Citas ziņas

Liepājā amatnieku kartes saņems 26 jaunās amatnieces

Vēsma Lēvalde [email protected], 24.11.2005

Jaunākais izdevums

25. novembrī Liepājā, folkloras centrā Namīns, notiks noslēguma seminārs vairāk nekā pusgadu ilgušajam bezdarbnieču apmācību projektam, kura laikā 30 liepājnieces ar Eiropas Savienības PHARE programmas un pašvaldības atbalstu apguva dažādas amatnieku prasmes, informē Gunta Jākobsone, Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste. 26 kursu beidzējas kļūs par pilntiesīgām amatniecēm, saņemot apliecinājumu – amatnieku kartes. Tas dos iespēju jaunajām amatniecēm tirgot savus izstrādājumus gadatirgos, veicinot individuālo uzņēmējdarbību pilsētā, kā arī turpināt apgūt amata gudrības Zeļļa diplomam. Pašvaldības aģentūra Nodarbinātības projekti sadarbībā ar Liepājas Amatnieku biedrību un Igaunijas Tautas mākslas un amatniecības centru, ar PHARE 2002 programmas Pārrobežu sadarbība Baltijas jūras reģionā atbalstu šogad pirmo reizi organizēja apmācības kursus sievietēm – bezdarbniecēm: māmiņām pēc bērnu kopšanas atvaļinājuma un pirmspensijas vecuma sievietēm ar iespēju iegūt zeļļa vai meistara diplomu, lai viņas varētu uzsākt individuālo uzņēmējdarbību un atgriezties darba tirgū. Kursantēm bija iespēja izvēlēties dažādus mācību virzienus – aušanu, rokdarbus, šūšanu, zīda apgleznošanu, floristiku. Kursu programmas izstrāde notika sadarbībā ar Latvijas Amatniecības kameras izglītības daļu, konsultējoties ar Igaunijas Tautas mākslas un amatniecības centra darbiniekiem. Projekta finansējums: 59 500 eiro, no tā 80% sedz PHARE 2002 Baltijas jūras reģiona sadarbības programma Latvijai, 20% Liepājas pašvaldība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? 3D kartes

Ilze Žaime, 08.11.2019

Uzlex 3D karšu projektu vadītāja Ieva Paleja. Tālāk galerijā skatāms 3D karšu tapšanas process!

Foto: Ritvars Skuja/DIENAS BIZNESS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3D kartes, sākot ar magnētiņu pie ledusskapja līdz A0 formāta Alpu kalnu ainavai, kas precīzi līdz milimetram atbilst realitātei, ir pašmāju uzņēmuma veikums, kas iespējams, pateicoties «Uzlex» vakuumformēšanas tehnoloģijai un radošam komandas darbam.

Vizuālo tehnoloģiju centrs SIA «WMT Baltic» jau vairāk nekā divdesmit gadu garumā nodarbojas ar industriālās drukas, lāzergriešanas un citu tehnoloģiju izmantošanu, kā arī dažādu drukas materiālu, celtniecības plastikātu, instrumentu un citu ar reklāmu saistītu produktu izgatavošanu un tirdzniecību.

Viens no tiem ir produktu zīmols «Uzlex», kurā ietilpst profesionālo instrumentu ražošana darbam ar pašlīmējošām plēvēm, vakuumiekārtu un polimēru ražošana, kā arī gatavo produktu izstrāde izmantojot šo tehnoloģiju. Zīmols «Uzlex 3D Map Publisher» tika izstrādāts ar mērķi piešķirt formu apdrukātajiem materiāliem, padarot izstrādājumus, kas bieži kalpo kā reklāmas, suvenīri vai vides objekti, aizraujošākus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kuldīgas pilsētas dome nodibinājusi uzņēmēju un amatnieku Gada balvu

, 08.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apzinātu un godinātu Kuldīgas uzņēmējus un amatniekus, kas aktīvi un godprātīgi darbojas savā nozarē, sekmējot uzņēmējdarbības vides attīstību Kuldīgas pilsētā, Kuldīgas pilsētas dome nodibinājusi Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balvu, liecina sniegtā informācija medijiem.

Kuldīgas pilsētas dome izveidojusi desmit nominācijas: klientam draudzīgs uzņēmums (tirdzniecība, sabiedriskā ēdināšana, viesnīcu nozare); stabilitāte; sadarbība; pilsētas tēla popularizētājs; vecpilsētas magnēts; gada būvprojekts (sabiedriskā, komercobjektu būvniecība); gada būvprojekts (individuālā būvniecība); gada būvprojekts (vides objekts); gada amatnieks (sadzīves pakalpojumi); gada amatnieks (lietišķā māksla). Sadarbības partneru nominācijas: Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku apvienības nominācija Pienesums partnerībā un Kuldīgas rajona laikraksta Kurzemnieks nominācija – Atvērts sabiedrībai.

Kā Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balvas pretendenti var tikt izvirzīti uzņēmumi (uzņēmēji), kuru saimnieciskā darbība notiek Kuldīgas pilsētas teritorijā neatkarīgi no juridiskā statusa un darbības nozares; individuālā darba veicēji, kuri reģistrējuši un veic saimniecisko darbību Kuldīgā; uzņēmumi un to struktūrvienības, kas Kuldīgas pilsētas teritorijā realizējušas saimnieciskās aktivitātes, bet reģistrētas citur; individuāli būvētāji. Pretendentus izvirzīs Kuldīgas dome, tās aģentūras un kapitālsabiedrības; iedzīvotāji, pilsētas viesi; laikraksts Kurzemnieks; pilsētas uzņēmēju un amatnieku apvienība u.c. sadarbības partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Galvaspilsētas iedzīvotājiem jāgaida milzīgās rindās, lai saņemtu Rīdzinieka kartes

LETA, 12.12.2013

Galvaspilsētas iedzīvotāji stāv rindā pie "Rīgas satiksme" Klientu apkalpošanas centra Gaiziņa ielā, lai saņemtu "Rīdzinieka kartes", kas dos iespēju lētāk izmantot sabiedrisko transportu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas iedzīvotājiem ilgs laiks jāpavada milzīgās rindās, lai saņemtu Rīdzinieka kartes, kas dos iespēju lētāk izmantot sabiedrisko transportu, novēroja aģentūra LETA.

Kā informēja Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis, Rīgas satiksmei ir astoņi klientu apkalpošanas centri, kuros šīs kartes var saņemt.

Klientu apkalpošanas centru laiks pagarināts, un tie strādā bez brīvdienām no plkst.9 līdz plkst.21. No novembra papildu astoņi klientu apkalpošanas centri atklāti sadarbībā ar Rīgas namu pārvaldnieku. Arī šie centri decembrī strādā no plkst.9 līdz 21.

Savukārt pašvaldības rajonu izpilddirekcijās atvērti vēl trīs klientu apkalpošanas centri.

Minētie apkalpošanas centri nestrādās tikai Ziemassvētkos un gadu mijā - 24.decembrī un 25.decembrī, kā arī 31.decembrī un 1.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas amatnieki tiek pie jaunām telpām

Vēsma Lēvalde, 02.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā atklāts jauns Amatnieku nams, kuru pašvaldība uz desmit gadiem nodevusi nomā tautas mākslas biedrībai Saiva. Amatnieku namā, kur kādreiz mitinājās Zemessardzes bataljons, tagad strādās dažādu amatu meistari, tas būs apskatāms liepājniekiem un pilsētas viesiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amatnieki, kas savu produkciju tirgo Vecrīgā, ir nobažījušies, ka Rīgas pilsētas būvvalde varētu nepagarināt tirdzniecības licenci netālu no Rīgas domes esošajā teritorijā, kas atrodas Tirgoņu un Kaļķu ielas stūrī, teikts Rīgas domes priekšsēdētājam Nilam Ušakovam (S) nosūtītajā vēstulē, ko parakstījuši 40 amatnieki.

Par to, ka Rīgas pilsētas būvvalde varētu nepagarināt tirdzniecības licenci, amatnieki ir uzzinājuši no tirdzniecības vietu iznomātājas SIA Možums PRO. Pēc amatnieku domām, saistībā ar Rīgas būvvaldes nevēlēšanos pieļaut viņu turpmāku darbību šajā vietā ir izveidojusies absurda situācija.

Līdz šim 44 amatnieki, kam bija atļauts tirgoties šajā vietā, izmantojuši divas tirdzniecības teltis, kurās ziemas mēnešos viņi ir uzturējušies siltumā, bet pa nakti savas preces varēja atstāt apsargātās telpās.

«Taču tagad no tirdzniecības vietu iznomātājas SIA Možums PRO esam saņēmuši ziņu, ka Rīgas būvvalde draud nepagarināt licenci tirdzniecībai. Cik var saprast, tad būvvaldi neapmierina telšu dizains. Esam līdzīgas teltis redzējuši vairākās Eiropas lielajās pilsētās, kur prasības acīmredzot nav tik snobiskas kā Rīgā,» norādīts amatnieku vēstulē Ušakovam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paziņos konkursa Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balva 2008 uzvarētājus

Vēsma Lēvalde, Db, 29.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. decembrī plkst. 19:00 Kuldīgas kultūras centrā notiks Kuldīgas pilsētas domes rīkotā konkursa Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balva 2008 apbalvošanas ceremonija, informē Kuldīgas pilsētas domes priekšsēdētāja Inga Bērziņa.

Svinīgajā sarīkojumā Kuldīgas sabiedrībā labi pazīstami cilvēki pasniegs Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balvu 11 nominācijās. Godināts tiks klientam draudzīgs uzņēmums tirdzniecībā, klientam draudzīgs uzņēmums sabiedriskajā ēdināšanā, klientam draudzīgs uzņēmums viesnīcu un pakalpojumu nozarē, uzņēmumi nominācijās Stabilitāte, Sadarbība, Pilsētas tēla popularizētājs, Vecpilsētas magnēts, Gada būvprojekts komercobjekts, Gada būvprojekts – individuālā būvniecībā, kā arī gada amatnieks sadzīves pakalpojumu jomā un gada amatnieks lietišķajā mākslā. Uzvarētāju vārdi līdz svinīgajai ceremonijai netiks atklāti. Vēl 30. decembra vakarā tiks pasniegtas pašvaldības konkursa sadarbības partneru nominācijas: Kuldīgas novada uzņēmēju un amatnieku apvienības balva, Kuldīgas rajona laikraksta Kurzemnieks balva, SEB bankas balva un DnB NORD bankas balva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Norvēģijas eksperti apmāca Kuldīgas amatniekus

Vēsma Lēvalde, Db, 14.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 13. līdz 24. oktobrim Kuldīgas pilsētas domes un Norvēģijas finanšu instrumenta līdzfinansētā projekta „Kuldīgas novada muzeja restaurācija un koka arhitektūras amatnieku darbnīcas izveide” ietvaros norisinās Kuldīgas amatnieku praktiskās apmācības, informē projekta vadītāja Dace Reinkopa.

Paralēli praktiskiem darbiem amatnieki dodas ekskursijā Kuldīgas ielās, pētot un analizējot vecpilsētas durvis, logus un to raksturīgākās detaļas. 20. oktobrī Kuldīgas amatniekiem pēc savas iniciatīvas pievienosies kolēģi no Norvēģijas pilsētas Drobakas. Viņi iepazīsies ar Kuldīgas vecpilsētas arhitektūru, kā arī iesaistīsies durvju restaurācijā. Savukārt no 21. līdz 24. oktobrim Kuldīgā viesosies projekta sadarbības partneri no Norvēģijas amatniecības centra. Tā vadītājs Eivind Falk Kuldīgas pilsētas domes organizētajā 2. Starptautiskajā kultūras mantojuma laboratorijā prezentēs Norvēģijas amatniecības centru un stāstīs, kā Norvēģijā norisinās amatnieku apmācība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vidējā Latvijas iedzīvotāja makā - sešas lojalitātes kartes

Gunta Kursiša, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji viena ekonomiski aktīvā Latvijas iedzīvotāja maciņā ir sešas atlaižu vai lojalitātes kartes, un tikai 3% iedzīvotāju ikdienā neizmanto lojalitātes kartes, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktais pētījums.

Kopumā absolūtajam vairākumam jeb 97% iekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem r vismaz viena lojalitātes/atlaižu karte, kura tiek izmantota ikdienā.

Visbiežāk izplatītas ir to pakalpojumu sniedzēju lojalitātes vai atlaižu kartes, kuri ikdienā tiek izmantoti visbiežāk - tā ir pārtika un ikdienas preces (94%).

Salīdzinoši lielam skaitam ir būvmateriālu (69%), aptieku (57%), kā arī degvielas uzpildes staciju (51%) lojalitātes vai atlaižu kartes.

Trešdaļai (33%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju ir kāda no lojalitātes kartēm sabiedriskajā ēdināšanā, savukārt 31% - apģērbu, apavu veikalos, bet 30% - kāda no tirdzniecības centru lojalitātes kartēm, liecina pētījuma rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

900 aldari brūvē kopīgu alu, lai glābtu nozari

Ilze Žaime, 22.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes laikā, radījusi alu, lai atbalstītu visus nozares dalībniekus.

Alus darītavu SIA "Ārpus" Ādažu novadā 2017.gadā izveidoja četri alus mīļotāji. Katrs no viņiem pirms tam darbojās dažādās nozarēs - no IT jomas, līdz pat saistībai ar alus darīšanu. Par brūvētavas galveno aldari kļuva Vladimirs Berezins. Uzņēmuma nosaukumā ietverta doma par to, ka šis alus ir citādāks un ārpus ierastajām garšām.

No čigāniem līdz savai darītavai

Pašos pirmsākumos "Ārpus Brewing Co" darbojās kā "čigānu" alus darītava - pēc sevis izstrādātas receptūras alus tika brūvēts dažādās alus darītavās visā Latvijā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ģirts Tihomirovs norāda, ka tā bijusi lieliska iespēja labāk sagatavoties un uzkrāt pieredzi savas darītavas atvēršanai: "Pilnīgi noteikti jebkura čigānu alus darītava sapņo par savu brūzi, un mēs nebijām izņēmums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Darbu zaudējušie ministri tiks pie dāsnām kompensācijām

Madara Fridrihsone, LETA, 01.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompensāciju izmaksai saistībā ar valdības maiņu darbu zaudējušajiem ministriem Valsts kancelejai piešķirti 29,4 tūkst. Ls, savukārt premjera padomnieku kompensācijām par neizmantoto atvaļinājumu 2 323 Ls.

Nauda tiks ņemta no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, otrdien nolēma valdība.

Uldis Augulis - bijušais satiksmes ministrs, saņems 1 714 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Rolands Broks - bijušais izglītības un zinātnes ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 636 latus un vēl 1 718 latus kā atlaišanas pabalstu mēnešalgas apmērā.

Valdis Dombrovskis - premjers, saņems 2 189 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Jānis Dūklavs - bijušais zemkopības ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 395 latus.

Sarmīte Ēlerte - bijusī kultūras ministre, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 325 latus un 1 718 latu atlaišanas kompensāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma tiesības uz "Liepājas metalurga" nekustamās mantas - zeme un ēkas iegādi Liepājas SEZ vajadzībām.

Principā tas nozīmē darījuma starp valsti un turku investoriem izgāšanu, jo pārdošanas darījums noslēgts gan par kustamo, gan nekustamo mantu.

Darījuma fons

Šā gada 30. aprīlī SIA "FeLM", kas procesā pārstāv Latvijas valsts intereses, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas iegādi un izteica gatavību uzsākt darbību teritorijā, iepriekš pauda Turcijas uzņēmuma "Aslanli Metalurji" pārstāvji. Ir pilnībā izpildītas finanšu saistības atbilstoši līgumam. Proti, ir iemaksāta nauda un izteikta gatavība investēt 200 miljonus piecu gadu laikā. Investori pavasarī bija noslēguši rūpnīcas inventarizāciju kopīgi ar SIA "FeLM" un īpašums ir gatavs nodošanai. Tik tālu viss ir skaisti, atliek vien Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesības uz zemi, kuras var izmantot un viss liecina, ka tās tiks izmantotas. Plašāk par darījumu db.lv rakstīja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Citadele ievieš jauna dizaina maksājumu kartes no pārstrādātas plastmasas

Db.lv, 03.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot ilgtspējīgus finanšu pakalpojumus, banka Citadele Baltijas valstīs sāks izsniegt jauna dizaina maksājumu kartes, kas izgatavotas no 95 % pārstrādātas plastmasas. Turklāt jaunajām kartēm pievienota papildu funkcionalitāte, lai tās būtu ērti lietojamas arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Līdzšinējo X smart, X supreme un X prime karšu vietā klienti, kuri vēlēsies noformēt jaunu maksājumu karti, turpmāk varēs izvēlēties kādu no C (Citadeles) kartēm – C smart, C supreme vai C prime. C kartes veidotas jaunā dizainā, taču pakalpojumu ziņā tās saglabā pilnīgi visas X karšu priekšrocības. Tāpat kā līdz šim C kartēm būs trīs līmeņi: smart, supreme un prime.

Kartēm būs pieejami dažādi krāsu varianti. "Citadeles maksājumu kartes ir iecienītas visā reģionā, tāpēc esam radījuši produktu, kas apvieno esošās priekšrocības ar pilnveidotiem jauniem, lietotājiem svarīgiem risinājumiem. Piemēram, pārstrādāto materiālu kartes ir videi draudzīgākas. Savukārt, veidojot dizainu, karšu sānā iestrādāts izgriezums, kas cilvēkiem ar redzes traucējumiem palīdzēs saprast, kā pareizi karti ievietot bankomātā vai terminālī. Tāpat uz kartēm Braila rakstā iestrādāti nosaukumi, lai varētu atšķirt maksājumu kartes, ja tās ir vairākas. Lai arī daļai klientu kartes dizains ir būtisks, vispirms aicinām iepazīties ar karšu līmeņu priekšrocībām un izvērtēt sev nepieciešamos pakalpojumus,” norāda Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvoti Kuldīgas pilsētas uzņēmēji un amatnieki

Vēsma Lēvalde, Db, 03.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā gada priekšvakarā Kuldīgā apbalvoti konkursa Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balva 2008 uzvarētāji 11 nominācijās.

Kuldīgas pilsētas uzņēmēju un amatnieku Gada balvu nominācijā Klientam draudzīgs uzņēmums tirdzniecībā saņēma ziedu salona Oāze īpašniece Līga Pirtniece. Nominācijā Klientam draudzīgs uzņēmums sabiedriskajā ēdināšanā balvu saņēma viens no iecienītākajiem vecpilsētas krodziņiem – kafejnīca Pagrabiņš (līdzīpašnieks Raimonds Lapuķis). Nominācijā Klientam draudzīgs uzņēmums viesnīcu un pakalpojumu nozarē par uzvarētāju tika atzīta reklāmas darbnīca Dekors RD (Jānis Kurzemnieks un Anda Gutlande).

Par nominācijas Stabilitāte uzvarētāju kļuva viens no lielākajiem un stabilākajiem nodokļu maksātājiem Kuldīgā SIA Agrotehnika (īpašnieks Arturs Cimoška). Nominācijā Sadarbība tika apbalvots ilggadējs Kuldīgas Pilsētas svētku ģenerālsponsors SIA Linde Pārtika (Nansija Linde). Nominācijā Pilsētas tēla popularizētājs uzvarētāja gods tika sporta klubam Elvi/Kuldīga (sporta kluba prezidents Kaspars Bergmanis). Nominācijā Vecpilsētas magnēts tika apbalvots bārs-klubs Stender’s (īpašnieks Artis Rozītis).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā Amatnieku biedrība rīko 10 gadu jubilejas izstādi

Vēsma Lēvalde [email protected], 05.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6. janvārī Liepājas Latviešu biedrības namā Liepājas amatnieki atklās savu darbu izstādi, kura sarīkota par godu Amatnieku biedrības desmit gadu jubilejai. Kā informēja Liepājas Amatnieku biedrības vadītāja Ira Cīrule, izstādē piedalīsies ap 30 amatnieku ar vairāk nekā 100 darbiem. Vienkopus būs apskatāmi gan pieredzējušu amatnieku, gan jauno amatnieču, kuras vairāk nekā pusgadu ilgušajos bezdarbnieču apmācību kursos ar Eiropas Savienības PHARE programmas un pašvaldības atbalstu apguva dažādas amatnieku prasmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas dome turpinās bezdarbnieku apmācību amatnieku profesijās

Vēsma Lēvalde [email protected], 17.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome plāno turpināt 2005. gadā aizsākto projektu sadarbībā ar Liepājas amatnieku biedrību un Igaunijas mākslas centru bezdarbnieku apmācībā dažādās amatu prasmēs – šūšanā, rokdarbos, aušanā, floristikā un zīda apgleznošanā. Tuvāko divu gadu laikā paredzēts apmācīt vēl 50 bezdarbniekus deviņās amatniecības specialitātēs un 15 Amata meistara kandidātus, kuri varētu iegūtu Meistara diplomu, informē Gunta Jākobsone, Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste. Domes deputāti konceptuāli atbalstījuši projektu “Amatam ir zelta pamats”, kuru plānots iesniegt Eiropas Komisijas “Interreg IIIA” programmā. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas 230 tūkstošu latu apjomā. Vairāk nekā pusi no šīs summas – 146 tūkstošus latu- plānots piesaistīt no Eiropas Savienības, pašvaldības līdzfinansējums plānots 29 tūkstošu latu apmērā, 19 tūkstošus latu plānots valsts līdzfinansējums, 50 tūkstoši latu - Igaunijas mākslas centra līdzfinansējums. Realizējot šo projektu, 50 bezdarbnieki iegūtu amatnieka sertifikātu, bet 15 Amata meistara kandidāti - Meistara diplomu. Projekta ietvaros paredzēts organizēt konkursu Liepājas Mākslas skolas audzēkņiem par piecu tirdzniecības stendu izgatavošanu gadatirgiem un Amatnieku izstrādājumu tirdzniecības laukumam Zivju ielā, kā arī izstrādāt Liepājas Amatnieku Zīmolu amatnieku izstrādājumu atpazīstamības veicināšanai. Apmācību plānots veikt arī meistara sertifikāta iegūšanai. Projekta laikā paredzēts dot iespēju šo sertifikātu iegūt 15 jaunajiem amatnieku meistariem dažādās amatniecības specialitātēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievija varētu iestāties Zaļās kartes sistēmā

, 23.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija plāno 2008.gadā iestāties Zaļās kartes jeb Starptautiskajā sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēmā. Tas nozīmēs, ka Latvijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, šķērsojot Latvijas Krievijas robežu, būs derīga polise Zaļā karte, ko varēs iegādāties pie mūsu valsts apdrošinātājiem, Db.lv informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Tādējādi tiktu atviegloti ceļojumu un darījumu braucieni starp Krieviju un Latviju, ko šobrīd apgrūtina sarežģītā OCTA polises iegāde uz robežas.

Par Krievijas plāniem un paveikto likumdošanas sakārtošanas jomā, lai iestātos Zaļās kartes sistēmā, informēja Krievijas atbildīgo institūciju pārstāvji nesen notikušajā starptautiskajā OCTA seminārā Sanktpēterburgā, kurā stāstīt par Latvijas pieredzi tika uzaicināts arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Līdz šim transportlīdzekļa īpašniekam, dodoties uz Krieviju ar savu automašīnu, bija nepieciešams iegādāties Krievijas OCTA apdrošināšanu, jo tajā nedarbojās ne OCTA standarta polise, kas derīga visās Eiropas Ekonomikas Zonas (EEZ) valstīs, ne arī starptautiskā Zaļās kartes civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Karšu maksājumu skaits Latvijā pieaudzis par 12,7%

Žanete Hāka, 03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte sniedz iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, - apvienojot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā un izdot kopzīmola kartes. 2015. gadā Latvijā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bijis maksājumu kartes, kā liecina Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati.

Karšu maksājumu skaits 2015. gadā bija 215,2 miljoni, bet to apjoms – 4,2 miljardi eiro. Salīdzinājumā ar 2014. gadu, karšu maksājumu skaits pieaudzis par 12,7%, bet apjoms – par 11,1%.

«Kopzīmola kartes sāk aktīvi savā ikdienā izmantot arvien jaunāki lietotāji. Piemēram, tā saucamā Millenium paaudze ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem risinājumiem, kas ir risks konservatīvajai banku nozarei. Kāpēc? Šī paaudze ne tikai izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu, bet ir arī daudz atvērtāki dažādiem lojalitātes piedāvājumiem. Kopzīmola kartes ir viens no veidiem,» atzīst Maksims Jaroševskis, Transact Pro valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankas Swedbank klientiem viltvārži prasa sinhronizēt internetbankas kodu kartes

Lelde Petrāne, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Swedbank klienti ir saņēmuši krāpnieciskus viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar lūgumu sinhronizēt savas internetbankas kodu kartes, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles. Kredītiestāde aicina nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt banku.

Šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par «phishing» jeb «pikšķerēšanu», kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus, informē kredītiestādes pārstāve Vineta Savicka.

Banka pārbauda šo gadījumu un atgādina, ka banka nekad nelūgs klientam ievadīt visus kodus no internetbankas kodu kartes.

Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu sekojošus datus:

•internetbankas parole;

•kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;

•kartes numurs;

•kartes derīguma termiņš,

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankas daļēji jau izmanto dinamisku autentifikācijas metodi pirkumiem internetā; plāno pārmaiņas

LETA, 09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā strādājošās bankas daļēji jau izmanto dinamisku autentifikācijas metodi pirkumiem internetā, taču vairākas bankas vēl plāno pārmaiņas šo prasību ieviešanai.

Eiropas Centrālās bankas ieteikumi drošiem pirkumiem internetā un Eiropas Padomes foruma SecuRePay prasības par e-komercijas darījumu apstiprināšanu paredz izmantotās statiskās paroles aizstāšanu ar dinamisku autentifikācijas metodi, proti, galvenais nosacījums ir autentifikācijas metode, kas nepieļauj viena vienīga koda vai paroles izmantošanu. Nordea banka līdz šim klientus, kas veic pirkumus internetā ar kredītkarti, aicinājusi ievadīt kodu kartes lietotāja numuru un ik reizi unikālu kodu no kodu kartes, tādēļ izmaiņas autorizēšanās kārtībā nav plānots ieviest. Domājot par klientu datu drošību, veicot pirkumus internetā, no oktobra Nordea klienti varēs veikt drošus e-pirkumus, izmantojot arī Nordea Maestro norēķinu kartes. Līdzīgi kā gadījumā, kad pirkums tiek veikts ar kredītkarti, lai veiktu pirkumu internetā ar Nordea Maestro norēķinu karti, klients tiks aicināts ievadīt gan Nordea internetbankas lietotāja numuru, gan kodu no bankas kodu kartes vai kodu kalkulatora, tādējādi garantējot vēl lielāku drošību un klientu personīgo datu aizsardzību no trešajām pusēm, aģentūru LETA informēja Nordea bankas sabiedrisko attiecību vadītāja Latvijā Signe Lonerte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

3+ Ģimenes kartes izsniegs arī turpmāk

Dienas Bizness, 05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 5.janvārī, valdība vienojās, ka Latvijas Goda ģimenes apliecības 3+ Ģimenes karte, kas izsniegtas līdz 2015.gada 31.decembrim, turpinās darboties visu 2016.gadu, informē Labklājības ministrija (LM).

Šīs kartes piešķir, ja ģimenē ir trīs vai vairāk bērnu līdz 18 gadu vecumam vai līdz 24 gadu vecumam, ja bērns mācās. Tās mērķis ir veicināt daudzbērnu ģimeņu labklājību, sniedzot atvieglojumus dažādu pakalpojumu saņemšanā daudzbērnu ģimenei.

LM uzsver, ka 3+ Ģimenes karte ir ne tikai kā daudzbērnu ģimenes statusu apliecinošs dokuments, bet šīs kartes īpašniekiem ir arī tiesības saņemt atvieglojumus tiem pakalpojumiem, kurus sniedz atsevišķas valsts un pašvaldību institūcijas, juridiskas un fiziskas personas.

Lai ieviestu Latvijas Goda ģimenes apliecības atbalsta programmu, laikā no 2013.gada līdz 2015.gada decembrim norisinājās pilotprojekts. Tā laikā sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi izstrādāta kartes izsniegšanas kārtība un nodrošinātas atlaides daudzbērnu ģimenēm vairāk nekā 150 dažādu nozaru uzņēmumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VK: Valsts iegulda miljonus elektroniskajos pakalpojumos, ko izmanto vien daži procenti iedzīvotāju

Dienas Bizness, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar elektroniskās identifikācijas (eID) karšu ieviešanu Latvijā pēdējo gadu laikā ieviesta arī elektroniskās autentifikācijas un e-paraksta iespēja, lai sabiedrībai ļautu oficiāli apliecināt savu identitāti elektroniskā vidē. Tas valstij gadā izmaksā 847 000 eiro taču, pastāvot ērtākām un lētākām iespējām piekļūt elektroniskajiem pakalpojumiem, eID kartes elektroniskās iespējas izmanto vien daži procenti iedzīvotāju, kas liecina, ka pakalpojuma nodrošināšanā ieguldītie līdzekļi neattaisnojas, revīzijā secinājusi Valsts kontrole (VK).

Tomēr valsts arī turpmāk plāno nodrošināt šo pakalpojumu, nākamajā piecgadē dubultojot ieguldīto summu.

Latvijā eID kartes tika ieviestas atbilstoši Eiropas Savienības (ES) regulai Par drošības elementu un biometrijas standartiem dalībvalstu izdotās pasēs un ceļošanas dokumentos. Valsts lēma arī nodrošināt iedzīvotājiem iespēju ar šo eID karti parakstīt elektroniskus dokumentus un apliecināt savu identitāti elektroniskā vidē. Pakalpojuma mērķis bija nodrošināt to, ka iedzīvotāji eID kartes efektīvi izmanto kā autentificēšanās un elektroniskā paraksta radīšanas līdzekli saskarsmē ar valsts un pašvaldību institūcijām to sniegto elektronisko pakalpojumu saņemšanai. Jāuzsver, ka ES regula neparedz šādas prasības un tas bija papildus pakalpojums, ko Latvija brīvi izvēlējās sniegt iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā sparīgi sācis darboties Amatnieku centrs, tomēr kvartāla atdzīvināšanai jāpiesaista arī dažādas mazā un vidējā biznesa aktivitātes.

Tā uzskata gan DB aptaujātie amatnieki, gan Liepājas Kultūras pārvaldes vadība. Ar Ministru kabineta rīkojumu 2008. gada februārī Aizsardzības ministrija bez atlīdzības nodeva Liepājas domei bijušo militāro kompleksu Vecliepājas centrā, Dārza ielā. Ap plašo pagalmu, kurā reiz maršēja padomju aktīvā karadienesta karavīri, izvietotas gan kādreizējās administratīvās ēkas, gan garāžas, gan kazarmas, pat caurlaides un saimniecības ēkas. Kompleksu apsaimnieko pašvaldība. Aktīvākais Dārza ielas kvartālā ir Liepājas Amatnieku nams, kas darbojas kā sabiedriskā labuma organizācija, taču aktīvi rosās, lai arī paši ko nopelnītu. Rokas stiepiena attālumā no kūniņas stadijā esošā Amatnieku centra – Bāriņu un Kungu ielas stūrī – ir vēsturisko ēku komplekss, ko liepājnieki pazīst kā Pētera I namiņu, folkloras centru Namīns un bijušo teātri Mūris. Arī te ir publiskām norisēm piemērots pagalms un neapgūtas telpas. «Potenciāls ir, cilvēku plūsmas – nav,» raksturojot abu kompleksu attīstības iespējas, atzīst Liepājas Kultūras pārvaldes vadītājas vietnieks Juris Jirgens, piebilstot, ka akūti trūkst entuziastu, kas spētu «iepūst dzīvību» tik labai idejai kā tautas mākslas dažādības piedāvāšana tūristiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

DelfinGroup sadarbībā ar Wallester piedāvā virtuālo maksājuma karti ar kredītlīniju

Db.lv, 03.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums DelfinGroup sadarbībā ar Igaunijas fintech uzņēmumu Wallester AS, attīstot jaunu un tehnoloģiski inovatīvu pakalpojumu, sāk piedāvāt VISA virtuālo karti.

Virtuālā karte sniegs iespēju klientiem piekļūt Banknote kredītlīnijai un veikt pirkumus vai maksājumus. Galvenais kartes izmantošanas veids būs būtiski atjauninātā Banknote mobilā lietotne, kurā klienti varēs skatīt pieejamo kredītlīnijas summu, transakcijas, mainīt kartes iestatījumus, pārvaldīt kredītlīnijas līgumu un veikt mēneša maksājumus, padarot finanšu pārvaldību vienkāršāku un pārredzamāku.

Virtuālā karte ir viegli integrējama ar mobilajiem maksājumu risinājumiem, piemēram, Apple Pay un Google Wallet digitālajiem maciņiem, atbrīvojot no nepieciešamības pārvaldīt un uzturēt fiziskas kartes un PIN kodus.

"Viens no DelfinGroup darbības pīlāriem ir sekmēt jaunāko tehnoloģiju ienākšanu finanšu sektorā, un esam pārmaiņu virzītāji finanšu tehnoloģiju jomā. Mēs redzam, ka virtuālās kartes kļūst arvien pieprasītākas finanšu tirgū, sniedzot klientiem papildu priekšrocības un ērtības, savukārt uzņēmumiem - jaunas iespējas attīstīt pakalpojumus. Integrējot mūsu piedāvājumā modernu Wallester virtuālo karšu tehnoloģiju, mēs ieviešam jaunus standartus patēriņa aizdevumu jomā, kas pozitīvi ietekmēs un vienkāršos finanšu darījumus mūsu klientiem," uzsver Nauris Bloks, DelfinGroup valdes loceklis un inovāciju vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas

Ierasto atlaižu un speciālo piedāvājumu vietā maksājumu karšu tirgū modē nāk naudas atmaksa klientiem no iztērētās summas. Starptautiskās kompānijas kopā ar bankām aizvien biežāk veido īpašas lojalitātes kartes ar maksājumu funkciju. Latvijā šādu karšu popularitāti pagaidām neprognozē, ņemot vērā pārāk mazo tirgus izmēru.

Darbojas kopā

Lielās starptautiskās kompānijas pasaulē šobrīd meklē iespējas, kā vairot patērētāju uzticību saviem produktiem un veicināt pārdošanas apjomus, savukārt kredītiestādes domā, kā saviem klientiem piedāvāt jaunas norēķinu kartes. Līdz ar to pēdējo gadu laikā aizvien izteiktāka kļuvusi dažādu nozaru kompāniju sadarbība ar bankām, izstrādājot kredītkartes, kas kalpo ne tikai kā maksājumu līdzeklis, bet arī kā lojalitātes kartes, piedāvājot uzņēmuma klientiem naudas atmaksu vai speciālus bonusus par iepirkšanos konkrētās kompānijas veikalos. Kā liecina Nilson Report pētījums, tieši pēdējā laikā karšu izdevēji lielāku uzmanību vērš nevis uz atlaižu piedāvājumiem, piemēram, viesnīcām vai restorānu apmeklējumiem, bet gan tieši naudas atmaksai no konkrētas iztērētās summas attiecīgās kompānijas tirdzniecības vietās, un vēl vairāk – daļa to piedāvā iztērēt tieši šī uzņēmuma veikalos, līdz ar to klients aizvien ciešāk tiek piesaistīts konkrētajai kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru