interneta pieslēgumu nodrošināšanai ar ciparu abonentu līnijas (digital subscriber line – DSL) tehnoloģijām. LDz ir nopietni nodomi piedāvāt internetu un DSL pieslēgumus, M. Riekstiņš teica. Viņš uzsvēra, ka jebkāda jauna komercdarbība telekomunikācijās ir jāatliek līdz brīdim, kad būs pabeigta LDz esošās telefonu numerācijas nomaiņa. Šīs pārmaiņas skārs 7 – 8 000 LDz tīklam pieslēgtu līniju lietotājus. Pirmais LDz telekomunikāciju pakalpojumu piedāvājums, visticamāk, būs esošiem un jauniem LDz kravu pārvadāšanas klientiem, piedāvājot pilnu telekomunikāciju un elektronisku kravu apsekošanas servisu, M. Riekstiņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2020. gadā ir nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta aptuveni 25 milj. eiro apmērā, kā arī papildus finanšu līdzekļi 15,8 milj. eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā, informē uzņēmumā.

LDz skaidro, ka 2019. gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru rezultātā ir ievērojami samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Šī situācija ir būtiski ietekmējusi visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāris tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, t.sk., VAS "Latvijas dzelzceļš".

Arī 2020. gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apjomiem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies.

Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apjomā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, "Latvijas dzelzceļš" 2020. gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Telekomunikāciju tarifi Latvijā nav augsti

Lattelecom Cenu noteikšanas nodaļas vadītājs Bruno Radziņš, 16.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien portālā db.lv publicētais Tatjanas Verjē blogs „Telekomunikāciju tarifi Latvijā nesaprotami augsti” izraisīja plašu diskusiju un daudzveidīgu reakciju par šo tēmu komentētāju vidū.

Blogā autore kritizē gan starptautisko tarifu zvanus, gan Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) darbību, gan Latvijas telekomunikāciju tirgū it kā nepastāvošo konkurenci, gan arī it kā netaisnīgo telekomunikācijas infrastruktūras sadalījumu.

Tik tiešām, telekomunikāciju nozare un starptautisko tarifu lielums Latvijā tiek regulēti. No vienas puses to regulēšanu veic SPRK, taču komisija nosaka vienīgi tarifu griestus, tas ir – cenu par sarunas minūti, kāda nevar tikt pārsniegta. Tajā pašā laikā tarifus mūsu valstī, kā jebkurā valstī ar tirgus ekonomiku regulē arī pats tirgus, kurā valda ļoti asa konkurence, jo telekomunikāciju pakalpojumus Latvijā sniedz vairāk nekā 300 kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deloitte prognozē sociālo tīklu un telekomunikāciju sadarbību

, 21.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā audita un biznesa konsultāciju kompānija Deloitte publicējusi pētījuma telekomunikāciju prognozes 2008.gadam kopsavilkumu, Db.lv informēja Deloitte vecākais menedžeris Aleksandrs Parfinovičs. Galvenās prognozes ir šādas:

1. No kredītu krīzes līdz komunikāciju krīzei

Kādas ir izredzes telekomunikāciju sektoram 2008. gadā? Vai kredītu krīze izraisīs komunikāciju krīzi? Tās ietekme dažādās valstīs un dažādu veidu uzņēmumiem būs atšķirīga. Visiem telekomunikāciju uzņēmumiem rūpīgi jāpārskata sava izmaksu bāze – ekonomikas apsīkums varētu būt stimuls izmaksu pazemināšanai un darbinieku skaita samazināšanai. Apsīkums var arī pavērt iespējas konsolidācijai – daži jaunās pasaules telekomunikāciju titāni var pat nospriest, ka fiskālais diskomforts un svārstīgās vērtēšanas industrializētajā pasaulē ir stimuls sākt meklēt izdevīgus darījumus. Latvijā, papildus kredītu krīzei, augstajai inflācijai un ekonomikas atdzišanai, sagaidāms, ka cilvēki būs arvien taupīgāki savos ikmēneša izdevumos. Tas nozīmē, ka vidējais ieņēmums no viena patērētāja draud samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas asociācija Transports un Loģistika aicina VAS Latvijas dzelzceļš2008. gadā apturēt kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik VAS Latvijas dzelzceļš notiek 2008. gada kravu pārvadājumu tarifu politikas apspriešana. Jaunā tarifu projekta pieņemšanas priekšvakarā BATL vērš VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz to, ka 2007. gada laikā jau divas reizes tika paaugstināti dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifi.

No 1. janvāra VAS Latvijas dzelzceļš palielinājusi maksu par kravu pārvadājumiem vidēji par 10%. No 2007. gada 1. jūlija, neraugoties uz daudzajiem uzņēmēju un BATL protestiem, tika paaugstināta maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Infrastruktūras izmantošanas cenu pieaugums sadārdzinājis kravu pārvadājumus pa Latvijas dzelzceļiem par 10%.

Vienlaikus ar tarifu paaugstināšanos jau otro gadu pēc kārtas konsekventi samazinās kravu pārvadājumu apjoms. Pēc 2006. gada rezultātiem, transportēšanas plūsmu apjoms krities par 11,2%. 2007. gada laikā šis process turpinās un pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms samazinājies par 6,9%.

BATL atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš vadības viedokli, ka infrastruktūras uzturēšanas izdevumi ir jānosedz, turklāt arī no budžeta līdzekļiem. Tajā pašā laikā mēs vēlreiz vēršam VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz nepieciešamību novērst strīdīgos un dubultos maksājumus, kas paredzēti Metodikā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanai un rada gan neattaisnotas infrastruktūras izmantošanas izmaksas, gan arī kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

Lelde Petrāne, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019. gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs, precēm no Ķīnas sasniedzot Eiropu.

Tāds ir viens no galvenajiem secinājumiem VAS Latvijas dzelzceļš organizētajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

«Dzelzceļš kopumā piedzīvo renesansi, arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūru gaida lielas pārmaiņas. Mēs esam globālu iespēju un izaicinājumu priekšā, un ir skaidrs, ka Latvijas dzelzceļš pastāvēs arī turpmākos 100 gadus,» konferences ievadā sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Savukārt VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Māris Kleinbergs ministra teikto apstiprināja, norādot, ka 2035. gadā pēc Rail Baltica projekta noslēgšanas uzņēmums gūs sasaisti ar visu Eiropu un spēs sniegt izcilus pakalpojumus gan Rietumu, gan Austrumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pārreģistrē Baltikuma licences

Inguna Šķepaste [email protected], 13.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padome, izskatījusi apdrošināšanas akciju sabiedrības Baltikums iesniegtos dokumentus, nolēma pārreģistrēt: izsniegto licenci kuģu apdrošināšanai, izsniedzot licenci kuģu apdrošināšanai bez nosacījumiem; izsniegto licenci kuģu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai, izsniedzot licenci kuģu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai bez nosacījumiem; izsniegto licenci kravu apdrošināšanai, izsniedzot licenci kravu apdrošināšanai bez nosacījumiem; izsniegto licenci kredītu apdrošināšanai, izsniedzot licenci kredītu apdrošināšanai bez nosacījumiem; izsniegto licenci galvojumu apdrošināšanai, izsniedzot licenci galvojumu apdrošināšanai ar nosacījumiem, ka galvojumu apdrošināšana tiek izmantota iespējamo muitas parādu segšanai un galvojumu apdrošināšana tiek izmantota būvniecības garantijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Darbu zaudējušie ministri tiks pie dāsnām kompensācijām

Madara Fridrihsone, LETA, 01.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompensāciju izmaksai saistībā ar valdības maiņu darbu zaudējušajiem ministriem Valsts kancelejai piešķirti 29,4 tūkst. Ls, savukārt premjera padomnieku kompensācijām par neizmantoto atvaļinājumu 2 323 Ls.

Nauda tiks ņemta no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, otrdien nolēma valdība.

Uldis Augulis - bijušais satiksmes ministrs, saņems 1 714 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Rolands Broks - bijušais izglītības un zinātnes ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 636 latus un vēl 1 718 latus kā atlaišanas pabalstu mēnešalgas apmērā.

Valdis Dombrovskis - premjers, saņems 2 189 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Jānis Dūklavs - bijušais zemkopības ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 395 latus.

Sarmīte Ēlerte - bijusī kultūras ministre, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 325 latus un 1 718 latu atlaišanas kompensāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi gatavo likvidācijai

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iecerēts izbeigt VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošo ietekmi un līdzdalību AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas ir pirmais solis ceļā uz privātās kapitālsabiedrības likvidāciju un tās sniegto pakalpojumu nodošanu VAS Latvijas dzelzceļš, informēja Satiksmes ministrija.

VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošās ietekmes izbeigšanu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi paredz attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas ceturtdien, 14. februārī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.

VAS Latvijas dzelzceļš, kurā valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija, pieder 51 % kapitāla daļu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi. Uzņēmums Starptautiskie pasažieru pārvadājumi nodarbojas tikai ar starptautisko pasažieru un bagāžas pārvadājumu organizēšanas pakalpojumu sniegšanu, turklāt tā vienīgais pakalpojumu pasūtītājs un maksātājs ir VAS Latvijas dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Pašlaik spēkā esošā infrastruktūras lietošanas maksa tika noteikta 2007.gada pavasarī, un, ņemot vērā kopējo situāciju tautsaimniecībā, ir pieaugušas faktiski visas VAS Latvijas dzelzceļš darbības izmaksas. Tādēļ sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Šodien apstiprinātais infrastruktūras maksas pieaugums ir mazāks, nekā sākotnēji plānots, jo kopš septembra beigām, kad VAS Latvijas dzelzceļš iesniedza regulatoram informāciju par savām izmaksām, ekonomiskā situācija ir ievērojami mainījusies, kā rezultātā sarukušas sagaidāmās kurināmā izmaksas un vairs netiek plānots darbaspēka izmaksu pieaugums. SPRK ir pārbaudījusi iesniegtos dzelzceļa infrastruktūras izmaksu rādītājus un aprēķinus un konstatējusi, ka tie atbilst metodikā noteiktajai aprēķina pieejai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parakstīts RTU, Sanktpēterburgas Valsts telekomunikāciju universitātes un LIAA sadarbības līgums

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 11. septembris - šodien, 11. septembrī, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektors Ivars Knēts parakstīja trīspusēju sadarbības līgumu ar Sanktpēterburgas M. Bonča-Brujeviča vārdā nosauktās Valsts telekomunikāciju universitātes rektoru Aleksandru Gogoli un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktoru Andri Ozolu. Līguma slēgšanas ceremonijā piedalījās Krievijas vēstniecības Latvijā vadošās amatpersonas. Līgums tika slēgts ar mērķi palielināt inovatīvo informatīvo komunikāciju tehnoloģiju lomu Latvijas un Krievijas izglītības un ražošanas attīstībā.

Līgums paredz, ka minētās Latvijas un Krievijas universitātes veiks zinātniski tehniskās informācijas apmaiņu, realizēs kopīgus pētniecības projektus un studiju programmas, kā arī realizēs studentu un akadēmiskā personāla apmaiņu studiju, prakses, stažēšanās un kvalifikācijas paaugstināšanas nolūkā. LIAA sniegs atbalstu universitāšu sadarbībai.

Sadarbības līguma slēgšanas iniciators Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis pastāstīja, ka pirms 17 gadiem RTU (Rīgas Politehniskajam institūtam) jau bija izveidojusies stabila sadarbība ar Sanktpēterburgas M. Bonča-Brujeviča vārdā nosaukto Valsts telekomunikāciju universitāti. Ik gadu no Rīgas uz Sanktpēterburgu devās apmaiņas studentu un mācībspēku grupas. Neskatoties uz to, ka Rīga no Sanktpēterburgas atrodas tikai 560 kilometru attālumā, līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu universitāšu sadarbība izjuka, taču nu ir pienācis brīdis to atjaunot. "Viens no lielākajiem ieguvumiem RTU telekomunikāciju studentiem un telekomunikāciju uzņēmumu darbiniekiem būs ražošanas prakses un kvalifikācijas paaugstināšanas iespējas Krievijā," teica J. Lelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saplūstot telekomunikāciju un televīzijas nozarēm, tiek samazinātas izmaksas pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī palielināta klientu bāze, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ar lielu soli televīzijas lauciņā jau iekāpuši tādi telekomunikācijas uzņēmumi kā SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT), SIA Tele 2 un SIA Lattelecom, bet SIA Bite Latvija šim jaunajam izaicinājumam vēl briest. «Lai gan Bite un All Media Baltics ir Bites grupas uzņēmumi, darbojamies neatkarīgi. Mums pašlaik vēl nav sava TV risinājuma, tajā pašā laikā nevaram noliegt, ka pie tāda strādājam. Startēsim ar jauno produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā saturs un tehnoloģiskie risinājumi atbilst klientu vēlmēm un vajadzībām,» atklāj SIA Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

Jau ziņots, ka 2017. gada oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums Providence Equity Partners iegādājās Zviedrijas mediju grupas MTG biznesu Baltijā. Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu All Media Baltics un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, Kanāls 2, radio Star FM, video portāla TVPlay, portāla Skaties.lv, TV Play Baltics satelīttelevīzijas un SmartAD darbību Baltijas valstīs. Savukārt Bite Group pieminētais Providence Equity Partners iegādājās 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu VAS Latvijas dzelzceļš uzlikusi naudas sodu 25 000 Ls apmērā, jo uzņēmums līgumos ar kravu un pasažieru pārvadājumu sniedzējiem iekļāvis tādus noteikumus, kas deformē konkurenci.

Kā liecina medijiem sniegtā informācija, KP konstatējusi - VAS Latvijas dzelzceļš, kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvadātājs, atrodoties dominējošā stāvoklī, nepamatoti piedāvāja slēgt līgumus ar komercsabiedrībām, kuru privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra ir savienota ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Viens no līguma punktiem paredzēja, ka materiālus sliežu ceļu remontam noteiktos termiņos jāpiegādā Daugavpils ceļu distances līgumpartneriem, t.i., a/s DITTON pievadķēžu rūpnīca, a/s Daugavpils siltumtīkli un SIA Veiksme VR, bet, ja tas netiek izdarīts noteiktajos termiņos, paredzēts līgumu lauzt un slēgt pievedceļus vagonu padošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, LDz ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība “BMGS – FIMA”, savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks “LEONHARD WEISS” OÜ.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šo projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Eiropas un Latvijas telekomunikāciju nozare pārmaiņu vējos

Mikus Janvars, Porta Finance partneris, 09.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju nozare pēdējos gados no snaudoša un mazliet garlaicīga sektora ir kļuvusi par vienu no karstākajiem uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas (M&A) darījumu kaujas laukiem Eiropā. Papildus pēdējā laika redzamākajam darījumam – fiksēto telekomunikāciju operatora British Telecom plānam iegādāties Lielbritānijas lielāko mobilo operatoru EE par 12,5 miljardiem mārciņu – Eiropā ir notikusi virkne citu nozīmīgu nozares M&A darījumu. Kas tad ir pamodinājis telekomunikāciju M&A lāci no ziemas miega?

Telekomunikāciju nozare pēdējos gados ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas. Papildus eksponenciāli pieaugošajam datu apjomam, kas ar katru gadu arvien vairāk noslogo telekomunikāciju tīklus un uzstāda aizvien augstākas prasības investīcijām infrastruktūrā, nozares spēlētājiem nākas saskarties ar virkni citu iepriekš nepieredzētu izaicinājumu.

Arvien pastiprinās dažādu regulāciju ietekme uz telekomunikāciju operatoru darbības rezultātiem. Eiropas Savienība ar katru gadu arvien agresīvāk ierobežo viesabonēšanas tarifus, cenšoties padarīt dalībvalstu vienoto tirgu arvien atvērtāku. Klienti viennozīmīgi ir ieguvēji, taču nozares uzņēmumu peļņas un zaudējumu pārskati nav. Turpina pieaugt spiediens uz operatoru darbības finanšu rezultātiem un peļņas maržām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasniegs ikgadējo Autortiesību bezgalības balvu

, 08.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 12.novembrī tiks pasniegta ikgadējā Autortiesību bezgalības balva, informēja autoru biedrības AKKA/LAA projektu vadītāja Signe Valtiņa.

Autoru biedrības AKKA/LAA (Autortiesību komunicēšanās un konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība) balvu iegūs autori, kuru darbi pagājušajā gadā tikuši visvairāk izmantoti visdažādākajos veidos. Autoru darbu bezgalīgo izmantošanas iespēju dēļ balva ieguvusi Autortiesību bezgalības balvas nosaukumu. Autortiesību bezgalības balvu pasniegs jau devīto reizi.

Šogad kategorijā radio, televīzijā, koncertos un mehāniskajā ierakstā visvairāk skanējušais skaņdarbs balvu saņems teksta autors un komponists Aigars Grauba par 1988. gada dziesmas Ziemeļmeita atdzimšanu, teksta autors Igors Linga un komponists Gvido Linga saņems balvu par dziesmu Spārni, savukārt komponists Mārtiņš Freimanis un teksta autors Lauris Reiniks par dziesmu Sirds sadeg neparasti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RTU sadarbosies ar Sanktpēterburgas Valsts telekomunikāciju universitāti un LIAA

, 10.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 10. septembris - otrdien, 11. septembrī, plkst.14 Rīgā, Kaļķu ielā 1, 119. telpā Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektors Ivars Knēts parakstīs trīspusēju sadarbības līgumu ar Sankt-Pēterburgas M. A. Bonč-Brujeviča vārdā nosauktās Valsts telekomunikāciju universitātes rektoru Aleksandru Gogoli un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktoru Andri Ozolu. Līguma slēgšanas ceremonijā piedalīsies Krievijas vēstniecības Latvijā vadošās amatpersonas. Līgums tiks slēgts ar mērķi palielināt inovatīvo informatīvo komunikāciju tehnoloģiju lomu Latvijas un Krievijas izglītības un ražošanas attīstībā.

Līgums paredz, ka minētās Latvijas un Krievijas universitātes veiks zinātniski tehniskās informācijas apmaiņu, realizēs kopīgus pētniecības projektus un studiju programmas, kā arī realizēs studentu un akadēmiskā personāla apmaiņu studiju, prakses, stažēšanās un kvalifikācijas paaugstināšanas nolūkā. LIAA sniegs atbalstu universitāšu sadarbībai.

Sadarbības līguma slēgšanas iniciators Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis stāsta, ka pirms 17 gadiem RTU (Rīgas Politehniskajam institūtam) jau bija izveidojusies stabila sadarbība ar Sankt-Pēterburgas M. A. Bonč-Brujeviča vārdā nosaukto Valsts telekomunikāciju universitāti. Ik gadu no Rīgas uz Sankt-Pēterburgu devās apmaiņas studentu un mācībspēku grupas. Līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu sadarbība izjuka, taču nu ir pienācis brīdis to atjaunot. "Viens no lielākajiem ieguvumiem RTU telekomunikāciju studentiem un telekomunikāciju uzņēmumu darbiniekiem būs ražošanas prakses un kvalifikācijas paaugstināšanas iespējas Krievijā," atzīst J. Lelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā telekomunikāciju nozarē tarifi šogad faktiski nepieaugs, bet arī nekritīsies kā iepriekšējos gadus.

Uzsvars uz mobilo internetu

Telekomunikāciju tarifi šogad faktiski nepieaugsLatvijā šogad daudz straujāk nekā citās valstīs procentuāli pieaugs to iedzīvotāju skaits, kas izmantos mobilo internetu. Tāpēc šajā segmentā ir lielas izaugsmes iespējas, akcentē LTA izpilddirektors. Arī operatori norāda, ka 2009.gadā lielu vērību ir iecerēts pievērst tieši mobilajam internetam. Latvijas Mobilā telefona (LMT) preses sekretāre Elīna Lidere Db pastāstīja, ka LMT turpina attīstīt mobilo sakaru tīklu un šobrīd norit intensīvs darbs pie ātrgaitas datu pārraides tīkla paplašināšanas. LMT arī atzīmē, ka arvien vairāk cilvēku sākuši izmantot mobilā interneta iespējas gan mobilajā tālrunī, gan arī kā interneta pieslēgumu datoram - iBirojs. «Mobilais internets turpina uzņemt apgriezienus tirgū. Mobilā interneta pakalpojums kļūs vēl populārāks un pieejamāks plašākam cilvēku lokam, pateicoties dažādām apmaksas sistēmu pieejām. Piemēram, Bite ir sākusi piedāvāt jaunu produktu – priekšapmaksas mobilo internetu,» Db norāda Bites grupas ģenerāldirektors Freds Renčaks. Arī Triatel valdes priekšsēdētājs Raimonds Peļņa paredz, ka interneta un telekomunikāciju tirgus kļūs aizvien mobilāks, izkonkurējot esošās tehnoloģijas un piedāvājot aizvien vairāk bezvadu risinājumu. «Tā kā mobilais internets ir salīdzinoši jauns pakalpojums Latvijas tirgū, tad sagaidāms, ka aizvien vairāk cilvēku iepazīs tā iespējas un tā popularitāte augs,» uzsver R.Peļņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par izteiktu līderi mobilo telekomunikāciju pakalpojumu jomā Baltijā pēc apmierināto un lojālo klientu skaita izvirzījies uzņēmums Latvijas Mobilais Telefons (LMT), liecina pētījums.

EPSI Rating pētījums liecina, ka tieši LMT ir vislojālākie klienti gan patērētāju, gan biznesa segmentā. Turklāt Latvija ievērojami apsteidz Lietuvu un Igauniju, jo tieši Latvijas uzņēmumiem ir vislojālākie korporatīvie klienti.

Izmantojot starptautisko klientu apmierinātības indeksu EPSI Rating, veikta mobilo telekomunikāciju tirgus izpēte, noskaidrojot klientu apmierinātības un lojalitātes līmeni Baltijas valstīs.

Klientu apmierinātības līmenis telekomunikāciju pakalpojumiem Latvijā un Lietuvā ir augstāks nekā Igaunijā. Lai arī pēdējos gados visās Baltijas valstīs klientu apmierinātības rādītāji ir palielinājušies, šogad vērojams kritums Lietuvas iedzīvotāju apmierinātībā ar mobilo telekomunikāciju operatoru sniegtajiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pret Latvijas dzelzceļu sāk administratīvā pārkāpuma procedūru; uzņēmums neizpratnē

Dienas Bizness, 09.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts dzelzceļa administrācija ir sākusi administratīvā pārkāpuma procedūru pret VAS «Latvijas dzelzceļš» «par informācijas slēpšanu no valsts uzraugošās iestādes, kas tai nepieciešama, lai veiktu pārbaudi par infrastruktūras maksas celšanas pamatotību un iespējamo pārvadātāju diskrimināciju, mākslīgi sadārdzinot tranzīta koridoru», liecina šodien izplatīts paziņojums.

Pievienots «Latvijas dzelzceļa» komentārs pēdējās četrās rindkopās

Iespējamās soda sankcijas saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu šajā gadījumā varot sasniegt 14 000 EUR.

Saskaņā ar paziņojumu VAS «Latvijas dzelzceļš» esot «atkārtoti ignorējis Valsts dzelzceļa administrācijas aicinājumu sniegt detalizētu iekļauto izmaksu atšifrējumu, kas iekļautas infrastruktūras maksas aprēķinā, ko VAS «Latvijas dzelzceļš» plāno piemērot no 2018.gada 1.janvāra. Valsts dzelzceļa administrācijas pienākums ir pārbaudīt, vai infrastruktūras izmantošanas maksa noteikta atbilstoši likumam un aprēķināta pamatoti. Informācijas slēpšanas dēļ Valsts dzelzceļa administrācija nevar veikt tai likumā noteiktos pienākumus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulatoram apstiprinot jauno Latvijas dzelzceļa publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas noteikšanas projektu, Latvijā vidēji par 8 līdz 10% varētu kāpt dzelzceļa tarifi.

SPRK iesniegtais projekts paredz, ka infrastruktūras maksas kāpums dzelzceļa pārvadātājiem varētu būt 16 līdz 18%. Šobrīd pārvadātāji par katru vilciena kilometru maksā 5.68 latus, bet šāds tarifu kāpums būtu smags trieciens šobrīd tik jutīgajai tranzīta nozarei, kas viena no retajām vēl uzrāda pieauguma pazīmes Latvijas ekonomikā. Tarifu kāpums var izraisīt tranzīta kravu plūsmas kritumu cauri Latvijai. Tiek prognozēts, ka Krievijas un Baltkrievijas kravu nosūtītāji arvien augošo izmaksu dēļ Latvijas tranzītkoridorā izvēlēsies kravas pārvadāt caur alternatīviem maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi gatavo likvidācijai

, 02.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iecerēts izbeigt VAS Latvijas Dzelzceļš izšķirošo ietekmi un līdzdalību AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas ir pirmais solis ceļā uz privātās kapitālsabiedrības likvidāciju.

Tādā gadījumā AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi šobrīd sniegtie pakalpojumi tiks nodoti VAS Latvijas Dzelzceļš. Db.lv informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Circene.

Latvijas Dzelzceļa izšķirošās ietekmes izbeigšanu uzņēmumā Starptautiskie pasažieru pārvadājumi paredz attiecīgs Ministru kabineta rīkojums, kas pirmdien, 2. jūnijā tika atbalstīts valdībā.

VAS Latvijas Dzelzceļš, kurā valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija, pieder 51 % kapitāla daļu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi. Uzņēmums Starptautiskie pasažieru pārvadājumi nodarbojas tikai ar starptautisko pasažieru un bagāžas pārvadājumu organizēšanas pakalpojumu sniegšanu, nevis pašiem pasažieru pārvadājumiem, turklāt tā vienīgais klients un maksātājs ir VAS Latvijas Dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot un optimizējot uzņēmuma administratīvās un atbalsta funkcijas, kā arī tehnoloģiskos procesus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pieņēmis lēmumu līdz gada beigām samazināt LDz darbinieku skaitu par aptuveni 700 darbiniekiem.

Pēdējā pusotra gada laikā, gan reaģējot uz situāciju kravu pārvadājumu jomā, gan veidojot pamatu LDz un visa “Latvijas dzelzceļš” koncerna efektīvai un konkurētspējīgai darbībai Baltijā un plašākā reģionā, LDz aktīvi pārskata visas uzņēmuma veicamās funkcijas un procesus, un citus uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošos aspektus.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot divos posmos. VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA), kā arī veikusi konsultācijas ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību (LDzSA). Pirmajā posmā, (2021.gada septembrī – oktobrī), izvērtējot darbinieku darba sniegumu un konsultējoties ar arodbiedrību, plānots pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 200 darbiniekiem no, galvenokārt, administrācijas un atbalsta personāla, savukārt informāciju par otrajā posmā atbrīvojamiem orientējoši 500 ražošanas darbiniekiem LDz iesniegs NVA šā gada septembrī pēc turpmākām konsultācijām ar Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju un LDzSA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Satiksmes ministrija noraida Valsts kontroles pārmetumus

, 21.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) skaidrojums par vairākiem neargumentētiem Valsts Kontroles (VK) apgalvojumiem par VAS Latvijas Dzelzceļš (LDZ) restrukturizācijas procesu, Db.lv informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību nodaļas pārvaldes vecākā referente.

Pēc VK uzskatiem sasteigti un nekvalitatīvi ir izstrādātais SM 2005.gada maijā Ministru kabinetā iesniegtais ziņojums Par valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš restrukturizācijas pabeigšanu ir uzskatāms par kvalitatīvi izstrādātu, jo darbu pie ziņojuma gandrīz divus gadus veica starptautiskās auditoru firma SIA Ernst & Young Baltic.

Ziņojuma sagatavošanas laikā SM pārrunāja ar VK jautājumu par LDZ restrukturizāciju, vairākkārt lūdzot VK sniegt vērtējumu par labāko risinājumu restrukturizācijai, taču no VK netika saņemti nekādi priekšlikumi.

VAS Latvijas Dzelzceļš pārveidošana par koncernu pakāpeniski tiek veikta jau kopš 1996. gada, tādēļ VK apgalvojums par sasteigtu un nepārdomātu LDZ restrukturizāciju ir nepamatots pēc savas būtības. Tāpat paralēli restrukturizācijai notiek pakāpeniska dzelzceļa transporta darbību reglamentējošo normatīvo aktu bāzes radīšana. Jau šobrīd par restrukturizācijas ieguvumu var uzskatīt pasažieru pārvadājumu un kravu pārvadājumu finansējuma nodalīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru