Citas ziņas

Latvijas uzņēmējiem semināru vadīs viens no pasaules ietekmīgākajiem personāla vadības speciālistiem.

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Lai dalītos ar savu pieredzi un zināšanām, 4. oktobrī Rīgā viesosies viens no pasaules vadošajiem personāla vadības zinātniekiem un praktiķiem Džefrijs Fēfers (Jeffrey Pfeffer). Atzītais pētnieks sadarbībā ar vēl diviem personāla ekspertiem savas Baltijas vizītes ietvaros vadīs semināru "Apslēptā vērtība. Kā veiksmīgi uzņēmumi sasniedz izcilus rezultātus ar savas komandas palīdzību".

Latvijā strauji aktualizējas darbaspēka trūkuma un tā efektīvas izmantošanas problēmas. Būtiskākais iemesls tam ir neefektīva esošā darbaspēka izmantošana un motivēšana, kā arī neveiksmīga jauno darbinieku piesaiste. Arī pasaules pieredze liecina, ka viens no svarīgākajiem veiksmīga biznesa izaugsmes priekšnosacījumiem ir kompānijas spēja pareizi vadīt darbiniekus, motivēt tos, atklāt un izmantot to potenciālu, kā arī spēja pieņemt darbā un saglabāt savam biznesam vispiemērotākos darbiniekus.

Seminārā, kurā Dr. Fēfers apvieno zinātnisku pieeju ar praktisku pieredzi, būs iespēja uzzināt, kā personāla vadība var kļūt par vienu no svarīgākajiem konkurētspējas priekšrocību avotiem un kāpēc uzņēmuma panākumi atrodami ne tik daudz talantu piesaistīšanā, cik spējā panākt maksimālo atdevi no jau esošajiem darbiniekiem. Tajā tiks atklāts kā radīt, attīstīt, paturēt un izmantot dotības, kas uz��ēmumos jau ir, kā arī sniegti daudzi citi padomi par personāla vadību un tā efektīvu izmantošanu.

Dr. Džefrijs Fēfers ir psiholoģijas profesors prestižajā Stenforda universitātē, kur viņš strādā par pasniedzēju kopš 1979. gada. Pasaules vadošās vadības un intelektuālo servisu konsultāciju kompānijas "Accenture" pētījumā, ko publicējusi Kembridžas universitāte, Džefrijs Fēfers ir iekļauts starp 20 pasaules ietekmīgākajiem biznesa domātājiem. Viņš ir 11 grāmatu autors vai līdzautors, kā arī vairāk nekā 110 zinātnisku rakstu un grāmatu nodaļu autors. Džefrijs Fēfers katru mēnesi raksta sleju par vadības tēmām ietekmīgajā biznesa žurnālā "Business 2.0", kura tirāža ir 650 000 eksemplāru. Viņš ir vadījis seminārus 28 valstīs visā pasaulē, kā arī strādājis ar tādām kompānijām kā "Cisco Systems", "New United Motor", "SAS Institute", "Southest Airlines", "The Men`s Warehouse" un daudzām citām kompānijām. Dr. Fēfers ir arī Ričarda D. Irvina (Richard D. Irwin) balvas ieguvējs par zinātniskiem ieguldījumiem vadībā.

Seminārā kā lektors piedalīsies arī Deivids Ruso (David Russo), kurš 19 gadus bijis viceprezidents personāla jautājumos vienā no pasaules lielākajām programmatūras izstrādātāju kompānijām "SAS Institute".

Savukārt trešais semināra viesis Dr. Džūlss Godārs (Dr.Jules Goddard) no Londonas Biznesa skolas apspriedīs tēmu, kā paši uzņēmumi var radīt jaunus vadības principus un pielietot tos praksē, ļaujot izpausties darbiniekos apslēptajām, peļņu nesošajām vērtībām.

Uzņēmumu vadītāju mācības organizē kompānija "Baltic Institute for Leadership Development" (BILD), kuru veido Baltijas valstu zinātnieku grupa sadarbībā ar pieredzējušiem Lietuvas uzņēmējiem. Tās misija ir veidot ar augstiem morāles principiem apveltītus, tālredzīgus, radošus un drosmīgus līderus. BILD mērķis ir ģenerēt inovatīvas un ietekmīgas idejas par biznesa vadīšanu, stratēģisko un starptautisko vadību, korporatīvo atbildību un ētiku, kā arī izglītot un iedvesmot līderus, veidojot organizācijas, kas nepārtraukti rada un vairo akcionāru, darba ņēmēju, korporatīvo partneru un sabiedrības labklājību.

Semināram var pieteikties:

http://www.bildideas.org

Plašāka informācija plašsaziņas līdzekļiem:

Andrejs Sviķis

Junior Consultant

Hauska & Partner International Communications

Antonijas 20b, Riga, LV 1010

Tel: +371 6761 0010, Mob: +371 28652677

Fax: +371 6761 0180

http://www.hauska.com/

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba tirgus nestāv uz vietas – paaudžu maiņa un tehnoloģiju attīstība pieprasa arī jaunas pieejas kandidātu meklējumos. Ierobežoto cilvēkresursu dēļ personāla atlase var kļūt par izaicinājumu. Jomas profesionāļiem jākļūst proaktīvākiem, lai sameklētu kvalificētus kandidātus. Kā atrast darbinieku, kurš ir ne tikai piemērots amatam, bet atbilst arī uzņēmuma vērtībām?

Personāla atlases speciālists – zīmola vēstnesis

Personāla atlases uzņēmuma „CV Market” personāla atlases vadītājs Kristaps Kolosovs norāda, ka personāla atlasei nav jābūt sāpīgam procesam. Tai ir jākalpo par zīmola vēstnesi, tās mērķis ir „aizšķilt dzirksti” potenciālajā darbiniekā, radīt viņā vēlmi strādāt tieši Jūsu uzņēmumā.

„Mēs, personāla atlases uzņēmums, esam pārdevēji. Mēs pārdodam iespēju labākai dzīvei, un uzņēmums samazina riskus, iegūstot īsto darbinieku,” viņš piebilst.

Kāds ir labs ārpakalpojumā noalgotais personāla speciālists?

Godīgs

Viņam jāprot vadīt klienta gaidas un noteikt termiņus, kā arī jābūt atklātam gadījumos, ja kaut ko nav iespējams paveikt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažreiz var dzirdēt jautājumu: ko tie cilvēki personāla vadības departamentā vispār dara? Ir izplatīts kļūdains priekšstats, ka tur tikai pieņem vai atlaiž darbiniekus un risina ar atalgojumu saistītus jautājumus. Patiesībā personāla vadība ir organizācijas dzinējspēks un pārmaiņu aģents, kas ir atbildīgs par korporatīvo kultūru, darbinieku labbūtību un izaugsmi. Par jaunākām tendencēm personāla vadības jeb HR jomā stāsta LPB Bank personāla vadītāja Agija Freiberga.

Mēs dzīvojam straujā pārmaiņu laikmetā, kad nepieciešams reaģēt ātri. Nedrīkstam “atslābināties” ne uz mirkli, jo tas būs tiešs apdraudējums bankas konkurētspējai. Ne visiem ir viegli pieņemt pārmaiņas, bet bez tām attīstība nav iespējama. Svarīga ir drosme turpināt iesākto, ātri adaptēties jauniem apstākļiem un pieņemt jaunus izaicinājumus. Tātad, no HR viedokļa, mums jāapsteidz ātrgaitas vilciens un jāpieliek visas pūles un finanšu resursi darbinieku kvalifikācijas celšanā.

Par pēdējo gadu tendencēm personāla vadībā nav iespējams runāt, neņemot vērā Covid-19 pandēmiju. Kopš 2020. gada viskarstākās tēmas ir bijušas attālinātais darbs, izdegšana, labbūtība un mentālā veselība, jo “mājsēdes” laiks nevienam nenāca viegli. 2021. gadā darba devēji vairāk domāja par to, kur darbinieki strādās, savukārt 2022. gads atnesa jaunu jautājumu: kad darbinieki strādās. Tas prasīja jaunas pieejas personāla vadībā. Gan tiešo vadītāju, gan HR funkcija bija palīdzēt komandai noteikt kopīgu darba laiku visiem un visproduktīvāko laiku katram darbiniekam individuāli, palīdzēt atrast līdzsvaru starp darba uzdevumiem un privāto dzīvi. Vēl šobrīd nevar teikt, ka situācija pasaulē un Latvijā ir stabilizējusies, tomēr cilvēki vairāk vai mazāk ir pielāgojušies krīzes apstākļiem. Tāpēc var runāt par transformācijas laiku, kas ir nomainījis ieilgušu adaptāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā ietaupīt, paaugstinot kvalitāti personālvadībā?

Arta Biruma, [email protected], 06.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ilgāku laiku izmaksu samazināšana bijusi aktuāla gandrīz visiem Latvijas uzņēmumiem. Izdevumu ierobežošana veikta dažādās izmaksu pozīcijās, meklējot variantus, kur, par cik un ko var samazināt, nedomājot par mehāniskas apgriešanas ietekmi uz darba kvalitāti. Tomēr ir reizes, kad izmaksu samazināšana ne vien ietaupīs jūsu naudu, bet arī uzlabos procesa kvalitāti.

Darbs ar personālu ir laika un izmaksu ietilpīgs process. Tas Latvijā notiek dažādos veidos - gan pēc Darba inspekcijas draudzīga atgādinājuma, gan izmantojot nopietnas, tomēr nereti smagnējas metodikas, kas pārņemtas no lieliem mātes uzņēmumiem ārvalstīs. Tāpat ir gadījumi, kad darbs ar personālu tiek veikts tikai tad, ja tam atliek laiks, tādējādi atstājot novārtā uzņēmumam būtisku funkciju. Ir jāsaprot, ka tieši personāls veido uzņēmuma tēlu, gūst ienākumus un kritiskos gadījumos uzņēmumam palīdz izdzīvot.

Uzņēmumos, kuri nevar atļauties iegādāties personāla vadības IT risinājumus, personāla lietvedība parasti ir birokrātisks process, kas ir gan dārgs, gan laikietilpīgs, turklāt salīdzinoši nekvalitatīvs, jo dokumenti mēdz nonākt pie izpildītāja ar novēlošanos, kā arī tajos mēdz būt neuzmanības kļūdas utt. Tādējādi darba devējs pakļauj sevi nepatikšanām, riskējot noformēt dokumentus neatbilstoši darba likumdošanai. Tomēr ko darīt, ja pašreizējā situācijā nav finansiālu iespēju ne algot augsti kvalificētu personāla vadītāju, ne pirkt atbilstošas programmatūras?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa lielajos uzņēmumos strādājošo personāla daļas vadītāju nepiedalās uzņēmumu valdes darbā, viņiem tiek atvēlēta izpildītāja, nevis vadības komandas sadarbības partnera loma .

Šādi secinājumi izriet no Cranet pētījuma, kuru Latvijā pirmo reizi veica Banku augstskolas (BA) un Rīgas Tehniskās (RTU) universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta pasniedzēji un studenti.

Nepielaiž 70% Pētījumā piedalījās 67 uzņēmumi jeb 21% no Latvijas lielajiem uzņēmumiem, kuros strādā vairāk nekā 200 darbinieku. BA un RTU sadarbība cilvēkresursu vadīšanas izpētē uzskatāma par unikālu, jo, pirmo reizi sadarbojoties divām konkurējošām izglītības iestādēm, tika iegūts vēlamais rezultāts – aptaujāts ievērojams skaits lielo uzņēmumu un iegūts priekšstats par cilvēkresursu vadīšanas tendencēm šādās Latvijas kompānijās, norāda BA studiju prorektore, asociētā profesore Līga Peiseniece. Viens no galvenajiem pētījuma secinājumiem ir fakts, ka Latvijā joprojām nepietiekami ir novērtēts personāla vadītāja ieguldījums uzņēmuma darbībā. «Lielākā daļa – 70% respondentu, lielo uzņēmumu personāla vadītāju – nepiedalās uzņēmuma valdes darbā, tas norāda uz to, ka personāla vadītājam joprojām tiek atvēlēta izpildītāja – administratora loma, nevis vadības komandas sadarbības partnera loma,» konstatē BA pētniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc vadītāji no personāla vadības tik maz sagaida?

Arta Biruma, [email protected], 20.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen TNS Latvia veiktā pētījumā tika noskaidrots, ko vadītāji sagaida no personāla vadības. Biju diezgan pārsteigta, par rezultātiem, jo strādājot ar saviem klientiem man bija radies priekšstats, ka Latvijā personāla vadība pēdējo gadu laikā ir attīstījusies tālāk.

Pētījumā, kā trīs būtiskākās funkcijas, kuras jānodrošina personāla vadītājam, tika minētas:

- drošības, stabilitātes sajūtas radīšana darbiniekos;

- ar atalgojumu saistītu jautājumu risināšana;

- darbinieku motivēšana/ lojalitātes veicināšana.

Izlasot bez konteksta, šīs trīs funkcijas man asociējas ar jebkura līmeņa vadītāja amata aprakstu. Protams, ka par atalgojuma jautājumu risināšanu varētu būt diskusija - ko dara vadītājs, ko dara personāla vadītājs. Pieredze rāda, ka atalgojuma jautājumu risināšana ir tiešā vadītāja funkcija, tiesa personāla vadītājs un augstākā līmeņa vadība definē noteiktas robežas, kuru ietvaros vadītājam ir iespēja darboties patstāvīgi. Ja uzņēmums ir neliels, tad personāla vadītājs šīs funkcijas spēj nodrošināt vismaz daļēji, piemēram, aprunājoties ar darbiniekiem. Ja personāla vadītājs ir viens uz 400-500 darbiniekiem, tad kā lai viņš rada drošību un motivē vadītāja, ja:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

GE Money Bank un ISEC uzsāk jaunu iniciatīvu augstākajā izglītībā

, 07.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 7.oktobrī GE Money Bank un Izglītības satura un eksaminācijas centrs (ISEC) parakstīja sadarbības līgumu par ikgadējas intelektuālas olimpiādes augstskolām organizēšanu.

Šā gada tēma ir “Personāla vadība esošajos Latvijas ekonomikas apstākļos”. Olimpiāde veidota ar praktisku pieeju, arī uzvarētājiem būs iespēja apmeklēt praktiskas, starptautiskas apmācības cilvēku līderībā, Db.lv informē AS GE Money Bank Preses sekretāre Tija Ezeriņa.

Latvijā tikai trīs augstskolās personāla vadība tiek piedāvāta kā atsevišķa programma. Taču pašlaik, kad ekonomika piedzīvo straujas pārmaiņas, uzņēmumiem visbūtiskāk ir spēt pareizi, atbilstoši situācijai, vadīt cilvēkus - piesaistīt jaunus darbiniekus, motivēt un noturēt esošos, kā arī optimizēt struktūru un paaugstināt darba produktivitāti. Tā kā darbinieki ir uzņēmuma vērtīgākais resurss, tad biznesa veiksmes atslēga izdzīvošanai ir profesionāls personāla vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mācīs, kā sasniegt izcilus rezultātus ar komandas palīdzību

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai dalītos ar savu pieredzi un zināšanām, 4. oktobrī Rīgā viesosies viens no pasaules vadošajiem personāla vadības zinātniekiem un praktiķiem Džefrijs Fēfers (Jeffrey Pfeffer). Pētnieks sadarbībā ar vēl diviem personāla ekspertiem savas Baltijas vizītes ietvaros vadīs semināru Apslēptā vērtība. Kā veiksmīgi uzņēmumi sasniedz izcilus rezultātus ar savas komandas palīdzību, Db.lv informēja organizatori.

"Latvijā strauji aktualizējas darbaspēka trūkuma un tā efektīvas izmantošanas problēmas. Būtiskākais iemesls tam ir neefektīva esošā darbaspēka izmantošana un motivēšana, kā arī neveiksmīga jauno darbinieku piesaiste. Arī pasaules pieredze liecina, ka viens no svarīgākajiem veiksmīga biznesa izaugsmes priekšnosacījumiem ir kompānijas spēja pareizi vadīt darbiniekus, motivēt tos, atklāt un izmantot to potenciālu, kā arī spēja pieņemt darbā un saglabāt savam biznesam vispiemērotākos darbiniekus," skaidro organizatori.

Seminārā, kurā Dr. Fēfers apvieno zinātnisku pieeju ar praktisku pieredzi, būs iespēja uzzināt, kā personāla vadība var kļūt par vienu no svarīgākajiem konkurētspējas priekšrocību avotiem un kāpēc uzņēmuma panākumi atrodami ne tik daudz talantu piesaistīšanā, cik spējā panākt maksimālo atdevi no jau esošajiem darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar CV-Online Latvia vadītāju Aivi Brodiņu

Lelde Petrāne, 25.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš. CV-Online ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas Latvijā kopš 1999.gada, pārstāvot karjeras portālu cv.lv. CV-Online ietilpst Alma Career tīkla sastāvā, kuru pārvalda Somijas mediju koncerns Alma Media un globālais interneta personāla atlases līderis Monster Worldwide.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Personāla atlase ir ļoti interesanta un aizraujoša joma, kas ļauj ne tikai ieskatīties jebkurā biznesa nozarē un uzņēmumā, bet arī iepazīt daudzu dažādu profesiju pārstāvjus. Arī interneta vide nepārtraukti piedāvā jaunas iespējas un izaicinājumus strauji augošajā tehnoloģiju laikmetā, kas neļauj iestāties rutīnai. Biznesa joma ir augoša un ar lielu potenciālu, jo darba devēji jaunus darbiniekus meklēs vienmēr, tāpat kā darba ņēmēji – sev vēlamo darba vietu. Līdz ar to, vadīt lielāko digitālo personāla atlases uzņēmumu Latvijā ir liels gandarījums un vienlaikus izaicinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Notiek pieteikšanās personāla vadības «Gada Projekta» balvai

Dienas Bizness, 01.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šī gada 15. februārim notiek projektu iesniegšana Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas (LPVA) izsludinātajam Personāla vadības «Gada Projekta» balvas konkursam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Komunikācijas vadības forumā Baltic PR Awards 2011 uzstāsies starptautiski sociālo mediju un ilgtspējas eksperti

, 10.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējā komunikācijas vadības foruma Baltic PR Awards konferences daļā uzstāsies divi pasaules līmeņa eksperti – mediju un ilgtspējas eksperts Džo Konfino (Jo Confino) no The Guardian un viens no pasaules ietekmīgākajiem mārketinga blogeriem Kriss Brogans (Chris Brogan). Konferencē Komunikācijas vadības nākotne uzstāsies arī Starptautiskās Sabiedrisko attiecību asociācijas prezidents Ričards Linings (Richard Linning), bet tās noslēgumā notiks paneļdiskusija ar konferences runātāju un starptautiskās žūrijas locekļu dalību.

Ziemeļeiropas nozīmīgākā komunikācijas vadības foruma Baltic PR Awards 2011 saturs veidots tā, lai tas būtu vērtīgs gan uzņēmumu vadītājiem, gan komunikācijas, sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistiem. Foruma pirmā daļa veltīta aktuālākajām tēmām, kuras lielā mērā noteiks uzņēmumu dienaskārtību tuvākajos gados – sociālo mediju izmantošana uzņēmumu attīstībā un komunikācijas loma korporatīvās ilgtspējas nodrošināšanā. Dienas otrajā pusē foruma dalībniekiem trīs paralēlās sesijās būs iespēja iepazīties ar 30 labākajām pērnā gada Baltijas sabiedrisko attiecību kampaņām.

Viens no trim ietekmīgākajiem mārketinga blogu autoriem pasaulē Kriss Brogans konferencē uzstāsies par sociālo mediju lomu biznesa attīstībā ar tēmu Uz panākumu robežas: kā izveidot uzņēmumu un sekmīgi to vadīt. "Kā izmantot sociālos medijus uzņēmuma attīstībā un uzturēšanā? Apgalvojums, ka internets ir mainījis pasauli, jūs nepārsteigs. To visu jūs esat redzējuši savām acīm. Netflix, Amazon, Zappos, Groupon – šie stāsti nevienam nav sveši. Taču ir uzņēmējdarbības risinājumi, ko varat izmantot, lai paveiktu vairāk, veiktu sekmīgāku uzņēmējdarbību un palielinātu pārdošanas apjomus. Izsniegt atlaižu kuponus Twitter - tā nav nākotne. Jau tagad ir nozīme attiecību veidošanai un investīcijām tādā biznesā, kurā cilvēkam ierādīta pirmā vieta. Šī nebūs teorētiska lekcija: pārrunāsim pavisam konkrētus soļus, ko varat spert pretī panākumiem," norāda Kriss Brogans konferences tēmas pieteikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics dividendēs no pērn gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" dividendēs no pagājušajā gadā gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai "Nasdaq Riga" par akcionāru kārtējā sapulcē otrdien, 28.jūlijā, pieņemtajiem lēmumiem.

Atbilstoši akcionāru sapulces lēmumam dividendēs no 2019.gadā gūtās peļņas tiks izmaksāti kopumā 561 786,3 eiro, bet atlikušo pērn gūtās peļņas daļu 988 622,7 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2020.gada 11.augusts, bet par dividenžu izmaksas datumu - 12.augusts.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē nolemts izlaist 10 000 personāla opciju par kopējo summu 1000 eiro.

Akcionāri noteikuši, ka viena piešķirtā personāla opcija dos tiesības iegūt vienu "Madara Cosmetics" dematerializētu uzrādītāja akciju 0,1 eiro nominālvērtībā. "Madara Cosmetics" emitēs akcijas uz nesadalītās peļņas rēķina.

"Madara Cosmetics" akcionāri noteica, ka uzņēmuma valde būs tiesīga piešķirt izlaistās personāla opcijas darbiniekiem - struktūrvienību vadītājiem un padomes locekļiem, kuri ir snieguši būtisku ieguldījumu "Madara Cosmetics".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbu ir sākusi jauna personāla atlases kompānija Tripod Link, kas sadarbosies personāla atlases uzņēmumiem Lietuvā (PeopleLink) un Igaunijā (Tripod).

Visu trīs uzņēmumu alianse veidos lielāko 60 personāla konsultantu komandu Baltijas valstīs, kas piedāvā pilnu pakalpojumu klāstu, sākot no personāla atlases un psihometriskās novērtēšanas līdz personāla konsultācijām un aptaujām. Jaunās alianses fokuss būs personāla meklēšanas un atlases nodrošināšana Baltijas mēroga uzņēmumiem.

Darba tirgū strauji ir ielauzusies attālinātā darba prakse, kā arī ir augsts pieprasījums pēc starptautisko uzņēmumu vadības struktūru optimizācijas. Šīs abas tendences mudināja vienu no lielākajiem Lietuvas personāla meklēšanas un atlases uzņēmumiem PeopleLink un Igaunijas vadošo personāla konsultāciju un vadītāju meklēšanas uzņēmumu Tripod uzsākt sadarbību Baltijas valstu līmenī. Abi uzņēmumi pārvaldīs jaunizveidoto Tripod Link biroju Latvijā vienādās daļās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Luminor jaunas ēkas būvniecībai personālatlases uzņēmumam piešķir 166 000 eiro

Db.lv, 30.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbalstot mazos uzņēmējus, Luminor banka piešķīrusi finansējumu 166 800 eiro apmērā personāla vadības pakalpojumu un konsultāciju uzņēmumam SIA Personāla attīstības risinājumi.

Finansējums paredzēts uzņēmuma administratīvās ēkas būvniecībai Krimuldas novadā.

SIA Personāla attīstības risinājumi galvenokārt sadarbojas ar finanšu, ražošanas un IT nozares uzņēmumiem, sniedzot personāla vadības konsultācijas, veicot personāla atlasi un organizējot dažādas apmācības. Uzņēmums pakalpojumus sniedz arī savu klientu uzņēmumiem Lietuvā, Igaunijā un Zviedrijā. Uzņēmuma speciālisti konsultē arī privātpersonas darba, karjeras plānošanas un attīstības, darba un dzīves līdzsvara un labbūtības jautājumos.

“Mūsu speciālistu un konsultantu lielā pieredze augsti kvalificētu speciālistu un vadītāju atlasē jau līdz šim ir palīdzējusi atrast darbiniekus vadošajiem Latvijas un starptautiskiem uzņēmumiem no visdažādākajām nozarēm. Ar bankas atbalstu vēlamies radīt vietu, kas palīdzēs veikt mūsu darbu vēl labāk, un piesaistīt arvien jaunus klientus,” saka Dzintra Zālīte, SIA Personāla attīstības risinājumi vadītāja un konsultante.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk darba drošības kampaņu "Drošas darbavietas iniciatīva"

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija medijiem.

2007.gada 12.septembrī.

90% cilvēku noteiktā dzīves posmā cieš no balsta un kustību sistēmas darbības, kā arī ar darbu saistītiem kakla un augšējo ekstremitāšu traucējumiem un slimībām. Šie traucējumi ir plaši izplatīta problēma darbavietās, un īpaši neaizsargāti no balsts un kustību sistēmas darbības saslimstībām ir nodarbinātie mazos un vidējos uzņēmumos (MVU), jo ne visos MVU strādā darba drošības speciālists, kurš konsultē un uzrauga ergonomisku darba vietu ierīkošanu.

Lai pievērstu uzņēmēju un nodarbināto uzmanību balsta un kustību sistēmas darbības saslimšanām darbavietās, to izraisošajiem faktoriem un ergonomisku darbavietu ierīkošanas nepieciešamībai, 12.septembrī uzņēmuma "Grīvas mēbeles" telpās Rīgā, Daugavgrīvas ielā 31, 3. korpusā ar preses konferenci un semināru "Drošas darbavietas iniciatīva - labāka darba vieta visiem" Latvijā uzsākta Eiropas Darba drošības un veselības aizsardzības aģentūras, Valsts darba inspekcijas (VDI) un Eiropas informācijas centra kopīgi rīkotā kampaņa mazajiem un vidējiem uzņēmumiem "Drošas darbavietas iniciatīva".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen Londonas centrā pēc nakts maiņas pārtikas fasēšanas cehā satikās trīs «intelbeņķi». Sarokojās, sasmaidijās un pasūtīja «pabā» pa kausam alus.

Visi mēs esam no vienas nosacītās viesstrādnieku grupas, ja gribam klasificēt svešumā strādājošo un dzīvojošo tautiešu kontingentu. Tas būtu pateicīgs darbalauks psihologiem un sociologiem – apjaust, kādi cilvēku un kādu mērķu, motivācijas vadīti cilvēki ir pametuši savu valsti (Latviju). Šajā daudzveidīgajā un raibajā cilvēku kopumā skaidri izdalās vairākas viendabīgas grupas: studenti, kas piepelnās mācību pārtraukumā, jaunieši bez /ar nepabeigtu izglītību, Latvijā darbu zaudējušie pusmūža ģimenes cilvēki u.c. Varbūt, ka kādreiz kāds literāts parakņāsies šajā dzīves kamolā un uz šīs cerību, smeldzes un vilšanās kalna uzcels vēstījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas Tev jāzina 16. oktobra rītā

Dienas Bizness, 16.10.2013

Vilciens Rail Baltica Express train, kurš kursēs maršrutā Viļņa-Rīga-Valka/Valga-Tallina, Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labrīt!

Latvija

Šodien tiks prezentēts pētījums Latvijas vērtīgāko uzņēmumu Top 101. Pētījums tiks publiskots īpašā Nacionālā kapitāla balvas ceremonijā, kurā piedalīsies arī Valsts prezidents Andris Bērziņš, ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts, topa veidotāji un vērtīgāko uzņēmumu vadītāji.

Valsts ieņēmumu dienests rīko preses konferenci, kurā informēs par dienesta darba rezultātiem šā gada deviņos mēnešos un Klientu servisa programmas īstenošanu.

Pašvaldības SIA Rīgas Satiksme interrneta vietnē no šodienas var sākt aizpildīt pieteikuma anketas Rīdzinieka kartes saņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas arhitekti un dizaineri vadīs seminārus par mūsdienu arhitektūru un dizainu

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. starptautiskās mēbeļu un interjera izstādes laikā notiks praktiski semināri par mūsdienu arhitektūras, dizaina un dizaina vides ergonomikas jautājumiem. Seminārus vadīs Krievijas un Ukrainas arhitekti un dizaineri.

Krievu profesors un arhitektūras doktors Nikolajs Baļskis vadīs semināru par tēmu Lielo Soču attīstības ģenerālplāns. Semināra sākums plkst. 13.00. Arhitekts Nikolajs Baļskis ir Krievijas Valsts Urbānistikas zinātniski pētnieciskā un projektēšanas institūta direktora vietnieks, Krievijas Federācijas kultūras ministra padomnieks, Krievijas Arhitektu savienības Centrālās revīzijas komisijas priekšsēdētājs un Starptautiskās arhitektu akadēmijas Maskavā (MAAM) akadēmiķis, Db.lv informē Inese Libere, BT 1 mediju koordinatore.

Viens no vadošajiem Krievijas dizaineriem, Maskavas dizaineru savienības biedrs Jevgēņijs Viļenkins, izmantojot personisko darbu piemēru, vadīs semināru Dizaina vides antropomorfisms un ergonomika. Semināra sākums plkst. 14.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mudinās skolēnus izmēģināt spēkus biznesā

Lelde Petrāne, 13.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu jauniešu interesi par inovatīvu uzņēmējdarbību un rosinātu skolēnus īstenot savas biznesa idejas programmā Skolēnu mācību uzņēmumi, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar SIA Firma L4 un SIA Konsorts organizē bezmaksas semināru ciklu Mācību uzņēmumu programmu dalībnieku un pedagogu apmācība.

Semināru cikls sastāv no vienas dienas apmācībām potenciālajiem programmas dalībniekiem un viņu pedagogiem, kā arī – divu dienu intensīvām biznesa pamatu mācībām tiem, kuri nobrieduši veidot savus mācību uzņēmumus.

Semināru cikla ietvaros visos Latvijas reģionos eksperti skolēniem un viņu pedagogiem stāstīs par radošas uzņēmējdarbības attīstīšanu un veicināšanu un mudinās iesaistīties šā gada skolēnu mācību uzņēmumu programmā, veidojot savus pirmos uzņēmumus un izmēģinot spēkus biznesā.

Skolēniem tā būšot iespēja piedalīties bezmaksas biznesa izglītības apmācībās, lai iegūtu zināšanas par inovācijas nozīmi veiksmīgas uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, radošām biznesa attīstības metodēm, mārketinga plāna izstrādi, komunikācijas un prezentēšanas prasmēm, kuras pēc tam varēs praktiski pielietot gan skolēnu mācību uzņēmuma, gan arī sava uzņēmuma dibināšanā pēc skolas beigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liela interese par biznesa semināru ciklu

Jānis Rancāns, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par biznesa izglītības centra Biznesa semināri organizēto piecu semināru ciklu «Biznesa attīstības kreatīvais modelis», kurā dalību daļēji sedz Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrs (LUAC), aktīvi interesējas izmanto uzņēmēji, kuri nereti uz semināriem piesaka pat vairākus cilvēkus.

LUAC sniedz līdz 400 latu līdzfinansējumu uzņēmumiem, kas vēlas savus darbiniekus izglītot, apmeklējot semināru ciklu. LUAC norāda, ka tādējādi sniedz atbalstu uzņēmējdarbības vides attīstībā, kā arī veicina jaunu risinājumu, kreatīvas domāšanas un inovāciju ieviešanu uzņēmumu ikdienā.

«Uzņēmumu un privātpersonu interese ir liela. Cilvēki zvana, jautā un piesaka pat vairākus darbiniekus no viena uzņēmuma, atzīmējot, ka semināros apskatītie temati ir pietiekoši plaši, lai būtu noderīgi ne vien mārketinga un pārdošanas, bet arī personāla vadības un citās pozīcijās strādājošajiem,» informē biznesa izglītības centra Biznesa semināri projektu vadītāja Diāna Rudzīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Talentor Latvia: darbinieku piesaistē izmantosim vēl nebijušus risinājumus

, 12.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbu ir uzsākusi starptautiska personāla vadības kompānija Talentor Latvia, kura piedāvāšot Latvijā vēl neizmantotus IT un interneta risinājumus, kas uzņēmējiem sniegšot daudz plašākas iespējas darbinieku atlasē un piesaistē, teikts kompānijas paziņojumā medijiem. Būtisks jaunums - kandidātu videointervijas un uzņēmuma videoprezentācijas.

Talentor Latvia specializējas vidējā un augstākā līmeņa vadītāju, kā arī speciālistu atlasē un personāla vadības konsultācijās.

Būtiskākie jaunievedumi personāla atlases jomā esot Talantu Aģentu tīkls, personāla piesaistes medijs www.JobGo.lv, CvContactor personāla atlases procesu vadība, kandidātu videointervijas un uzņēmumu videoprezentācijas.

Talentor Latvia direktore Katrīna Ošleja: ''Jaunievedumi un inovatīvi risinājumi personāla atlasē un piesaitē ir ļoti nepieciešami un aktuāli, jo tradicionālās metodes sāk izsmelt savas iespējas un cīņa par labiem darbiniekiem kļūst arvien asāka. Tādējādi ir jāmeklē arvien jaunas iespējas, kā piesaistīt darbiniekus. Pasaules pieredze rāda, ka IT un interneta risinājumi ir tie, kas paver daudz plašākas iespējas.''

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras notikumu kalendārs laika posmā no 17. līdz 23.septembrim

, 14.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 17.septembrī LR ekonomikas ministrs Jurijs Strods un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols tiekas ar Japānas uzņēmēju delegāciju. Latviju apmeklēs augsta līmeņa uzņēmēju delegācija no Japānas - finanšu un loģistikas sektoru pārstāvji, ražotāji (ķīmiskā rūpniecība, elektronika, papīra ražošana, u.c.), Japānas gaisa satiksmes un dzelzceļa kompāniju vadītāji.

Lai veicinātu abu valstu uzņēmēju dialogu, LIAA 17.septembrī rīko darba pusdienas Latvijas un Japānas uzņēmējiem, kuru ietvaros abu valstu uzņēmumu pārstāvjiem būs iespēja dibināt jaunus biznesa kontaktus un pārrunāt potenciālos sadarbības virzienus.

Pirmdien, 17.septembrī LIAA organizē praktisku semināru par tehniskās priekšizpētes izstrādāšanu biznesa inkubatoru biznesa plānam. Biznesa plāna tehniskās priekšizpētes izklāsts ir viens no paredzētajiem iesniedzamajiem dokumentiem valsts atbalsta programmas "Biznesa inkubatori Latvijas reģionos" pieteikumā. Mācību seminārā piedalīsies esošo biznesa inkubatoru vadītāji, kā arī to institūciju un organizāciju pārstāvji, kas plāno veidot biznesa inkubatorus. Seminārs notiks viesnīcas "Reval Hotel Latvija" zālē "Gamma".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic par uzņēmuma viceprezidenti personāla vadības jautājumos iecēlusi Alīnu Roščinu, informē uzņēmums.

Alīna Roščina ir pieredzējusi profesionāle ar vairāk nekā deviņu gadu pieredzi personāla vadībā. Alīna Roščina ir ieguvusi bakalaura grādu jurisprudencē Latvijas Universitātē, kā arī šobrīd viņa studē Rīgas Biznesa skolas MBA programmā. Alīna airBaltic strādā kopš 2011. gada un gadu laikā uzņēmumā ieņēmusi dažādus ar cilvēkresursu vadību saistītus amatus. Pēdējo pusotru gadu viņa bija vecākās viceprezidentes personāla vadības jautājumos vietniece, vadot darbinieku administrēšanas un personāla analītikas komandu. Papildus tam Alīna Roščina ir airBaltic pārstāve Latvijas Personāla vadīšanas asociācijā, kā arī Latvijas Darba devēju konfederācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru